Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 3 ü Bethesda yapacak


WinterWolf

Öne çıkan mesajlar

"bla bla" sayeth thy lort..

şimdi gerçekçi olun, son zamanlarda doğru düzgün para kazanmış ve en doğru düzgün rpg'yi yapmış şirket bethesda. bioware daha mı iyi yapardı? nwn'ye bakın be. gene toolset satarlardı oyun niyetine, biz de abuk sabuk modlara talim ederdik. bir tek troika var hani tim cain nedeniyle ama arcane'e sorsan onu da beğenmez ki tim cain fallout'un babası. arcane'in zaten itiraz etmeyeceği tek bir şirket bilmiyorum crimsonland'i yapanlar hariç.. :-p

akıl ve mantık çerçevesinde değerlendirelim durumu, olaya hemen agresif girip de "nasılsa bis yapımına destek verdi, ille ki şahane olmak zorunda" denilen lionheart'taki gibi patlamayalım. oyun elbette ki farklı olacak eskilerden ve olmak da zorunda, yıl 97 değil. 97'deki teknolojiyle neler yapılabiliyordu, bugün neler yapılabiliyor düşünmek gerek. oynanışın tıpatıp aynı olmasını istemek irticacılıktır, dombililiktir. bırakın birşeyleri değiştirsin adamlar, bunlar kendileri işleyen formüller bulmuş insanlar. hani bethesda tek bir rpg filan yapmış olsa da bala .öte başarı yakalamış olsa diye bişi de yok..

ben şahsen orada çalışsam inanılmaz uyuz olurum böyle 3-5 fanboy memnun olsun diye hiçbirşeyi değiştirip geliştirememekten. zayıf gördüğüm noktaları takviye edebilmek ya da çıkarıp başka birşeyle değiştirebilmek isterim. umarım o adamlar da sırf fanboylar memnun olacak diye grafikleri yenilenmiş fallout 2 sunmazlar bize..

mesela tümüyle gereksiz skill'leri kaldırırlar ya da işe yarar hale getirirler büyük ihtimalle. ama eminim ki science'ı bile kaldırsalar bir işlevi yok diye, bişi değişti diye fanboylar köpürecek, galeyana gelecek. tim cain bile diyor "keşke biraz daha vakit ayırsaydık gereksiz skill'leri ayıklamaya" diye. ama öyle tutucular var ki (see the message before) power armor altına yastık sıkıştırılmış pijamaya, elde tutulan minigun viagra etkili bir şeye benzemezse aforoz edecek oyunu. bazısı da eski oyunları bile gölgede bırakan bir şaheser çıksa bile bis yapmadı diye sırt dönecek..

"hepimizin sevip saydığı geçmişin kültürüne atıfta bulunan dizaynlar mı"

ulan havayastıklı pijamalar mı geçmişin bilmemnesi? ogre özentisi mutantlar mı pop kültür ürünü? minigunları oyuna koyan insan acaba 50'lerin filmlerinde mi gördü yoksa predator ile terminator 2'yi seyredip gaza geldiğinden mi koyası geldi? zaten fallout 2'de sadece ve sadece golden era etkileşimi ortadan kalkmıştı; fn p90c'ler mi ararsın yoksa 'janjanlı versace power armor' mu?

ha bu arada kotor gibi güdük gameplay'e sahip bir oyunu yapan şirkete verselerdi fallout'u ben tümüyle ümidimi keserdim. kotor'daki replay value = 0, hani sırf dark side light side diye belki. ama sadece hikaye, karakterler de bitirmez olayı. bir yerden sonra o dünyada kendin değişik birşeyler yapmak, lineer ana quest'e saplanmadan bişiler yapmak istiyorsun ki bunu en iyi başarabilmiş rpg'ler bethesda'nın elinden çıkmış. non lineer olması bakımında ben eski fallout'ları solda sıfır bırakacağına inanıyorum bu nedenle fo 3'ün..[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
RamsesII, 14 Temmuz 2004 12:21 tarihinde demiş ki:
Arcane,sen gerçekteten en büyük fallout fanısın.ARKANDAYIZ!


arcane en büyük fanboy, hani böyle odasına poster asıp onlara tapan tiplerden.. :) slogan atmış yine söyleyecek somut bişisi olmadığından..[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3d olması fps olmak zorunda olcaa manasına gelmez.aksi manaya gelebilir. Sonuçta 3d. istersen çıkar third person oynarsın, istersen kamerayı ayarlar izomertlik oynarsın.valla benim tek kafama takılan realtime olayı. adamlar o atmosferi filan da yakalar 3d de herşeyi yaparlar yoksa ben güveniyorum.[signature][hline]Hastasıyım müziğin!!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bethesda'dan morrowind gibi bir oyun aldım ki en çok beğendiğim rpg ve hatta oyunlardan biridir. hatta ilk oynamaya başladığımda beni bu kadar etkileyebilmiş az sayıda oyundan biridir, o nedenle güvenim tam adamlara..

horas senin dediğin gibi hem izometrik hem fp olabileceğini sanmıyorum çünkü dikkat ederseniz bu tarzda yapılan oyunlar çok azdır. neden? çünkü izpmetrik açıdan uzaktan görürken "vaaay süper grafikler, modellerin dokuların kalitesine bak" diyorken yakınlaşınca beceriksiz anaokulu öğrencisinin hazırladığı maketlere benzer karakterler. yani hem o hem o şeklinde bir seçim olursa rezil ötesi olur first person'dan grafikler, bir çuval incir bişi olur..[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hoca bak kamera ayarı oluyor ama fp/tp'ye geçince kalite inanılmaz şekilde düşüyor. nwn'de karakterlere zoom yapınca kıyas et bakalım morrowind'in yakınlarına uğrayabiliyor mu. kalitenin düşmemesini sağlayacak kadar ölçeklendirme yapabilen bir rpg motoru görmüş değilim henüz..

hem hoca görülebilir alan ve yapay zekanın tepki verdiği alan olayları için işine giriyor, karışıklıklar başlar. mesela çevirirsin izometriğe, aynı ekrana geldiğin halde düşman seni farketmez, ilk atışı sen yaparsın bedava filan. bu dediğim olayın örneklerini diablo 2 ve nox gibi oyunlarda çözünürlük arttırınca farkedebilirsiniz mesela. düşmana saydırmaya başlamadan seni farketmemesi olayı. fp'de view distance yetersiz gelir, izometrik avantajlı olur filan bunlar ince detaylar gibi gözükse de oynanışı derinden etkiliyor. sonra gelir millet "ulan ne biçim oyun yapmışlar çok kolay" diye yazar..[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ettim tabii dogmeat kardeş, hem de etmemde başlıca nedenler black isle oyunlarıdır. forcefield'a bir skill uygulamak için 1-2 dk uğraştığım vakitleri hatırlıyorum karakterin gölgesinde kalıp ilgili yeri seçemediğim için. tek bir manivelayı iwd'nin o caaanım background çizimleri üzerinde 2 saat aradığımı hatırlıyorum. oyun mu oynuyoruz hamallık mı yapıyoruz yahu.. dönsün kamera fırıl fırıl, herşeyi seçebilelim bir yerimize kramp girmeden..

ekleme: gamespot'un fallout 3 executive producer'ı todd howard ile röportajı..[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.


[Bu mesaj Sam tarafından 14 Temmuz 2004 20:52 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yahu sam, grafikler 3d izometrik olursa ve yakına girerse çok kötü olur diyon ve fp olupda kamerayı uzağa laırsan çok kasar diyorsun. Ama inan bana bunları ayarlamak programcılar için o kadar zor deil. (ayrıca ground control 2 yi oynarsan dediklerimi anlarsın)
2 tane önemli durum var birincisi karkater gelişimi ve ona bağlı olarak combat sistemi.
2. si ise oyunun atmosferi. ikinci sorunu bence halledecekler ama ilk sorun hakkındaçook büyük tartışmalar yaşanacak. Bence oyun iiçnde pause layıp komut vermek güzel olabilir ama o zaman da fp oynayan biri için pause lamak ne işe yarayacak dersiniz. diyorum ya çook tartışmalar olacak.

Aslında benim fikrime göre combat sistemi çoook da önemli deil sadece karkater yaratımında bir süreden sonra artan hitpoint saçmalığından nefret ediyorum. ilk 2 oyundaki atmosferi 3 boyutlu olarak yansıtabilirlerse bence yeterli olur.[signature][hline]NO PAIN NO GAIN ® ©
icq:108382340
oxxx[==============>

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
RamsesII, 14 Temmuz 2004 21:15 tarihinde demiş ki:
Sam blackisle oyunlarından nefret etmiş olan ender insanlardansın heralde.


ramses tekrar oku lütfen ne yazmışım, zerre kadar alakası yok. tam tersine bis en çok beğendiğim şirketlerden biriydi bu kadar çok hoşuma giden oyunu çıkardığı için. ama infinity engine ve kullandıkları fallout motoru beni izometrik açıya düşman edecek kadar kötü uygulamaya sahipti. 11 yıllık syndicate filan oynuyorum, o bile bir fallout ya da bg kadar kastırmıyor neredeyse..

jaan izometrikten fp'ye dönüşüp de bir fps grafiği veremezsin oyuncuya şöyle morrowind'deki gibi. o ölçeklendirme sırasında ille ki birşey kaybolur. ground control 2'yi henüz oynamadım ama sanmıyorum ki bu sorunu tam olarak çözebilsinler. esasen güzel yapılmış bir fp ya da tp açısını bırakıp da kim izometrik oynar onu da aklım almıyor. strateji oyunu değil ki bu, squad combat ya da party rpg de değil. tek bir karakteriniz var ve onun gözünden ya da arkasından görmek sizi oyunla daha çok bütünleştiremiyor mu anlamış değilim. kotor daha iyi değil miydi bu açıdan nwn ya da infinity engine'li oyunlardan mesela?

fp olup da gene pause ile komut vermek olur tabii, kotor böyleydi mesela. ama ben şahsen oyunun atmosferinden çok şey götürdüğünü düşünüyorum bunun. taa eskiden beri party rpg'lere ısınamamışsam yeteri kadar ana sebebi budur. rpg değil de sistemi abuse edilen strateji oyunu oynuyormuşum hissine kapılıyorum..

arkadaşlar ben şunu anlayamıyorum, aklım almıyor:

"ilk iki oyun gibi yapsınlar aynı hiçbişeye dokunmasınlar, oynanışı, grafiği bilmemnesi herşeyi aynı olsun, silahı, zırhı hedesi hödösü hiçbirşeye dokunmasınlar"

e kardeşim neden fallout 3 bekliyorsun o zaman? önümüzdeki 50 yıl boyunca fo + fo2 oynamaya devam etsene? yeni bir oyun demek ne demek be kardeşim? ulan nesi yeni, nesi ayrı olacak o zaman bu oyunun? neyi bekliyoruz, niye bekliyoruz?

birisi şunu izah etsin, tutuculukta katolik kilisesi halt etmiş be..[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3d olmasıyla bi derdimiz yok.bizim derdimiz bethesda ve o zihniyetle..o zihniyettir ki hissiyata anlam katma amacı olan görüş açılarını aksiyonda jetonlu arcade dönemine geri dönmek için kullanmıştır.o zihniyettir ki turn based i kaldırıp ctb ye döndürmek isteyen, aslında hoş görünen ama asıl amacın ilerleyen yıllarda ctb yi de real time a döndürerek aksiyon yumağı içinde hack&slash bütünlüğü yakalamak istemektedir.o zihniyettir ki hoş ama boş atmosferi roleplay e uygun ortam olarak kabul eder, diyalog nedir bilmez çünkü silahı yanında olduğu sürece roleplay yaptığını düşünmektedir..

son zamanların en doğru düzgün rpg si bazı kesimler tarafından rpg bile sayılamayan morrowind değil 3d ile turn based i mükemmel birleştirip roleplayle harmanlamış knights of the old republictir.aksini iddia edenler henüz gün ışığı görmemiş vault gençliğidir.

tim cain babamızdır, kabilemizin medicine man i vaultumuzun handyman i dir.garden of rpgcreation kiti built-in gelen bi amcamızdır.troika belirtilenin aksine özellikle ToEE ile iyi gidişat çizen , microfusion cell kullanmayan çevreye saygılı bi şirkettir.arcanum gibi modoc yan sanayi ürünü, bazı yönleri ile anca golden globe porn ile yarışan yanlışları olmuştur ama bu onlara kalan son iki stimpackimizden birini vermeyip ölüme terkedeceğimiz anlamına gelmez.

crimsonland i yapan reflexive i ise post-apocalyptic gençlik olarak bilimum rpg ortamından banlayıp bol aksiyonlu navarro base önü kapışmalarına havale ediyoruz.onlar oranın yerlisi..

lionheart ı büyük potansiyel yapan bis desteği değil süper senaryo ile mükemmel bi sistem olan special sistemiydi.

oynanış daha iyi olacağı şekilde değişsin, kimsenin buna sözü yok ama bazı arkadaşlar ut2004 den çıkıp fallout da fmj223 saydırmak istiyor işte bu noktada "your life is over mutie.. time to die" diyip horrigan usulü şiş kebap yapasım geliyor.oyunu fps+hack&slash e çevirip roleplay süsüyle piyasaya sürülmesine izin vermemeliyiz ki isim vermiyorum(Sam) bazı arkadaşların istediği bu.

science ı kaldıralım diyen zihniyete diyecek laf bulamıyorum.redding madenlerinde geckovestilere yem ol emi..
tim cain science gereksiz demiş olamaz, sen bunu ortalıkta söyle NMA da adresini yayınlarlar.

pop kültürünü yeterince çözememiş arkadaşlara fallout 1 den maybe isimli şarkı yanına cheese poofs ve nuka cola ikram edip arkalarından sinsice brotherhood sledgehammer ile bodoslama giresim geliyor.işte bu adamlar 5 bottle cap uğruna reno da flufferlık yapan oyuncu modelidir.

sonradan geleni önce görüp de öncekini sorgulayan ilk kez görüyorum.aslı ve doğru olanı o.

bethesda nın ana quest dışında uğraşılabilen rpg(?) ürünü ortaya sunmasının tek sebebi npclerin interaction ve roleplay olayında çok çok zayıf kalmasıdır.uo daki vendorlardan tek farkı daha geniş kelime hazneleri ve janjanlı kımıl kımıl modellemeleridir.bethesda nın fo3 de bu non lineer olaya anlam katabilmesi için başta roleplay ve fallout kültürü olmak üzere belirli konularda holodisk izlemelidir.

fallout oyun motoru çıkışı bile 97 ye hatta belki de daha eskiye dayanmaktadır.beğenmeyenler zamanda geriye dönüp şöyle bi o zamanın oyunlarına göz atsınlar, bu konudaki tek ayrıcalık fo2 dir ki o da tartışılabilir, sebebi ise yine aynı zamanda çıkan öbür oyunlara göre görünüşüdür.

birden fazla bakış açısı ise grafiksel sorunlar getirebilir.uzaktan süper gözüken birşey zoom yapınca berbat gözükebilir.fazla görüş açılı oyunlarda hele hele baya bi zoom in/out yapılabilenlerde grafikler über olmadığı sürece kesin göze batan birşey çıkar.hele hele first person bambaşka bir olaydır.oyuncuyu tatmin edecek bir fp + epeyce zoomoutlanmış izometrik veya benzeri bi görüntü yakalayabilmek çok zor bir olay.ama imkansız değil tabii ki.iyi yapıldığı sürece grafiksel olarak herşey olası, bu yüzden daha çok gameplay, roleplay gibi görsel olmayan ama görselliğin katkıda bulunduğu, oyunun önemli etkenleri üzerinde duruyoruz.[signature][hline]Şuutoooo !!!...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
arcane, 14 Temmuz 2004 22:26 tarihinde demiş ki:
3d olmasıyla bi derdimiz yok.bizim derdimiz bethesda ve o zihniyetle..o zihniyettir ki hissiyata anlam katma amacı olan görüş açılarını aksiyonda jetonlu arcade dönemine geri dönmek için kullanmıştır.o zihniyettir ki turn based i kaldırıp ctb ye döndürmek isteyen, aslında hoş görünen ama asıl amacın ilerleyen yıllarda ctb yi de real time a döndürerek aksiyon yumağı içinde hack&slash bütünlüğü yakalamak istemektedir.o zihniyettir ki hoş ama boş atmosferi roleplay e uygun ortam olarak kabul eder, diyalog nedir bilmez çünkü silahı yanında olduğu sürece roleplay yaptığını düşünmektedir..


soyleyecek sey bulamıyorum ,paragraftakı seylerın tamamı senın kısısel goruslerını ıceren ama dogru olmayan sacmalıklar ,hele hele bethesta ki arena ile 1992 de herkes !!! dark queen of krynn tarzında (grafıksel acıdan) seylerle ugrasırken 3d ımsı arena yı yaptılar ve neler kattıklarını bugun sızde goruyorsunuz hos ama bos atmosferı kum fırtınasında gozlerını kapatarak yuruyen tamamı yasayan her soylenene cevap verebılen SENIN UZERINE KURULU OLMAYAN BIR DUNYADA YASAYAN ınsanlar/yaratıklar atmosfer olarak bos sa bılmıyorum o sızden kaynaklanan bısı oyundan degıl...
said:

son zamanların en doğru düzgün rpg si bazı kesimler tarafından rpg bile sayılamayan morrowind değil 3d ile turn based i mükemmel birleştirip roleplayle harmanlamış knights of the old republictir.aksini iddia edenler henüz gün ışığı görmemiş vault gençliğidir.

3d ıle turn based bırlesımının mukemmelıyetı o kadarda ıyı degıldı oyundakı pek cok sey eksık(combat acısından) gereksız yada manasızdı ,pause layarak verdıgın komutlar onemsızdı cunku oyun dengesız yaptıgın seyler aynı ıdı oyunun bellı bır yerınden sonra degıl basından ıtıbaren hıckımseye pause kullanmadan da dan-dun gısıssen halledebılecegın taktıksel derınlıgı olamayan bır combat anlayısına sahıp en buyuk + sı ZATEN YARATILMIS SWG DUNYASI VE MUKEMMEL HIKAYESI KI BUNLAR YARATICILIK DEGILDI sadece VAR OLAN MATERYALI DUZGUN KULLANMAKTI ...
said:

tim cain babamızdır, kabilemizin medicine man i vaultumuzun handyman i dir.garden of rpgcreation kiti built-in gelen bi amcamızdır.troika belirtilenin aksine özellikle ToEE ile iyi gidişat çizen , microfusion cell kullanmayan çevreye saygılı bi şirkettir.arcanum gibi modoc yan sanayi ürünü, bazı yönleri ile anca golden globe porn ile yarışan yanlışları olmuştur ama bu onlara kalan son iki stimpackimizden birini vermeyip ölüme terkedeceğimiz anlamına gelmez.

ToEE nın gelmıs gecmıs en kotu frp/rpg ler arasında aldıgı yerı merak edenler arastırma yapsınlar (ıpucu rakam tek hanelı) ...
ToEE den sonra F3 gıbı bır oyunu ToEE yı yapanların elıne teslım etmenın ne kadar akıllıca olacagını tartısmam bıle ...

said:

lionheart ı büyük potansiyel yapan bis desteği değil süper senaryo ile mükemmel bi sistem olan special sistemiydi.

ama dogru harmanlanmadıgı ıcın potansıyel den oteye gıdemedı ...
said:

oynanış daha iyi olacağı şekilde değişsin, kimsenin buna sözü yok ama bazı arkadaşlar ut2004 den çıkıp fallout da fmj223 saydırmak istiyor işte bu noktada "your life is over mutie.. time to die" diyip horrigan usulü şiş kebap yapasım geliyor.oyunu fps+hack&slash e çevirip roleplay süsüyle piyasaya sürülmesine izin vermemeliyiz ki isim vermiyorum(Sam) bazı arkadaşların istediği bu.

sankı tek mermı atmadan bıtırılen bır oyunu hack&slash e cevırecekler , fallout larda yeterınce sıddet ve savas her halıyle mevcuttu ama ısındıgınız sevdıgınız sekılde (gorunum olarak ) oldugu ıcın sorun yoktu ama oyun FP olunca amanın yaygara hemen ut lerle kıyaslamalar sanlı tartıstıgımız oyun F3 degılde HL2 ...
said:

science ı kaldıralım diyen zihniyete diyecek laf bulamıyorum.redding madenlerinde geckovestilere yem ol emi..
tim cain science gereksiz demiş olamaz, sen bunu ortalıkta söyle NMA da adresini yayınlarlar.

oyuna konan her skıll bır sekılde kendını domine etmelı(bu skıllle alakalı yolunu cızen charda) hangı skıll olursa olsun ,ne bılım yeterlı wıs/ınt te planescape/torment te ve lionheart da nasıl ektra dıalog optıon ları cıkıyosa benzer sekılde her skılle alakalı benzer aksıyonlar olmalı ...
said:

bethesda nın ana quest dışında uğraşılabilen rpg(?) ürünü ortaya sunmasının tek sebebi npclerin interaction ve roleplay olayında çok çok zayıf kalmasıdır.uo daki vendorlardan tek farkı daha geniş kelime hazneleri ve janjanlı kımıl kımıl modellemeleridir.bethesda nın fo3 de bu non lineer olaya anlam katabilmesi için başta roleplay ve fallout kültürü olmak üzere belirli konularda holodisk izlemelidir.

npc ne yapmalıdır kı begenılmesı ıcın ???
said:
[signature][hline]Vampire Hunter Delucian ...
Türküm Doğruyum Calışkanım ...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SW:Kotor ve ToEE aslında ne troika nın ne de bioware ın hatadısır, bu iki oyun yüzünden birbirimizi yemiyelim gereksiz yere.
Atari isimli dombili ve taocu firma x-box bozması kotoru alternatifi yok diye piyasaya sürmüş, potansiyeli olan ToEE yi de (olmayan hikayesi ve infinity ye göre biraz durağan olan motoru dışında güzel bi oyun -atari bastırmasa belki bg ayarında bir oyun olabilirdi) rezil etmiştir. Obsidian ın ise bu iki oyunla alakası yoktur, arcane in dediği kotor 2 yi yapan obsidian ın bide f3 ün altından kalkamayacağıdır.

Lionheart ayrı bi konu, süper sistem süper senaryo ama yapımcı firma crimsonland i yapan adamlar. Bis in çökmekte olduğunu, destek olayının bi yerden ileri gidemediğini, yılların özlemi olan fallout fantasy yi yapabilecek bi firma olmadıklarını göremedik içimizde patladı. Sağlık olsun, harcanan başka bi potansiyeldi oda.


Fallout un güzel yanlarından biri de bütün skillerin dominant olmamasıydı. Sonuçta bi mmorpg değil, bütün karakterlerin aynı güçte olmasına gerek yok. Ama falloutu fallout yapan hem bi post-apokaliptik bi kovboy hemde şorolo bi kumarbazı oynayabilmenizi sağlayan geniş sistemiydi. Yenilik yapılmasın demiyorum, science çıkartılır yerine başka bişi konur vs. Ama dünya ile etkileşimin korunması gerekir ki oyundan aynı tadı alabilelim.

Fp olursa hack&slash olur düşüncesine katılmıyorum. Aslında fp üzerine biraz düşününce morrowind in sağ tık sistemi gibi aim di vsydi bi sistem pekhala f3 içinde uygulanabilir. Görmeden bişey diyememeyiz. Gerçi izometrik kamera açısının sırrını buldum galiba. Stratejilerdeki gibi taktiksel görüş sağlıyor. Combatta bence çok daha güzel ki horasın dediği de 2 yıl sonra çıkacak bi oyun için çok imkansız değil(hem fp hem izometrik olucak bi motor yapmaları)[signature][hline]There is a void in my chest where I once had a heart, and from this emptiness springs all the sufferings in the Multiverse . . .
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ulen 94 yapımı tes: arena'yı yükle (sitesinde ücretsiz koymuşlar 9mb) ve gör bakalım o vaktin imkanlarıyla nasıl bir oyun yapmış adamlar. şekil rp'cisi seni.. lagromancer..

knights of the old republic'i elbette dialog ve quest olarak çok başarılı buluyorum ben de, ama bununla bitmiyor iş. gameplay olarak gördüğüm en kötü rpg'lerden biriydi.. rpg demek sadece bis tarzı rpg demek değil, senin hayran olduğun blizzard gibi endüstri standartı olsun herkes birbirine benzer oyunlar yapsın istiyorsun sen..

tim cain diyorsun daha adamın ne oyunları yaptığını bile bilmiyorsun. arcanumda emeği var ama toee'de yok. patla da çatla. tim cain'den bu kadar anlarsın sen republican bush seni..

demek ki special'ı koyup izometrik oyun yapmakla bitmiyormuş rpg, senin gibi şekilci republican'ların gözüne gözüne girdi işte..

tim cain isim vermemiş ama "kullanılmayan skilleri kaldırmalıydık" demiş ki hangileri bunlar bir düşün bakalım.. small guns mı?

"sonradan geleni önce görüp de öncekini sorgulayan ilk kez görüyorum.aslı ve doğru olanı o."

e o zaman sen git pong oyna, salla falout'u. doğru olan ne demek be? terminator ilk filmdir ama daha iyi olanı terminator 2'dir, sana göre terminator yapılsın ve sadece o seyredilsin. kalsın öyle, dokunmasın kimse, değiştirmesin..[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eskiye değil, güzel olan bi sisteme bağlılık bizimkisi. Eğer fallout oyunu olacaksa special kullanması lazım. Ve deus ex den daha fazla rpg öğesi içermesi, daha geniş ve serberst bi dünyada geçmesi lazım. Falloutta hekşatın mouse değil, skilllere bağlı olması lazım.[signature][hline]There is a void in my chest where I once had a heart, and from this emptiness springs all the sufferings in the Multiverse . . .
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kanimca oyunun turn base olmasi oyunun atmosferini bozuyor. Soyleki fallout malumunuz tehlikeli, ölümcül tuzaklarla, foe larla dolu wastelandde geçiyor. Dolayisiyla bu topraklardan geçerken kiçimizin terlemesi lazim. Turn based sistemde karakterimize zor gelecek yaratiklarla vs ile karsilastigimizda çok rahat kaçabiliyoruz. Çünkü biz sekiz adim atiyosak oda sekiz adim atiyor bu sayede bahsi geçen yaratiktan kilimiza zarar gelmeden kaçiyoruz. Yada 6-7 rat e karsi savastigimizi düsünün. Karakteriniz için hiçbir tehdit içermemesine ragmen saatlerce siranizin gelmesini bekliyorsunuz. Oyun izometrikte olsa fp da olsa alir suyunu çikaririm lakin bir madmax hastasi olarak wastelandde fp kamerayla gezmenin keyfini baska hiçbir oyundan alamayacagim kanaatindeyim. Morrowind i ilk oynadigimda aklima gelen seyinde bu grafiklerle, bu kamerayla, bu sistemle yapilacak bir falloutun, mad max e aç bünyemi tikabasa doyurabilecegi olmustu.[signature][hline]Even a Jedi could LD.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tabii ki kişisel görüşlerim, çok kişilikli bi insan veya bi topluluk lideri değilim kendi adıma konuşuyorum.morrowind de grafiksel olarak bethesda nın başarısıdır, bu konuda birşey demedim, saçmalık dediğin paragrafı bir daha okursan grafiksel suçlamaların kötü grafiklerden değil de kullanım amacının yüksek saptırma olasığı barındırdığından öyle yorumlandığını görürsün.fallout da senaryo senin üstüne kuruludur.ortam değil, new renoya gidersin ayarı verirler.benim yazdıklarım saçmaysa bunlar ne oluyor ayıptır sorması ? fallout atmosferine lafın varsa zaten muhattabı tek ben değilim çok geniş bir kitleyle sorunun var demektir zira oyun seneler geçmesine rağmen atmosferine tapan, geliştiren, yapıcı bir komüniteye sahip.bethesda'nın bombası morrowind bile güncelliğine rağmen hala aynı kulvara erişebilmiş değil.eski bethesda oyunlarından sözü açacaksak interplay in eskilerinden de açalım şöyle bir sayfa hit oyun listesi koyalım.bakalım bir daha bethesda adı geçiyor mu?.. hiç sanmıyorum.bugün ayaklar altına alınmış kötü finanslı bir firma olsa bile oyun tarihinin krallarındandır interplay, bethesda kıyas bile kabul edilmez.hele yılların başarısını tek oyunluk başarıyla kıyaslamak iyice abes kaçar.

kotor'un olayı istatistiklerden kaynaklanıyor.çok hararetli savunursam yanlış olur ancak bu kadar da hakkını yemenin yanlış olduğunu düşünüyorum.

FO3 ü troika'ya teslim edilmesi isteğimi dile getirmemin sebebi ise geçmiş başarılardan çok troika'nın kendini geliştirmesi ve başında Tim Cain gibi bir üstadın bulunmasının verdiği güven duygusu.Bu bölümdeki birçok mesajımda bunu dile getirdim ancak hala başka yönlere çekiliyor.Bethesda'nın kötü bir seçim olduğunu da söylemiş değilim ancak bethesda'nın rpg mantığının bana uymadığını sebepleriyle defalarca belirttim ve FO gibi çok sevdiğim bir başlığın bu uğurda kurban edilmemesini istiyorum.Benim troika ya güvendiğim gibi bethesda'ya güvenen arkadaşlar karşı çıkıyor doğal olarak.Bunu anlıyorum ancak ToEE yi gözümün önüne koyarsanız ben de kanaatimce daha büyük bir roleplay katliamı olan morrowind i örnek gösterebilirim.

Hiçbir yerde hiçbir şekilde lionheart'ın potansiyelden öteye gittiğini savunmadım.Sam dışındakilerin hala bunun üstüne gitmesi tamamen art niyetlidir ve konuyu saptırma çabasıdır.Sam ise büyük ihtimalle bana takılıyordur..

Oyunda çok savaş olması oyunu hack&slash yapmaz.FO da çok savaş olduğu gibi çok fazla hatta hiçbir oyunda bulunmayan kadar savaşsız çözüm de vardı.UT ile kıyaslamam(? kıyaslamadım ki ne alaka?) ise Sam gibi aksiyondan hevesini alamayan arkadaşlarla hitaben, eğer böyle bir saplantınız yoksa üzerinize alınmayınız, varsa biran önce bi doktora başvurunuz (tercihen mdk2 deki doktor hehe).Yaygara dediğin şeyin sebebi ise tamamen oyunun roleplay yapısı.Oyuncunun hayal gücüne bırakmayla roleplay sadece masaüstünde olur.CRPGlerde fazlası gereklidir.görsel ve iletisel olarak desteklenmelidir ki iletisel kısmı morrowind gibi bethesda nın can damarı bir oyunda oldukça düşüktür.

skiller ile ilgili dediğin şey fallout da zaten var, gelişmesini de destekleriz ama çıkıp da science gereksiz bir skilldir diyen olursa ben üzülürüm..

npcler ise beğenilmeleri için kendine has diyalog opsiyonlarına reactionlara, karma modifierlara sahip olmalıdır.NPC interaction otomasyonla olacak iş değildir.morrowind, wizardy gibi oyunlar bu hataya düşmüşlerdir.çok büyük dünyanın getirdiği eksilerin önde gideni budur.yapım zorlaşır.

bu arada parça parça quotelamasanız da quoteladıklarınız da kolay cevap verebilse hoş olur di mi şuncacık yazı için uğraşa uğraşa bi hal oldum :)

edit: bu arada morrowind kesinlikle iyi bir oyundur.asla aksini söylemedim, benim derdim kutusuna rpg yazılmasıyla ilgili.

[Bu mesaj arcane tarafından 15 Temmuz 2004 00:59 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...