Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 3 ü Bethesda yapacak


WinterWolf

Öne çıkan mesajlar

Fps olmaz çünkü morrowind i sevmedim. Evet afaroz edilicem şimdi ama morrowind i sırf fp olduğu için sevmemiştim. Bilmiyorum neden ama fp rpgler bana itici geliyor. Rpg dediğin izometrik olur. Yoksa... yoksa oynanmıyor işte, bana aynı havayı yaşatamıyor.

Sırf fo3 öyle yapılıyor diye zorla morrowind oynayıp sevmek zorunda kalmak istemiyorum:)[signature][hline]There is a void in my chest where I once had a heart, and from this emptiness springs all the sufferings in the Multiverse . . .
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

E sam efendi görürüz Fallout 3d olarak çıkarsa ne olacağını?
Bakalım satış rakamları nasıl olacak,nasıl yorumlar gelecek.
Ayrıca TUrn-based sistem kesinlikle olması gerekiyor,birçok oyuncu bu sistemde oynuyordu(fallout ve fo2 de).
Direk real time a geçmek civilization u rts ye çevirmeye benzer[signature][hline]Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice kusura bakma ama azınlıktasın, first person demek atmosfer olarak gölgede bırakır izometriği, itici gelmek bir yana.. :)

ramses morrowind aldığı ödül ve ulaştığı satış rakamları olarak fo1 + fo2 toplamını bile ezip geçmiş durumda eğer satış rakamlarına bakacak olursan. :) ha fo ve fo2 böyle yapıldı diye neden fo3 böyle yapılsın onu da anlayamadım, duke nukem de hep platform olarak kalsaydı fps olacağına daha mı iyi olurdu?[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Morrowind çok satmış olabilir fakat yapılacak bir FP Fallout beklentileri boşa çıkarır.
Ha yapılacaksa special dan da vazgeçsinler.
Sam 2d oyunlarda atmosfer mükemmel olabiliyor.Müziklerle,çizimlerle,diyaloglarla falan sağlıyorlar bunu.İş tamamen firmanın kapasitesine bakıyor[signature][hline]Yükseldikçe uçma bilmeyenlere daha küçük görünmemiz kaçınılmazdır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bunu anlamıyorum ben de fp olunca rpg olamıyor mu? ille biz adamımızı dağlardan taşlardan birinin gözünden mi izlemek zorundayız fp gibi daha iyi atmosfere sokan bir mod varken?

ha bu arada, special olmazsa olmaz, tersini söyleyen de çıkmaz bunun sanırım :)[signature][hline]Could you ever kill the pain in my heart?
Even though they say angels don't kill...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

beklenti diyorsun ama ben ordaki başlığa bakıyorum, en tutucular hariç ille izometrik diyenler yok. en iyi argümanlara sahip olanlar izometrik olması gerekmez demiş benim gibi. tam olarak bir neden belirtebilen çıkmamış neden izometrik olması gerektiği konusunda, sırf ilk oyunlar izometrikti diye izometrik olsun deniyor. yoksa "şu olay izometrikte olur ancak, fp tp'de yapılamaz" gibi birşey göremedim..

neden special'dan vazgeçsinler? güzel müzikler, çizimler ve dialoglar 3d'de olur ve oyunu 2 değil 3 katı iyi yapar.. :) ha fallout tarzı metin yazımı, npc karakter çeşidi vs oyunlarını görmüş değilim bethesda'nın, elder scrolls gayet ciddidir ama belli olmaz, belki eski ekipteki dialog yazarını filan bulur çağırırlar. zaten fallout tarzında dialog sahibi oyun olarak arcanum dışında hiçbir örnek göremedim.. ama bunun dışında bethesda'nın bis'den eksiğini göremiyorum..[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fp rpg ben de sevmem. Might and Magic, Sword and Sorcery, wizards and warriors gibi oyunları birkaç saatten fazla oynayamamışımdır.
ama bethesda sayesinde, daggerfall ve morrowind gibi oyunlarda, fp rpg'nin ne kadar güzel ve serbest olabileceğini gördüm.
izometrik rpgyi yapabilecek en iyi iki firma bence black isle ve bullfrog, izometrik oyunlarda ne kadar başarılı olduklarını defalarca kanıtladılar.

ayrıca morrowind'in kural sistemi, şu ana kadar çıkmış rpgler arasında en sevdiğim ve beğendiğim sistem.
dünyası gibi, kural sistemi de çok serbest.
Mesela exp değil skill ile level atlıyoruz. Falloutta sırf ateşli silahlar kullanarak exp alıp, level atladığımızda da puanlarımızı stealth gibi alakasız bir skille verebiliyorduk.
Oysa morrowindde, ateşli silahlar kullanıyorsan, ateşli silahlar skillin otomatik artar, stealth ile dolaşırsan, stealth skillin otomatik artar.
Bir de bunun üstüne, level atlamadan önce, belli bir statı isteyen skilli çok kasarsak, level atladığımızda o stat için x2 x3 felan alabiliyoruz, böylece dexterity gerektiren bir skill "kastığımızda" hem o skillimiz artıyor, hem de dexteritymiz artarken bonus geliyor, daha gerçekçi oluyor.

Kendi silahını ve zırhını yapamama, sıradan halkın birbirine benzer şeyler söylemesi gibi bazı şeyler, amatör mod yapımcıları tarafından düzeltilmeye çalışılmıştır, ama pek başarılı olunduğunu sçyleyemem. Bu kadar serbest bir dünya, senaryo ve kural sistemine sahip oyunun daha bir interaktif olmasını isterdim.
Büyük ihtimalle fallout 3 ile bu kapatılabilinir.

Duke Nukem 3D güzel bir örnek. Fallout 3D'ye taşındığında Duke Nukem gibi başarılı olabilir, oyunu yapan bethesda olunca, böyle bir umudumuz var, başka bi firma yapsaydı pek ihtimal vermezdim.[signature][hline]pc and comic geek

[Bu mesaj Bonecrusher tarafından 13 Temmuz 2004 14:21 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"her oyunu oynarım" demek istedin galiba? bu haliyle "onlar ne ki ben de yaparım" gibi oldu da.. :)

ekleme: ben post atarken sen editteymişin ehe[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.


[Bu mesaj Sam tarafından 13 Temmuz 2004 15:17 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla 3d olmasına nşa da karşı çıkardım da, bethesda yapıyosa kabulüm. nası biliyolarsa öyle yapsınlar. fp de olsun 3d de olsun. yannız realtime olayı fallouta nası uydurulacak onu bilmiyorum... hayır realtime yapıcaksam işimi, misal snipersam, onca feat, onca small weapon puanı, perception felan ne işime yarıycak. merak ediyorum yani başka bişi diil.[signature][hline]Hastasıyım müziğin!!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e horas işte morrowind'de mesela düşmana nişan alıp oku yaydan bırakınca çat diye vuramıyorsun düşmanı. skill'in felan da yetmesi gerekiyor. skill gene aynı işi görür fallout'taki gibi. feat'ler de çalışır. sırf real-time değil de tactics'deki ctb gibi bir sistem kullanılırsa ya da bg, iwd gibi pauselanabilir turn-based sistemi kullanılırsa da gene turn-based olayları olur. ama bence ikisini de seçilebilir yapmamak daha iyi, neden dersiniz.. tactics'de bonus move gibi bazı feat'ler ctb'de çalışmıyordu mesela, sadece turn-based'de işe yarıyordu. tek bir sistem yapıp gene ona entegre ederler eski feat'leri ve gereken yenileri de yaparlar. zaten fo2 ve tactics'de tonla feat çıkarılıp yenileri konmuştu, ihtiyaçlar görülüp gereksizler elendikçe her devam oyununda yaşanan şeyler bunlar..

fallout'u fallout yapan izometrik oynanış ya da turn-based olmasıysa tonla başka rpg var aynı şekilde, demek ki başarısının sırrı bu değilmiş. esas önemli olan atmosfer, güzel dialoglar, karakterler, yan questler, serbestlik (ki bethesda fo serisinden ötededir bu konuda) ve mizah unsurlarını fp/tp 3d ve real-time bir oyuna da taşıyabilirler düşüncesindeyim. önemli olan bunları taşıyabilmek, bunlar olursa eskilerinden bile güzel bir oyun çıkabilir karşımıza..[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yapmasınlar öyle. ne demek eski ya. satranç da eski anasını satiim, realtime satranç yapılsın. peh. turnbased eski diyenin alnını karışlarım. realtime beceremiyorum belki? belki en mantıklı hareketi yapmak istiyorum her seferinde? düşün shogun'da medieval'da bile bi kere realtime savaşmadım ben.

hayır bi de 3d de realtime harici bişi nasıl olur onu bilemiyorum.. ama olması lazım bence. bitmesin turn based.

ayrıca morrowind gibi olucaksa zaten niye fallout oluyo ki? falloutu fallout yapan şeylerden biri de savaş sistemi. kafadan vurma, gözden vurma felan... yani bunları kendim yapıcaksam saçma olur. çok saçma olur hem de.[signature][hline]Hastasıyım müziğin!!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Sam, 13 Temmuz 2004 12:24 tarihinde demiş ki:
offf şimdi hayal ediyorum da first person minigun, Alllaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh!!!!!!!! :rock:

Senin niyetin bellitdi :D
**
FP yada 3rdP olan bir oyunun turn-based olması çok çok saçma olur çünkü etrafta gelişen diğer olayları adam gibi göremezsin. Fallout'un real-time veya first person olması içimde biraz acıya sebep olacaksa da yine de hoş olucak. Yani RPG olayını daha iyi yaşayabilicez belki de. Kaçımız Chosen One olmayı hayal etmedi ki. Onun yerine geçip türlü silahlarla çölde kafa göz dağıtmayı, Pİckpocket yapmayı, Gecko deriri yüzmeyi. Ama hanginiz bunu hayal ederken izometrik düşünüyordu? Hanginiz bu hayali turn-based yaşıyodu? Hepsi de sapına kadar real-time ve third person yada first person'dı. İşte F3 bize sonunda bunu vericek...[signature][hline]
Reality Isn't What You See
Reality Is What You Feel
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

satranç gibi oyunlara eski değil çağ tanımayan klasik diyoruz genelde.. :) bilgisayar oyunlarında bu durum sözkonusu olsa zaten fallout'a gelene kadar pong gibi oyunlar halen oynanıyor olurdu aynı ilk haliyle.. :-p

horas ben de senin gibi medieval ve shogun'da hep bilgisayara bırakarak oynamıştım uzun süre. real-time savaşları oynayınca gördüm ki en mükemmel turn-based bile o zevki yaşatamıyor, apayrı bir deneyim resmen..

hem 3d first person hem turn-based olur, mesela en yakın örneği wizardry 8 benim bilgiğim ve 8 üzeri puanlar almıştı çıktığında bütün yayınlardan. ben şahsen (muhtemelen morrowind'den sonra oynadığım için) nefret edip bıraktım 2 gün oynadıktan sonra ama en azından teknik olarak mümkün..

van buren kod adlı fo3 izometrik 3d olacaktı, ss'leri yayınlamışlardı. ve çizim tarzı filan aynı ilk fo'lardaki gibiydi, zerre kadar etkileyici değildi. more of the same denebilecek bir hava vermişti bana ki oyunlarda en sevmediğim şey budur. iyi bir formül yakalayınca statükoyu koruyup yeni bişi denememek. işte bu yüzden blizzard gibi statükocu firmalardan nefret ederim. bis yapsaydı da muhtemelen böyle bir oyun görecektik, 97'deki gibi bir oynanışı 2005'te filan yaşayacaktık. bence oynanış da gelişmeli bir oyunun devamlarında. aynı şeyi ısıtıp ısıtıp tekrar sürmenin anlamı yok..

alkasız gibi gelecek ama mesela u2 the unforgettable fire gibi klasik bir rock albümünden sonra achtung baby ile bambaşka mecralara açıldı. yeni şeyler deneyip insanlara yeni deneyimler yaşatıyorlar beğenilmeyip "bunlar da yumuşadı" dedirtmek pahasına. hele hele bilgisayar gibi gün be gün değişen, gelişen bir piyasada tıpkısının aynı bir oyunu yeni konu, yeni karakterlerle oynamayalım 50 kere..

ekleme: strencher daha ortada tek bir çöp bile yok tasarıma yönelik, adamlar oyunun haklarını aldı sadece.. hiç yapmamaları bile mümkün ama o paraları laf olsun diye ödemiş olmayacakları varsayılıyor.. :)[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.


[Bu mesaj Sam tarafından 13 Temmuz 2004 16:28 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cık. sam demagogluk yakışmıyo sana. pong ile ne alakası var. bi oynanış şeklinden bahsediyoruz biz. mesela joystick ile oynama gibi bişi bu. final fantasy ler olsun simcity ler olsun oyunlar gelişti ama değişmedi. anlatabiliyo muyum?

o oyunun değişip tadının baki kalması olayını da gabriel knight tan başka başaran oyun görmedim şimdiye dek. birincisi 2d klasik adventure, ikincisi interactive movie tadında, üçüncüsü 3d ve yeni bi sistem. üçü de kullandığı yapının ütm avantajlarından faydalanıp muhteşem şeyler oldular. bu benim gördüüm tek örnek. ama misal ben isterdim ki oyunun 2.si de 2d olsaydı. tercih meselesi bunlar. maazallah f3 benim oynayamayacağım bi oyun olabilir diye korkuyorum. veya oynayıp da istediim kadar keyif alamayacağım. sonuçta settingi felan hepimiz seviyoruz. olay gerisine bakıyo.[signature][hline]Hastasıyım müziğin!!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

demogoji konusunda ihtisasım var benim ama unity filan gelince tabii unuttu millet.. :)

sim city de değişti mesela horas usta, 80'lerin sonundaki haliyle alakası yok sc4'ün mesela. ama ille bişi değişsin diye değişsin demiyorum ben, yeni birşeyler oynuyorum ve görüyorum ki daha iyi bir sistem bulunmuş, ona geçilsin diyorum. sc için de mümkündü bu, artık topdown oynamıyoruz bu sayede. eskiden izometrik diye bişi mi vardı? hatırlarım da mesela syndicate'in bana tren çarpmış gibi çarpmasının ana nedenlerinden biri izometrik grafiklere sahip olmasıydı ki 90'ların ilk yarısındaki en büyük grafiklerdeki gelişme sayılabilir. fallout 97'de değil de 87'de çıksa da topdown olsa o zaman da "ille topdown olsun yoksa bişiye benzemez" mi denecekti? duke nukem platform kalsaydı da duke nukem 3d çıkmasaydı hiç mesela?

yani demiyorum ki böyle quake, unreal gibi aksiyonun beli kırılsın. morrowind mesela fp ve 3d ama gayet ağır bir oynanışı var. fps'yi beceremeyenler de rahatlıkla oynayabiliyor. oynanış gene zor olmaz. ve atmosfer dersen zaten vault 13'e girmek bir morrowind crypt'ine girmek kadar etkileyemez bir insanı. ha yok öyle bir insan evladı varsa da kan ile etten değil de binarey rakamlardan oluşuyor olmalı.. :)[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e hiç turn based kalmasın ben de abandonware ci olıyım o zaman bunu istiyosunuz siz. terbiyatsız.

olm benim dediim ne? bi çare bi çözüm getirmeleri şart diyorum. entegrasyon yapsınlar. yoksa yine aynı şeyin tekrarından başka bişi olmıcak.

hayır dediin de garip yani. yeni bişi çıkınca herşey ona geçsin yani öyle mi? yav bana soran olsa "biz buna sam ile beraber karşı çıkardık" diicem şeyi savunuyosun hayret ediyorum.[signature][hline]Hastasıyım müziğin!!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

shogun diyince sormak istedim,
savaşları bilgisayara nasıl bırakıyorsunuz?
yani en elit en süper 60 okçu 30 savaşçı gibi bir ekip kursam,
150 kişilik orduya karşı otomatik savaşı seçsem, en fazla 30 asker öldürüyorlar ve savaşı kaybediyorum ben..
ama real time savaşı seçtiğimde okçularla uzaktan uzaktan hiç kayıp vermeden 150 kişiyi öldürebiliyorum..

eğer otomatik savaş seçeneği güzel birşeyse bir daha hep onu seçeyim.
çünkü köprü savaşlarından nefret ediyorum, düşman yanıma gelmiyor, köprüden geçmek zorunda kalıyorum, askerlerim teker teker telef oluyor savaşı kaybediyorum..[signature][hline]pc and comic geek
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

usta bak güzel bir formül bulunup da daha iyisini görmemiş olsam yahut daha iyisinin yapılabileceğine inanmasam zaten böyle birşey demem. kim bilir belki de fallout'ları 4 yıl kadar gecikmeli oynamamın da payı vardır :) (yine de bu kadar üstünde zaman geçip de oynadığım oyun azdır, dahası bayılarak tekrar tekrar oynadığım daha da azdır, fo hayranlarının çoğundan daha bile çok oynamışımdır hatta sanırım) ama turn based combat benim hiç ama hiç hoşuma gitmemişti. alın bir örnek:

bir mutie grubuyla karşılaşıyorum vault'ta, bir tanesini haklıyorum. turn based ya combat, diğer benim görüş alanımda değil, köşenin gerisinde kalmış o yüzden ateş edemiyorum ama çok yakın, normalde bir el ateş etsem ölecek. mecburen turn bitiriyorum, herif köşeden çıkıp zart diye koyuyor yumruğu. katıksız real-time ya da ctb olsa o herif köşeyi döndüğü anda mermi manyağı yapardım. cidden kötü bir gameplay bu bana göre, satranç, civ serisi veya heroes 3'teki gibi ele alamıyorum o yüzden turn-based olayını. başlıca bu nedenle tactics'in combatını halen beş basıyor olarak görüyorum ctb seçeneği içerdiğinden ki çoğu fanatik bu nedenle lanetlemişti..

hoca masaüstü oynanışı masaüstünde kalsın. ben bilgisayar oyunu istiyorum, bilgisayara port edilmiş masaüstü oyunu değil. bu nedenle sevmem mesela dnd kurallarına dayanan crpg'lerin oynanışını. 3rd edition olanlar hadi bir derece ama 2nd edition oynarken keyif alamıyorum combat'tan..

ekleme: bone bilgisayara bırakacaksan onlarda en hayvani infantry'yi herşeyiyle upgrade'leyip sırf onlardan oluşan kalabalık oduyla gireceksin savaşa. öyle süvariydi okçuydu filan dengeli ordunun önemi kendin yönetince ortaya çıkıyor. bilgisayara bırakırsan yumurta tokuşturur gibi gerçekleştiriyor savaşı.. :)

ekleme 2: yukarıda turn based oyundan bir örnek vermiştim ya, o sistemi çok rahat abuse de edebiliyorsun aynı şekilde. köşeden çıkıp mermi saydırıp geri kaçıyorsun, herif ateş edemiyor sana. kendisi gidip saklanacağı yerde sana yaklaşıyor ki daha yüksek dmg alsın bir sonraki turn'de. en zorlu savaşları bile dalga geçermişçesine halledebiliyordun..

hatta aynı olayı ben tactics multiplayer oynarken yapıyorum burdakilere, gerizekalı ai gibi üstüme koşmuyorlar tabii :) ama canlarına okuyorum gene.. kısacası çoook eksiği ve yanlışı olan bir sistem.. bu dediklerimi de bis'in kendi çalışanları söylüyordu, hatta van buren da böyle yapılmıyordu zaten benim edindiğim izlenime göre.. (oyunu yapan adamlar "bu sistem eski artık değiştireceğiz" diyordu yani)[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.


[Bu mesaj Sam tarafından 13 Temmuz 2004 17:01 tarihinde değiştirilmiştir]

[Bu mesaj Sam tarafından 13 Temmuz 2004 17:06 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hah! böyle de ciğerimi ye. ben turn based sevmiyorum de tamam. aynı bağlamda ben de seviyorum ve fallout ta en sevdiğim özelliklerden biri olmakla beraber, benim gibi hekşat yapamayan birine hekşat yapma imkanı sağlıyodu. benim için önemli. realtime a geçsin daha mantıklı ulan! diye bi tavrın yanlış olduğunu sana anlatabilmiş olduğum için sevinçliyim. rica ederim.[signature][hline]Hastasıyım müziğin!!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...