Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 3 - çıkış öncesi


axedice

Öne çıkan mesajlar

temel atmaya hacet yok, ben sadece "kötü patlanır iyi çıkarsa bu kadar laf ettikten sonra" demişim. bazı arkadaşlar nedense telaşa kapılıp önden bahaneler sunmaya başladı. ben de objektif sayılabilecek bir değerlendirme medyumu önerdim. sen de gamespot'la onlarca değerlendirme sitesinin karmalandığı siteleri bir tuttun, farkına varınca da hedef şaşırtmaya çalıştın. 8-)

ne olacak sanki iddiaya mı giriliyor heh, bu kadar ciddiye alacaksanız bari siz söyleseydiniz objektif bir değerlendirme metodu. geyik yapmışım zaten bana dert değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dasaaa said:
kısaca şimdiden söyleyim..
"fallout bu değil"
hani suçlamaya gelince "gözü kapalı karalıyorsunuz" vs tarzı yazılar yazmak kolay da siz de "gözü kapalı savunuyorsunuz" işin doğrusunu söylemek gerekirse.
hani bakıyorum şimdiye kadar çıkarılanlara cidden kötüler!


işte anlatamadığım(ız) nokta o.
biz gözü kapalı savunmuyoruz ancak sizin nma-fanboi'luk zihniyetiniz yüzünden bunu kabul etmiyorsunuz.

örneğin aklıma gelen birkaç örneği söyleyeyim.

- izometrik olmayan fallout olmaz.
neden olmasın? neden olmayacakmış? nma öyle söyledi diye mi?
interplay vakti zamanında bir fallout 1 yapmış, ikinci oyunda ise farklı bir motor hazırlamak yerine aynı motoru kullanmış, ikinci oyun da izometrik olmuş. belki şimdi interplay varolsaydı, o da izometrikten vazgeçerdi. en elle tutulur örnek, interplay ve black isle ile çalışmış bioware verilebilinir. onlar da başta aynı izometrik motoru kullanırken, şimdilerde jade empire, kotor ve mass effect'te third person view'i tercih etmiş durumdalar. hatta bakarsanız, sacred ve diablo gibi hack&slash'lar dışında adam gibi rpg'lerin izometrik görüntüyü kullanmadığını farkdersiniz.

- dialog ekranı berbat, bu oyunun berbat olacağını gösterir.
Ekranda sadece bir tane dialog örneği gördünüz. Tüm dialogları, tek bir dialoga bakarak eleştirmeniz mümkün değil. Örnek gösterilen planescape resminde de bahsi geçen fallout dialogunda olduğu gibi aptalca bir "yes-no" mantalitesi mevcut. O zaman bu resme bakarak Planescape dialoglarının da tamamiyle berbat olduğunu, senaryonun rezil olduğunu mu iddia ediceğiz? Oysa oyunun dialoglarına genel olarak baktığınızda gayet müthişti. Fallout'ta da buna benzer bir olay yaşanabilir. Tek bir screenshottan bunu bilemessiniz.



bunun gibi tartışmalar döndü forumda. isteyen tüm sayfaları tek tek okuyabilir.
bizim savunduğumuz şey, tek bir screenshota bakarak, oyunun tüm gameplay, senaryo, questler, dialoglar dahil herşeyini eleştirmenizin mümkün olamayacağını, bu yüzden tek bir screenshota bakarak oyunu daha çıkmadan "büyük skandal, rezalet" statüsüne koymanızın yanlış olduğu idi.

ama bunu söylemek bile "biz gözü kapalı karalamıyoruz ama siz gözü kapalı savunuyorsunuz" gibi bir karşılık vermenizle sonuçlanıyor.
insanlara empati yapmadan, yazdıklarını okumadan direk at gözlüğüyle bakıp, nma'nın izinden yürüyorsunuz sadece.
bunu söyleyince de "hayır ben nma'ya üye bile değilim" gibi absürt cevaplar alıyoruz.

oyunun hiç mi hatası yok?
var elbette.
ama bu işler "aha şu screenshotta adam "yes-no" demiş, demek ki oyunun tüm dialogları aptallar tarafından yazılmış" gibi şeyler demekle olmaz. bu şekilde "fallout fanı" veya "en büyük rpg oyuncusu" statüsüne yükselemessiniz ne yazık ki.

benim de sevmediğim şeyler var. bunları daha önce de belirttim. yani "gözü kapalı savunuyorsunuz" gibi bir durum yok ortada.

en sevmediğim olay, oblivion'da elder scrolls serisine getirilen level scaling hadisesiydi. daggerfall ve morrowindte yoktu mesela. elder scrolls serisi gibi devasa bir dünyada özgürce gezme olanağı sağlıyan bir dünyada, level scaling konulması, "explore" işini yokediyor. level atlama hissini de kaldırıyor. daha çok uğraşıp daha çok level almanın getirdiği bir katkısı olmuyor. hiç level atlamak için uğraşmayan birisi, oyunun sonundaki boss'la lvl 5 olarak savaşırken, sen kasıp uğraşırsan lvl 25 tavşanlarla dövüşmek zorunda kalabiliyorsun. level scaling'i bu yüzden hiç sevmiyorum.
fallout'ta da level scaling olması beni çok üzdü.
özgür bir dünyada rahat rahat gezip dolaşmak istiyordum ben.

"gözü kapalı savunmadığımız" konusunda bir örnek mesela bu.




bir de şu konu var.
fallout 1-2 mükemmel, hiç hatasız, problemsiz dertsiz tasasız bir oyunmuş gibi bahsediyorsunuz, ancak eski fallout'ta da birçok problem vardı.
bunlardan biri mesela her fallout oyuncusunun bahsettiği gibi "hiç kullanılması gerekmeyen skiller"in oluşu. skillerde bir dengesizlik vardı yani. bazı skillere çok abanılırken, bazı skiller hiç işe yaramıyordu.
yeni fallout oyununda ise bunun düzeltilmesini ve skillerde bir denge olmasını umut ediyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla bende basta savunuyordum ama haberler ciktikca umidimi kaybettim. bethesda bi teselli ver ulan allahsiz dedikce dahada batirdi. vats, stealth combat falan fena olmamisda, geri kalan herseyde sicacaklar gibi gorunuyor.


not:bu arada yanilmiyorsam f3te level scaling olmayacakti, yeni mi eklediler?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

d3'ü değil, d3'ün yeni grafik tarzını beğenmedim.

bir de aklıma gelmişken şunu söylüycem.
fallout 3 screenshotları aklımı karıştırdı.
bazı screenshotlarda gayet ultra high kalitede gözüküyor oyun,
bazı screenshotlarda low tadında gözüküyor.

bethesda'nın official screenshotları değil mi bu...
oyunun grafikleri kötü mü iyi mi halen çıkaramadım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence Oblivion'da kullanılan motoru son haliyle kullanmaları iyi oldu çünkü biraz düşünürseniz Fallout 3'e en iyi o giderdi ama (izometrik 2d oyun yaparlarsa ki yapmazlar başımızın üstünde yerleri var) videodan önce umutluydum ama videoyu beğenenler bile çıksa da bana iğrenç gördündü ve umudu kestim belki Special Edition varsa ekstraları için alırım ama bir mucize olup da oyun iyi çıkarsa burda çıkmamış bir oyuna kötü diyenler Super Mutant olsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://www.bit-tech.net/gaming/2008/08/04/fallout-3-hands-on-preview/1

said:
Previous Fallout games have always funneled the player into a particular character type based on past actions and responses. Act like a fabulously magnanimous arse for your first few quests in Vault City and certain quests will start dropping out of reach for you – you can’t become Captain of the Guard if you’ve got false citizenship papers and a liberal, peaceful attitude to nearby towns.


Fallout 3 however has a slightly different ethic and has spun this round somewhat because there’s a hidden flaw wrapped in the model of the previous games – that the player doesn’t always know how their options are being trimmed, their choices culled. You might miss out on important quests and information without knowing it, so as well as extending development time by factoring in all this redundant content, you can leave players feeling falsely trapped or locked into a game they don’t want to play.

Fallout 3 avoids this neatly then, giving players a constant string of second chances. You’re reputation is still tracked locally and globally via the karma evil-o-meter that labels you with different titles and insults based on your allegiances and actions, but you have a permanent ability to disobey your own ethic.

You can, for example, take on a specifically evil quest to slaughter the entire population of kittens a town, but doing so won’t prevent you from taking a good quest later or having a chance to expand the kitten orphanage to nicer premises if you want to turn your life around.


Oooof of hacı napmışınız siz ya =/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:
http://www.bit-tech.net/gaming/2008/08/04/fallout-3-hands-on-preview/1

said:
Previous Fallout games have always funneled the player into a particular character type based on past actions and responses. Act like a fabulously magnanimous arse for your first few quests in Vault City and certain quests will start dropping out of reach for you – you can’t become Captain of the Guard if you’ve got false citizenship papers and a liberal, peaceful attitude to nearby towns.


Fallout 3 however has a slightly different ethic and has spun this round somewhat because there’s a hidden flaw wrapped in the model of the previous games – that the player doesn’t always know how their options are being trimmed, their choices culled. You might miss out on important quests and information without knowing it, so as well as extending development time by factoring in all this redundant content, you can leave players feeling falsely trapped or locked into a game they don’t want to play.

Fallout 3 avoids this neatly then, giving players a constant string of second chances. You’re reputation is still tracked locally and globally via the karma evil-o-meter that labels you with different titles and insults based on your allegiances and actions, but you have a permanent ability to disobey your own ethic.

You can, for example, take on a specifically evil quest to slaughter the entire population of kittens a town, but doing so won’t prevent you from taking a good quest later or having a chance to expand the kitten orphanage to nicer premises if you want to turn your life around.


Oooof of hacı napmışınız siz ya =/


Role-playing game

Arkadaşlar olayı kavramamışlar sanırım ya da hiç masaüstü oynamamışlar. Evet ben bir role-playing game istiyorum, level/stat karmaşası sadece içinde sistemi yada setting'i olan bir oyun değil bir role-playing game istiyorum. Karaktere girebilmek ve de yaptığım aksiyonların gerekirse kapalı olarak bana belli kapıları açmasını belli kapıları kapatmasını istiyorum...

Edit: Ancak dediğiniz doğru, bethesda RPGcilerden bişi beklemiyor. Zira sağlam RPGciler de aslında pek bilgisayar oyunlarını iplemiyorlar, aradakiler de kavram karmaşası içinde yitip giden sistem/setting/rp gibi konuları bilemeyen "kıamaya musait gençler" gidip bu oyunları alıp oynuyorlar. Yapacak pek bişi yok, bethesda oyunlarını bu kitleye satsın ben paşa paşa bioware'imi alırım, MUD'ımı mı da oynarım falan :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
ilk iki oyun 200k'er adet satmış. abartmanın cılkını çıkarıp 200k'nin hepsi fan diyelim, gene bir rakam değil bugünün standartlarıyla.


1997 de manyak satan cd oyunlarına bir iki örnek versene sam merak ettim. Hani fanlar oyunu orjinal satın alanlar ya bakalım bir fanbase karşılaştırması yapalım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fenris sen bilirsin yatay genişleme mi deniyordu buna? Belli bir sektörde çalışan firma daha fazla tüketiciye ulaşabilmek için öncekilere benzer ama biraz değiştirilmiş bi ürün sunuyor piyasaya. Her hangi bir geliştirme yok, sadece piyasadaki yorgunluğun üstesinden gelmek için bi kaç değişiklik var.

Fantastik dünyalarla dolu piyasaya sci-fi/post apoc/gerçekçi rpgler sunarsan çeşitlilik yaratıp bi adım öne çıkarsın. Pazarlama taktiği işte. Fallout bu işe gayet uygun seveni çok olan bi markaydı. Oyun boktan görünmesine rağmen tıpkı oblivian gibi yılın oyunu falan seçiliyor, hype yaratıcak potansiyeli de var settingin. Aslında bethesdanın nma ve codexcilere kızdığını hiç sanmıyorum. Bi sürü site nma kavgalarından beslenerek haber yapıyor, bu da oyunun tanınmışlığını arttırıyor haliyle. Hatta bizim paticikte bile "fanboi" muhabbeti çıktı gavur sitelerinden özenti.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

belki de ana maksat 50 milyon kişi olduklarını zanneden bazı fo'cular sayesinde köşeyi dönmek değildi hakikaten?

Kaede said:
1997 de manyak satan cd oyunlarına bir iki örnek versene sam merak ettim. Hani fanlar oyunu orjinal satın alanlar ya bakalım bir fanbase karşılaştırması yapalım.


her orijinal alanın kendini fan saymayacağı gibi şirketlerin orijinal almayanları zerre kadar umursamadığı gerçeğini de unutmayalım.

fo satışlarını ayrı ayrı en azından beşe katlayan oyunlar listesi

bir milyon ile 200k arası satış yapan da rahatlıkla daha fazla pc oyun vardır 97'ye kadar çıkan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...