Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Araştırma için Koreli Starcraft oyuncusu lazım.


ahmedinejad

Öne çıkan mesajlar

Bir yüksek lisans dersindeki araştırma projesi için konu olarak kore'deki starcraft fenomeni ve bunun kore gençliğine etkisini araştırıyorum. Türkiye'de baya bir pro koreli oyuncu var bildiğim. eminim bazıları zamanında starcraft da oynamıştır. pati'de bu işleri yapan veya yapanları tanıyan kimse var mı acaba? bir kaçına ulaşıp ufak bir görüşme yapabilirsem süper olur. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

adamları araştırırken şurayı buldum. https://liquipedia.net/starcraft2/Main_Page baya oyuncularla falan yapılmış ropörtajları da koymuşlar. oradan bir şey çıkar belki ona da bakayım. 

asıl cevabını bulmak istediğim soru neden e spor ve starcraft kore özelinde bu kadar patladı. fenomen haline geldi. neyi eksikti bu adamların da bu oyun ve spor bu eksiği giderdi. patiden de bu konuda görüşü olan varsa fikir vermesi açısından iyi olur. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 17.11.2022 at 21:39, ahmedinejad dedi ki:

adamları araştırırken şurayı buldum. https://liquipedia.net/starcraft2/Main_Page baya oyuncularla falan yapılmış ropörtajları da koymuşlar. oradan bir şey çıkar belki ona da bakayım. 

asıl cevabını bulmak istediğim soru neden e spor ve starcraft kore özelinde bu kadar patladı. fenomen haline geldi. neyi eksikti bu adamların da bu oyun ve spor bu eksiği giderdi. patiden de bu konuda görüşü olan varsa fikir vermesi açısından iyi olur. 

 

'97 ekonomik krizinin baya etkisi olmuş diyorlar insanlar işsiz kalıp eve çekilince vs, internet altyapısı da iyi olunca, hayvan gibi internet kafeler varmış.

soruyu görünce ben de merak ettim yüzeysel olarak öğreneyim diye quoraya baktım merak eden varsa; 

 

Broadband Infrastructure: South Korea put a huge emphasis on building up its national broadband infrastructure starting in the mid 90's, and as a result the nation has enjoyed widespread and cheap use of broadband connections that have been on average much faster than their American counterparts. 

The PC Bang: 'bang' means room in Korean, and PC bang refers to what we would call an internet cafe. Probably due in part to the above cheapness of reliable and fast internet connections, the PC bang as a small business exploded alongside the broadband connectivity and nowadays are seen everywhere in Korea. I'm not sure how the trend got started, but once it did it set the foundation for a different standard of internet usage.

From the perspective of the proprietor, after the initial outlay for equipment, there is little to no skill or maintenance required to run the business. From the perspective of the customer, one can enjoy use of the internet and modern software (games) for a low hourly rate (usually slightly less than $1 an hour) instead of having to outlay cash for the hardware and software. This also allows groups of users to play/surf alongside each other without owning laptops.

The prevalence of the PC bang made it more accessible and affordable for individual users to pick up gaming, as well as providing a venue for the more social/viral elements to come into play.

The Game Itself: the bottom line is that Starcraft was a good enough game on its own that it gained massive popularity worldwide, and I think that the above factors merely helped accelerate its popularity in South Korea.

As to why it is still popular in Korea...

Balance: Despite having completely different tech trees for its three races, Starcraft is known for its well balanced gameplay. This (alongside the free multiplayer provided through Battle.net) allowed for the large user base to continue playing over the years, as it made for continuously evolving and innovative gameplay, instead of devolving into mass-the-most-powerful-unit-and-hope-I-win.

Corporate Endorsement: with such a large following, it was only a matter of time before people decided there was money to be made making Starcraft a professional competition. Modern day Starcraft in Korea is pretty much indistinguishable from sports: skilled 'athletes' are recruited and paid to live, train and compete with their team, which is usually corporate sponsored. There are both team competitions and individual tournaments, which are also sponsored by large companies. These competitions not only draw large live audiences but are also aired on television. Particularly skilled players often gain superstar-like fan bases and do product endorsements, etc. Such media attention and glorification of upper level play has definitely fueled prolonged and new interest in the game through the 21st century.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...