Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 3 - çıkış öncesi


axedice

Öne çıkan mesajlar

Bu kadar yazıdan sonra merka ediyorum, burdakilerin kacı adam gibi bi masaüstü oyunu oynadı. D&D, FR falan bi yere kadar böyle powerplay yapmadığınız roleplay için kac tane oyun oynandı mesela? Kac kisi WoD'u GURPS'u duydu falan oynadı acaba? Bilgisayarda oynadıgınız RPGleri kusura bakmayın ama sayamıyoruz daha masabaşı ortamını tatmadıysanız.

Niye soruyorum cunku birinin bi RPG oyunu icin, "bu oyunu diyaloglar mı adam edecek" diye sorması garip geliyor bana...

Bu bir RPG oyunu, konsept role-play yapabilmek zaten. Evet bilgisayar platformu üzerinden oynanıyor ama tekrar ediyorum bu bir RPG oyunu. Cidden merak ediyorum ne gibi tecrübleriniz var masaüstünde falan RPG ile de böyle konuşabiliyorsunuz.

Bethesda kendisi acıklama yapıyor zaten dergilere "söyle böyle oblivion" diyor biz demiyoruz. Dedigimiz sey sadece adamların 1 yıl icinde nasıl döndükleri oldu.

Konsol oyunu yapacaklarsa yapsınlar kardeşim buna biz mi karışacaz? Ama adamlar baştan çıkıp da "biz hardcore RPG yapıyoruz" derlerse ama sonra konsol oyunuymus gibi oyunu tanıtıyolarsa o zaman bi sorun vardır bi yerlerde deil mi...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@kaede= lafin banamiydi tam anlamadim, eger banaysa: uzgunum, yazdigim seyleri kucuk dusurucu bulduysan yapabilecegim bisey yok. dogruda olsa yanlisda olsa bunlar benim dusuncelerim. roflluk bi durum yok yani kimseyede camur atmaya calismadim. 1 seneden beri devam eden, 3-5 ss 1-2 video ve yapilan aciklamalar ve gecmis oyunlar uzerinden yurutulen whinefestin artik siktigindan dem vurmaya calismistim, kimseye camur atmadim.

@venator= world of darknessla bloodlines ve masquerade haricinde bi iliskim olmadi. kabul edersinki memleketin her kose basinda bu oyunlari oynayan/oynatan insan bulunmuyor. ancak mesajimi dikkatli okursan ben "diyalog ne be pp'im ben keser bicerim" demedim, "npcye cevap verirken bisuru secenek olmasi oyun iyi bir rpg anlamina gelirmi" dedim. bende istiyorum oyunda yan karakterlerin bi hikayesi, questleri derinlikleri olsun. ama sslerde iki secenek olmasi butun oyun boyunca boyle oldugu anlamina mi geliyor? ya da dukkana girdiginda ayni sonuca ulasmak icin (barter ekrani) 50 degisik geyik yapma seceneginin olmasi bi ise yararmi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Evet, anlaması zor olmasa gerek. Oyunda bir karakteri partiye geri alırken ss koyan yada süper komik türkçe dublaj ile çamur atmaya çalışan ben değilim.

Arkasında Oblivion gate açılmış, fellik fellik demon geliyor, suratına vitrin mankeni gibi bakıp, ilkokul çocuğunun türkçe dersinde kitaptan okurkenki halinde "Burda oblivion gate var, demonlar geliyor, geri dur yabancı" dediği npclerin olduğu oyunla bütün takımını kaybetmiş, kendi mutant olmuş, "Nasıl kurtuldun?" diye sorduğunda "Kurtulamadım, öldüm" diyip gülerken öksürüklere boğulan birinin olduğu oyunu bir tutmaya çalışan ben hiç değilim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O demon gateler efsane zaten. Dunya yokolcak adamlarin sehri paramparca olmus elimde kilic altimda at ustumde full plate mail geri dur diyosun.

Neyine geri dur adamim. Niye geri dur. Desen ekos kos saldir lan bisiler yap. Yok geri dur peki.


Bide vampir efsanesi wardir ki hastasiyim.

Sehre giriyorum yeni kan icmisim.
BOW BEFORE THE SAVIOUR OF KHALARADAAS HEDE HODO

2 gun geciyo
VAMPIRE ATTACCCKKK

kan iciyoroum kosa kosa koseyi donup
ayni bana
BOW BEFORE THE SAVIOUR OF KAHASHFAS


ya bi dittir git ya dalga mi geciyosun
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kaede said:
süper komik türkçe dublaj ile çamur atmaya çalışan ben değilim.

camur atmaya calismadim diyorum anlatamiyorum galiba, neyse onemli degil. biraz esprili elestiriyi kaldiramiyorsan yapabilecegim bisey yok. mizacim boyle uzgunum.
Kaede said:
... kendi mutant olmuş, "Nasıl kurtuldun?" diye sorduğunda "Kurtulamadım, öldüm" diyip gülerken öksürüklere boğulan birinin olduğu oyunu bir tutmaya çalışan ben hiç değilim.

allah rizasi icin oblivionla falloutu bir tutmaya calistigimi hangi cumlemden cikardin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oblivion yapılırken, bu projenın basındaki adam adını unuttum şimdi aha şöle bi laf sarfetmişti "roleplay yapmayı bilmiyen 1000lerce mal playerla mmorpg oynıycağıma, roleplay yapıcağı kesin npc lerle single player rpg oynarım" (ki dahada sertti hatırlamıyorum orjinalini) ki sam cok guruanıp cok sevip yere göüğe sığdıramamış, anca bi imzasına sığdırmıştı sonra gördük işte adamların yaptığı oyunu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fallout hayranlarının istediği gibi bir Fallout 3'ün çıkması için, oyunu çıkaracak adamların inanılmaz zarar etmeyi göze alması lazım.

"Oyun" kavramı artık PC'den kaydı iyiden iyiye. Konsollar çok daha temiz para getiriyor bu işte, eh öyle olunca adam PC için oyun yapacağı zaman, sağlam bir kâr istiyor haliyle. Bethesda'nın da Fallout 3'ün haklarını satın alması, bence "Ulan bu seri bayağı tuttu vakti zamanında, dur şunun kaymağını biz yiyelim"den ibaret.

Oynanabilir bir oyun olacak mıdır? Kesinlikle. Fallout efsanesine yakışacak mıdır, bence hayır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya Oblivion'da diyalog sistemi rezaletti, rpg öğesi yoktu pek ama o öğeleri mesela Kotor gibi efsane bir şekilde kullanıp üstüne fps olsa bence izometrik ve iyi diyalogludan daha iyi verir o karaktere girme hissini.

Party olan rpg olsa anlarım da Oblivion gibi tek dolaşacaksak ki, Fallout'larda da uzun süren kalabalık party kurmazdık hatırladığım kadarıyla, izometrik olmasının bir artısı yok öyle.

Ha o diyalog resmine gelince adamlar en basitinden bir örnek vermişler. Ne desin adam onu takip etmesi için yani?

Kotor'da takip etme olayı yoktu falan da sonuçta deli diyaloglar olur üstüne iki tane sıradan seçenekten biriyle güle güle derdin adama. Aynı durum. Sonuçta iyi rp öğeleri içeren diyaloglar genelde hikayenin önemli yerlerinde coşar, yada side questlerde falan kritik anlarında olur. Adamlar öyle bir sahneyi koyup spoiler mı verseymiş? :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
"roleplay yapmayı bilmiyen 1000lerce mal playerla mmorpg oynıycağıma, roleplay yapıcağı kesin npc lerle single player rpg oynarım"


Ayrıca şu cümleye de sonuna kadar katılıyorum her ne kadar başaramamış olsalar da başarılığında harika sonuçlar veriyor.

Mesela bir Kotor'da aldığı rp zevkini ve hissini Ultima dışında bir mmorpg'de alan var mı aranızda?

Ultima daha rpci ağırlıklı ouyuncu kitlesine sahipti de wow falan tamamen git yaratık kes, git adam kes, hordela savaş yap falan modunda.

Ne zaman gerçekten rp yapılan bir mmo çıkar, ne zaman ki o mmoda dünyanın kaderine etki edecek kararlar alırız gruplar olarak, işte o zaman oynarım. Yoksa online hack&slash'ten öteye gidemiyor hiçbiri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Of iyi de Fallout olması için illa 80'lerin teknolojisindeki rpg anlayışı mı olmalı yani. Emin olun rpg yapan adamlar o zaman şu anki görüntü kalitesi ve sistemler olsaydı düşünmeden first person yaparlardı, dediğim gibi rp'nin olayı kendini o karaktertin yerinde hissedebilmekse ideal mod first person'dır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hanı bu şart değil, hala bir cok izometrik rpg oyunundan hiç bi fps almadığımız karakterle bağdaşma durumunu yaşıyoruz. Hatta rpg yi gectim adventurelarda bile bunu yaşıyoruz.

fps ler evet first person olmasının sunduğu bi avantaj var ama normal hayatta etrafımızdan bi fps oyunundan aldığımızdan cok daha fazla data alıyoruz cok daha fazla şey algılıyoruz, bunuda fps değil aslında tps ler sağlıyor, Bunun yanında fps third person anlatım tarzının aslında cok güclü dramatik bi etkisi var, kendimize dışardan bakmak, hakkımızda yapılan aslında duymadığımız konuşmalara fikirlere ulaşmak gibi etkenler oyuncuyu cok fazla etkiliyen şeyler.

yanı demem şuki, karşılaştırılmayacak kadar minimal interaktivitesi olmasına rağmen cözümleri karşılaştılmayacak kadar linear olmasına rağmen, guybrush threepwood'amı daha cok benzettik kendimizi gordon freman'amı? (hanı inanılmaz olağan üstü aman tanrım abovvvv diye övüyolarya halflife'ın konusunu o yüzden diyorum)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İyi de biri adventure biri fps. Ben şu anlamda diyorum. Gerçekçi rp hissi açısından. Hangi dm rp yaparken sana hiçbir başka haberci npc ile karşılaştırmdana bak senin hakkında şunu dediler der ki?

Ayrıca gerçek hayattaki algılarımızın aynısı koku alma ve hissetme duyuları dışında yansıtılıyor first person oyunlara. RPG'lerde de olabilir yani. Ben izometrik rpglere birşey söylemiyorum tabii ama party yoksa oyunda first person olsun dşyorum, karaktere girmek açısından. Ha party olan third person olan Kotor'u kaç kişi sevmediğini söyleyebilir ki rpg oyunu olarak bakıldığında? :)

Yani bir Baldur's Gate oynarken strateji mi oynuyorum rp mi oynuyorum anlayamıyorum bazı sahnelerde. Konuşmalar olmasa oyunda düz strateji zaten de, mesela konuştuğum adamın mimikleri değişse söylediklerime göre çok güzel olur bence. Ben de bunları karakterimin gözünden görsem tabi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ardeth der mesela, bende derim, gr@l dm lerizdir icabında!

hayır şimdi fprpg lerin gecmişi cok gerilere gidiyo, hanı yeni keşfedilmiş bişey değil bunlar sonucta.

bide şu var, evet bg de combatta streteji oynuyosun orası cok net ama öle olmasının bi sebebi var, Bloodlines'da deus ex 2 de, karakter gelişimi ne kadar yansıdı oyuna? yoksa action oyunun fps oyunu oynar gibimi oynaıdk?

rts bazlı hatta tbs bazlı olucan combatlar, karakteri geliştirdiğin yönde kullanman yarattığın büründüğün karakteri combata yansıtman söz konusu, özü quake'e dayanan doom'a dayanan fp aksiyonun karakter gelişimini yansıtmak adına cok bi şansı yok M&M serisindede böle oldu bu elder scrollsda da. Ama işte BG olsun fallout olsun xcom olsun hatta fallout tactics olsun, karakter gelişinin secimlerinin combata şaane bi şekilde yansıtıldığını görürüsünüz.

aha bü yüzden third person candır, combat rpg nın bi parcasıdır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İyi de o işte zmaanı durdurup istediğin yere hedef alma olayı güzel birşey o açıdan. Bence de karakter geliştirme önemli ama karakterin gözünden görmek de ayrı bir güzellik yani. Oblivion gibi combat sistemi olsun demiyorum, mümkünse kotor gibi olsun ama dünyanın içinde hissetmek adına first persona uyarlansın bu combat sistemi. Yoksa archery yaparken aha iyi fps oynarım ben headshot aldım sistemi zevkli olsa da rp açısından uygun değil.

Yine de izometrik olmasınan iyiir bence.

Mesela deus ex'de level düşükken silahla isabet ettirmek çok zordu onu hatırlarım. Sekerdi saçma sapan, iyi nişan alana kadar baya bi beklerdin.

Vampire The Masquerade'de de öyleydi aslında. Yani ne kadar iyi fps oynasan da normal bir fps gibi değildi.

Oynanış Dark Messiah gibi olmasın tabii ama etrafa bakarken, o dünyayı yaşamaya çalışırken fp daha iyi gibi geliyor bana.

Yine de şu var ki kotor'u aynı grafiklerel ve sistemle sadece 30 saatlik uyeni senaryoyla çıkartsalar yine oynarım. Ama look up-down özelliği olmalı ki dünyanın her yerini güzelce görelim :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:
Evet multiquote seçeneği lazım böyle tek tek zor oluyor.

@hellhound : Annah'nın partiye katılma dialoglarını bulup çıkarmama gerek yok heralde? Yada vhailor'ın, yada dakkon'un? Yada ne biliyim Sulik'in, Cassidy'nin Marcus'un? Halihazırda partideki adamı geri alırkenki sabit dialog ve yeni recruit dialogları farklı oluyor ama tek bi sse bakarak f3e haksızlık etmeyin diyorsanız leoparın cevaplarına geçelim.


bir seyi cikarmana gerek yok, longing sensory stone'un (deionarra) 29 screenshota anca sigan scripti de var elimde. Ha mesela dakkon'un partiye gelisi de "burasi neresi? ben kimim? sen kimsin?" muhabbetini takriben "hadi bana eyvallah muhabbetine doyum olmuyor" cektikten sonra "ben de katilabilir miyim baba sana?" ve "tabii lan neden olmasin" satirlarindan olusuyordu. Tek basina o screen'i koysan yine "bu mudur? yani Torment dediginiz" der insanlar. Oysa burda oyunu oynamis herkes Dakkon'un nasil super bir karakter oldugunu, hikayesinin de gayet "made of win" oldugunu bilir.

Ama anlatmak istedigim nma'daki tiplerin dustugu "Ay bu 3 int'li bir karakterin dialog treesi herhalde... lutfen oyle olsun lutfen lutfen" durumuna dusmeyin surda demek. Bu oyunun dialog treeleri oyun cikip, burda aglayanlar torrenttan indirene kadar belli olmayacak. Hala ayni geyigin uzerine wall of text niye yaziliyor onu anlamis degilim. Ha cok kiyak is cikarmis olsalar bile (remains to be seen diyor gavur, Bethesda'yi severim ama daha once bilimum suphelerimi zaten dile getirdim bu konuda forumda, tekrar tekrar aglamanin yararini gormuyorum) sonunda burdaki insanlarin ve hele hele nma'daki tiplerin "gozunun uzerinde kasi var" bahanesiyle oyuna bok atacaklarina eminim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:
oblivion yapılırken, bu projenın basındaki adam adını unuttum şimdi aha şöle bi laf sarfetmişti "roleplay yapmayı bilmiyen 1000lerce mal playerla mmorpg oynıycağıma, roleplay yapıcağı kesin npc lerle single player rpg oynarım" (ki dahada sertti hatırlamıyorum orjinalini) ki sam cok guruanıp cok sevip yere göüğe sığdıramamış, anca bi imzasına sığdırmıştı sonra gördük işte adamların yaptığı oyunu.


cuce bari sen yapma ya.

o lafı oblivion'un başındaki adam değil,
oblivion çıkmadan önce elderscrolls forumlarındaki bir üye yazmıştı,
ve "daha da sertti" değil, daha değişikti. ben de tam hatırlamıyorum ama uslubu abarttığın kadar değildi. "iki kelimeyi bir araya getiremeyen oyuncularla oynamaktansa, kodlardan oluşan bilgisayara karşı roleplay yapmayı tercih ederim" gibi bir laftı.
gayet de haklı bir laf.

burda populizm yaparak oblivion'a laf atıyorsunuz, hatta abartıp işi daggerfall'a laf atmaya kadar vardıranlar olmuş (bethesda düşmanlığı yapacağım diye daggerfalla laf edecek kadar abartmayın işi, birşey biliyor sansınlar bari insanlar sizi).
ancak oblivion gayet güzel oyundu.
evet, mmorpg'lerden daha çok roleplay imkanı sunuyordu.

hani "fallout fanıyım ben diğer her oyuna laf sokarım" diye koşturup duruyorsunuz da, o övüp duyduğunuz fallout oyunu da, yukarda bahsi geçen alıntının içine giriyor.
sadece oblivion'u kapsamıyor o alıntı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla aklımda cok cok öle kalmış, hatam varsa özür dilerim.


lakin oblivian'ına laf atmamı populerizimle bağdaştırmanı anlıyamadım populerizim ne alaka bununla yanı. Beğenmediğim herşeye laf atma hakkım saklıdır yanı. half life'ada bok attım mesela bi kac mesaj önce. Beğenmediğim şeylere laf atarım yanı bu kadar basit.

ayrıca pek de bi falllout hayranı değilimdir, cok cok zevk alarak oynamışlığım yoktur kendisi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arcane said:
86 sayfa okudun, şikayetlerimizin odağının izometrik olmaması olduğu kanısına vardın. tebrik ediyorum :)

hayır tartışmaların ilk başından bahsediyorum.

oyun tanıtıldığında "aa izometrik değil" diyerek 10 sayfa eleştiri yazan, sırf izometrik olmadığı için dünyanın en kötü oyunu olacağını iddia eden insanlar vardı. şimdi iş tek bir dialog ekranından oyunun detaylı review'ına kadar geldi.

Kaede said:
Ya rpg yi rpg yapan npc interactiondır sevgili Sam. Uzun uzun aynı şeyleri anlatmaktan baydım, nasıl biliyorsanız öyle yapmaya devam edin. kthxbye


dialog istiyorsan adventure oyna. istemediğin kadar "npc interaction" var onlarda.

huun said:
en başta da dedim gene diyorum. izometrik değilse fallout değildir.

belki güzel oyun olur ama fallout olmaz. devam oyunu falan da değil 3. nasıl devam bu böyle? görüntü aynı değil, sistem aynı değil bildiğin yeni bir oyun bu.


bu da en sık söylenen laflardan biri
yahu adamlar fallout 1'in aynısını yapsalar bile laf ediceksiniz. sırf bethesda yapıyor diyedir bu kadar yaygara. kabul edin.

axedice said:
yine de fallout evrenine ters olan shooter zombileri, mini nukeları ve hill giant mutantlarıyla çok iç açıcı görünmüyor.

fallout'ta da aynısıydı.

ghoullar akıllı zombiydi. mutantlar hormonlu orclardı. aynı şimdiki gibi.
sırf eleştiri olsun diye eleştiriyorsunuz bazı şeyleri.

HellHound said:
axedice said:

Çok da iç açıcı ssler yoktu aslında, dialoglar Oblivion kadar kötü olmasa da kısa ve basit (1. Benimle gel - 2.Başının çaresine bak), çok fazla radyasyon yiyen ghouller diye bi kavram var bunlar bildiğiniz shooter zombiesi olmuş ve sürekli oyundaki vahşetin tarantinovari komikliğinden bahsediyor. Dark humordan anladıkları kopan mutant bacaklarına bakıp gülmek falan adamların. Neyse sonuçta fazla bi beklentimiz yoktu, bethesda fallout3le bizi şaşırtmayacak.

http://img144.imageshack.us/img144/1513/albumpiclz0.jpg


http://img222.imageshack.us/img222/8648/filejd3.jpg

"iyyyy ne kadar basit dialog (1. Benimle gel - 2. Basinin caresine bak) bildigin diablo clone yapmis Black Isle... Hic yakistiramadim!


Hellhound çok güzel bir resim koymuş. Sırf bir dialog ekranından bakarak sanki oyunun tamamı 2 seçenekten ibaret olcakmış gibi davranıyorsunuz. Oyun çıksın da ondan sonra yorum yaparsınız

Leopar said:
Fallout fanlarini tatmin edebilecek potansiyel diyaloglar
Partiye adam alirken diyalog secenekleri:
-Evet gel benle
-Hayir gelme
-Gel ama uzaktan izle
-Gel ama yakin dur
-Kopegim olacaksin nihahaha
-CVnizi verin biz sizi arayacagiz
-Ben NPCnin zeki, cevik ve ahlaklisini severim.

Dukkana girip biseyler satin alacakken:
-Mallara bakmak istiyorum
-Yok ben oylesine geziyodumda seyettim.
-Baba bi arkadasa bakip cikacagdim
-Ya sizde Avenger minigun kilifi varmi?

yani anlamiyorum oyundan daha ne diyalogu bekliyorsunuz?


Yok Leopar onları bu da kesmez :)
bu yazdığın dialog seçenklerinin, her int seviyesinde değişmesi lazım. Mesela int 8'ken "köpeğim olacaksın nihahaha" olan dialog, int 9'a gelince "you will be my dog nihahaha" olcak, int 10'a gelince "thee dan ith eine köpek zuzuzu" diye değişçek felan. yoksa "fallout" olmaz.

axedice said:
fallout3 ü beğenmedik çünkü bizim istediğimiz gibi değil xbox kitlesine hitab eden bir oyun


interplay + black isle'a true resurrection çekip getirseniz bile muhakkak onlar da oyunu konsol için de yapardı. şu zamanda multiplatform olmayan pek oyun yok.

Venator said:
Bu kadar yazıdan sonra merka ediyorum, burdakilerin kacı adam gibi bi masaüstü oyunu oynadı. D&D, FR falan bi yere kadar böyle powerplay yapmadığınız roleplay için kac tane oyun oynandı mesela? Kac kisi WoD'u GURPS'u duydu falan oynadı acaba? Bilgisayarda oynadıgınız RPGleri kusura bakmayın ama sayamıyoruz daha masabaşı ortamını tatmadıysanız.

Niye soruyorum cunku birinin bi RPG oyunu icin, "bu oyunu diyaloglar mı adam edecek" diye sorması garip geliyor bana...

Ortaokul 1,2,3 ve Lise 1,2,3 hatta üniversite 1 hep masaüstü rpg oynadım. Warhammer oynadım, D&D oynadım, World Of Darkness oynadım.

Bir bilgisayar oyunu asla masaüstü rpg'yle boy ölçüşemez, evet.
sonuçta oynatan dm, programlanmamış bölgeleri, programlanmamış dialogları, programlanmamış itemları, programlanmamıi questleri oyuna aktarabiliyor ve duruma göre senaryoyu değiştirebiliyor. bilgisayar oyunlarında böyle bir fırsat yok.

"bu oyunu diyaloglar mı adam edecek" sorusunun şu an cevaplanamayacağını gayet iyi biliyorsun. tek bir resimdeki 2 optionlu dialogdan oyunun tamamı çıkartılamaz.

ancak dialoglardan ziyade, oyundaki gidişatlar fallout 3 gibi bir oyun için çok daha önemli. eğer bunu başarabilirse gayet iyi olur.

BonePART said:
O demon gateler efsane zaten. Dunya yokolcak adamlarin sehri paramparca olmus elimde kilic altimda at ustumde full plate mail geri dur diyosun.

Neyine geri dur adamim. Niye geri dur. Desen ekos kos saldir lan bisiler yap. Yok geri dur peki.


Bide vampir efsanesi wardir ki hastasiyim.

Sehre giriyorum yeni kan icmisim.
BOW BEFORE THE SAVIOUR OF KHALARADAAS HEDE HODO

2 gun geciyo
VAMPIRE ATTACCCKKK

kan iciyoroum kosa kosa koseyi donup
ayni bana
BOW BEFORE THE SAVIOUR OF KAHASHFAS


ya bi dittir git ya dalga mi geciyosun


ohoo. fallout 1-2'deki vukuatları saymaya başlasam topic yetmez.
şehirde birisini vurduğunda, şehirdeki tüm insanların turnlerinin bitmesini beklemek yeter de artar bile zaten.

Sintisyzer said:
abi guzel olabilir her şekilde ona laf eden yok. ama fallout olmicak


doğru, "fallout" olması için, zamanında teknik yetersizlikten yapılamayan şeylerin bile aynen kalması gerekiyor. hayır onlar interplay oyun daha güzel olduğu için öyle bırakmıştır, yoksa dönemin teknolojisinden felan değil, hı hı, evet.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:
yanı demem şuki, karşılaştırılmayacak kadar minimal interaktivitesi olmasına rağmen cözümleri karşılaştılmayacak kadar linear olmasına rağmen, guybrush threepwood'amı daha cok benzettik kendimizi gordon freman'amı? (hanı inanılmaz olağan üstü aman tanrım abovvvv diye övüyolarya halflife'ın konusunu o yüzden diyorum)

Half-Life'ın konusundan ziyade bu konunun oyunda işlenişi olağan üstüdür.
"övüyolar ya" diyerek dalga geçilecek bir olayı yok.

o değil de, guybrush threepwood ile gordon freeman'ı kapıştırmışsın çok komik olmuş cuce.
guybrush threepwood 3. ve 4. oyunlarda konuşan bir karakterdir.
4 serilik oyunu vardır. ve monkey island oyunları guybrush threepwood karakteri odaklıdır.
buna karşın half-life oyunları sadece 2 tanedir. bunlarda hiç konuşmamış bir adamı oynamaktayız. kendisinin yüzünü bir kez bile görmedik (duke nukem'de bile en azından ayna vardı).
hatta oyun karakter tabanlı değildir, karakter oyun tabanlıdır.

bu yüzdendir monkey island'da kendini guybrush'a ısındırabilirken, half-life'ta kendini gordon gibi hissedememen.

ancak mesela Day Of The Tentacle'ı örnek vereyim. bu oyun en az monkey island kadar iyidir, buna rağmen Monkey Island'taki gibi kendini karakterin, yani Bernard Bernoulli'in yerine koyamassın. Bunun bir nedeni de farklı karakterleri kontrol etmen ve bir karakterin hikayesi yerine, bir hikaye içindeki karakterleri anlatır.

mesela fps konusunda Call Of Duty 4 seni "karaktermiş" gibi hissetirmeni başarır.

Yani olay "bak adventure oyunlarının hepsinde Guybrush Threepwood gibi karaktere bağlanırsın, ama fps'lerde Gordon Freeman gibi bön bön bakarsın" kadar basit değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:
valla aklımda cok cok öle kalmış, hatam varsa özür dilerim.


lakin oblivian'ına laf atmamı populerizimle bağdaştırmanı anlıyamadım populerizim ne alaka bununla yanı. Beğenmediğim herşeye laf atma hakkım saklıdır yanı. half life'ada bok attım mesela bi kac mesaj önce. Beğenmediğim şeylere laf atarım yanı bu kadar basit.

ayrıca pek de bi falllout hayranı değilimdir, cok cok zevk alarak oynamışlığım yoktur kendisi.


o yazdıklarımı sadece senin için yazmamıştım, alınmana gerek yok. :)

bir tek oblivion hakkında söylediğin alıntı hakkında yazdığım ilk paragraf senin dediğine karşılıktı, gerilerini daha ziyade topiğin geneliyle ilgili yazmışım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e en uc noktaardan örnek aldım, ayrıca emin olabilirsinki, half life serisini onamıs insanlar (half life 1+2 üstüne episodelar) monkey island 3+4 bile oynamıs insanlardan daha fazladır zaten.

hanı nasıl bir örnek vermek lazım peki? fp rpg lerin en babası nedir? systemshock mı m&m6 mı deus ex mi? anlatmak istediğim fps=daha icine girdiğimiz aksiyon ama daha cok büründüğümüz karakter değil.

bide combat kısmı var önceki mesajlaımda anlattığım ki cok cok önemli bir konudur, aşırı cinematic olmadığı sürede (ff serileri mesela) bir rpg oyununda zamanın cok büyük bı kısmı combatta gecer, eğer karakter gelişimini combata yansıtamazsan platform oyununa döner iş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:
Nmadan brother none ve suaside ın gizlice girdiği leipzig gösterimi yazılarını bitek ben mi okudum?

yok yeni moda şimdi 2 screenshota bakıp oyun tahlili yapıyorsunuz demek :)

Cuce said:
fp rpg lerin en babası nedir? systemshock mı m&m6 mı deus ex mi?

dungeon master, ultima underworld, eye of the beholder, bard's tale, wizardry vs. sonra bir 10 sene sonra senin yazdıkların geliyor ehueh
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...