Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Medieval 2: Total War


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
turkler, spear militia'nın dusmana ne kadar dayanıcagına bakıyor. o sırada ordunun gerı kalanını arkaya gecırıp dusmanı okluyosun.. o zaman oktan oluyolar.
Mesaj tarihi:
türk ünitleri aşiri kötü değil türklerin coğrafyası aşiri kötü. hele haçlı seferleri başladığı zaman pff harita da düzgün adım atamaz oluyorsun sonra batı avrupaya uzak ( ya şimdi insan orta çağ kasinca illaki bi feodal ortamlarda takilmak istiyo) türklerin sorun ünitten öte coğrafya
Mesaj tarihi:
Sam said:
hem attığın ok adama işlemiyor, hem de melee'ye gelince dayak yiyorsun. kullandım bolca oradan biliyorum. (:P)

Valla bende bolca kullandim..bolca kelimesini acikla derim..dayak yemek enteresanmis..
Turkler uber iyiler..strateji mantigini braveheart yada warhammerla bagdastirirsan evet kotuler,agir zirhlilar ve dayanma gucu sinirli..ama savas kazanmak icin son derece basarili buluyorum..
Mesaj tarihi:
ağır piyade ile üzerine yürüyorsun ve dövüyorsun. ya da pavise crossbowmen ile uzaktan dövüyorsun. veya ikisini karıştırıp her şekilde dövüyorsun. aynı fiyata. seç, beğen. :)
Mesaj tarihi:
normal oklar spear militian'ının ustundeki kalkanlı unitelere karsı cok etkisiz, aynı sekilde heavy cavalary'e karsıda.

aynı sam'in dedigi gibi her turlu heavy infantary ottoman'ın ustune yuruyup dovuyor, paviseler zaten her turlu turk okcusunu rangedda yeniyor. atlı okcular zaten bi noktadan sonra cok etkisiz kalıyorlar, esit sayıda piyadeye karsı giristikleri menzilli savasta kaybediyorlar. diger ırkların mounted crossbowları (bole yazıs bir birimde yok yanı cok uydurma) gibi zırh delme ozellikleride yok. sipahiler kılıclı kalkanlı sanki melee'de her biseyi dovebilicekmis izlenimi versede gercek bu degil. Kutleleri cok az (oyunda unitelerin mass diye bir degeri var, gercekten kutlelerini simgeliyor) ve bu yuzden charge sırasında piyadeleri dagıtamıyorlar (oldurmekten bahsetmiyorum iteklemekten bahsediyorum) eger giristikleri sırf missile bi unite degilse biciliyolar, bir unite pavise iki sipahiyi dovebiliyor mesela.

turklerin ellerindeki tek avantaj, istedikleri zaman istedikleri dusmana butun ordularıyla saldırabilmek, ama medieval 2 de diger total warlara nazaran kacan 1 unitenin diger uniteler uzerindeki etkisi cok az, zaten very hardda ole teker teker ayıklıyabiliceginiz bir dusmanda bulamıyorsunuz. Genelde oklarınız bitene kadar soft targer yaratmaya calısıp, ardından melee'lerinizin kendilerini bicen avrupa uniteleri karsında dayanabildigı kısa sure icersinde, flanktir mlanktir aynı anda 2-3 unite kırıp dusmanı toptan kacırmaya calısıyorsunuz. eger ai sacmalayıp abuk sabuk acıklar verirse (ki mtw2 nın ai'yı coooook kotu vary hardda bile) ki genelde veeriyor, kazanıyorsunuz.

oturup 1v1 yapsak, kimse turklere karsı kaybetmez.
Mesaj tarihi:
o battleda verilen abuk sabuk açıkları,ai'nin kullan dığı formasyonları fln önceki sayfalarda listesini verdiğim modlarla daha az görüyorsunuz
özellikle o lusted dediğim adamın modunda,ai çok daha akıllı ordular oluşturup kullanıyor.
Mesaj tarihi:
ya dümdüz ok kalkanlıyı geçtim, 2h ile plate giyen tiplere bile pek işlemiyor. charge yaparsan zaten türk okçusunun menzilini hemen kapatıyorlar. crossbow olayı zaten daha adamı menzile almadan oyuyor.

tabii bir milyon tane yapıp osmanlı'nın yaptığı gibi her defasında sayı farkıyla ezebilirdin belki ama savaşa sokulabilen birim sayısı sabit olduğundan onu da yapamıyorsun. e haliyle "ne yaptım ben" deyip kapatıyorsun oyunu bir yerden sonra heh.
Mesaj tarihi:
Türk okçuları neden sabit peki?
Yani koca zırhlı adam nasıl charge yapıp yetişebiliyorki?

Bir kere,pavise olsun olmasın zırhlı herhangi bir birim zırhsızdan çok daha kolay yoruluyor, ve yavaşlar. Türkler için belirli bir nizam veya mekan gereksinimi olmadığından ordu gayet dağınık savaşabiliyor.Mobil bir ordu yapıyorsan, bunun içine ottoman infantry vs koymak saçma(Ki jannisary archers diye bişi var =) ), onlar kale savunması için. Böyle bir orduya atlı okçularınla halledemeyeceğin birimleri halledicek adamlar lazım.

Jannisary'ler bunun için gayet iyi, zırhlı adama karşı canavarlar, e onlara karşı pavise dersen bende pavise a karşı kapıkulu derim.

Gayet iyi türklerin süvarileri. Bugün yükleyip baktım, Templar knights ayarındalar ki bu gayet yeterli.

cücenin dediği gibi, atlı okçular yıpratma konusunda çok iyiler. Zaten melee ye girmemelisin onlarla, girmen gereken tek vakit adamların artık kırılmaya yakın oldugu andır, o da son darbe için.

hashasinlerden bahsetmedim bile,onlar tek kelimeyle müthişler.
Moğol askerleriyle birebir aynılar zaten, bitek heavy archer modu yok.

Türklerin tek sorunu, başlarda çok güçsüzler askeri bakımdan bide moğol+timur sorunu var. Ki fillere karşı ribault yok :sYani sadece kolpa birkaç piyade birimi ve dandirik atlı okçuların var, o baya bir dert oluyor bizansa falan karşı.
Mesaj tarihi:
timur ve mogul cok buyuk bi sorun
ben misir oldugumda mogul la cok savastim tam 10 tam ordusunu yok edip ele gecirdigi sehirleri hemen geri aldim bi baktim yakılmasi gerekirken haritada lag yapcak kadar yep yeni busuru ordu daha haritaya girdi...
oyunda cok sacma bi diplomasi var turklerle oynarken
bizansla oynarkende aynı sacmalik
birliklerde gucsuz ama teunatic order veya ingiltereyle oynarken guzel napoli le bile oynarken rahat en ucuz mizlarklilar bile cok is goruyor
empire total war dada aynisi olcak bence ayni muhabbet donecek
Mesaj tarihi:
empire total war'da osmanlı feci olur kesin, önüne gelenin emir almadan kafadan dalma özelliğine sahip olacağını öngörüyorum özellikle. (:P)
Mesaj tarihi:
haritalar biraz sacma ama sanirim empire total war da osmanli hem inigilizlerle hem ruslarla hem avusturya (olmazsa almanya yada fransa) yani kısacasi butun cok sayida ulkeyle komsu olacak
ve hardda oynarken hepsi birlesip osmanliya saldircak ama osmanli olursak tabi :)
diyeryandan gemicilikte iyi deyildi osmanli ve yine tufeklilerde ingilizler kadar iyi deyil ....
Mesaj tarihi:
Bazen Avrupalılar sırf melee ve zırhlı ünitelerle geliyor.İşte o zaman 3 takım naffatun varsa elinizde süper bi katliam oluyor.Ayrıca tüfekli yeniçeriler cidden hatalı,bir tek duvarlara yerleştirildiğinde süper oluyor.Menzilleri çok uzun ve silahları güçlü olduğundan düşmanın ön sıralarındaki adamları çok rahat temizleyebiliyorlar.Ayrıca cephaneleride oldukça bol diğer tüfekli ünitelere göre.Bu arada haşhaşin guildi bende bir türlü çıkmıyor.neden acaba? Özel birşeyler mi yapmak gerekli?
  • 2 hafta sonra ...
Mesaj tarihi:
yaw sadece ingilizler, fransızlar,ispanyolla , holy roman felan 5 tane devlet seçebiliyom sebebi nedir bilen varmı ?
türkleri yada rusları bizansıları neden seçemiyom
Mesaj tarihi:
Oyunun başında öyle.Sen oynadıkça diğer devletlerle karşılaşıyorsun bu sayede açılmaya başlıyor diye hatırlıyorum.Ama bununla ilgili bir patch,fix gibi bir şey vardı hepsini açıyordu sanırım.
Mesaj tarihi:
bencede güzel olmaz kodla felanda
dün ingilizlerle oynadım baya
bitiremedim
45 yer alıcan diyo yaw ispanyollar hep ihanet etti moğollarla uğraşırken ben
neyse oynıycaz artık bitiricez bu sefer tecrübelendim
ilk oynayışımdı dün zaten
Mesaj tarihi:
şimdi oyunda istediğin devletlerle oynamak dışında senenin çok atlaması ve tarihin yazmaması gibi sorunlarda var. Türklerle falan oynamak isteyenler ve tarihin düzgün ilerlemesini isteyenler aşağıdaki kodlamayı uygulasınlar.
C:Program FilesSEGAMedieval II Total Wardataworldmapscampaignimperial_campaign girin burdaki desk_start dosyası sağ tuş özellikler salt okunuru kaldırın sonra dosyayı açın açtıktan sonraen baştan :::::::::::::::::: simgeli bölüme kadar olan bölgeyi aynen aşağıdaki gibi değiştirin...

; Custom campaign script generated by Romans Campaign Map Editor

campaign imperial_campaign
playable
england
france
hre
spain
venice
sicily
milan
scotland
byzantium
russia
moors
turks
egypt
denmark
portugal
poland
hungary

end
unlockable

end
nonplayable
papal_states
aztecs
mongols
timurids
slave
end


start_date 1080 summer
end_date 1530 winter
timescale 0.50


marian_reforms_disabled
rebelling_characters_active
gladiator_uprising_disabled
night_battles_enabled
brigand_spawn_value 20
pirate_spawn_value 28


veya bu resimdede açıkça anlatılıyor... cok basit bişi zaten ve oyunada bi zararı yok

http://img123.imageshack.us/img123/7072/adszll8.png
Mesaj tarihi:
Bende oynuyorumda bu aralar bunu (Hardda oynuyorum), devlet (Fransa) iyice güçlendi ama Ally olduğum komşularım dahil herkes bana savaş açıyor? Hayır haritada toplasan 3-4 devlet birbiriyle savaş halindeyken önün gelen devlet bana savaş açıyor durup dururken. Hayır oyunda zaten devletler arasında bugünlere parmak ısırtacak bir dostluk-kardeşlik rüzgarı eserken niye herkesle benim aram kötü?

Tüm görevlerini yerine getirmeme ve haçlı seferine katılmama rağmen (O da nasıl haçlı seferiyse sadece Almanya ile biz gittik) Papa ile dahi aramız gittikçe kötüleşmekte.

AI Hard ayarda sadece oyuncuya dalmaya fln mı programlı?
Mesaj tarihi:
evet bu dediğin oyunun bi özelliği, oyunu nekadar zor seçersen AI okadar sana düşman oluyo ve bir an bile barış huzur vermiyo adama. şimdi yeni çıkan modlarla (örneğin stainless steel6.0 falan) bu özellik dahada ön plana cıkmış durumda, yani dahada kastırıyo AI ve ohh demeye zamanın olmuyo. bakalım yeni gelecek olan Empire TW nasıl olacak, inş ondada böyle basit bi fikre yönelmez yapımcılar.
rome total war cıkmadan önce, total warın offical forumunda başlık açıp klon askerler istemiyoruz her asker farklı olsun, hiç olmassa her ufak grupta random şekilde değişik askerler olsun falan dediğimde dalga geçilmiş, anarşik muamelesi yapılmış ve başlığım kitlenmişti:D ama ondan bikaç sene sonra gördükki MTW2de bunu ekledi yapımcılar.
ben şahsen daha komplike düşünen, ana haritada daha aklı başında gücüne göre hareket eden ve savaş alanındada daha özgün taktikler yapan bir AI bekliyorum.
belki diyeceksiniz cok şey istiyosun, ama verdiğim örnekte olduğu gibi Creative Assembly bunları hatta dahada fazlasını yapabilcek kapasitede bi firma...:)-D
×
×
  • Yeni Oluştur...