Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 3 - çıkış öncesi


axedice

Öne çıkan mesajlar

fenris said:

yok canım kendi kendilerini bitirdiler. yani sen onada reflex istiyo diyosan; şurda klavyeden yazı yazmak senin için başlı başına maceradır heralde.

5 i bilmemde 8-9 da öyleydi. real time da sayıca çok düşmanlara karşı strafe yaparak ok atıyodun filan.bi olayı yoktu.ha yok sen bütün oyunu real time oynadım diyosan bilemem.

neyse tartışma M&M değil.senin dediğin gibi olsun.ama arada hatırlayıp gülerim ben bunu :)


gül gülebildiğin kadar istediğin kadar da,
saçma bir şey yazmış olduğun gerçeğini değiştirmez.
M&M first person view şeklinde oynanıyordu, ve turn based izometrik rpg'lerden farklı olarak adamı strafe ettirmen, real time oynarken ekrandaki hareketli hedefleri vurman gerekiyordu.
Ha diyorsan "turn based izometrik rpg'ler gibiydi, sıra bana gelince targetlerdim öyle vururdum" diyorsan o ayrı mevzu.

Bir de o kadar örnek vermeme rağmen sırf M&M'e odaklanman komik oldu. :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e bunda da öyle olucak ya.
hedefi aynı hizaya getirip ateş ettiğinde, skiline bağlı olarak vurucak veya ıskalayacaksın.
bloodlines oyununda böyleydi, güzel olmuştu.
hiç de quake 3'te progame match yapıyormuşsun gibi kasmana gerek yoktu.
e bu refleks ise, o da refleks.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bloodlines da mouse la hedef alıyodun.M&M de önüne geçiyodun adamın.

bloodlines ın o sistem bana biraz abartı gelmişti.deus ex teki yine biraz daha iyiydi.crosshair sallanıyordu ama dmg pek değişmiyordu.gerçi o da fallout a aykırı olur. ben pek anlamadım açıkcası F3 ün sistemini.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fenris said:
bloodlines çıkmadan önce gayet güzel göstermişlerdi diyalogları ve npcleri.

Bak bu çok önemli bi olay. Öyle spoiler falan vermeden gayet güzel dialogdu npcydi baya bişey göstermişlerdi. Hatta sonradan oyundan çıkarılan bi metro sahnesi bile vardı.


Combat sisteminin bloodlinesdan tek farkı cursor titremesini kaldırmış olmaları. En dandik 6patlar skill 5 ken 10 damage, 10 ken 50 damage falan veriyordu. Bunda isabet oranı etkilenmiyor, sadece damage artıyor. Bide işte eberrondaki action surge gibi ekstradan attack yapmaya yarayan vats koymuşlar. Apler çatır çatır yenilendiği için her fullediğinde gir vatsa called shotları çek, hiç olmadı hedefin göğsüne sık direk fazladan attack veriyor. Ap sırasında giden bi sn falan yok bone, çatır çatır vuruyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

E yeni veya şaşırtıcı birşey değilki. Boktan firmanın, boktan oyununun, boktan sunumu işte. İki alternatif var

1. Oyunun rpg kısmı çok kötü. Oyuna Fallout demeye bin şahit lazım. Bir sürü şey hazır olmasına rağmen bethesta fanboyları için yeterli olan tek kısmın sunumunu yaptılar. Hedef kitle belli. Headshotta ayağı kalkıp alkışlayan çocuklar.

2. Oyunun konu dahil hiçbir RPG öğesi hazır değil. Ellerinde sadece combata yönelik materyel var. Onu gösteriyorlar.

Hangisi doğru bilemiyorum da benim gözümde F3 için bütün beklenti ve heyecan bitmiştir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:
Real Time'da neden AP gitsin ki sam?
Onu anlamadım ben.

AP dediğin geçen süreyi kastediyor.
10 Tane AP var diyelim, 5 pompalı tüfekle ateş etmeye gidiyor, 3 reloade gidiyor, son 2sinde de ilerlemeye harcıyorsun.
Aynısını şöyle düşün.
pompalı tüfekle ateş etmek 5 saniye, reload etmek 3 saniye ve 2 saniye de yürüyorsun.

"Ekstra AP aldığında daha çok şey yapabilme imkanın oluyor, bunu nasıl karşılıyacaklar" dersen, o zaman da ateş etmek 4 saniye, reload etmek 2 saniye ve yürümek de 1 saniye olur, yapabileceğin hareketler hızlanır. Bazı işlerin AP'sini düşüren perkler featler de aynı şekilde çalışır.

eski oyunda mesela roket atarla ateş etmek 7 AP idi, tabancayla ateş etmek 1 AP idi.
E aynı şeyi bu oyuna da yansıtabilirsin? Roket atarla ateş ederken 7 saniye gider, tabancayla ateş ederken 1 saniye gider. Bu şekilde tartarsın, 7 saniye içinde tabancayla 7 kez ateş etmek mi daha hesaplı, yoksa roket atarla bir kez ateş etmek mi, e AP'de de böyle çalışmıyor muydu zaten sistem?


işte tactics'deki continuous turn-based gibi olmasını bekliyordum, rt'de yaptığın her hareket AP yiyecek ve AP bittiğinde regen olmadan devam edemeyeceksin. birebir tb'yi mükemmel yansıtmasa bile hayli benziyordu. ve AP special sisteminin en önemli olaylarından biri, rt'de eğer hiç AP yakılmayacaksa 1 AG'li char yapar gezerim şahsen ben. ama herhalde şu kadarını akıl etmiş olacaklarını umuyorum.

yani benim dediğim karakterimin 6AP ya da 12AP sahibi olmasının bir farkı olması lazım. senin dediğin gibi aksiyonların hızını etkiliyor olabilir, o da bir çözüm. belki de öyle yaptılar. onu da kabul edebilirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:
Venator said:
O değil de, ev arkadaşım farketmiş ben de donakaldım az önce videoyu tekrar izlerken.

FPS modunda head bob yok, yani kafa sallanma etkisi yok sanki free mode kameradan izliyoruz gibi. Sizi bilmem ama bilmemkaç yıldır var bu teknoloji ve bu olmazsa uzun süre boyunca shooter tarzında oynayamazsınız çok rahatsız eder. Mouse invert gibi first person oynanan oyunlarda yüzde yüz olması gereken bişeydir.

Yani kısacası oyun FPS bile olamamış onu bile becerememiş Beth...

abi bu şaka mı ya,
Venator lütfen şaka yaptığını söyle...

head bob dediğin olay taa Daggerfal'da bile vardı.
Bethesda bunu bile yapamıyor diye bir durum yok.
Her FPS'yi bu olmadan oynarım ben, sevmem öyle sallanan kafalar, sallanan silahlar felan.
Büyük ihtimalle oyunda bunu açma kapama özelliği vardır. Oynayan kişi de bu özelliği kapamıştır.
Açık olsa "neden kapama özelliği" yok mu diycektin bu sefer?


Pardon ama yani head bob gibi bir olayı, özellikle oyunun combat kısmının çoğunu first person oynayacağımız düşünülürse koymamış olmaları bana nedense orada kapatılan bir menüden değil de adamlar koymadıkları için gibi geldi. Zira hedef kitlelerine giren bir takım FPS oyuncuları bu özellik yoksa oyuna bakmazlar bile, satın almayı geçtim...

Bu durumda demo'da eğer kapattılarsa kendi kendilerini yaktılar demektir, oyuna koymadılarsa zaten yorum yaptım o konuda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İleri giderken ya da koşarken ekranın hafif sallanması efekti, hani normalde giderken kafan da hafiften sallanır ya. Genelde çok hafif olur, COD4Te çok barizdir mesela ama head bob'un derecesini anlamnın en kolay yolu giderken silahınızın ucuza bakın, devamlı aşağı inip hafiften çıkıyorsa hareketinze bağlı olarak head bob vardır.

Ohoo demeyiniz, head bob olmadan uzun süreli FPS falan oynamaya çalışırsanız allak bullak olursunuz gerçi bazı insanlar sevmezler o yüzden kapalı tutarlar. Çook eski FPS oyunlarının bazı insanları rahatsız etmesinin nedeni head bob olarak kabul edilir genelde zira hep aynı karelerde aynı şeyleri görmek gözü yorar, tabii tam tersi de var medieval 2 oynarmış gibi free camera ile rahat edip de hafif head bob olunca kusan insanlar da mevcut.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İlk Doom'larda yok diye biliyorum, (her neyse sanırım varmış çok önemli deil doom moon :P) modern FPSlerin hepsinde vardır ama Wolfenstein gibi oyunlarda yoktur mesela.

General's camera daha farklı bi durum :) Ya zaten medieval 2 gibi bir oyunda devamlı kamera açısıyla oynarsın o yüzden hep aynı pixellerin aynı şekilde olması gibi kafa karıştırıcı sorunlar olmaz, free camera yani o da sonuçta yukarıdan görebilesin diye. FPSlerde ise hep aynı bakış açısıyla oynadığından daha ciddi bir hal alıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dev said:
CS oynayamıyorum ben headbob yüzünden. Sallanmıyor mu kamera nedir anlamadım ki.



Sallanmıyor e3 trailer'ında hmm gamespot gameplay'ine bakmam lazım :)

Bazı insalar senin gibi işte sallanma oldu mu dayanamıyorlar ama çoğunluk genelde olmadı mı bi fena olur. En iyisi oyuna koyup kapatma opsiyonu vermek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Venator said:
Dev said:
CS oynayamıyorum ben headbob yüzünden. Sallanmıyor mu kamera nedir anlamadım ki.



Sallanmıyor e3 trailer'ında hmm gamespot gameplay'ine bakmam lazım :)

Bazı insalar senin gibi işte sallanma oldu mu dayanamıyorlar ama çoğunluk genelde olmadı mı bi fena olur. En iyisi oyuna koyup kapatma opsiyonu vermek.

yok hacı cs:source ta kamera sallanmıyor diye oynayamıyorum ben. acaba sallanıyor da ben mi fark etmiyorum, o kadar mı hafif? cod4ten sonra fps oynayamıyorum zaten, yavan gelmeye başladı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...