Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

nazi roketleri


DiabloTyrael

Öne çıkan mesajlar



nazi almanyası v 2 roketleri

1. vergeltungswaffezwei.. intikam silahı 2.. alman'ların 1944-45'te kullandığı saldırı roketi..scud 'in öncülerinden..

2. vergelten : karşılık vermek, mukabele etmek
waffe : silah



hitler'in ölümcül v 2 silahı. menzili uygun yerden atılırsa londra'ya dek uzanabilen bir roketti. dönemi için bu silahı fiilen kullanan hitler'den başka diğer devletler silahın hayalini bile kuramıyordu. keşif fotoğraflarında gördükleri bazı roketlerin fonksiyonel olmadıklarını, maket olduklarını düşünüyorlardı. silah orta almanya'daki bir kasaba olan nordhausen kasabasında, bir madenden genişletilmiş yeraltı tesisinde üretiliyordu. gestapo tesisin inşası ve v2 üretimi için binlerce savaş esirini akıl almaz şartlarda çalıştırdı. üzeri genelde dama tahtası gibi kırmızı beyaz boyanırdı. menzili 300 km. idi. fiziken 14 m uzunluğunda, 1.5 metre çapındaydı. tarihte ilk kez sıvı yakıtla çalışıyordu. nerede ise tamamen kör bir silahtır. koskoca londra şehrini bile bulduramayanları çok olmuştur. tamamen manuel hesaplar ve açılandırma ile, yere dik rampalardan atılırdı. ancak rokette o dönem için başka bir devrim olan 1 dakikalık radyo kontrolü vardır. kalkıştan sonra yaklaşık 1 dakikalık süre boyunca roket karadan belli miktarda yönlendirilebilirdi. günümüz balistik roketlerinin atası olarak bilinmesi aslen en çok bu özelliğindendir. guided missile uygulaması sayılır.

yanında duranlar bunun uçabilen birşey olduğuna bile ihtimal vermezdi. ağırlığının çok büyük kısmı yakıttı, kalkışı yavaştı, yakıt tüketildikte hızlanır, az miktarda savaş başlığı taşıyabilirdi. o yüzden de içindeki yakıt tamamen bitmeden patlayacak menzillerden atılırdı. ayda yaklaşık 600 adet üretilebiliyordu. v2'ler seri üretilebildikleri tarihten itibaren yaklaşık 8 ay boyunca müttefik hedeflere ölüm kustular. aslında bu dönemde alman anakarası üzerinde bile hava hakimiyeti müttefiklerce ele geçirilmişti. silahı durduramadıklarından, silahın üretimini durduracak bombardımanlar planladılar. ancak nerede üretildiğini dahi bilmiyorlardı. istihbarat servislerinden gelen raporlara göre roketin tasarımcı ve üretici beyin takımının saklandığı kasabaları vurmaya çalıştılar. v2'ler gezici rampalardan atılabiliyordu. bu da roketleri kalkmadan vurmalarını tesadüflere bırakıyordu. bu anlamda v2'yi de, üretimini de durduramadılar.



savaşın sonlarında amerikalı askerler silahın üretildiği nordhausen kasabasına girdiler. çok ciddi bir direniş ile karşılaştılar. oysa burasını da işgal edilecek sıradan bir alman kasabası sanıyorlardı. kasabaya girip, yeraltına inşa edilen tesisi bulduklarında, gözlerine inanamadıkları teknoloji ile karşılaştılar. 10 yıl sonraki teknoloji hemen önlerinde duruyordu. üretimde kullanılan esir köle işcilerden sağ bulduklarını kurtardılar ve v2 ile ilgili her döküman, bitmiş roket ve parçayı amerika'ya taşıdılar. bu miktar binlerce tona varıyordu.
roketin ve v2'nin babası alman mühendis wernher von braun'u da başka bir yerde ele geçirdiler. onu da amerika'ya götürüp kendi roket programlarını başlattılar. ele geçirildiğinde von braun'un sol kolu kırıktı ve alçıdaydı.
v1 ve v2 gibi fonksiyonel başarılar üreten nazi roket programı bir askeri fiyaskodur. almanlar roket progr***** milyarlarca mark yatırdılar. hem de sıkışık savaş ekonomisi esnasında. ancak roketlerinden askeri anlamda, silah olarak, kesinlikle savaşın kaderini değiştirecek verimli sonuçlar alamadılar. v2, ileriki uzay ve balistik roket programlarına yapılmış bir yatırım olarak havacılık tarihinde yerini aldı.
amerikalılar savaştan 10 yıl kadar sonra bile v2'nin temel alındığı yeni roketler ile uğraşıyordu. wernher von braun ise aslında en başından beri hayali olan şeyin, uzay yolculuğunun peşine amerika hesabına düştü. ilk başarılı fırlatmayı sağlayan atlas roketini dizayn etti.



v-2 roket bombası

profesör v. von braun tarafından projesi yapılmıştır. tam boyu:14 m.üstvani gövde kısmının kutru:1.70 m. dümen kısmında kutur:3.55 m. patlayıcı madde bölmesi boyu:1.80 m. otomatik pilotaj aletlerinin bulunduğu kısmın boyu: 1.42 m.yakıt deposu kısmının boyu:6.20 m. ventüri de dahil olmak üzere motor kısmının tulü:4.45 m.gövde kısmının nihayetinde dört tane geniş dümen mevcuttur.yakıtıyle beraber ağırlığı: 13 tondur.cer kuvveti: 27 tondur.yakıt bittiği anda sür’ati 5600 km/saat.cer kuvveti:31.3 tondur.atılışıyle yere çarpışı arasında geçen zaman; 5 dakikadır. v2 nin motorunda kullanılan yakıt, etil alkoldur.etil alkol için eksoz sür’atinin teorik azami değeri: 4180 m/saniyedir.yakıt olarak hidrojen, metan, petrol benzin kullanılabilir.bunlardan hidrojen için teorik sür’at: 5170 m/saniyedir.nitrogliserin ve nitroselülozun eksoz hızları ise alkolünkinden daha azdır.alkolun pratik eksoz sür’ati 2000-2500 m/saniye dir.



alkolün yakılması için lüzumlu oksijen – 183 derece ila –152derece arasında bir ısısal durumda bulunur.alkolün tam yanması için ağırlığının iki misli oksijene ihtiyaç vardır.petrol için 3, hidrojen için 8 misli oksijene ihtiyaç olduğunu burada kaydedelim.bu sebeple alkol kullanılması ile oksijen depolarının hacmi küçültülmüş olur; bu kazanç eksoz sür’ati tezayüdünden daha kıymetlidir.

yakıtlar hafif depolarda bulunur, yanma odasına tazyikli (basınçlı) pompa ile sevkedilir.

küçük roketlerde; depoda atıl gazlar bulundurmak suretiyle yüksek tazyik temini mümkündür.bu gazlar azot veya karbon dioksit olabilir. büyük roketlerde mahzur(sorun) depo cidarlarının tazyike dayanabilmesi meselesidir.

v2 nin yakıt depoları üstüvane şeklindedir; alüminyumdan mamul olup iki tanedir. beherin hacmi 4.5 metreküptür.pompalara yardım etmek için depolar 1.4 atmosfer tazyik altındadır.5200kg. oksijen ve 3500 kg. alkol taşırlar.bundan başka 181 kg. yardımcı yakıt bulunur.etil alkol % 75 konsantrasiyonlu sulandırılmış bir mahlül halindedir.ön depoda bulunur.

alkolün % 5 i soğutmada zayi olur.pompa randımanlarının yüksek olacağı söylenebilir.az bir zaman fasılasında büyük hacimlerdeki mayilerin tazyikini yüksek değerlere çıkartacak şekilde imal olunmuşlardır.

bu pompaları tahrik eden türbinin takatı; anide azamiye çıkacağı için mukavemet bakımından çok müşkülat vardır.buna mukabil işlemesi 72 saniye içindir.türbinin kutru: 0.47 m.debisi: 890 kg/saniye dır.

iç tazyiki: 23 kg/cm2.yakıt pompaları santrifüj olup, dönen aksamı oldukça hafiftir.iyi dengelendikleri için kolayca yüksek sür’atlere çıkabilirler.oksijen pompasının çark kutru: 268 metredir.5000 adedi devirde debisi: 73 kg/saniye, takati: 320 b. dir.basma tazyiki: 26 kg/cm2 dır.



alkol pompasının çark kutru: 292 m/m ; 5000 adedi devirde debisi:57 kg/saniye; takati 360 b. basma tazyiki 26 kg/cm2 dır.

pompanın yanındaki yumurta biçimi bir depoda konsantre hidrojen peroksit ve daha küçük bir depoda calcium permanganat bulunur.

bu iki yakıt tazyik altındadır.küçük bir jenaratörde birleştirildikleri taktirde kızgın buhar hasıl ederler, bu buhar; türbini tahrik eder.buhar dirsekli bir boru ile nakledilir.cam ipliğiyle gayet iyi tecrit edilmiştir.

türbin 5000 adedi devirde 680 b.lik takat verebiliryakıt, yanma odasına küre şeklindeki ön kısımdan 18 bakır emme borusuyle girer.bu borular inbisata müsaaede edecek şekilde vazedilmiştir.

ayni merkezli iki daire üzerine sıralanmış olan bu boruların altısı iç, on ikisi dış daire üzerindedir.her emme borusunun yanma hücresine açılan ucu konvekstir.yakıt keskin kenarlı; 12 delikten püskürtülür.yanma odası içine; yakıt püskürtülmesi bir veya birkaç noktaya müteveccihtir, bu şekilde merkezi yanma noktası temin edilmiş olur.

oksijen alkolle çevrili olur.bu hal yanma odası cidarlarının yanmasına mani olabilir.cıdarlar çelik ve 65 m/m kalınlıktadır.motor kısmının tam ağırlığı: 1012 kg.dır.yanma odası ve ventüri borusu şeklindeki eksoz kanalı çift cidarlı olup bu suretle soğutma temin edilmiştir.

depodan alkol emilir.motor etrafındaki soğutma halkasında cereyan ettirilir.ayrıca az miktarda alkol, ufak delikler vasıtasiyle ventüriye alınarak iç cıdar soğutulur.v2 roket bombasının gövdesi kaburgalı ve boylama kirişli bir inşaattır.üzeri çelik saçla kaplıdır.gövde ağırlığı 1750 kg. dır.burun kısmında 970 kg. yüksek infilak maddesi bulunur.madde amatoldur.tnt ve ammonium nitrate dır.bu kısım mahruti olup 6 m/m hararete de mukavimdir, zira havanın delki dolayısıyla sıcaklık 600 dereceye yükselebilir.

v-2 alman roketi

burun kısmının arkasındaki bölmede radyo, yalpa, dönüş ve ufuk gyroları bulunur; aynı kısımda elektrik potansiyometreleri de vardır; yine bu bölmede azot gazı deposu mevcuttur.vazifesi, depolardan yakıt çekildikçe tedricen sevkolunarak depo tazyikinin düşmemesini temindir.bombaya kumanda eden ekipmanın ağırlığı 294 kg. dır.kumanda bölmesinden sonra alkol deposu, mayi oksijen deposu, türbin, pompa ve roket motorunu haiz bölmeler vardır.uçuşun kumandası dümenlerin müteharrik kısımları ile ve eksoz cereyanı üzerine konan vanaların ayariyle temin edilir.bu vanalar yüksek sıcaklığa dayanabilmek için grafitten yapılmıştır.her iki mekanizma elektro hidrolik servolarla hareket eder.bu tarz alkol musluklarında da kullanılır.

roket kendi takatiyle ve şakuli olarak uçar.bunun için türbin hareket ettirilir.pompalar yakıt püskürür ve bomba havalanır.ilk şerare elektrikle temin edilir.yanma şiddetlidir.yanma mahsülü su buharı ve karbon dioksit gazları eksoz borusundan atılır.v2 nin yakıt sarfiyatı 125 kg/saniye dir.yakıt depolara 12 dakikada doldurulabilir.

[ Mesaj 05 Mart 2006, Pazar - 21:20 tarihinde, DiabloTyrael tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

başlığında bomba taşıyan v2 roketi hareketinden itibaren 70 saniye; tacilli bir hareketle şakuli olarak tırmanır.bunu müteakip radyo ile veya barometrik bir tertiple jiroskop ve dolayısıyla kontrol vanaları harekete geçer.uçuş istikameti ufukla 45 derecelik bir yatay açı teşkil edinceye kadar roket yatar.

muayyen bir noktaya varılıştan sonra yakıt kesilir.bu duruş radyo kumandasıyla veya ayr mekanizmasiyle yapılabilir.roket kendi momentumuyla hareketine devam eder.bu noktada ağırlığı 4 ton, tacili 8 g. ve takati 800000 b.dir.müteakiben muayyen bir zaviye ile atılan mermi gibi mahrekine devam eder.

v2 roket menzili 320 km. dir.arz sathından 96 km.irtifaa kadar yükseldiği ve yere vardığı anda 3000km/saat lik bir sür’ate malik olduğu söylenebilir.roket yükseldikçe ağırlığı azalır, cer kuvveti sabit olacağından tacili artacaktır.diğer taraftan, havanın kesafeti irtifayla değişir.havanın mukavemeti azalır, tacil( hızlanma etkisi) daha da artar.şakuli atılışı; kesif (yoğun)hava tabakalarını en kısa mahrekle ( en kısa yoldan) geçmek içindir.roketin atılışında, oksijen doldurulması son ameliyeyi teşkil etmelidir, zira bir dakika da 2 kg. oksijen tabahhur ederek zayi olur.

atılışta yakıt vanaları açıktır, roket şakülü (dikey) durduğu için saniyede 9 kg. kadar yakıt yanma odasına sızar.bir iki saniyede bunların yanışı kontrol edilir.ve yardımcı yakıt vanaları açılır.türbin üç saniyede azami süratini alır.fazlaca yakıt, depoya geçer.cer kuvveti artar ve roket havalanır.ateşleme ile tam cer kuvveti elde edilmesi arasında 7 ila 10 saniye zaman geçer.

v2 rocket motor: - roket yanma odası -










kaynak: www.zamandayolculuk.com

nazi roketleri acayip çok iyiymiş. bu yüzden sizlerle paylaşmak istedim :)

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

acayip çok iyi miymiş? patlayıcı savaş başlığını doğru düzgün taşıyamayan, hedefini bulamayan, sadece çok yakıt yiyen uzun menzilli top görevi gören hilkat garibeleri mi iyiymiş?

bunlarla oynayacaklarına oturup müttefiklerle çarpışacak tank, top, uçak yapsalardı belki onlar işlerine yarardı. ama hayır, gerçekten "çok iyi" olan messerschmitt 262 uçağını "bunun avcısını istemem bombardımana çevirin" diyecek süper bir taktik zeka olduktan sonra....

v2, roket teknolojisinde bir ilk evet doğru, çok güzel. bir çok şeyin de temelini atmış, yine çok güzel. ama harcanan emeğe ve sermayeye göre hiç de "çok iyi" değil, saçmalamayın. her "öncü"nün sıkıntısını yaşayan bir araç işte.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ewet ben bununla ilgi bir sürü yazı okumuştum.projeye uygun kaynaklarda aktarılmış fakat yapılan ürünlerin seri üretime geçişi bira geç olmuş tu sanıyorsam ,birde burayı bombalayan muttefik uçaklarında bu projede çok önemli rol oynayan birisi ölmüştü ve projeye zarar vermişti bu durum.
nese bu projeler almanlarn mühendislikte zamanının nekadar ilerisinde olduğunu gösteriri zaten bu yazıdada var daha sonra bunlardan elde edilen verilerle amerika uzay pjojerlerinin temelerini attı.bravo admlara ne diyiim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

niye alman dğeilde nazi roketi?


ayrıca bu roketlerin geliştirlmesinde başı ceken amcalramızdasn biri werner van braun 2.dünya savaşından sora amerikallıar tarafından evlat edilinip bir nevi,amerikaya uzay ayrısında svoyetlere karsı one geçmesinde büyük yardımlar yapmıstır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öyle bakarsak londra'yı fiilen bombalamak daha çok moral bozucu etki yapar... veya "almanlar atom bombası atacak" dedikodusu.

psikolojik etki için savaşı kaybederken konvansiyonel silah üretebileceğin kaynakları daha ar-ge aşamasındaki bir faaliyete dökmek bence saçma. sonuçta işgale gelen müttefikleri v2 atarak mı durduracaklardı? hoş almanların o tarihte okw'den gelen emirlerle yaptıkları pek çok şey saçma gerçi, bunun tartışma yeri başka yerdir ayrıı...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 yıl sonra ...
aktiftablet said:
@Cafein: Me262 toplamda 1400 adet üretilmiş. Gayet iyi bi rakam aslında ama 1200 tanesi hiç uçmadan imha olmuş. Kullanılamamsı aslında luftwaffe'nin başarısızlığı.

Meşhur werner van braun aynı zamanda bizim Meşhur Erbakan Hocamızın hocası. Bİr programda kendisi söyledi.


"Bunu bomba atabilir hale çevirin" takıntısı olmasaydı Me-262 çok daha etkili olabileceği bir şekilde, önce bir tarihte savaşa sürülebilirdi. Gerçi Almanların ellerinde yakıt yokken ve savaşın gidişatı belliyken ne kadar büyük bir etkisi var tartışılır, o bakımdan kasmasak da yeridir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cafein said:
aktiftablet said:
@Cafein: Me262 toplamda 1400 adet üretilmiş. Gayet iyi bi rakam aslında ama 1200 tanesi hiç uçmadan imha olmuş. Kullanılamamsı aslında luftwaffe'nin başarısızlığı.

Meşhur werner van braun aynı zamanda bizim Meşhur Erbakan Hocamızın hocası. Bİr programda kendisi söyledi.


"Bunu bomba atabilir hale çevirin" takıntısı olmasaydı Me-262 çok daha etkili olabileceği bir şekilde, önce bir tarihte savaşa sürülebilirdi. Gerçi Almanların ellerinde yakıt yokken ve savaşın gidişatı belliyken ne kadar büyük bir etkisi var tartışılır, o bakımdan kasmasak da yeridir.


Adolf Galland kitabında Kuftwaffe'nin hiçbir zaman yakıt sıkntısı çekmediği yazıyor ki en tarafsız ve dürüst bilgi veren askerlerden birisi Galland. Uçakların tamamı da bomber olmadı sonuçta. Yine büyük çoğunluğu fighter ve nightfighterdı, velakin uçamadılar. 1400 uçaktan sadece 200ü uçtuysa başarısızlık direk Göring ve onun luftwaffe komutasıdır.

Ek: Belirtmek isetdeim Schwalbe'nin bomber olmasını desteklemiyorum. Kendisi tam da Almanlar'ın ihtiyaç duyduğu engelleyicidir. Okuduğuma göre bazı İngiliz (ya da Amerikan) bombarduman uçaklarınnı taretlerinin takip edemeyeceği kadar hızlıdır bu uçak. (Ses hızını aşan versiyonları var, üretilememiş olsa da) Silah yükü de çok güçlüdür vs.
Öte yandan "düşmannın engelleyici uçakalarınadn daha hızlı bomber" fikri düşman hava üslerini ve uçaklarını yerde imha etme adına savunmaya yardım edemez miydi , bence tartışılır, yani direk slinip atılacak bir fikir de değil. Ama dediğim gibi o sırada uygulanabilir olduğunu düşünmüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pekala... Sizin elinizde bir "önleme" uçağı varken, uçak tiplerinden biraz anlıyorsanız ve çizgiler 2. Dünya Savaşı'ndaki kadar keskinse (yer saldırı - taktik bombardıman - av önleme gibi uçaklar arasında dağlar kadar fark olması hesabı), siz elinizdeki çok seri hızlanıp yükselen uçağı niye bombardıman uçağı yapmaya kasarsınız ki? Av-önleme uçağı (Gavurcasıyla Interceptor), gelen bombardıman uçaklarını onlar olaya giremeden yakalama amaçlı olduğundan yerden kalktıktan sonra çok seri hızlanması, savaşacağı yüksekliğe çıkması ve görevini yapması gerekir. Uçakların tasarımı buna göre yapılır ve ağırlıkla ağırlığa göre motor gücü kritik faktörlerdir (sizin önleme uçağı 20 dakikada yükselebiliyorsa düşman uçakları bombalar gider, düşman pilotları keyif sigarası içip duş bile alırlar).

Alman Komutasının istediği tipte bombardıman uçakları ise her şeyden önce Me-262'ye göre daha ağır, daha büyük ve sağlam yapılı olmak zorundadır. Ayrıca yapısal olarak da bu tarz bir uçağın farklılıklar içermesi gerekir. Örnek olarak Stukayla İngiliz Hurricane ve Spitfireları karşılaştığı zaman ne olduğunu düşünün. Veya Alman Bf-110 ve Heinkel He-111 gibi bombardıman uçaklarıyla Hurricane, Spitfire, P-47 gibi uçakların farkını düşünün. (ki saydığım müttefik uçakları bile önleme uçağından çok avcı uçağı olarak düşünülür)

Tepenizde müttefik hava kuvvetleri sürüyle bombardıman uçağı uçurup çatır çatır sizi bombalarken bitmiş bir av-önleme uçağını ürettirmeyip "Bu bomba atsın" demek bence kendini bilmemezliktir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bf110 bomber değil, escort figter. Hiçbi işe yarmayınca bomber yapmaya çalışmış olabilrler bilmiyorum :)

Ayrıca seninle aynı fikirdeyim zaten, 262 bomber yapılmamlıydı diyorum. Ki yazmıştım yukarıda da ;)

Ekleme: demek istediğim şey şuydu. Esas başarısızlık o bence yanlış olan karardan kaynaklanmıyor. Hadi diyelimki 200 tane 262den 100ünü bomber yaptılar, e hiç uçuramadıkları 1200 tane 262 var. Esas başarısızlık, bu 1200 uçağın korunamaması ve/veya uçuracak pilot eğitilememesi. Benim fikrim tabi.

Ekleme 2: 200 tnaedn 100übü bmber yapsınlar lafın gelişi söylenmiş bişi, kaç tanei bomber kaçı gündüz kaçı gece uçağı bilmiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

almanların v tipi roketleri esasen çok parlak bir fikre dayanmaktadır. o da şudur.

savaş esasen sadece silahlı muharip kuvvetlerin birbirini biçmesine değil daha da fazla savaşın arka cephesi olan halkın psikolojisine dayanır. bunu da en iyi ww1 de savaşı psikolojik olarak kaybettiklerine inanan almanlara-hitlere sormak gerekir...

londra semalarındaki alman-ingiliz savaşı ingiliz halkında seferberlik duygusuna yol açmıştı, savaşa inançlarını pekiştirmişti.sebebi gözle görülebilen silahla vurulabilen almanların havada defedilmesi idi..oysa v2 tipi roketlerde düşmana en ufak zarar veremeden, kendinizi savunamadan uzun menzilli ve tahrip edici bir zarar uğruyordunuz..evet psikoloji işte burada devreye giriyordu..umutsuzluk ve zayıflık hissi..hükümetlerini almanlarla karşılıklı silah bırakmaları için zorlamalarını bekliyordu hitler..

iyi tamam da zamanlama? bu aletler, rus seferine girişilmeden ingilizlere kullanılsaydı- geliştirilseydi- büyük ihtimal çok işe yarayacaktı..ne yazıkki savaşın akıbeti belli olduktan ve 4 cephede kıyamet koptuktan sonra hiçbir işe yarayamamıştır..

şuna benzemektedir.bu noktada almanların elinde nükleer bomaba olsa dahi-sayılı- savaşı çeviremezdi-tüm çabalara karşı, japonyaya atom bombası atarken abd nin de elinde sadece 2 atom bombası vardı,yenilerini yapmaları daha çok zaman alacaktı-..çünkü sonuç görünür derecede bellidir. düşman zafere tamamen motive olmuştur,cepheler kopmuştur..bu bakımdan alman roketleri devrim yaratabilecek ama zamanlama yönünden son derece şanssız silahlardır...talihsizlik, almanların tüm güçleriyle atom bombası çalışmak yerine roket teknolojisine kendilerini kaptırmış olmalarıdır..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Olurdu : ) ...amerika atınca ellerinden geldiğince Almanlar şunu yapmış bunu yapmış diyerek örtpas etmeye çalışıyorlar..Tabi bu denli büyük bir katliam olunca ve yapılışı bakımından bir ilki teşkil edince bu çalışmalar belirli bir sınırda kalmak durumunda..

Fakat Almanya atsaydı,hak edeceği tepkinin onlarca katı söz konusu olmuş olurdu.Abartılırdı,çarptırılırdı, vs...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
tartısma eskide kalmışda, belirtmek istedim ben yine,

psikolojik savaş denmiş falanda, v2' super sonic olduğu için genelde londra halkı patladıktan sonra anlıyo düştüğünü,, yanı stuko lar gibi ıslıkla fear sacarak gelmiyo alet veya v1 ler gibi, sanki biri bi yere bomba koymuşda o patlamış gibi geliyo, ki zaten ingilizlerde aynen bunu iddaa ediyo, londraaya düşen v2 leri halka acıklamıyolar bombalı saldırı oldu, yok araba patladı yok bilmemne cok cephane patladı falan diyolar. ilk resmi acıklama bilmem kac hafta sonra geliyo. hatta öleki almanlar kendileri bile bilmiyo attıkları v2 lerin londraya düşüp düşmediğini, öle sallıyo adamlar o kadar istihbahratlarıda cökmüş durumda zaten
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 5 yıl sonra ...
V-2, tüm modern füzelerin atası ve Ay'a gönderilen Saturn V roketinin doğrudan öncüsüdür. Alman Wehrmacht tarafından II. Dünya Savaşı sırasında müttefik hedeflerine 3.000'den fazla V-2 ateşlenmiştir. V-2'lerin inşasında çalışırken 20.000 kişi ölmüş; V-2'ler ise 7.000 kişiyi öldürmüştür.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...