Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 3 - çıkış öncesi


axedice

Öne çıkan mesajlar

Bazı kişilerin anlamadığı; Izometrik ile FPS arasında oynanış farkı olduğu, ve oynanış farkının telafi edilemeyeceği. Ne kadar iyi oyun yaparlarsa yapsınlar izometrik'in verdiği zevki vermez. Tabiki eğlendirir seni fakat izometrik olarak Fallout oynadığındaki aynı tadı alamazsın. Bu durumda da izometrik bir RPG oynamak isteyen fanların hoşuna gitmemesi gayet doğal.

Oyunu daha kötü yapmaz tabiki. Sadece farklı yapar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gerçek rp first person olur zira karakterin rolünü yapıyorsak en mantıklısı onun gözünden görmektir. Attack sistemini fps yerine klasik rp oyunları gibi skille dayalı yapsınlar über olur. Yine de her türlü bir karaktere, bir dünyaya girmek ve geçekçi bir rol yapma oynanışı yaşamak için en ideali first person.

Edit: Bence tabii :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fallout 1 i ilk oynadigimda 18-19 yasindaydim, oyun daha yeni cikmisti. nostaljik anisi bende unutulmaz. serinin 2 oyununu da defalarca oynamisimdir.

ama bir gercek var, rpg nin tadi izometrikte cikiyor. might and magic 6 yi deli gibi oynarken de oyle derdim, daggerfall u da. ki hastasiydim daggerfall un.

fallout un dunyasinin tadi izometrikte. fanboyluk falan bilmem ben, ozledigim bir devam oyunu ise bu hakikaten devam etmeli. yeni bir sey olacaksa da ismi degissin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yalnız FPS-RPG'lerin de çok büyük potansiyeli var arkadaşlar. Fakat yapımcılar henüz çıkartabilmiş değiller. Ortada sadece Morrowind, Bloodlines gibi oyunlar dolandığı için pek birşey görmedik. Kötü oyun olduklarını söylemiyorum(Bloodlines'ı 3 kere bitirdim örneğin) fakat, sektöre çok büyük yenilikler getirmiş oyunlar değiller bence.

Açıkcası beni şu ana kadar gerçekten oynadığım kişinin gözünden gördüğümü hissetiren bir FPS-RPG çıkmadı. Çoğu sanki canlı bir android'i bir arayüz ile kontrol ediyormuşum gibi hissettirdi.

Etkileşim yok bir defa. FPS-RPG dedin mi etkileşimin dibine vurması gerekir oyunun. Etkileşim derken de çok basit şeylerden bahsediyorum. Çok üst düzey birşeyler istediğim yok henüz.

Örneğin hangi FPS-RPG'de bir adamın elini sıktınız? Omuzuna elini koydunuz? Tek yaptıkları karşı karşıya iki tane heykel gibi durup konuşmak. Yüz mimikleri hareket ediyor ama, vücuttan ses yok aloooo?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

izometrik görüşlü oyunlarda mı var peki? :P

sonuç olarak dediklerin kamera açısıyla bağlantısız olaylar, pekala aynı oyunu fp ve izometrik görüş olarak oynamak mümkün yoksa 3d motorlar sayesinde. lakin bunun tasarımcılar tarafından pek uygulanmamasının nedeni perspektifin gameplay üzerindeki keskin etkileri. nwn2 gibi istisnalar da çıkıyor artık gerçi. yoksa daha az/daha çok detay yapılabiliyorsa iki şekilde de yapılabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Izometrik açıda adamın omuzuna dokunsan ne olur ya. 10 metre tepeden görüyosun zaten. Fakat FPS oynarken çok şey fark ettiyor. Sonuçta bir bak kendine. Bacakların, kolun, omuzun, bir sürü parçadan oluşuyorsun. Kapıyı açarken kolu indiriyorsun, insanlar ile konuşurken el sıkışıyor, vücut temasında bulunuyorsun. Peki FPS-RPG'ler de neden yok bunlar? Çünkü henüz eklenmedi/eklenemedi. Neden? Çünkü oynanış ile uyarlanamadı. İnce ayar gerektiriyor çünkü. Her kapı açarkan 3sn uzansa sen kapıyı açana kadar, karşıdakiler kuzu pirzola yapar senden. Duruma göre bir çok farklı şekilde hareket edebilmesi gerek.

Oynanışı batırmıycak, zevkini kaçırmıycak şekilde bu tip hareketler FPS-RPG'lere eklenebildiğinde bam başka bir oyun türüne dönüşcek. Asıl zevkini o zaman alıcaz. Ama öte yandan izometrik'de bu el sıkma gibi şeyleri eklemek çok daha kolay çünkü; açı,oynanış ve oynanışa etkisi çok farklı. Zaten eklesende çok da büyük bir fark etmez. Izometrik RPG'leri güzel yapan öğeler çok farklı çünkü.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dev said:

bu son argümanın da "neden otomatik vites araba aldınız bana ya, ben manual seviyorum" demek gibi bişey. hayır bi de öyle iddialı bir çıkış yapmışsın ki hepsine tek tek cevap yazma hevesiyle yaklaşık yetmiş saniyede falan yazdım bunların tümünü .


bu dünyada hiç bir kuvvet bana otomatik vites araba kullandıramaz evet!

bu arada git oyunun videosunu bul biyerlerden izle
ondan sonra konuşalım
çünkü "sslerden bu kanıya nasıl vardın" filan yazdığını okuduktan sonra direk sıkıldım...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Emil Pagliarulo said:
“If we accept that all video game characters fall under one of three literary classifications — prototype, archetype, and stereotype — it’s easy to see the appeal of the archetype. This is the established, easily-understandable character model. The badass space marine or seductive sorceress. The prototype, while imaginative and interesting, is too easily viewed as ‘weird,’ and that means inaccessible. The stereotype? Overused, oversimplified, and more often than naught, offensive.”


Nisan ayı game informerdan. Ooof of..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...