Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 3 - çıkış öncesi


axedice

Öne çıkan mesajlar

ya güzel abicim iyi de elder scrolls serisinde zaten dialog ağacı yok ki. o vampir olayının benzerlerini KLASİKKKK, EFSANEEEE rpg'lerde devamlı yaşadık zaten? yaşamadık mı? fallout'ta köyü kurtarıyoruz, gene birebir aynı standart repliği kullanıyor hayatını kurtardığımız ana quest npc. seslendirme bile yapılmamış yani bütün eklenecek şey iki satır yazı. oblivion'da düzinelerce değişik şey söylüyor npc'ler sen hero of kvatch mısın, arena şampiyonu musun, cıbıldak mısın vs. bir tane hata var diye (hatırlamıyorum o dediğini ama olsun varsın diyelim) silelim mi hepsini?

ha yine dönüp dolaşıp aynı yere geliyoruz. bethesda kötü de iyi zaten kim kaldı? bir obsidian kalmıştı. onlardan gelen en son haberi gördük işte jack bauer rpg'si. bioware dersen x-box'tan gelmesini bekleyeceğiz mass effect'lerin. onu da zaten bazı arkadaşlar topa tuttu direkt.

e yok yani şirket kalmadı. görüyoruz işte leonard boyarsky gibi insan diablo 3'te çalışmak zorunda kalıyor ekmek parası için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

dialog olayına gelince tarzlar değişik, elder scrolls serisi öyle zaten sadece oblivion'a has bir olay değil. sokakta gördüğün HERKESLE konuşabiliyorsun ama. EFSANEEEE, KLASİKKKK rpg'lerde istanbul gibi metropole dahi gitsen konuşabileceğin kişi sayısı taş çatlasa 3 ya da 5 oluyor vendor saymazsan. e yani hepsinin black isle kalitesinde dialog ağacı olsa zaten koyup geçirmeyeceği oyun olmazdı. ama sanmıyorum ki burada cidden binlerce npc'ye öyle dialog ağaçlarını 2008'de hazırlamanın mümkün olduğunu sanan biri olsun. 2018'de bile olmayacak muhtemelen 1998'den bugüne gidişatı düşünürsek.

e yapma ama arcanum,torment filan hep daha iyiydi.hele arcanumda feci kasmışlardı.bu arada herkes aynı şeyi söyledikten sonra HERKESLE konuşmanın anlamı ne?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

orada "tarzlar değişik" diyorum gördüysen. txt dosyası yapıp pasteleyecem oradan artık anlaşıldı. :P

daha iyi, daha kötü meselesi değil. kendim her ne kadar anlamlı, ağaçlı dialogdan hoşlansam da sokakta pek anlamı olmasa da herkesi çevirip konuşabilmekten de hoşlanırım. farklı tat, ayrı oyunlar.

fo3'ü de aynı şekilde yapacaklar diye bir kaide yok, hatta elimizdeki bilgiler aksine işaret ediyor. oyun çıkmış da bütün konuşma ekranları elder scrolls modeliymiş gibi bir yargılama var. ki böyle bir dialog ağacının ne kadar dallanıp budaklanabildiğini oyunu bizzat kendiniz oynayıp da bütün seçenekleri tek tek denemeden görebilmeniz mümkün değil. bugüne kadar bir şirketin oyun çıkmadan önce böyle bir ağacı tümüyle yayınladığı da görülmüş birşey değil.

sonra da diablo 3'ün gösterilen grafiklerini eleştirince "durun hele oyun daha çıkmadı" deniyor yani bir anlayabilsem bu mantığı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
o vampir olayının benzerlerini KLASİKKKK, EFSANEEEE rpg'lerde devamlı yaşadık zaten? yaşamadık mı?


Yaşamadık. Falloutta köyü kurtarınca you saved our lives, thanks you falan diye değişiyor generic responselar. Aynı falloutta aynı generic responselar üstünde power armor varsa da değişiyor, kimi korkuyor kimi dalga geçiyor. Tormentı, arcanumu falan geçtim iwdde bile değişiyor kasabayı kurtarınca falan.

Tarzlar değişik kısmına bi açıklama getir bu arada. Oblivion'ın kalas npcleri bizim klasik npclerden nasıl daha iyi? Gerizekalı bi ai var, sürekli kendini tekrar eden dialoglar var. Adamlar sadece çabalamış diye mi bunca övgü? Başaramadıkları, yetemedikleri bi konuda bu kadar övmek niye? Baya bildiğin kalas ve yetersiz npcler, onu geçtim BI oyunlarından 7-8 yıl sonra bile generic npcler BI'ınkilere göre daha geride.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cidden aynı dili konuşmuyoruz herhalde. nerede "daha iyi" demişim? lütfen demediğim şeyleri demişim gibi yazmayın.

farklı =/= daha iyi

ayrıca ne övgüsü? ben ileriye doğru bir adım diyorum o radiant ai olayı için, ilk 3d oyunlar da abuk sabuk grafiklerden ibaretti. "hayır ben quake oynamıyorum ne bu grafikler, quake 4'ü bekleyeceğim, o vakte kadar 2d yapın" mi demesi lazımdı insanların? cidden anlamak zor.

black isle npc dersen zaten konuşan tek tük npc var, alan başına 2-3 tane filan. koca şehirde 4, bilemedin 5 tane çıkıyor. geri kalanı "huh? don't bother me" benzeri şeyler yazıyor tepelerinde en fazla. hepsi tutkalla yapıştırılmış, bitkisel hayat modunda duruyorlar 7/24.

valla fallout'ta değişmedi konuşma filan şimdi köyün adını unuttum. onu da dert etmem çok, öyle inciğe boncuğa takılsam zaten ohoo her oyunda sayfalarca liste saçmalık çıkar.

ama black isle oyunlarını da biliyoruz zaten adamın evine gidip gözü önünde kasasını boşaltırsın öyle mal gibi bakar. yapmayın etmeyin yani.


avustralya fo3'ü druglar buff veriyor diye yasaklamış, alın işte. millet daha "çocuk öldüremeyecek miyiz, kahrolsun bethesda" diyedursun..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
"hayır ben quake oynamıyorum ne bu grafikler, quake 4'ü bekleyeceğim, o vakte kadar 2d yapın" mi demesi lazımdı insanların?
Quake ilk çıktığında dönemine göre iyi grafikleri vardı. Radiant AI ilk çıktığında dönemine göre gerizekalı bi ai. Model T benzetmen gibi olmuş bu da, analoji yanlış.


said:
black isle npc dersen zaten konuşan tek tük npc var, alan başına 2-3 tane filan. koca şehirde 4, bilemedin 5 tane çıkıyor. geri kalanı "huh? don't bother me" benzeri şeyler yazıyor tepelerinde en fazla. hepsi tutkalla yapıştırılmış, bitkisel hayat modunda duruyorlar 7/24.
Tormentta bütün npclerle dialoga girebiliyorsun, en sıradan npc bile parti elemanlarından biriyle dialog tetikleyebiliyor. Genelde ilginç şeyler söylemiyorlar ama asıl önemlisi dialoglarına "özenilmiş." BI oyunu değil ama arcanumda bu tepkiler ırkına, zekana, hatta güzelliğine göre bile değişiyor. Tek tek uğraşmışlar.


said:
valla fallout'ta değişmedi konuşma filan

Modoc, gecko, new reno benim hatırladıklarım. Ki en son oynayalı 3 sene olmuştur.

Farklı =/= daha iyi diyosun da, farklı marklı değil bildiğin kötü. Değişik olması, yenilik getirmeyi amaçlaması Bethesdanın yetersizliğini örtmüyor. Becerememişler. Yetememişler. Misal Daikatana gibi. Aynı dönemde yetebilen oyunlar da çıkmıştı.

said:
adamın evine gidip gözü önünde kasasını boşaltırsın öyle mal gibi bakar.

Fallout2de bunu yapınca saldırıyordu bazı npcler, keza baldurda da var aynısı.

said:
avustralya fo3'ü druglar buff veriyor diye yasaklamış, alın işte. millet daha "çocuk öldüremeyecek miyiz, kahrolsun bethesda" diyedursun..

Avustralya, Almanya gibi bu konuda sabıkalı ülkelerden. Ama bu yasaklar orjinal falloutlarda child killer perkinin olmasını engellememişti. Ki asıl sorun çocukların değil, önemli npclerin ölümsüz olması.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

avustralya fo3'ü druglar buff veriyor diye yasaklamış, alın işte. millet daha "çocuk öldüremeyecek miyiz, kahrolsun bethesda" diyedursun..


İşin birde bu tarafı var tabi. Şu bir gerçek ki tv ve oyunlardaki şiddet insanlarıda şiddete yönlendiriyor ve bu oran gittikçe artıyor dünyada. Eskiden üstünde durulmayan bir noktaydı bu . Oyun firmaları istediğini yapıyordu ama artık cok dikkat ediyor ülkeler buna.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dragonutopia said:
Acıkcası zayıf iradeleri zavallı insanlar kodlardan yapılmıs sanal vahsetten etkileniyorsa mumkunse benimle aynı havayı solumasın bi zahmet..yarın bigun dısarda ciftlesen kedileri görüp enseden de ısırır o zaman..

Rofl copter vardı onu bi bulsam koyucam!


Kısmen katılıyorum, bu tur oyunları sadece yetişkinler oynamıyor çocuklarda oynuyor ve evet çocuklar zayıf iradeli insanlar.Hukuk bile 18 yaş altı insanların fiil ehliyetlerinin olmadığını kabul ediyor. Şimdi elbette quake yada counter strike oynadıkdan sonra sokağa çıkıp insanları öldüren kimse olduğunu sanmıyorum ama bu oyunlar vesilesi ile şiddet kanıksanıyor olağan bir hale geliyor. Evet tetiği çek ve kollar bacaklar patlasın, ha örneğide var yok değil tırtlar vadisi yüzünden liselerde artan şiddet olaylarını unutmayalım. Ama ne yapmalı nasıl önlem almalı açıkcası bende bilmiyorum. Olay kodlar değil aslında bir silah patladığında biri vurulduğunda veya araba ile birini ezdiğimizde ortaya nasıl bir görüntü çıkacağı ile ilgili, olacak durumu bize simule edip onumuze koyuyor ve gercegi ile karsilasdigimizda durumu belki daha kolay kanıksamamızı sağlıyor. Savaş tatbikatları gibi düşünün, böylece asker cephede ne ile karşılaşacağını biliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zaten mature damgası yiyen oyunlar 18 yaş altına satılamıyor o memleketlerde eğer ailesinin kredi kartıyla online filan almıyorsa. saçma olmasının sebebi o.

ayrıca kendimi bildim bileli şiddet, vahşet içeren oyunlar oynuyorum ama gerçeklik bambaşka birşey. alışmak bir yana eskisinden daha az tahammülüm var gerçek şiddeti görmeye. böcek bile ezilse içim sızlıyor artık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
zaten mature damgası yiyen oyunlar 18 yaş altına satılamıyor o memleketlerde eğer ailesinin kredi kartıyla online filan almıyorsa. saçma olmasının sebebi o.

ayrıca kendimi bildim bileli şiddet, vahşet içeren oyunlar oynuyorum ama gerçeklik bambaşka birşey. alışmak bir yana eskisinden daha az tahammülüm var gerçek şiddeti görmeye. böcek bile ezilse içim sızlıyor artık.


Sam zaten burda amaç zayıf iradeliyi korumak, +18 damgası ile 18 yaş altı korunmuyor, aksine o ürün onlar için daha cazip hale getiriliyor. O memleketlerde 18 yaş altına içki ve sigara satılmasıda yasak ama bir şekilde elde ediyorlar. +18 damgası ile sadece toplum kendi vicdanını rahatlatıyor.

Grammer hataları vardı :), edit ondan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Evet yapacak birşey yok ama bu birşeyin yapılmaması gerektiği anlamına gelmez. En azindan evdeki küçük kardeşinizi yada çocuğunuzu koruyabilirsiniz eğer onları umursuyorsanız, hem zaten bu tür oyunlar kaldırılmasın çünkü bende oynamak istiyorum, hatta oyunlarda her türlü! serbestliğin olmasını bende istiyorum. Kisaca belirtmek istediğim evet etrafımızda zayıf iradeli insanlar var ve bir şekilde onlar şiddet içerikli materyallerden olumsuz yönde etkileniyorlar.

Hatta bir adım daha atıp evet aslında bunlar ortadan kaldırılmalı diyorum, diğer olumsuz herşey gibi ( ciddiye almayın biraz sesli düşündüm ve platonun devletindende etkilendim diyebilirim, en iyisi iyi oyunlar diyeyim).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada avustralyadaki yasakla oyundaki şiddet öğelerinin bi alakası yok, uyuşturucu kullanıldığında pcnin "buff"lanmasını sakıncalı bulmuşlar.

said:
The game contains the option to take a variety of "chems" using a device which is connected to the character's arm. Upon selection of the device a menu selection screen is displayed. Upon this screen is a list of "chems" that the player can take, by means of selection. These "chems" have positive effects and some negative effects (lowering of intelligence, or the character may become addicted to the "chem"). The positive effects include increase in strength, stamina, resistance to damage, agility and hit points. Corresponding with the list of various "chems" are small visual representation of the drugs, these include syringes, tablets, pill bottles, a crack-type pipe and blister packs. In the Board's view these realistic visual representations of drugs and their delivery method bring the "science-fiction" drugs in line with "real-world" drugs.

The Guidelines also state that "Material promoting or encouraging proscibed [sic] drug use" is Refused Classification.

The player can also select and use "Morphine" (a proscribed drug) which has the positive effect of enabling the character to ignore limb pain when the character's extremities are targeted by the enemy.

The Authorised Assessor's report also states that "chems are an essential part of Fallout 3, and the player will likely use a variety of them throughout the game".

In the Board's view the drug use in particular the use of a proscribed drug, via means of selection from a menu, is related to incentives and rewards as the incentive to take the drug is to progress through the game more easily and the reward is an increase in the character's abilities and as such is Refused Classification.

[...]

The Board notes that the violence throughout the game could be accommodated at an MA 15+ level of classification.



GTA IV bi iki editle banı kaldırabilmiş, heralde bethesda da sansürlü bi avustralya versyonu hazırlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pazartesi günü G4te E3 demosu yayınlanıcakmış.

said:
If you’re waiting for your chance to see Fallout 3 in action, G4’s got you covered on Monday. Beginning at 7PM (Eastern Time), they’ll be airing a two-hour E3 Preview Show featuring a Fallout 3 demonstration from Todd Howard. For more details on G4’s E3 schedule, head here.
http://bethblog.com/index.php/2008/07/10/fallout-3-demo-monday-on-g4/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...