Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Elder Scrolls IV: Oblivion Announced


Gryphonheart

Öne çıkan mesajlar

said:
her rpg aynı miktarda önem verecek diye birşey yok, tek formülü yok bu işin


hehe rp ye önem vermeyen rpg oyunu :P gerçi yanlış hatırlıyo olabilirim ama diablo 2 de almıştı bi iki rpg ödülü galiba.yani pek belli bi tanımı yok burdaki kategorilerin.zaten az var :P ama bethesda iyi rpg yapıyo diyemem.

ama çokda bethesda ya,oblivion a saldırmanın anlamı yok.sonuçta ben sevmesem de oblivion,morrowind güzel oyunlar. yani herkes bi arcanum bi torment yapamazki... :P (yapanların sonuda iyi olmadı o ayrı :( )
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdi dediğim gibi burda pek kategori tanımları belli değil.

eskiden olsa dediğinde haklısın ama bazı oyunlar çıtayı çok yükseltti bence.artık rpg dendimi benim aklıma onlar geliyo.e haliyle rpg bakımında onlara yetişemiyenler gözümde aksiyon kategorisine filan kayıyo.

ha bu oyunlar az ama çıta yükseldi bi kere :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bi tartışma yaşanmış :)

benim konuyla ilgili görüşüm şu. oyunda beni rahatsız eden, ve oyun oynarken benden sesli uyarı almış şeyler varsa bunlar kötüdür. bahsedilir. herşeyi şahane olsa da daha iyisi olmasa da, adamın yatağına yatınca tüm dünyanın bana düşman olması na kızılır. :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nwn2 kanımca kotor2'den bu yana en iyi rpg idi. :p

yanlış noktalar elbette söylenecek ama malzeme bol eğer günümüz standartlarına göre düşünmezsek. "beni hebel diye selamlamadılar" eleştiri buna örnek. bir de bütün türü belli bir ekole göre değerlendirmek de ikinci bir yersiz eleştiri nedeni. ben de son 6-7 yılın bütün rts oyunlarını adamdan saymıyorum total war serisi hariç ama çıkıp "total war gibi değil savaş sistemi, rts bile saymıyorum bunları" demem sonuçta. elder scrolls'u bioware ve uzantısı şirketlerin ekolüyle değerlendirip rpg saymamak o ayarda bir yaklaşım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arcanum cidden zamanına göre (aslında hala) çok başarılı idi.

Teknoloji & Büyü temasını cidden iyi işlemiş bir oyundu, Background olayı geçerliydi, birçok iyi temsil edilen Magic School vardı.

Teknoloji ise abartmıştı :)

Fireball atıp arkasından Sniper Rifle ile Earth Elemental kestiğim fazla oyun hatırlamıyorum :p

Ayrıca Sam'in bahsettiği şu "abi izninle bi evini soyayım" olayı yoktu.

Hala hatırlarım, oyunun ana şehri, ciddi anlamda bir şehirdi, inanılmaz büyüktü ve aynı büyüklüğe yakın altında bir kanalizasyon sistemi vardı.

Teknolojiyi seçenler büyücüler tarafından sevilmiyor, büyü seçenler dwarflar tarafından sevilmiyordu.

Night & Day cycle, Evil & Good bütünlemesi, bir dolu şey vardı. Questler öyle "3 fare kes" "5 kafa getir" deildi.

Çok sevmiştim o oyunu ya, bi gidip bakiim torrentlere :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arcanum beni canımdan bezdirmişti.
evet ortamı filan çok güzeldi ama o oyunda da denge yoktu.
kardeşim necro ile harm çaka çaka bütün oyunda kahkahalar atarak ilerlerken ben götümden soluyarak minik adımlarla ilerliyor ve bir çöpçü edasıyla saçma sapan şeyler topluyordum...

kötüydü yani o bakımdan pek çok.

sam, başkasının ne dediğini niye dediğini bilemem. ben bunaldıysam söylerim arkadaş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya bunalmak normal, ben şaheser denilen wizardry 8'i 2 gün saç baş yola yola oynadıktan sonra bırakmıştım mesela. nedeni vardı ama, çevrede 10 tane mobun tek tek turn alması olayı. ben "gözünün üstünde kaşı var" yaklaşımını anlamıyorum, yanlış da buluyorum ve bunu söylüyorum. "ünvanımı düzgün söylemediler" işte böyle bir olay.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kotor 2 superdi canim

esrarengiz sith lord maskeli aboov cok karizma geliyor lan geliyor
ana oldu la bu

-revan revan revan enrde?
-outer rim e gitti gelicek
-eee oyunun sonu
-kocum sende bak git raven in pesinden outer rim e orda biseyler olmus delik melik 3. oyunda anlatiriz hikayeyi
-ama ama...
-sen hala burdamisin hadi dooru outer rim e

bide sey vardi
-atris atris abooov
-ee
-ben son jedi im bunalrda sith kupleri tursu kurdum

omrumde bir RPG de gordugum en efsane plot hole vardi orda bu handmaiden i jedi yaptim kupleri alamaya girdik tapinaga
-handmaiden bana bunu yapamassin
-milady...
-kesecem seni
paaat kuuut coteeenk (atris yenilir)
-tamam gidebilirsin handmaiden beni yendin hebele hubele

ekran resetlenir atris sapasaglam
-ne isiniz var burda
-eee sey biz kupleri almaya geldiydik

pes yani demistim kotor1 in kaliteden sonra

bide oblivion a npc diyaloglari yonunden insafsiz davraniyorsunuz
kotorda toplamda kac npc vardi oblivion da kac tane var
bunlarin hepsine her karakter gelisimi icin ayri seslendirme yapmaya kalksalar seslendirme masrafini gectim 3 dvd ye zor sigardi oyun

morrowind e kiyasla daralmis oyun tamamda eski oyunlarda boyle bir diyalog sorunu yoktu ana hikayeyi seslendirirler birakirlardi

teknoloji ve istekelr ilerledikce oyunlar daralmaya basladi hem zengin hikaye olucak hem zengin diyaloglar serbest olucak (bir TES oyununa serbest degil denmisya daha ne diyim) hem grafik ucucak hem dunya sahane olucak

baldurs gate 2 de grafik yoktu linear di sapina kadar seslendirme desek eh peh ama kaliteli oyundu
kotor desek hikayedeki bi kac secenek haric ozgurluk yoktu npc sayisi azdi ve yan questler kit ti

RPG yi RPG yapan oyun dunyasinin icinde hissettirebilmesidir icine cekicek esir edicek bakkala kola almaya ciktiginizda sokakta ben bhaal in cocuguyum ulen modunda gezdirmelidir

zaten adam gibi RPG yok Final Fantasy ve turevi oyunalr hep konsolda PC ciddi bir RPG kitligi yasiyor oblivion olmasa ne oyniycaz illa MMO ya dalip lordum laydim RPsinemi mahkum olmak lazim
oblivion un npclerini tercih ederim ikisi araisnda secim yapmam istense :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla kotor2 süperdi, hem de [/sarcasm] olmadan süperdi. Zaten oyun revanla ilgili değildi, exilela ilgiliydi. O da revanın peşinden outer rimin dışına gitti işte. Hem galaksiye ne olduğunu öğrendik hem de exileın olayını öğrendik bence gayet tatmin edici bitmişti.

Turşu ne be ehueheh. Atris o sith holocronları yüzünden kafayı yiyor zaten. If you gaze into the abbys bla bla bla..

O plot hole u hatırlamıyorum valla bişey diyemiycem.

Zilyon tane npc savunmasını anlamıyorum ben, falloutta da vardı baldurda da tormentta da. Hatta bloodlinesda bile bi sürü vardı. Önemsiz npclere dialog koymazsın önemlilere koyarsın. Ama hiç dialog koymaz çarkıfelek oynatırsan yerden yere vururum ben o rpgyi. (aksyon aslında)

Kotorda 12 tane mi npc vardı? 1 için bişey demiyorum, 1 çok hafif geçmişti light side dark side olaylarını falan (tut beni erkeğim, dark side a düşüyorum galiba ayağım takıldı ay ay..) 2 de ise tüm npclerin çok detaylı bi hikayesi var, hepsi bi sebeple size bağlı (selam torment ve selam chris avellone ama güzel böyle) ve hepsinin bi gizemini olayını çözüyorsunuz. G0T0'nun hala kayıp republic droid intelligence ı olduğunu bilmeyenler var. Keria revanın hocalarından biri falan bi sürü şey öğreniyorsun yan hikayeler çoook detaylı çoğu yerde). Ki iki tane main plot var : 1) galaksiye ne oluyor 2) sana ne olmuş. İkisini de güzel işliyorlar ayrıca Nihilus'un bu kadar kolay ölmesi tamamen exileın özel durumu yüzünden. Zaten 2 yi çözünce onu da öğrenmiş oluyorsun.

Ha ama genel bi eleştiri kotor2 çok kolaydı. Sonsuz manayla fireball ata ata ilerleyen mage gibiydim. Zaten kotor serisi ve nwn2de kullandıkları motoru hiç beğenemedim ben. Resmen bağırıyor konsol için tasarlandım diye. Teknoloji geriye gitmiş, eskiden aynı anda 6 adama emir verebiliyordun şimdi işkence. Bence.

Torment oynarken bakkala kola almaya çıkamıyodum be ne diyosun sen :p Oblivion gibi oyunlara oyun dünyası çok iyi yansıtılsa da konuşamadığın için atmosfer çok eksik kalıyor. Hele bide hareketlerinin hiç bir sonucu olmayınca (hayır, çatal çalıp bütün şehrin peşine takılmasından bahsetmiyorum hehe). Ayrıca sam falloutta yada tormentta falan milletin çekmecesini karıştırırsan combat başlıyor, hatta genelde leave that alone tarzı bi dialog çıkıyor. Simsten vakit bulursan bi daha oyna onları :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

npc derken parti elemanalrindan bahsetmedim ehralde :P

saticilar sokakta gezen tipler vs vs
ayrica kotor 2 powerplay di direk ya herkes force sensitive misde haberimzi yokmus dialog kas jedi olsun herkes

o dedigim olay atris e kupler icin dondugumde handmaiden jedi di atrisle kapstilar sonra sahne resetlendi hikaye devam etti ikinciye kapsitik atrisle baya absurt oldu

[ Mesaj 21 Eylül 2007, Cuma - 23:08 tarihinde, Viktor tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

herkesin force sensitive olması çok absürddü.
ayrıca oyunu revan için oynadım
yoksa kim takar yalova kaymakamını.
1 çok güzeldi.revan ın kim olduğunu öğrendiğimiz zaman vaaav diye başka oyynda dediğimizi hatırlamıyorum.

bg 2 linear felan olabilir ama atmosferi çok iyi veriyordu.
karakterlar arası diyaloglar zaten kopartıyordu yani
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"leave that alone" sadece vendor tadında adamların dükkan inv'ine filan dokunursan (tek sandıkta birkaç power armor, birkaç minigun, birkaç m60, binlerce mermi barındırıyorlar geyiğine girmiyorum, beklenti dersen sonu yok) çıkıyordu ancak, onun dışında adamın mekanına giriyorsun soyup soğana çeviriyorsun tık yok.

yani hangisi daha gerçekçi şimdi, çatal çalanı bütün şehrin kovalaması mı yoksa yeni gelin çeyizini yürütüp selam çakıp yoluna devam etmek mi? :p

kotor 2 bence gayet iyiydi, o force sensitive miydi bilmemne miydi diye herşeyi dert edersek ohoo beğenemeyiz ne çıksa. zaten yılda bir-iki tane filan kaliteli rpg çıkar oldu taş çatlasa. 2006'da işte nwn2 ve oblivion vardı başka birşey hatırlamıyorum ben.

square'in de başına taş düşsün, pc'ye neden portlamıyorlar bir anlasam..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

doğrusunu söylemek gerekirse, final fantasyler daha çok bi interactive movie tadındalar. epeyce bir lineer. ama güzel tabi.

şahsen ben herkesi soyup soğana çevirip bana ses çıkarılmamasını tercih ederim. ki çok da mantıksız sayılmaz. laf eden bir iki eleman çıkıyo bazen, o daha saçma geliyo bana. adam dokunma dokunma diyo, ben yine çalıyorum. sonra combat açılıyo, açılır açılmaz adam kaçmaya başlıyo mesela. veya elinde taşla power armor içinde adama saldırmaya çalışıyo filan...

ikisi de boktan, ama elder scrolls daha rahatsız edici.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla oyle listeleri inceledim fallout3 haric offline bole buyuk umitlerle beklenicek bisey goremedim
bioware kendini konsola adadi iyice sonic rpg yapiyolar ya ds e
square&enix zaten konsol
eskiden birsuru firma vardi rpg den gecilmiyordu simdi feci bir durgunluk var
2 tane diablo clone u cikmis gene sessiz sedasiz loki birinin adi diegride dawn of magic ikincisinin demoyu oynadim fena degil gibi

two worlds diye bisey cikicak oblivion clone u dedim ilk gordugumde de saglam olursa ne guzel

mass effect ile fable2 yi acgozlu microsoft pc ye cikarttirsin diye dua edicez baska cagresi yok

bu arada jade empire i atladin sam gerci tam RPG sayilmaz ama iyiydi gene
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
baldurs gate 2 de grafik yoktu linear di sapina kadar seslendirme desek eh peh ama kaliteli oyundu

Forumda intihar tutorialı aradığım andır.

Baldur's Gate 2'nin güzel grafikleri var. Yüksek çözünürlük destekler, şık 3D efektleri, muhteşem 2d art, eşi benzeri olmayan mekan tasarımları. Dönemin oyunlarına gayet çakmıştır ve NWN gibi bir sonraki grafiksel adım ondan 2 sene sonra gelmiştir.

Seslendirmeler ise tek kelimeyle muhteşemdir. Yani BG2'ye saldıracak olsam, saldıracağım son nokta falandır eheuh.

Lineerlik konusuna gelince, open-end olmadığı sürece her RPG lineer olmak zorunda. Bu tamamen bir tasarım tercihi, ikisinin de riskleri var. Open-end başka şeylerden fedakarlık etmek demek. BG2 tadında lineerdi çünkü lineer olmanın avantajını yaşayacağı şeyleri tamamen yerine getirdi, muhteşem bir storyline, amcamın oğlu veya nuri alço hissini verebilen npcler, imba seslendirmeler vs.

Bunların noksanlığında nasıl kaliteli oyun olmuş olabilir o da ayrı bir mesaj konusu olabilecek potansiyelde...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...