Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 3 - çıkış öncesi


axedice

Öne çıkan mesajlar

Bone said:

said:
beth fallout 2 ye expansion çıkarsa, allah belamı versin 100 milyon verir alır oynarım,


hayır almassınız. ilk fallout'u şimdi bethesda çıkartıyor olsa, "oh şit, aptal lan bunlar, rpg'ye zaman sınırı felan mı konulur, hiç akılları çalışmıyor" gibi suçlamalarda bulunurdunuz.

e pes nediyim zaten yani, allah belamı versin demişim. hayır almazsınız diyosun. ikna olmican ki? fanatik fotomaç totospor at gozlugu

said:

said:
abi yani devam oyunu bu, ve eger devam oyunuysa bu oyunun devam ı olan özündeki evrene sağdık kalman beklenir.

evrene sağdık kalmadığını nerden biliyorsun?
sırf izometrik olmadığı için bile evrene sadık kalmadığını iddia edenler var burda.
Sen gidip super mutanti 3 metre boyunda 3 metre eninde, kuazimodo tipli bi nemesis yaparsan, biraz cizgiden cıkmıssın demektir?
said:

said:
sen inanıyomusun bu oyunun fallout cizgisine sagdik kalıp kalitesini surdurerek hakkını vererek devam edecegine?


evet inanıyorum oyunun güzel olabileceğine.

ben sana fallout cizgisine sagdik kalip kalitesini surdurerek hakkini verecegine inanıyomusun diyorum. sen bana guzel olabilecegine inanıyorum diyosun.
guzel olabilecegine ben de inanıyorum
sen inatla bu oyun guzel olabilir niye inanmıyosunuz diyosun. biz de sana oyun guzel olur da fallout olmaz diyoruz.sen hala inatla ama oyun guzel olur bi ssden gaza gelmeyin rpg illa böle mi olur vs vs diyosun.
anam babam herşey olur, fallout olmaz ya. bunun niye aksini idda ediyosun!?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sintisyzer said:
allah belamı versin demişim. hayır almazsınız diyosun. ikna olmican ki? fanatik fotomaç totospor at gozlugu

10 katı

Sintisyzer said:
Sen gidip super mutanti 3 metre boyunda 3 metre eninde, kuazimodo tipli bi nemesis yaparsan, biraz cizgiden cıkmıssın demektir?

eski super mutant kaç boyundaydı, şimdiki kaç boyunda,
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sintisyzer said:
oyunun izometrik olmamasından yakınmışmıyım?
a) fallout2 ye expansion cıkarsalar alırım demişim, neden fo3 expansion gibi degil dememişim, okuyalım anlayalım
b) izometrik goruntuyle ilgili tek yorumum neden opsyonu yapmamışlar olmuş


E kardeşim beni burda at gözlüğüyle suçluyorsunuz da, oturup iki dakka düşünseniz zaten topicteki saçmalığı daha iyi farkedeceksiniz.

İddia ediyorum ki, Fo3 yerine Fo2'ye expansion yapsalarmış, bu sefer de "ulan 10 senedir beklediğimiz oyun çıka çıka expansion çıktı, bu kadar beklemeye değmedi, bethesda yeteneksizliğini gösterdi" diye whine ederdiniz burda.
Elbette öyle yapmadıkları için oturup bunu kanıtlamam mümkün değil,
ama şu 90 sayfadır yazdığınız saldırgan mesajları oturup okusanız siz de daha iyi anlarsınız.
O kadar aptalca şeyler yazılıyor ki, bunları gösterince ben suçlu oluyorum.

Sintisyzer said:
bone bize inatla fanatik ve at gozlugu diyosun da farkındaysan yazımda seni destekleyen, tek ss den yorum yapılmasın bolumunu bile quotelayıp karşı yorum yazmışsın? dedigim hicbiseyi kabul etmiyo, uzlasmanin yanina bila yaklasmiyosun. insan biraz kendine de bakar yani bi donup.

ben de sizin kadar bu oyunun guzel bi rpg olmasını istiyorum ve olucana inanıyorum vs diyosun.

ben oyun kotu olucak demiyorum. oyun tabiki de iyi olucak, gunun standartlarina ve karsilastirilabilecek diger rpglere gore, benim dedigim fallout 3 olmayı hak edicek kadar iyi olamicak.

sen hala gelmis benim lafıma " yoo yoo gidip almazsın ki yoo yoo, beth yapmıs olsa en bastan almazdın zaten yoo " falan gibi cocukca cevap veriyosun.
evet interplay super bi firma olabilir, harika isler cıkarmıs olabilir, ama emin ol ben bu oyunlar ciktiginda ne firmaların adına bakıyodum, ne firma fanboylugu yapıyodum, ne credit okuyodum. cunku yas 10 du.
arkadas tavsiyesi/dergi yorumu/demo deneyimiyle oyun alırdım ben, o yuzden beth mis interplaymis kim cıkarırsa cıkarmıs olsun, eger aynı fallout olsa gene aynı derece kendine baglardı beni


Bazılarınız fanatiklik bile yapmıyor ki, sadece oyunu kötüleyip kendini "en iyi fallout fanı" gibi göstermeye çalışıyor.

Hayır burda oyun kötü olacak deniliyor. "Fallout olmayı hakedecek kadar iyi olmayacak" zaten bu anlama geliyor. Çünkü fallout, kendine has atmosferi dışında 100 üzerinden 100 alabilecek bir oyun değil. Dünyanın gelmiş geçmiş en iyi RPG'si değil. Eğer Fallout 1-2'deki atmosferi ve quest çeşitliliğini bu oyuna koyabilirlerse, zaten o oyun "Fallout" olur, bunun aksini iddia etmek gereksiz.

"tek ss den yorum yapılmasın bolumunu bile quotelayıp karşı yorum yazmışsın?" hangi o mesaj. Karşı yorum yazıp "hayır haksızsın tek ss'den yorum yapılabilir" mi yazmışım iddia ettiğin gibi. Yoksa "haklısın, tek ss'den yorum yapılması çok yanlış" mı demişim.
Karşı yorum yazmışsın diyorsun da. O yazdığın mesajı destekler şeklinde yazdığımdan dolayı şimdi bana saldırıyorsun. E hem tek ss'den yorum yapılmasının yanlış olduğunu düşünüp bir de tek ss'den yorum yapanları mı savunuyorsun?

"sen hala gelmis benim lafıma " yoo yoo gidip almazsın ki yoo yoo, beth yapmıs olsa en bastan almazdın zaten yoo " falan gibi cocukca cevap veriyosun."

Çocukça cevap verdiğim felan yok. Ama burda öyle gülünç iddialarda bulunanlar olmuş ki, aynı şeyi interplay yapsa öveceğiniz özellikleri bethesda yaptığı için suçluyorsunuz. black isle'ın fallout 1'de yaptıklarını şimdi bethesda yapsaydı gene suçlu duruma düşürceksiniz.
Yapılan fallout fanlığı değil ki, düpedüz Bethesda düşmanlığı.
Sintisyzer said:
fo1 ve 2 den super mutantlar:



arcane said:


ne kadar ilginç. Şunca laf ettiğiniz mutantlar hiç benzemiyormuş cidden.
Zaten derileri de yeşil değil mavi olmuş, eskiden miniciklermiş, çok yakışıklılarmış felan :D


asıl mesele şu. Yukardan gördüğünüz karakter birkaç pikselden ve basit bir iki kaplamadan ibaret olduğu için sanki çok küçük ve çok düzgünmüş gibi algılanılıyor. Oysa ilk poz ile ikinci pozu kıyaslarsan, boynu öne eğilmiş, kaslı kolları iki yana açılmış, kocaman bir yaratık olduğunu görürsün.
Hani ilk oyunda grafik teknolojisi eskiydi diye tamamen aynısını şimdi yapmalarını bekleyemeyiz. Tepeden gördüğünüz o pixelleri first person kamerasından görseniz gene eleştirirdiniz "bu ne biçim mutantmış be, oysa biz tepeden farklı görüyorduk" diyceksiniz. :)

Mirage said:
Yeterki fallout atmosferini soluyabilelim. Oynanabilirlik iyi olduktan sonra izometrik olmuş, real time olmuş falan pek farketmez benim için. Turn based'in havasını yakalamalar zor tabii ama ben açığım değişikliklere. Yeterki fallout'un orjinal değerlerini bozmasınlar.


Benim de oyunda tek istediğim bu.

Postapocalyptic mi, Wasteland havası hissedebilecek miyiz, benzeri retro-futuristic teknoloji mevcut mu, farklı senaryo gidişatları mevcut mu, insanlarla farklı dialoglar kurabiliyor muyuz, kama sutra gibi roleplaying öğeleri mevcut mu, combatlarla insanların ağzını burnunu kırabilecek miyiz, minigun ve bozar olcak mı, bolca quest olacak mı.

Bunlar yeterli benim için.
Öyle uzun uzadıya bir screenshotta 2 dialog görüp "ay aman tanrım berbat oyun olmuş" gibi tripler atmaya gerek yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bone durmadan öyle seyler denmis ki oyle seyler diyosunuz ki diye cogul cevap veriyosun, abi sen benim dediklerime cevap ver baskalarinin yaptigi yorumlardan banane, ben senin diyosunuz dedigin bisuru seyi dememisim gene aynı kefede cevap veriyosun.

benim evet 2 ss den karar vermemk lazım demem ramen sen ben öyle dememişim gibi msg atmışın gibime geldi. bunu demeye calısıyorum.



beth i sevmememizin interplayi sevmemizin tek sebebi var,
interplay yapmış, ve begenmişiz
beth öyle yapmicagini söylüyo, o yüzden begenmicegimizi dusunuyoruz

sen de okudun heralde nmadaki 20 sayfalık ghoul konusunu. adamların dediklerinin quoteları var, adamlar basit basit evet kadının kafasını koparıp sora onla konusuyo gibi yapıcaksınız haha nekadar guzel bi mizah degilmi, iste böyle kara mizah yaparız biz demişler acık acık.
oblivion with guns mı diye sorulunca da en guzel sekilde diye cevap vermisler.
e yani böle seyler denince de interplay tadında yapmicaklarından emin olabiliyosun nerdeyse
bu yuzden de begenmiyoruz bethi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Doğruya doğru Oblivion'u az oynamadım hala yüklüdür bilgisayarımda ama , Beth kusura bakmasın oblivion'u bıraktıktan sonra bir daha açmadım , açamadım , açmaya üşendim . Sırf karakter gitmesin diye silemiyorum . Diğer yandan dünden bugüne kadar toplam Fallout serisine bitirip tekrar başlamaktan , silip yüklemekten harddisk'im aşındı kıvılcımlar çıktı .
-
Endişe duymamız normal çünkü bütün trailer'lar teaser'lar oyunun bildiğin para için , ne kadar çok satılması için nası oyun yaratmalıyız taktiği yapıldığını göstermektedir . Umarım haksız çıkarım . Umarım öyle olmaz
-
Bu arada ;
" Oblivion kralsa , Fallout'ta Freddie Mercury'dir "

( Saçma bir son oldu , daha uyanamadım kabul ediyorum :) )
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Deathblade said:
Bone said:
Dünyanın gelmiş geçmiş en iyi RPG'si değil.


* Burnunu çeker *
- Fırk , Fırkk
* Ve yıllardır sevdiği oyunun en iyi olmadığını öğrenince, dayanamayıp hemen sorar *
- Dünyanın en iyi rpg'si nekine ?


Planescape Torment ! (:P)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o' çoklu alıntı, where art thou..

arcane said:
Tekrar alıntılıyorum belki bu sefer anlaşılır:

Ne alakası var yahu, hadi Fallout'un çıkışına dönelim anca o zaman etkilerdi zira Wasteland başarılı bir oyundu. Yani internet'i geç oyun dergisi falan hak getire, öyle bir dönem kıyasladığın zaman. Fallout'u X sene sonra çıkmış oyunlarla kıyaslamandan farksız. FO3 bir devam oyunu. Bkz. aşağıdaki quote:


wasteland ile fo arasında kabaca 10 yıl var, fo2 ile fo3 arasındai fark gibi. donanımın yapabildikleri ve dolayısıyla akımlar, yaklaşımlar değişiyor. fo çıktığı zaman wasteland gibi olsa zerre kadar iş yapmazdı zira baldur's gate gibi oyunlar var o dönemde. fo3 evet bir devam oyunu ancak devam oyunları kamera açısı gibi oyunun türünü tümden değiştiren bir olayı birebir sürdürmek zorunda değil başarılı olmak için. herkesin tartışmadan kabullenebileceği bir örneği tekrar vereyim: gta3. gta2'yi şimdi kim haatırlıyor? gta3'ü kaldırıp onu kim oynuyor? kim daha iyi olduğunu iddia ediyor? kamera açısı fo sayılmak için elzem bir olay değil.

arcane said:
Spiritual Successor başka, Sequel başka şey. (omg ingilizce, lol) Fallout 3, Fallout 2'nin spiritual successor'u değil sequel'u yani devam oyunu. Bu mesajlarını tekrar quotelayıp bunları yazdım çünkü önceki oyunlara sadık kalınmasını beklemekten doğal birşey yok. Fallout 3'ün 2'nin spiritual successoru olmasıyla yetinebilecekseniz helal olsun, 10 sene iyi sabırmış sizinki.


evet belli bir sadaket lazım, special sistemi ve dialog kalitesi yeterli benim fo saymam için. ama bu başlıkta görüyoruz ki "fo2 expansion yapsınlar 100 milyon verir alırım" görüşü ile eleştiriliyor sadakatsizlik. basbayağı irticacılık. (:P)

said:
Benim kendi adıma endişelerim, buraya yazdıklarım hep bu yönde oldu. 2 screenshota değil dergilerdeki, sitelerdeki oyunu gözüyle görmüş insanların aktardıklarına, ekran görüntülerine, çalışanların söylediklerine, sisteme ve de Bethesda'nın geçmişini değerlendirerek yazdım.


medya gösterimleri dialog göstermek için olabilecek en kötü yerdir. neden? sıkıcılık faktörü bir, spoiler faktörü iki. aksiyon içeren, ancak aynı zamanda felsefi dialoglar olan bir filmin fragmanı yapılırken morpheus'un uzun uzadıya laflamasını mı görürüz yoksa neo'nun uçup kaçarken şarjör boşaltmasını mı? spoiler faktörü ise daha da feci: daha çok gösterdikçe oyuncuyu cezbetmekten ziyade oyunun hikayesini öldürüyorsunuz direkt. "come with me if you want to live"den daha fazla ne görseydik doğrudan spoiler olacaktı. dolayısıyla uzuuuuun konuşmaların kesilmeden gösterildiği tek bir oyun trailerı görmedim bugüne dek ben.

said:
Malesef şu konuda benim de Bethesda'cılara katılmamı sağlayan mesajlar da var çünkü malesef herkes davayı savunmayı beceremiyor :) Siz Bethesdacılar onlara focus fire yapacağınıza bu konuda somut örnekler verilmiş, endişeleri haklı gösteren mesajlara odaklanın, bir 40 sayfa kadar geride bir sürü linkli mesaj var. Beni korkutan buradaki bazı arkadaşlar gibi Bethesda'nın da endişeleri gidermek yerine "bizim stilimiz daha iyi" diyip Oblivion gibi birşey karşımıza sunması. Hayır efendim, Oblivion vaktinde Fallout'un efsaneler arasındaki yerini almasını sağlayan hayranlarına hitap etmiyor. Ortamda bu kadar endişe varken gösterilen materyali limitli tutmak da endişelerin haklı olduğunun kanıtıdır.


bütün materyali okuduk ve oyunun birşeye benzemeyeceğini iddia eden tek 'otorite' (lulz) nma. çıkacak her oyun için fanboi dikkate almaya başlarsam hiçbirşey oynayamam herhalde. sınırlı materyalle çok fazla yargı ve dahası eşi benzeri fanboi siteleri arasında bile zor bulunacak önyargı var. adamların daha "bethesda oyun haklarını aldı" haberi çıktığında sergiledikleri tutum belli. oyunu kendileri yapsa gene beğeneceklerinden emin değilim ehe

ssj4songoku said:
Temple of Elemental Evil'ı hatırlayan var mı? Hani böyle çok kısa, sanki yarımda bırakılmış gib fakat benim çok eğlendiğim bir RPG oyundu. 3D olupta o kadar güzel bir izometrik yapı görmedim ben henüz. NWN filan hepsi halt yemiş. FPS ve FPS RPG'lere lafım yok. Çok da güzel yapılabiliyorlar, hatta fallout 3'de kim bilir belki çok güzel bir oyun olacak. Ama izometrik yapılmalıydı bence. Çünkü oynanış olarak izometrik ile FPS arasında çok fark var. Belki dialogue ve benzeri RPG unsurları FPS'ye aktarabilirsin fakat o izometrik oyun oynamanın tadını vermez, veremez, vermesi imkaansız.


bir miktar oynadım ama devamını getiremedim, izometrik olmasının da maalesef payı var. sırf troika ürünü diye devamını getirmeyi planlıyorum ama izometrik oluşu cezbedemiyor maalesef. şahsen izometrik rpg'ler beni pek çekmiyor ama tek kişi değil de parti varsa oyunda gerekliliğini anlayabiliyorum, squad-based tactics gibi bir combat var çünkü.

axedice said:

Sam bi rpgden bahsediyoruz. Adı üstünde, roleplay yapman lazım. Atmosfer için dialogların sağlam olması lazım. Başka türlü olmaz. First, Third, Fifth vs kamera açısı çok da önemli değil. Dialoglar sağlam olmak zorunda çünkü bu bir role playing game. Rol yapma unsurunu sadece dialoglarla sağlayabilirsin. Bide dilimde tüy bitmesine rağmen bi kere daha yazıyorum, oyunun medya gösterimini izleyenler bu konuda yetersiz buldular.

Rpglerde ortak ikinci bir payda tactical squad gamelerin combatını anımsatan bir combat olması. Fallout'un eksikleri çok olan bir combat sistemi vardı ama fallot tactics yine specialın üstüne kuruldu. Baldur's Gate zaten bu konudaki efsane oyunlardan biri, yine infinity kullanan aksyon oyunu iwdler de bu açıdan başarılı. ToEE ise türünün bence en iyi örneği, mature content diye atari oyunun yarısını silip atmasa ve bu kadar erken çıkarılmasa gayet güzel bi oyun olabilirdi o şahane motorla. Demem o ki ben izometrik oyunlardan daha çok zevk alıyorum, keza gerçek anlamda rpg oyuncusu olan çoğu insan da öyle.


dediğim gibi medya gösterimi ve dialog olabilecek en kötü kombinasyon belki de tanıtım sözkonusu olunca. oyunu kendimiz oynayana kadar düzgün bir temsilini görebileceğimize inanmıyorum konuşmaların.

evet dialog bence de fallout sayılması için oyunun en önemli iki unsurdan biri. göreceğiz, ben umutsuzlaşmak için neden görmüyorum bethesda'nın daha önce böyle bir oyun yapmamış olması dışında. e oyunu sıfır bir şirkete verselerdi de daha farklı olmayacaktı, zaten obsidian dışında pc'ye 98 western tarzında rpg yapan şirket kalmadı geçmişi olan. dediğin bütün şirketler kapandı. e napalım şimdi yani?

Ardeth said:

yuh d: diyalog yoktu ki oblivionda zaten çark vardı. çarklar insanı süper sokuyo atmosfere di mi


e abi 55 kere yazmışım şu başlıkta çark olayını beğenmediğimi, en büyük eleştirim odur oblivion'a. sırf o bile olmasaydı bariz daha iyi bir oyun olacaktı.

Asteroth said:
FPS nasıl idealdir RPG için ya?

O mantığa göre, evde 3-5 arkadaşıyla karşılıklı oturup, günlük kıyafetleriyle zar atıp duran adamların atmosfere girmesi imkansız bir şeydir. RPG'nin olayı hiçbir zaman fiziksel olarak görsellik değildir, tamamen hayalgücüdür bence.

Planescape Torment oynarken içine girdiğim atmosferi, hiçbir FPS RPG sunamaz bana. Çünkü oyunun sunduğu mükemmel görüntüler, harika ses efektleri vs. değil, dialogları, beni düşündürmesidir önemli olan. FPS gibi tek kişinin bakış açısıyla kısıtlı kalmaz, çok daha geniş bir perspektif verir oyuncuya.

Şahsi görüşüm tabii.


evet bu gavurun 'suspension of belief' dediği olay en birinci atmosfer yaratıcı bir olaydır. lakin biz burada işin içinde bilgisayar ve dolayısıyla teknoloji olduğundan bununla nasıl bir atmosfer elde edilebileceğini tartyışıyoruz. yoksa ben kağıt üzerinde kalemle sim city oynamış, dünya atlasıyla chengis khan oynamış, sadece aklımın içinde, düşünerek doom oynamış, eşi benzeri zor bulunacak kadar manyak bir insanımdır. oyun oynamak, o oyun dünyasının içine girmek için düşünmem bile yeter. başkasının masaüstü rpg'de atmosfere girmesini acayip bulmamakla beraber şuradaki konuyla ilgisi olmadığını da böyle açıklamış olayım. kamera açısı iyi dialoga mani olmuyorsa, nedir aradaki bağlantı?

ghoul ve mutant estetiğine gelecek olursam, arada fark var ama ciddi fark yok. hatta tactics'de arada daha büyük fark vardı. fark olmasını yanlış bulmuyorum, benim için önemli olan farkın ne yöne doğru olduğu. fo1&2 mutantları benim gözümde direkt fail'dir, tactics'deki hallerini post-apo dünyaya çok daha uygun buluyorum. zira bu beğenmediğiniz, 'ogramsi' dediğiniz fo3 mutieleri doğrudan ilk fo'larda hedeflenen çizgide. fo bible'lar şu pc'de değil ancak hatırladığım kadarıyla mutie ırkı doğrudan klasik fantezi ogreleri temel alarak hazırlanmış orada da anlatıldığı üzere. bugün de ogreye benzemeleri nedeniyle ana konsepte sadakatsizle suçlanmaları ironi kelimesinin yanına resimlerinin basılmasını gerektiriyor. (:P)

sonuç olarak bu mesajımda gene bu başlıkta yazdığım pekçok şeyi tekrarladım ama maalesef çoğu kişinin aynı şeyi yapması nedeniyle kaçınılmaz bir durum. aynı şeyleri tekrarlamak yerine eski mesajları tekrardan okusak aslında hayli zaman kazanacağız. 8-)

*sam reloads his 0.45 wall of text with fmj manual quote*
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benım için mevzu gialoglar bilmemneymiş ghoullar tırmış mutantlar cıbıkmış değil.

bethesda'nın bu işin anlatında kalkabiliceğine inanmıyorum kalksa bile cesaret edip fallout kıvamında bi oundansa "lazer guns pew pew mutant!!!" yapıcağını düşünüyorum. cunki koca tarihlerinde bakınca bi tane düzgün oyunları sea dogstur benım için onuda kendileri develop etmedi


edit: yetmedi sea dogs 2 yide harcadı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oynadıktan sonra biz haklı çıkıcaz, şimdiden yazıyoruz ki eylülde bunları quotelayıp ben demiştim diyebilelim. Hem belki o zamana multi quote seçeneği de gelir.

Sam said:
oyunun birşeye benzemeyeceğini iddia eden tek 'otorite' (lulz) nma.


Sam, oblivion'ı asrın rpgsi seçen otoriteni de al git lütfen. Bağımsız oyun haberciliği ftw.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Leopar said:
siz bu kadar kesin konustuktan sonra bu oyun agziyla kus tutsa size yaranamaz :) bu arada sen fo3u birakda forumwarza gel hani noldu klan felan verdigin gazla basladik ortada kaldik hehe


haha olay budur.

Bethesda Fallout 1+2 toplamı edecek bir Fallout 3 çıkarsa bile siz hala "hayır kardeşim dandik oyun olmuş, hiç Fallout'a benzemiyor" diye saçmalıycaksınız.

Fotoğraftan oyun tam incelemesi yapmak. Saçmalığın son boyutu. Gel vatandaş gel, komediye geel.

Kaede said:
Oha Daggerfall'a nasıl laf atarsınız ya

OYUNDA TAM TAMINA 3 TANE DUNGEON VAR


Ya tamam anlatık senin oyun konusunda kıt ve cahil olduğunu, lütfen biraz daha saçmalayarak kendini rezil etme.
sus da bari bilgili sansınlar. rofl.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
wasteland ile fo arasında kabaca 10 yıl var, fo2 ile fo3 arasındai fark gibi. donanımın yapabildikleri ve dolayısıyla akımlar, yaklaşımlar değişiyor. fo çıktığı zaman wasteland gibi olsa zerre kadar iş yapmazdı zira baldur's gate gibi oyunlar var o dönemde. fo3 evet bir devam oyunu ancak devam oyunları kamera açısı gibi oyunun türünü tümden değiştiren bir olayı birebir sürdürmek zorunda değil başarılı olmak için. herkesin tartışmadan kabullenebileceği bir örneği tekrar vereyim: gta3. gta2'yi şimdi kim haatırlıyor? gta3'ü kaldırıp onu kim oynuyor? kim daha iyi olduğunu iddia ediyor? kamera açısı fo sayılmak için elzem bir olay değil.

Tamam da beni niye alıntıladın onu anlamadım. Orada kamera açısıyla ilgili 1 satırım bile yok. Hatta sanırım bu konuda da yok ama emin değilim, baştan kontrol edecek kadar boş görmedim kendimi eheh.

Sam said:
evet belli bir sadaket lazım, special sistemi ve dialog kalitesi yeterli benim fo saymam için. ama bu başlıkta görüyoruz ki "fo2 expansion yapsınlar 100 milyon verir alırım" görüşü ile eleştiriliyor sadakatsizlik. basbayağı irticacılık. spinning smiley sticking its tongue out

Special demirbaş zaten onu es geçiyorum. Diyalog kalitesi hakkındaki endişeleri önceki sayfalardan hatırlarsınız. Hala aksini gösterecek bir kanıt yok, Bethesda çıkarıp masaya vurana kadar da endişe etmek mübah. FO saymam için en başta sığ bir RPG olmaması lazım. Bunun dışındaki konularda iyi duruyor ama bu olmazsa olmaz birşey. Bu da sunulan materyalin yetersizliğine gidiyor. Bethesda'nın sabıkası ortada buna ilave olarak röportajlar da iç açıcı değil.

Sam said:
medya gösterimleri dialog göstermek için olabilecek en kötü yerdir. neden? sıkıcılık faktörü bir, spoiler faktörü iki. aksiyon içeren, ancak aynı zamanda felsefi dialoglar olan bir filmin fragmanı yapılırken morpheus'un uzun uzadıya laflamasını mı görürüz yoksa neo'nun uçup kaçarken şarjör boşaltmasını mı? spoiler faktörü ise daha da feci: daha çok gösterdikçe oyuncuyu cezbetmekten ziyade oyunun hikayesini öldürüyorsunuz direkt. "come with me if you want to live"den daha fazla ne görseydik doğrudan spoiler olacaktı. dolayısıyla uzuuuuun konuşmaların kesilmeden gösterildiği tek bir oyun trailerı görmedim bugüne dek ben.
Doğru diyorsun ama yine alıntıladığın kısımla alakasız. *Sadece* medya gösteriminden bahsetmiyoruz. Sunulan tek materyal o değil, tek showcase de değil.

Bethesda'nın Fallout'un haklarını alması oyun tarihinin belki de en ironik devralmasıydı. Kel alaka olduğu aşikar. Hakkını verip vermediklerini ise oyun çıktığında göreceğiz. NMA'nın önyargısı maksadını aşmış olsa da temelinde haklıdır, bkz: koltuk RPGleri. Yeminli yorumcu değiller ama yapıcı eleştirileri okursanız copy paste preview yazan random oyun dergisi yazarlarına nazaran oyun hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz. Yorumların gazına kapılıp kapılmamak size kalmış.


Bone said:

Bethesda Fallout 1+2 toplamı edecek bir Fallout 3 çıkarsa bile siz hala "hayır kardeşim dandik oyun olmuş, hiç Fallout'a benzemiyor" diye saçmalıycaksınız.

Fotoğraftan oyun tam incelemesi yapmak. Saçmalığın son boyutu. Gel vatandaş gel, komediye geel.

Bone ayıp etmişsin, kimsenin sana yalan borcu yok. İzometrik hastasından atmosfer hastasına, geleneksel RPGciden Betezdacısına herkes kendi sevdiği kısaslara göre, kendi objektifliğiyle yazıyor. İlk kez olan birşey de değil yani, şurada onlarca kişi vardır Civilization, Civ 2 ile sona eren bir seridir diye düşünen. İşin içinde duygu da var :) Materyalin oyunun tamamını yargılamak için yetersiz olduğunu savunan görüşe anlam veriyorum ama ekran görüntüsü nasıl oyunu incelemek için bir etken olmaz? Madem olmamış şeyler üzerinden konuşuyoruz, ben de kahinlik yapayım. Oyun RPG olarak sınıfta kalsa bile yere göğe sığdıramayacaksın, buradaki mesajlarını alıntılayacaksın. ;)

Fallout'un gelmiş geçmiş en iyi RPG olmadığı bir dünyada Fallout 3'ün uzaktan da yakından da 10 alıp, ilk iki oyunun toplamı edebilmesi mümkündür, inanırım :)




Bu da moderatör uyarısı:
Kim kiminle ne kadar samimidir bilmiyorum. Ortam geriliyor gibi. Üslubundan rahatsız olduğunuz mesajları özel mesajdan veya şikayet düğmesinden bildirebilirsiniz. Hakem elini cebine attı :P Rencide etmeden tartışınız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

Bethesda Fallout 1+2 toplamı edecek bir Fallout 3 çıkarsa bile siz hala "hayır kardeşim dandik oyun olmuş, hiç Fallout'a benzemiyor" diye saçmalıycaksınız.
abi inatla aynı sanal şeyi sölüyosun
bikere fallout 3 un fallout1+2 olduğuna kim karar vericek, kıstaslar nedir?
beth mi dicek " oolm baya ii yaptık yanlız ha bildiin fo1+2 " mi dicek
nma mi dicek " abi adamlar ortalıgı kastı kavurdu ciddi fo1+2 olmuş " mu dicek
medya mı dicek bi agızdan " fo1+2 = fo3, helal beth "

yani illa bu fikirle uyusmicak insanlar olucak, olmaması utopik. ama zaten hereks hemfikir olucaksa, e biz de olucaz demektir?

ben de sizin kadar iyi rpg istiyorum diyosun, e biz de en az senin kadar beth fo1+2 tadında bi fo3 cıkarsın istiyoruz? ne bu kardeş katli abi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gta 1 ve gta 2 kesinlikle gta 3'ten daha iyilerdi. en azından daha başarılılardı dönemlerine göre. gta 3 için her zaman söylemişimdir, keşke ismi değiştirilerek başka bir oyun olarak çıkarılsaydı da gta serisi burada bitmiş olsaydı diye. bunun sebebi neydi peki? gta 2 ve 1 in bize tanıdığı serbestlik hissini doya doya yaşayabiliyorduk. zaten izometrik olarak tepeden gördüğümüz kamera açısı sayesinde yapabileceklerimizin bir sınırı vardı ama binaların tepelerine çıkmayı bile başarabiliyorduk. sonra gta 3 geldi, insanlar o kadar çok şey beklediler ki ondan, o ise bize yaşayan bir şehirden çok, beyinleri alınmış insanlarla dolu iğrenç yapay bir şehir sundu. tamam istediğim arabayı çalabiliyorum herkesi öldürebiliyorum ama sorun burada değil. herşey fazlasıyla yapaydı oyunda. san andreas'a kadar serbestlik gittikçe gelişti ama san andreas'a bakın, oyun yine de çok iyi denilebilecek gibi değil. atmosfer berbat.

ama yıl oldu 2008 ve gta vi yeni teknolojilerden de sonuna kadar faydalanarak, bize öyle bir serbestlik tanıyacak, öyle canlı bir şehir sunacak ki, gta efsanesi gerçek anlamda dirilmiş olacak.

fallout 3 için de bu son paragrafım geçerli. günümüz teknolojileriyle, ses olsun görüntü olsun, bana bu oyunda orada olduğumu hissettirsinler yeter. fallout 2 olsa nolur fallout 1 olsa nolur o saatten sonra. eskiden suepr mutantları kurbağaya benzetirdim, şimdiki mutantları görünce olması gereken şekilde altımızı pisletmemiz muhtemel. böyle yaklaşın oyuna. fallout evreninde en çok olması gereken şey atmosfer ve bunu da bu kamera açıları haricinde hiç bir şekilde yakalayamazsınız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya Arkadaşım gta 1 ve 2 yı bende cok severdim ve gta3 gzl deıldı ama San Andreasa nasıl yeteri kadar iyi değil dersin ya?Resmen oyun tarihinde donum noktalarından biridir.Su an cıkan bu tarz butun oyunlar san andreas'ı kopyalamaya calısıyor.En iyisi olduğu için...(kendi türünde tabiiki)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...