Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Köprü ve otoyollar özelleşiyor


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Yani teorik olarak, işletme haklarını satın alan kişi/kurumun, anlaşmadaki açıklıklardan yararlanarak köprünün ortasına çilingir sofrasını kurup rakı-balık yapma olasılığı var di mi? =P
Mesaj tarihi:
gidip imalatın yüzde bilmem kaçını çinde taylandda yaptırtıp getirip burada satmakla olmuyor o üretim huun benim kasit ettigim buydu
rakamlara bakarsan ooo üretiyoruz dersin
ama çalışma gücüne bakarsan bi bok üretmiyoruz suan afedersin.

yani tam bir rezillik üret ama kendi işçini çalıştırma (tam da böyle bir firmada görevliyim merak etme 3 yilda fabrika cikisi yapılan isci sayısı 30 dan fazla sürekli hamal alınıyor sebep : cinden gelen malların taşınması kolisajı vs.. üretim yok yani)

telekom demeyin nevrim dönüyor =P
zarar edenleri satmak mantıklıda kardakileri satmanın hic bi manası yok.

[ Mesaj 20 Nisan 2007, Cuma - 15:40 tarihinde, scorch tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
kopruden para alınması ile koprunun özelleştirilmesini karıştırmayın arkadaşlar. köprüden para alınması gelir dağılımını düzenlemeyi amaçlar ve temelinde aracı olan insandan daha çok vergi alarak aracı omayan insana daha iyi hizmet sunabilmeyi hedefler.

başka bir deyişle, köprü özelleştiği takdirde, köprüden para almak zenginden alıp fakire vermemeye, yani haraca döner.
Mesaj tarihi:
Devlet özünde bize, yani halka hizmet etmek için kurulan bir yapı.

Bugün benim maaşımdan direkt kesintinin dışında aldığım ürünlerdeki KDV leride sayarsak benim çalışmanın sonucundaki gelirimin çoğu vergi olarak devlete gitmektedir. (Burada siz öğrenci olanlar bunu anlayamazsınız tabi. İlerde sigortalı bir işe girince kafanıza dank eder ama). Bu verdiğim paralarda bana hizmet olarak dönmelidir. Benim paramla yapılan yeri kullanmak için devlete bile değil, gidip elaleme tekrar tekrar para veriyorsam burada zaten bir sorun vardır. O noktada birşeyler sapıtmıştır.

Ha orayı elalemde devletten para ile alıyor diyenler var... O para bize hizmet olarak dönecekmiş dediklerine göre. Tabii, geliri 5 birimlik bir yeri zart parti yandaşı, zurt memleketlisi adı altında 1 birime alınıyor bu ülkede, uyumayın. Bunun adı da soygundur anca. Özelleştirme fln değil. Oranın satışıyla bir köprü yapılacaksa işletilmesiyle 2 köprü yapılır. Ama satışla 1 köprüde yapmıyorlar hatta bizde, direkt müteahitlerle partililere gider o para.

Tabii dediğim gibi, aldığınız maaş vergi adı altında kuşa dönmeden önce aslında devlet tarafından sömürüldüğüzü anlayamazsınız.
Mesaj tarihi:
koprulerden para alınmadıgını dusunsenize, iş çıkışı ve başlangıcı saatlerde trafik nekdar azalır, trafikteki ortalama bi aracın ortalama yolda bulunma ve motorunun calsıma suresi nası azalır, co2 salınımı nası düşer, küremiz nası ferahlar
Mesaj tarihi:
Köprüden zaten para alınmayacaktı, ilk açıldığı zaman sadece köprünün masrafını çıkarmak amacıyla alınıyordu. Baktılar iyi para geliyor almaya devam edelim dediler. Böyle saçma sapan bir uygulama da olamaz. Otoyoldan para alabilirsin tamam fakat karşıda akrabam varsa ben bunu görmek için ekstradan devlete paramı vericem benzine verdiğim vergi dışında? Ha ama nedir hakikaten toplu taşıma araçlarına rağbet olmadığı ve gecenin bir yarısında taksimden dönerken otobüs bulamayacaığımız için burdan korkunç para toplamaya devam edecekler. Bugün ben yetkili olsam yine kesemem böle bir geliri.

Bir de anlamadığım bir şey var, memleket para içinde yüzer, cahil kimse kalmaz, sağlık mükemmel olur, refah düzeyi uçar çoşar o zaman köprünü ışıklandırırsın. Varlık içinde yokluk, tahtırevalle s.çmaya gidiyoruz resmen. Ne gerek var daha düzgün yerlerde kullansanıza şu parayı. Herkes rahatlar ondan sonra Paris gibi karanlık nokta bırakmayız. 5 kuruş paramız var batıyor.

Özelleştirmeye gelince, kimsenin alabileceğini zannetmiorm köprüleri Türkiye'den yabancıya satarlarsa da 60milyon toplanıp bu adamları komple satmazsak onlar bizi satıcak.
Mesaj tarihi:
@huun:
said:
Dikkat ederseniz köprüleri ya da yolları sattıkları yok tapusu gene devlette.


demişsin de orayı kullanmak için gereken ücret devlete değil özel kuruma gidecek. onarımını, bakımını vs. devlet yapıp gişeleri onlar işleticekse vay halimize.. iç dış herşeyi onlara aitse tapusu devlette özelde ne fark eder?

kafama takılan otoyollardaki denetlemeyi de mi devlet yapıcak?
Mesaj tarihi:
türk telekomu 2 yıllık ciroya 10 yıl vadeyle satılması gibi olmasında otoyolların özelleşmesi çok yazık bu ülkeye

otoyollardan çok beni geleceğimizin özelleşmesi düşündürüyor artık devlet okullarınında özelleştirilmesi gündemde biliyorsunuz fettullah ve diğerlerine peşkeş çekilmek üzere özelleşeceğinden en ufak şüphem yok
uyan türkiye tamamen satılıyoruz!
Mesaj tarihi:
otoyollari conniler alip kendi polislerini koyucakalr

rayban gozluklu bir motosikletli policeman sizi kenara cekince

bisey sorabilirmiyim diyince

whaaat? this is not a free country m8, StfU N00bZorS L@wL i pWnZors Th33

seklinde cevap verirse sasirmayin
Mesaj tarihi:
Aklıma gelmişken bu köprü geçişlerinin paralı olma mevzuu 3. sınıfta İdare Hukuku dersimizde geçmişti.

Hocamızın yorumu kabaca şöyleydi;

"Sosyal Devlet kavramı ile düşünüldüğünde köprülerden geçiş ücreti alınması yanlıştır fakat otoyollardan ücret alınabilir. Çünkü devlet otoyolların yanına ücretsiz ama daha uzun yollar yapmış ve bakımını sağlamaktadır.

Köprüde ise durum farklıdır. İki yaka arasında ücretsiz gidip gelebilmenin tek yolu yüzmektir çünkü."

Fakat yinede özelleştirme adı altında devlet mallarının özel şahıslara peşkeş çekilmesi... Soyuluyoruz, sömürülüyoruz işte...
Mesaj tarihi:
AKP nin ozellestirme anlayisi devlete ait ne varsa satmaktan oteye gidememistir ne yazikki

kar etsin veya etmesin, onemli olsun yada olmasin aldirmiyorlar

yeterki elden ciksin kaca sattiklarinada bakmiyorlar
×
×
  • Yeni Oluştur...