Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 3 - çıkış öncesi


axedice

Öne çıkan mesajlar

Bone said:
Planescape'te oyun içi müzikler akılda kalıcı önemli şeyler değildi


Yuh. Annah's Theme, Deinorra's Theme, Smoldering Corpse Bar hatta main title direk çok sağlam melodileri olan şarkılar. Hayır insan beğenmez de nası akılda kalıcı önemli değil der, smoldering corpse a ilk girdiğinde ignustan çok müzik insanın tüylerini diken diken ediyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bone sam "eski falloutcı tribi yapmayın bana moderen olun" tripleride prim yapmıyo.

mp3 calarımda dinliycek muzik istesem gider muzik albumu alırım. oyun oynarken led zeppelin calmasını istesem kendim acarım. Oyun muziği norma dinleyeceğpiniz muzikten başkadır, atmosferi destekler oyundan beslenmez, interaktif (ciddi derecelerde interaktif) bi medyum'un muziği tek başına repeat'a alınacak şarkılar olmak zorunda değildir, o kadar dikkat cekici olmaması tercih bile edilebilinir. Ha öle muhteşem parcalar cıkartırsınki ortaya bütün gün dinlerim ama bi yandanda oyundan kopuk bi ortam yaratmazsın (bkz: grim fandango).

ortada cok ama cok basit bi sav var, gördüklerimizi duyduklarımızı beyenmiyoruz. bu kadar basit, siz ise "nası beyenmiyosunuz lalalalala" diyosunuz. komik kacıyo acıkcası.

tabiki ghoul beni tatmin etmezse ne lan bu diyicem.

tabiki fallout3'un ilk 30 screenshot'ı "bağh nek gaddar cogh gore var" konulu olursa ne lan bu diyicem.

tabiki muzik ne lan bu olursa ne lan bu diyicem.

tabiki concept artlar cacık sa ne lan bu diyicem.

bu kadar basit.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cüce mesele beğenmemek değil, "beğenmedim arkadaş" deyip geçiliyor da buna karşı çıkılıyor gibi bir durum yok. "EPİK BU MÜZİK EPİKKK, FALLOUT HAVASINA YAPILIR MI BU LANNN" mealinde bir yaklaşım var. bir tespit iddiasında bulunulduğu için elbette ki tartışılabilir bu.

normal dinlenecek müzik neden olamayacakmış soundtrack? özellikle de ana tema, bak ambiyans müziği demiyorum. zilyon tane oyun müziği var makinemde de ipod'umda da, rock vs yerine arka arkaya onları dinlerken buluyorum kendimi. elbette ki çölde gezerken john williams çalsın diye bir beklentim yok, into the wasteland ve megaton da o ayarda zaten. ha bunların da bazıları dinlenecek kıvamda olabilir, ille ambiyans müziği dinlenmez diye kaide de yok. mesela diablo serisinden öyle parçalar var bir miktar durduk yerde dinlenebilen.

"fo ruhuna uymamış" denirse elbette ki ben de eleştiririm eğer ucuz popülizm yapılıyorsa. "ghoulların hepsi lawful good olmalı" denirse onu da sorgularım elbette. eleştiri varsa karşı eleştiri de vardır gayet, neden tek taraflı olacakmış?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:
Bone said:
Planescape'te oyun içi müzikler akılda kalıcı önemli şeyler değildi


Yuh. Annah's Theme, Deinorra's Theme, Smoldering Corpse Bar hatta main title direk çok sağlam melodileri olan şarkılar. Hayır insan beğenmez de nası akılda kalıcı önemli değil der, smoldering corpse a ilk girdiğinde ignustan çok müzik insanın tüylerini diken diken ediyor.

beğenmek ile akılda kalıcı olması farklı şeyler yalnız.

Asteroth said:
Planescape gibi, diyalogları bile hatırlanan oyunun müzikleri aklında kalmıyorsa, sorun müziklerden ziyade senin aklındadır Bonecrusher.

aklımla dalga geçerek ne kadar akılsız olduğunu göstermek yerine,
"catchy song" olan bir şarkı gösterirsen o zaman benim aklımdan dolayı mı aklımda kalmamış yoksa senin aklından dolayı mı yanlış anlamışsın daha iyi anlarsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
ben şahsen ipod'da dinleyebileceğim, unutmayacağım ve mırıldanabileceğim bir ana tema müziğini tercih ediyorum ki icewind dale, morrowind ve oblivion için geçerli olan bu olay maalesef fo serisi için geçerli olamadı şu ana kadar. acaba eski müzikleri ölümüne savunan arkadaşlar için geçerli mi bu?

ambians müziği dersen o başka birşey, o parçalar zaten daha uygun görünüyor sizin beklentinize.

Fallout 1-2 müziklerini o kadar çok dinledim ki dinlemezken kafamdan oynatabiliyorum. Soundtrackte bir tane yersiz bulduğum hatta çok iyi bulmadğım parça yok. Yani benim için söylediğin durum geçerli. Yeni müzikleri de indirdim onları da ara sıra test sürüşü hesabı dinliyorum.

Belki birçok konuda anlaşabiliriz ama ilk iki oyundan müzik bazında daha iyi olması benim için imkansız. Zaten aradığım şey de bu değil, oyuna uymasını bekliyorum. "Catchy" olması yeterli değil, ambiyans müziklerinde hiiiiç değil. O main title oyuna uyuyorsa o zaman da oyunda birşeyler yanlıştır, hem de çoook yanlış.

Garadia said:
değil abi, benim için olay umutsuzluğa düşürmesidir. yoksa wow müziklerini bende kulaklığı takıp dinlerim ama fallout bi başka acıma duygusu yaratıyo senaryoya olaylara kaptırırsan kendini müziklerde tuzu biberi


Kesinlikle, Shady Sands müziklerini dinleyip de içi kan ağlamayan veya Modoc dinleyip de zerre kadar umutlanmadım diyen bizden değildir. (track track yazarım gerekirse zira müzik o kadar iyi ifade ediyor) Oyun müziklerinin oldukça moody olduğunu söylüyor Inon Zur, bakalım. Pozitif, pozitif :)

Bone said:
Fallout 3'ün tek bir main title'ına bakarak "bu oyunun müzikleri hiç de post apocalyptic olmamış, orkestradan post apocalyptic mi olurmuş cık cık" denilmesi üzgünüm ama çok nma usulu oluyor.

İyi de sadece main title orkestra / lotr olmuş, öbür tracklerin sorunu başka. Tabii ki sadece ona diyeceğiz. Tekrarlıyorum, en büyük eksiklik endüstriyel havanın (mekan değil müzik türü olarak) gitmiş olması. Parça bazında çok farklı olmalarına rağmen yine Zur'un yaptığı tactics müziklerinde de o hava var. Bu akla ister istemez konsepti mi değiştirdiler gibi bir soru getiriyor...

NMA usulü nedir yani NMA şahıs şirketi midir? Copy/paste cevap veren bir tarikat midir? NMA'da da buradaki gibi otuz türlü insan var, okumasam bilmeyeceğim yani. O laftan kastın hiçbirşeyi beğenmemekse yine bizi yanlış anlamışsın. Anlamıyorum yani neden beğenmediğimizi söylerek beğenmeme hakkımız yok mu?

Cuce said:
ortada cok ama cok basit bi sav var, gördüklerimizi duyduklarımızı beyenmiyoruz. bu kadar basit, siz ise "nası beyenmiyosunuz lalalalala" diyosunuz. komik kacıyo acıkcası.

Yani... NMAcıyız ondan beğenmiyoruz Cüce. Gel seni de alalım cult'a.

Evet, oyun içi müziklerin ambiyansı koruması main title'dan daha önemli ama bu demek değildir ki main title oyun konseptinin dışında çıkabilir. Hayır efendim, anti herolu post-apocalyptic RPG'ye heroic LOTR müziğini main title olarak bile koyamazsın, koyarsan da böyle isyan ederiz.

Britney Spears parçaları da catchy hatta pop bazında iyi. Bu demek değildir ki her iyi olan şey kendi konsepti dışındaki şeylere oturur. Uç bir örnek oldu ancak fikri anlamışsınızdır: Parça ne kadar iyi olursa olsun oyun için yazılmıştır, oyun konseptine tamamen uyması gerekir.

Bone said:
Yok eğer main title'ın da post apocalyptic olmasını istiyorsan, fallout 1-2 main title müziklerinin ne tip bir post apocalyptic yanı olduğunu açıklarsan sevinirim.

Gayet basit bir açıklaması var. Interplay pazarlama olsun diye oyun konseptini çiğnememiş, oyun içindeki ambiyans müziğini aynen menüye çakmış. Ancak title diyebileceğimiz asıl parçalar introlarda çalan şarkılar. Aynısını "I don't want to set the world on fire" ile Bethesda yapacak. Sam'in dediği title oyun dışı da dinlenir veya senin dediğin catchy olmalı yaklaşımlarına uydurabileceğimiz birşey yok önceki oyunlarda, dediğim gibi adamlar çakmış ambiyansı, biz böyle bir oyun yaptık, titleımız bu, oyun bu, bu sana böyle hisler hissettirecek diye. En iyi 100 theme arasına girmez belki, Fallout hastası olmayanın aklında da kalmayabilir ama oyuna oturmuş mu? Oturmuş.

Bone said:
Bir de şu var, Fallout 1-2 intro müzikleri, post apocalyptic değildi, direk retroydu.

Retro müzikten kastın ne bilmiyorum, benim aklıma retro müzik diyince groovy James Brown şarkıları falan geliyor, alakayı kuramadım. Bildiğim kadarıyla post-apo diye de müzik türü yok. Hatta şimdi wikiden baktım retro music diye aratınca Psychedelic, LSD, punk rock vs. çıkıyor. Post-apo araması ise herhangi bir müziksel sonuç vermedi.

İnsanda yarattığı duyguyla, anlattığı mekanla vb. değişen 20 küsur track var.

Redding'de country, highwayman'de giderken rock, haritada tribal, vault city'de industrial'ı vermeyi bilmiştir Mark Morgan. Enstrüman seçimi sayesinde birlikte bir bütün oluştursalar da tür bazında tek düzelik var demek veya herhangi bir kalıba sığdırmak hakaret gibi olur.

Sam said:
"fo ruhuna uymamış" denirse elbette ki ben de eleştiririm eğer ucuz popülizm yapılıyorsa.

Olay budur işte. Evet, ucuz popülizm, adam topluyoruz Bethesda'nın lisansını iptal ettireceğiz...

FO ruhunu HİÇBİR şekilde kabul etmeyen, Fallout'a Tacticsle başlamış, asıl oyunları sırf buradaki tartışmalarda bizi oyunların beğendiğimiz kadar iyi olmadığına inandırmak için oynamış Sam, sayısız defa beğenmediğini iddia ettiği oyunun ruhunu gelir bize öğretir. :X ( bu smiley Sam'in FO1-2 yorumlarını unutmadı, siz de unutmayın :P ) Sam favori rol yapma oyunun nedir? Eğer Fallout ise (lol) o oyun tactics midir? lol. FO3 main title'da heroic bir hava yok mu Sam? Lütfen evet ya da hayır olarak cevap ver, lol.


Cüce konsept artta gore-fest olmasının suçlusu Fallout fanları. Gore olmayacak, çocuk oyunu olacak gibi gereksiz endişelere kapıldılar, Bethesda da onları memnun etmek için öyle gereksiz bir showcase yapmak zorunda kaldı. Hala adam gibi karakter ekranını, diyalogları ve bu tarz RPG öğelerini gösteren ekran görüntüsü yok, hep oyun hakkında birşey öğrenemeyeceğimiz ekran görüntüleri. Marketing dünyası böyle birşey işte malesef. Oyun casusluğu sektör olmalı.

Galiba biraz uzun oldu. Vakit ayırıp okuduysanız eyvallah :) 100 sayfayı geçmişiz, üzülsem mi sevinsem mi şaşırdım. Selpak da yok, sevinelim bari. :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fo'ları beğenmemiş miyim? hangi sözüme dayanarak bunu söylüyorsun cidden merak ettim çünkü fo serisi benim en beğendiğim rpg serisi. ha oynanışı sebep değil buna evet special sistemi hariç, zira zayıftı combat sistemi çoğu açıdan. tactics'de düzeltildi ancak o hatalar, bu nedenle de tactics benim için fo serisinde alamadığım combat keyfini verdiğinden ayrı severim. tactics'le başlayınca mundar mı oluyor sonraki deneyimler lol, ucuz popülizm şekil 1-a tam işte. (:P)

fo3 main title heroic mi değil mi? viiioaoooooovvvvvvv, ziiiiiiyoooooonnnkkkk diye ses efektlerinden ibaret olmayan her tema parçası heroikkkk sayılıyorsa evet heroikkk.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yorumların beğenmişe benzemiyor. O eksik bu eksik diyebilmen en temel örneklerinden. 97 çıkışlı oyunu kaç kez 2000 sonrası oyunlarla kıyasladın. Bence eksiğiyle sevmiş gibi bir havada değil mesajların. FO3 sana kalsa oyunu komple değiştireceksin, aslı ile alakası kalmayacak.

Sam said:
tactics'le başlayınca mundar mı oluyor sonraki deneyimler lol, ucuz popülizm şekil 1-a tam işte. (:P)

O cümleden böyle bir anlam çıkaracağını biliyordum hatta not düşecektim, parantez sayısı artmasın diye yapmadım. Hemen de nasıl lafı çevirip başka manaya çekmişsin ya ehueh.

Sam said:
iiioaoooooovvvvvvv, ziiiiiiyoooooonnnkkkk diye ses efektlerinden ibaret olmayan

Tebrikler, başa döndük.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

97 yılında cdrom una fallout 1 ın cd sını takmamıs bırının yıllar sonra modern oyunlarla karsılastırarak oyun hakkında elestırıler getırmeye pek hakkı kalmıyor bence. fanboyluk yapmayın demekte sacma bır sey, fanboylar alacaklı gıbı kapıda beklemese bunca yıldır dergılerde sıtelerde forumlarda fallooooouuuut dıye aglasmasa, tıcarı guzel bır getırı olacagı fanboyların taleplerı sayesınde gozukmese, bu oyunun devamı yapılır mıydı? tabı kı fanboylara hıtap etmek zorunda. bıyıkları yenı terlemıs bılgısayar denen seyle 2-3 yıldır tanısan cocuklara mı hıtap edecek? yoksa o wasteland ın ıssızlıgında uc bes pıxel ı hayal gucu ıle gercege cevırıp kaybolmus olan dunun cocugu bugunun yetıskınıne mı hıtap edecek?

bu oyun benı lıse son da unıversıte sınavından az daha edıyor muydu etmıyor muydu? cıktıgında o derecede mukemmel bır oyundu. nokta. kım ne derse desın. herseyı donemınde degerlendıreceksın. oyun dergılerınden 96 lar alan bıoshock un 2008 devrındekı etkısı kıyaslandıgında, bır fo nun 97 yılında yarattıgı etkının 10 da bırınde bıle degıldı. bırı dıgerınden daha ıyı demek o yuzden 2008 normları ıle bakıldıgında tabı kı kolay gelıyor.

gunumuzun konsol gencligi sever sevmez, umurumda bile degil. defender of the crown nasıl abımı yıllarca sınclaır inin basından kaldırmadıysa bu oyunda benı aylarca, sonrakı yıllarda tekrar oynadıgım donemlerıde ekleyınce yıllarca pc basından kaldırmamıstır.

yoksa uc bes yenı yetme, daha 2-3 gunluk, 1-3 yıllık taze unıversıte ogrencısı fallout hakkıdna ne dusunuyor cokta umrumda degıl.

not: hem bu forum hem baska forumlardaki genel yorumlara yonelık yazılmıstır. bu forumda kullanıcı olarak yer alan sahıslara yonelık bır elestırı degıldır. ben nerden bıleyım hangı nıckın arkasında kım kac yasında, kım oynadı oyunu kım oynamadı yahu? o yuzden direk ustunuze alınmayın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:
97 yılında cdrom una fallout 1 ın cd sını takmamıs bırının yıllar sonra modern oyunlarla karsılastırarak oyun hakkında elestırıler getırmeye pek hakkı kalmıyor bence.


modern oyunlarla karşılaştırdığımı kim çıkardı? gayet eleştirmeye hakkım var eksik ya da hatalı olduğu noktalarda ki bir kere daha üstüne basarak söylüyorum, combat sistemi ile alakalı bunlar. 93 çıkışlı oyunlarda görülmeyen saçmalıklar vardı. oyunlar en beğendiğim rpg serisi olmakla beraber kendimi kandırmanın alemi yok. isteyen kandırabilir.

said:
fanboyluk yapmayın demekte sacma bır sey, fanboylar alacaklı gıbı kapıda beklemese bunca yıldır dergılerde sıtelerde forumlarda fallooooouuuut dıye aglasmasa, tıcarı guzel bır getırı olacagı fanboyların taleplerı sayesınde gozukmese, bu oyunun devamı yapılır mıydı?


evet, elbette ki bethesda elder scrolls 5 gibi satışı garanti bir franchise'ı bırakıp, fallout 3 gibi önceki oyunları şu miktarda satmış bir maceraya atılıp fanboyların ağız kokusunu çekmeye meraklıydı.

Fallout 144,000
Fallout 2 123,000

(nma sitesinin desslock'tan mayıs 2000 itibariyle alıntıladığı rakamlar)

ki zaten o fanboilar ki çoğu bethesda adını ilk duyduğu anda yargısını sabitlemişti. o andan sonra fo2 expansion bile çıksa "bu müzik niye böyle, niye bu npc'nin gözünün üstünde kaşı var?" diye söylenip almayacaklardı.

said:
tabı kı fanboylara hıtap etmek zorunda. bıyıkları yenı terlemıs bılgısayar denen seyle 2-3 yıldır tanısan cocuklara mı hıtap edecek? yoksa o wasteland ın ıssızlıgında uc bes pıxel ı hayal gucu ıle gercege cevırıp kaybolmus olan dunun cocugu bugunun yetıskınıne mı hıtap edecek?


oyunun rating'i neye izin veriyorsa onu hedefler. şu durumda 17 yaş üzeri görünüyor. 'devasa' fanboi kitlesi dahil değil diye umuyorum zira hayli demode bir oyun çıkacak karşımıza o takdirde. zaten bu vats olayı düzgün çalışmazsa bariz bu fanboiların ağlamaları yüzünden olacak.

said:
bu oyun benı lıse son da unıversıte sınavından az daha edıyor muydu etmıyor muydu? cıktıgında o derecede mukemmel bır oyundu. nokta. kım ne derse desın. herseyı donemınde degerlendıreceksın. oyun dergılerınden 96 lar alan bıoshock un 2008 devrındekı etkısı kıyaslandıgında, bır fo nun 97 yılında yarattıgı etkının 10 da bırınde bıle degıldı. bırı dıgerınden daha ıyı demek o yuzden 2008 normları ıle bakıldıgında tabı kı kolay gelıyor.


fo & fo2'yi 2008 kriterleriyle değerlendirmem ancak bu demek değil ki 2008'de fo3'ün aynı onlar gibi olmasını isterim. 10 yıl geçti. aynı kalamayacak bazı şeyler var, special sistemi ve dialoglar hariç bana göre herşey değiştirilebilir 2008'e yakışır bir oyun çıkarmak için.

said:
gunumuzun konsol gencligi sever sevmez, umurumda bile degil. defender of the crown nasıl abımı yıllarca sınclaır inin basından kaldırmadıysa bu oyunda benı aylarca, sonrakı yıllarda tekrar oynadıgım donemlerıde ekleyınce yıllarca pc basından kaldırmamıstır.


ironik bir şekilde, benim abim de defender of the crown başında uzun saatler geçirmiştir. ancak artık pc'de oyun oynamayı bıraktı, ps3 oynuyor oyuna vakit bulabildiği zamanlar. en son company of heroes oynatabildim eheh

ben de zaman zaman stereotipler üzerinden konuşuyorum, o konuda biraz hatalıyım ancak oyunda yapılan her değişikliğin sırf konsol gençliğine yaranma maksatlı olduğunu varsaymak çok yanlış. kaldı ki mature rating hedefliyor adamlar eski oyunlar gibi diye hatırlıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arcane said:
Yorumların beğenmişe benzemiyor. O eksik bu eksik diyebilmen en temel örneklerinden. 97 çıkışlı oyunu kaç kez 2000 sonrası oyunlarla kıyasladın. Bence eksiğiyle sevmiş gibi bir havada değil mesajların. FO3 sana kalsa oyunu komple değiştireceksin, aslı ile alakası kalmayacak.


'sence'? ehu ne zamandır insanların yerine neyi sevip neyi sevmediklerine karar vermeye başladın? (:P) beğenmediğim bir oyunu 5-6 kere bitirdiğimi hatırlamıyorum doğrusu ama madem 'sence' beğenmemişim, o zaman bir istisna olmuştur kesin. :(

ve evet oyunu 2008 yılında oynamaya değecek bir oyun haline getirecek değişiklikler neyse yaparım, kutsal kitap değil bu 2000 yıl değiştirilmeden kalsın öyle. fallout serisi zaten getirdiği yeniliklerle popüler olmuş, tutuculuğun manası yok.

birleştirecektim iki mesajı, unuttum o kadar yazdıktan sonra. wru multi-quote..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

Asteroth said:
Planescape gibi, diyalogları bile hatırlanan oyunun müzikleri aklında kalmıyorsa, sorun müziklerden ziyade senin aklındadır Bonecrusher.

aklımla dalga geçerek ne kadar akılsız olduğunu göstermek yerine,
"catchy song" olan bir şarkı gösterirsen o zaman benim aklımdan dolayı mı aklımda kalmamış yoksa senin aklından dolayı mı yanlış anlamışsın daha iyi anlarsın.


Benim mesajımın üstünde axedice örnekleri vermiş diye tekrar yazma gereği duymadım BoneC, illa wall of text mi çıkarıcaz karşına? Deinnorra's Theme aklında kalmıyorsa, ya aklında sorun vardır, ya da oyunu benimseyerek oynamamışsın demektir. (Yani oyunun içine girememişsindir, beğenmemişsindir.)

İlk durum zaten başta dediğime çıkıyor, ikinci durum söz konusuysa da zaten Planescape'e bok atacak konumda değilsin demektir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

"catchy song" olan bir şarkı gösterirsen o zaman benim aklımdan dolayı mı aklımda kalmamış yoksa senin aklından dolayı mı yanlış anlamışsın daha iyi anlarsın.


Annah's Theme, Civic Festhall, Deionarra's Theme, Fall From Grace's Theme, Fortress of Regrets (efsane), Main Theme (ortalara doğru)

Oyunu oynayıp bu şarkıların melodilerini ezbere bilmeyen bir insan olamaz
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Asteroth said:
İlk durum zaten başta dediğime çıkıyor, ikinci durum söz konusuysa da zaten Planescape'e bok atacak konumda değilsin demektir.

yahu kafayı mı yediniz siz hehehe en sevdiğim rpg Planescape'tir, neden bok atayım yahu oyuna (ikincisi de Fallout 2'dir, öyle diyim).

Oyundaki şarkıya "catchy song değil" diyince bok atmış mı oluyoruz? Lütfen düşünerek konuşun yahu.

Oyunun içindeki sahnelerle uyumlu olması için catchy song olması gerekmiyor. Çünkü her catchy song müthiş mükemmel über olacak diye bir kaide kural yok, örnek Chacarron Macarron.

Ancak bir oyunun "main title" müziğinin, oyun içiyle uyumundan ziyade, "catchy song" olması daha önemlidir bence. Çünkü main title dediğimiz menü kısmında oyunu oynamassın. O yüzden tozlu ortam veya orman havası verecek bir müzikten ziyade, menüde oyuncuyu gaza getirecek bir şarkı daha iyi olacaktır.

Planescape'teki oyun içi müzikler "catchy değil" derken bunu kastetmiştim. Ama tabii nedense "sen planescape'e bok atıyorsun" boyutuna getiriyorsunuz işi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...