Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 3 - çıkış öncesi


axedice

Öne çıkan mesajlar

Gifted+finesse
Small guns+science+speech
EN, ST 3 - INT 9 - PER, AGI 7 - LK 4 - CH 7 (Gifted almadan onceki halleri)

ST ve EN nasil olsa oyunun sonlarina dogru 10'lara yaklasiyor. Science ise fallout 2 boss'unu silah kullanmadan kesmek icin =P

[ Mesaj 29 Mayıs 2007, Salı - 13:46 tarihinde, Sylian tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hatırladıım kadarıyla turretları değiştirmek için aman aman bi science gerekmiyodu. zaten oyun sonuna kadar 90-100 yapmak çok kolay science ı. ayrıca başkanın kartıyla girip science olmadan turretları öbür elemana yönlendirebiliyosun.

speech varsa bi grup enclaveci arkadaşı da yanına alıyosun.

bu da bahsettiğim öbür olay. 0 points yapamadım ama idare edin:



ayrıca eklemeyi unutmuşum, burst yaparken kendi elemanlarımdan birine değdirince bana düşman olmasına da tilt oluyorum. şerefsiz vic, dibinde ben duruyoken ebesinin kobesindeki adama burst çakıp beni kırmızıya indirirken iyi, ben değdirince kötü... terbiyesiz.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla burst ile mutantlara, (süper olmayan) deathclawlara point blankten sıkınca gausstan farklı bir dmg vermiyordu. bir ammo yakmakla 10 ammo yakmak arasında fark yoksa, 3ap ile 4ap arasında fark yoksa neden burst silah kullanılsın ki? her durumda üstün olması lazım single shot silahlara belki sniper silahları hariç. çünkü silahın istediklerine bakıyorsun ekseriyeti yüksek str, deli gibi mermi yakıyor, daha çok ap, kendine özel skill istiyor, ama aynı dmg? gerçekçilik sıfırdı zaten de gameplay açısından da mantıksız.

small guns da işte olmazsa olmaz skill oluyordu çünkü zaten ne kullanacaksan hepsi small guns oyunun sonlarına kadar. özel hevesi yoksa insanın big guns ve energy weapons anlamsızdı.

plasma ve lazere deli gibi dayanıklı sürüyle düşman vardı, tam hatırlamıyorum ama geckolar filan, sonra metal armor power armordan iyiydi lazere karşı filan komedi. selobantla tutturulmuş metal levha katman katman özel alaşım zırh materyalinden fazla koruyordu lol

luck çok muğlaktı kendi başına, (tamam crit rate ama öyle çılgın fark yapmıyordu) sırf belli perklere req olduğundan belli miktarlarda filan alınıyordu. hoş gerçi es oyunlarında da var ve orada da muğlak. kaldırmazlar ama daha anlamlı olur umarım.

ben 'terminatör' marka charlarıma gifted, fast shot ve alakalı ne kadar ranged bonus veren perk (bonus dmg, less ap) varsa alıyordum, tag energy weapons ve oyunları bütün silahları kullanma şansı oluyordu. str max silah req eksi power armor bonusu, perc yüksek, int 6 filan oluyordu. sıkıldıkça silah değiştiriyordum. :p toughness alırsam çok kolaylaşıyordu oyun, sonradan bıraktım o yüzden. %95 filan physical resistance oluyordu deri implantlarından sonra ehe

speech de mecbur tag çünkü resmen oyundaki dialoglarda seçenek şansı veren olay oydu. o konuyu da geliştirmeleri lazım aslında. herkesi asıp kesmen gerekiyordu aksi halde.

valla ben de p90'ı çok kullandım, güzel de silahtır ama burst olarak değil. iki burst ile bitiyor şarjör, burst başına deli gibi 12 ammo yakıyor. critlemese öyle bir dmg olamaz yani ki single shot silahlar da critleyince zaten deliyorsun herkesi.

steal da ben gereksiz bulmuştum, zaten oyunda çalmaya değer şey yok denecek kadar az sonlara kadar. para çok lazımsa encounter kasıp loot satabiliyorsun zaten. boşa tag. ha ama ne yapmışımdır, arroyo'dan sf'ye direkt gidip oradaki vendorları yolup sonra kendi paralarıyla power armor ve gauss donanmışımdır, sonra slaverları ziyaret etmişimdir o halde :p

heh mesela npc senin üzerindeki ekipmana göre reaksiyon verse, yoksa elinde 9mm tabanca ile power armorlu adama kafa tutmak nedir? :)

ha başka bir olay, henchmenler. ilk oynadığımda biraz kullanmıştım, beğenmedim. bıraktım bir daha da kullandığım olmadı charın cha'sı 6 olsa bile. bebek bakıcısı gibi bakmak zorunda kalınıyordu. gerçi bu sadece fallout'lara özel birşey değil, oynadığım rpg'lerin aşağı yukarı hepsinde henchmenleri bulduğum yerde bırakırım. ya xp yerler ya ateş alanını kaparlar ya senin kazanacağın yerde geberdiler diye baştan yüklersin vs vs. bugüne kadar hoşuma giden tek henchmen sistemi nwn2'de gördüm o da artık iyi kasmışlar en yeni teknolojiyle diye. ve hikayeyi de güzel şekilde geliştiriyor. yaparlarsa öyle güzel yapsınlar.

0 dmg red ryder bb ile enclave patrolmen ölüyordu, sniper perki zaten paso crit verdiğinden onunla görülüyordu çok heh
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Luck'ın olayı special encounter diil miydi? Böyle yuvarlak masa şövalyeleri, cafe of broken dreams falan luck a göre bulunuyodu sanki. Luck olsun ya yine. Luck 1 karakterle oynarken slaverlar bassın köyü biz içindeyken, luck 10 olunca combatın hemen sonrasında gelelim herkes ölmüş olsun cesetleri lootlayalım silahları satıp para yapalım nıhahaha.

Favori npcim Vic :p Hayır seviyorum adamı da insan combatta bi işe yarar be kardeşim. Ayrıca deathclawı hiç sevmezdim ne öyle ayarı yok bişey yok iki üç combatta bir yatıyo sonra load et. Etmedim bi yerden sonra, gittim Myron'u aldım hehe
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
gamespottaki adamlar 2 kılıç 3 büyü 5 tanede yaratık gördümü rpg diyor.
yada oyunlarını daha iyi göstermek isteyenler RPG diyor geçiyor.
horace sende sakin ol
7 gün dayan yeter..
kalanını RotGut halleder! (kafiye nası)

hahaha yemin ediyorum şaşırsmışsınız siz.

bana gösterir misin, role playing (bir karakteri canlandırdığımız) olmayan, combat yapmadığımız, xp alıp level atlamadığımız hangi oyuna rpg diyor?
ayrıca rpg tanımı "bir oyunu daha iyi göstermek" için midir?
her rpg 5 yıldızlı oyun mu olmak zorundadır?
lol.

şurda kendini oyun üstadı sanan kişiler diablo'ya, oblivion'a, planescape: torment'a "rpg değil" diyebiliyor ya,
efsane oldu bu topic valla.
hahaha.
kaldı ki, şu rpg aleminde fallout'tan bile daha iyi olan planescape: torment'a bile "rpg değil" denildi.

madem "tek rpg fallout'tur, planescape: torment bile rpg değildir" diyebiliyorsunuz,
siz beklemeyin en iyisi fallout 3'ü felan.
"rpg" olmuyacak çünkü oyun.
hahahah.

güzel güzel. bu günleri de gördük...
yakında biri çıkıp "half-life fps değildir, monkey island adventure değildir, starcraft rts değildir, wow mmorpg değildir" bile diyebilir.
hehehe...
şaka gibi...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

plasma ve lazere deli gibi dayanıklı pek kimse yok. geri kalan tüm damagelardan daha iyi.

oyunda taglenmemiş unarmed ile new renoya kadar gelip legal bi şekilde energy weaponlara kavuşmak mümkün. güzel de oluyo. bi keresinde şans eseri (luck 10) oyunun başlarında phaser almıştım, çok işe yaramıştı.

sniperdan sonra damage anlamını yitiriyor. gauss rifle pistol falan güzel şeyler tabii de, çok geç çıkıyolar ortaya. oyunun o raddesinde teke tek kimi olsa alırsın. burst grenade ve bazuka o anlamda işe yarıyor. bi dene burst ile oynamayı keyif alacaksın :)

burstün fiks kullanım alanlarından biri, new renoya ilk gelirken karşılaşılan mobu dümdüz etmektir. kanatlardan birinin başına geçip, mavili elemana ateş edersi fn fal ile bisürü sniper rifle ın olur :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bonecum boşver, ha hack & slash demişiz ha action rpg :p

doğrusu onlara dayanıklı kimse yok gibi duruyor ama mesela gauss'un ammosunun armor piercing özelliği nedeniyle aynı dmglere geliyor sonuç. doğal olarak energy silahlarında öyle bir olay olamıyordu.

burst çok kullandım zaten ama verimsiz. yoksa ben deli gibi keyif alıyorum ama kendi manyaklığımdan ötürü o. :p vindicator minigun mesela süperdi (tactics'de müthiştir esas bak canım çekti) ama ammosunun ap özelliği sayesinde. ve tabii bulunmuyordu ammo ancak san fransisco'da vendorların resetlenmesini bekliyordun gir çıkla. para içinde yüzmesen zaten o aşamada acayip pahalıya patlıyor.

yani demek istediğim şu, bedelini ödüyorsak performansı almamız lazım. öyle bir performans fo 1&2'de yoktu ama tactics'de vardı mesela. tactics'de 25 tane 7.62 sallardı vindicator ama robot veya power armor giymeyen herşeyi dümdüz ederdin. e zaten öyle de olması lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Neden bir RPG'de burst ile aimed'in karşılaştırılması sadece taktiksel oluyor ve sayılardan ibaret? Buna karşıyım arkadaş. Seviyorum ben burst'ü. Mermilerin dostlarıma isabet etmemesi için endişe duymayı, düşmana sıkarken arkasındaki adama da mermilerin isabet etmesini, hızlı cephane tüketimindeki adrenalini seviyorum arkadaş. Burst seçip, mermi olup yağmak isterim ben! RPG budur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işte ben ne kadar saçmaladıysam sen de o kadar saçmaladın bonec arkadaşım. zira söylediğimiz şeyler aynı.

nasıl ben oyun kriteri değilsem, sen de değilsin. ben rpg değildir diyorum. nedir yani. kuralları mı var bu işin. kim koyuyo. niye skleyeyim ki o koyanı. :)

yeter ki üstad diyorsunuz kendinize ama saçmalamışsınız şaka gibisiniz demeyelim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ehe bone ciddiye aldı :p

valla taktiksel karşılaştırma meselesi değil ama evet burst'ün herşeyi ezmesi lazım gameplay olarak. (gerçekçilik açısından öyle zaten, gerçek hayatta elinde keleşle minigun karşısına çıkmazsın yani ehe) ha diyelim ne yaparsın, big guns kendi başına bütün ağır silahları etkilemez de silahın çeşidi neyse sinerji alır diğer weapon skillerden, (mesela laser minigun energy weapons'dan) bir ayarı olur ille çok çoşmasın istiyorsan gameplay bakımından.

ama zaten böyle bir dengesizlik small guns lehine mevcuttu hep. düzeltilmesi lazım ki şakır şakır mermi yağdırabilelim ki o keyfi ben tactics'de aldım, tekrar almak isterim.

ekleme: hatta ben derim ki gerçek rakamlara daha çok yaklaşsın burst, minigunların tek atışı ayarlanabilir 50 ile 100 olsun, 1000-2000 mermi alsın, reload bütün turn sürsün. ama bastın mı tetiğe ortadan ikiye ayrılsın adam. budur.

hatta daha ötesi, istediği str 12 filan olsun. herkesin elinde oyuncak olmasın isteniyorsa onun da çözümü var yani. ki zaten o silahı düşük devirde ateşlemek bile sabit platforma montaj istiyor ehu

[ Mesaj 29 Mayıs 2007, Salı - 15:38 tarihinde, Sam tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sorun şudur ki tactics daha iyi değil diyen olmadı buna rağmen şurada yağmur olup akıyor tactics argümanları, sanki aksini iddia eden var. Tactics ile Fallout arasında zilyon sene fark var. Halbuki Fallout 1 ile 2 arasındaki 1 senelik kısa zaman sürecinde bile ortaya çıkan oyun anlayışı farkı, bir "loot all" tuşunun eklenmesi hayatımızı ne kadar değiştirdi. Şimdi alpha'nın bayrak taşıyanı Van Buren'in daha bitmemiş yarım yamalak karakter yaratma ekranında bile farklar gözle görülür ölçüde. Aradan geçen bunca zaman, 3d, yenilenmiş oyun anlayışı ile Fallout 3'ün combatı seneler öncesinin tacticsine fersah fark atmış birşey olacaktır, doğal. Tactics'de düzeltilmiş şeyler neden Fallout'u yerden yere vurarmış gibi kullanılıyor anlamıyorum sanki Fallout, Tactics'den sonra çıkmış bir oyun da yanlış yapmışlar gibi bir hava yaratılıyor. Önce Tacticsle sonra Fallout'la tanışan arkadaşlar bir yüzlerini yıkasınlar, kendilerine gelsinler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...