Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Upscaling ve frame generation teknolojileri


Sam

Öne çıkan mesajlar

3070 sahibi olan biri olarak diyebilirim ki nvidia'nın vram konusundaki cimriliği kötü amd rakiplerine kıyasla. ama şu anda dlss ve ray tracing bakımından önde bu nesilde. şayet native çözünürlükte oynanamayacak bir oyunsa o zaman amd ciddi sıkıntıda. lakin native çözünürlükte bile dldsr ile çözünürlüğü önce yükseltip sonra dlss ile düşürdüğünzde ortaya çıkan görüntü native'den iyi, ilk sayfada anlatmıştım. oyunların ya zorladığı ya da zorlamasa da ağaç yapraklarının titreşip parlama olayını bastırmak için kullanılan taa'i devre dışı bırakması büyük bir bonus. native 4k bile açtığımda o yaprak shimmering olayının gitmediğini gözlemledim.

şu an nvidia gpu'ları tek kısıtlayan şey dlss desteği gördüğüm. oyun destekliyorsa sonuç inanılmaz. 1440p'de açıyordum mesela, 4k'da açınca çok daha iyi yorumlarını okuyordum ama "yok abartıyorlar kesin" diyordum. kendim 2 gündür ssd'de kurulu ne varsa herşeyi test ettim ve sonuçlar inanılmaz. yakından fotoğraf çektim hatta bende bias mı var diye ama yok yani. cp77, rdr2 ve chivalry2 4k'da performans modu (1080p'den upscale) açınca ortaya çıkan sonuç cam gibi. native deneyince slideshow ama. bu teknoloji resmen download free ram gibi büyülü birşey.

benim şahsi yorumum yapay zekaya kabaca tasvir ettiğimiz birşeyi bize hayalinde kurup göstermesi gibi adeta.

titrek taa böylece yokolur gider umarım.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...

bunu geçenlerde görmüştüm, şimdi biraz daha inleyince anladığım kadarıyla dlss dll swap gibi bir yöntem uygulanıyor, zekice. umarım diğer fsr1 oyunlarda da uygulanabilir ama

Alıntı

Is it possible to add this hack to other games?

Yes, any game that uses DLSS 2.0 should work with this technique (after a bit of work).

yazmışlar, dlss yoksa yapılamıyor galiba. sonra biraz daha bakınacağım, yeni birşey öğrenirsem paylaşırım.

bu arada dlss dll swap işini denemek isteyen olursa: (henüz denemedim kendim)

https://www.techpowerup.com/download/nvidia-dlss-dll/

Alıntı

This download provides various versions of NVIDIA's DLSS DLL for download.

In this one file, which is bundled with all games that support NVIDIA's Deep Learning Super Sampling Technology, all relevant DLSS algorithms are contained. Newer versions of DLSS usually bring improvements in image quality, performance, or both.

It is possible for game modders to "upgrade" the DLSS version of many games, simply by replacing its nvngx_dlss.dll with a newer version, which you can download on this page.

Go to your game's folder, looks for a file "nvngx_dlss.dll", and overwrite it with the downloaded file. Be sure to backup your original file before replacing it. DLSS 2.x files are not interchangable with DLSS 1.x versions.

All files are digitally signed with NVIDIA's signature, so you can be sure they are unaltered.

videodaki dlss swapper app'ini windows store'dan indirebilirsiniz. ama sadece steam library için çalışıyormuş.

güya artık geforce experience'dan çekip günceli çalıştıracakmış, yapabildilerse iyi. dll swaplenince anti-cheat'e takılabiliyormuş, vazgeçtim multi oyunlarda denemekten.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

güzel röportaj, alex de iyi anlıyor bu işlerden, iyi sorular sormuş. amd'nin streamline'ı desteklemeyecek olması dlss/fsr fragmantasyonunu arttırabilir, bakalım. intel de arc ile geç kaldığından xess'in bu kadar sonradan dahil olması zorlaşabilir.

adamın ml'e hakkını teslim etmesiyle de geçen sayfada linklediğim ml kullanan gpu yapma planları olduğu tahminini destekledi bence. 4k 240hz monitörler piyasaya çıkmaya başlamışken bu teknolojileri hızlandıracak ve güçlendirecek donanıma önem vermeye başlayacaklar, sonraki konsol nesline de 8k tv yayılmaya başlar. native rendering için kas gücü yetişemiyor artık panellerin gelişme hızına.

bu upscaling teknolojilerinde belli miktarda piksele ulaşıldığında dramatik olarak artıyor sonucun başarısı zaten. geçen sayfada bone'a yazmıştım, o mesajdan sonra 4k monitör aldım ve dlss performans ile elde edilen görümtü gerçekten inanılmaz. methini duyuyordum ama gözümle piksel avcılığı yaptıktan sonra diyebilirim ki bilgisayar grafiği teknolojilerinde beni tessellation'dan bu yana en çok etkileyen şey oldu. %25 miktarda pikseli alıp 1080'den ortaya koyduğu sonuç 1440p native'den iyi. 1440p quality dlss'ten de iyi çünkü ondan fazla input piksel kullanıyor oran %66'dan %25'e indiği halde. demek ki mesele input pikseli olabildiğince arttırmak.

o bakımdan geçen sayfada koyduğum 8k ile ultra performans dlss o kadar uzakta değil, bence amd sonraki konsolun gpu'sunda şimdiden tensor core için yer hazırlamaya başlamıştır.

tv'lerde bu geçiş 2030 öncesi olur bence net. ama gpu native yetmez, dlss/fsr basılır. bugün de 4k oynatabilmek için ellerindeki bütün trick'leri kullanıyorlar. 4xxx serisi için neredeyse iki katına çıkacak güç kullanımı, bu teknikler gelişimde stagnasyon yaşanmasını engelleyebilecek en dramatik çözüm.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

gene çok iyi kıyaslama teknolojilerin son halleri için. fsr2'nin şu anda en büyük sıkıntısı önplandaki hareketli objenin kenarlarında arkaplanda yarattığı artifact. onu çözmeleri lazım.

dlss'in %25 pixel input'la bazı sahnelerde native taa'yı gömmesi ise inanılmaz gerçekten. kendim kullandığım için seçenek sunan oyunlarda gerçekten deneyimleme şansı buluyorum.

bu ay bir diğer ilginç gelişme de intel'in arc serisini iptal edip gpu işine daha girmeden çekilebileceği söylentilerinin dolaşmaya başlaması. doğru çıkarsa xess de daha çıkmadan patlamış olacak herhalde.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...

fsr 2.1 çıkmış, hatırı sayılır gelişme var gördüğüm kadarıyla. digital foundry'nin gösterdiği bazı şeylerin üstüne eğilmişler gibi.

dll swap'leyip o şekilde kullanmaya başlamışlar henüz yenilenmeyen oyunlarda da:

keşke amd-only oyunlarda fsr1'den 2'ye çıkarsalar da şunları kullanabilsek. valhalla'ya gittiler fsr1 koydular 2 çıkmışken, çok kötü.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tam da bunu seyrediyordum, şimdi koymaya gelmiştim. eline sağlık. ? alex gene çok iyi inceleme yapmış. xess sonuçları da gayet güzel gözüküyor. fsr1 ve fsr2'den kurtulup bütün oyunların fsr 2.1, xess veya dlss2'ye geçmesi lazım tez zamanda. native taa zulmünden kurtulacağız böylece.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

powered by 4 series dediğine göre önceki serilerle çalışmayacak hissi verdi. ?

https://www.windowscentral.com/hardware/nvidia-announces-dlss-3-with-up-to-four-times-the-performance

Alıntı

NVIDIA announced Deep Learning Super Sampling (DLSS) 3 during its GeForce RTX 40 keynote.

All of NVIDIA's GeForce RTX 40 series graphics cards will support DLSS 3.

DLSS 3 is capable of delivering up to four times the performance versus having the feature disabled.

DLSS 3 will be coming out on October 12, 2022, debuting with the new GeForce RTX 4090 GPU.

 

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

inanılmaz.

dlss3 bazı yeni özellikleri kullanıyormuş gibi anlatıldı ve açık açık "geriye dönük uyumlu" demediler, ondan ötürü amper ve turing'de yok izlenimi verdi.

"frame generation" yazıldığı için ada serisine özgü dlss3 anladığım çünkü cpu'nun istediği frame'ler arasına interpolated frame ekliyor doğru anladıysam yeni seri.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

büyü gibi ya, şahane. 4 serisi alabilmek isterdim ama bu fiyatlarla gg. 5 serisine kadar dlss3 yaygınlaşıp endüstri standardı haline gelebilse keşke amd de işleyebilen parçalar dahil edip.

On 20.09.2022 at 20:31, Scalanova dedi ki:

4090 ile niye dlss acasin ki ?

 

dakika 13'te gösteriyor neden lol. portal rtx native'de 17fps. dlss2 ile 59fps, dlss3 ile 109fps. full path tracing oyunlar dlss3 ile oynanır hale gelmeye başlayabilir herhalde 1-2 nesil içerisinde. amd'nin bu trene yetişmesi lazım.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

tam koymaya gelmiştim de moderasyon geciktirdi, eline sağlık. ?

adam çok güzel anlatmış detaylı, verdikleri sayfadaki bilgiler ama video formatında daha kompakt. 95'ten beri pc teknolojisini takip ediyorum, gördüğüm beni en etkileyen gelişme bu oldu grafikle ilgili. tessellation da çok etkilemişti vaktinde ama maalesef dağ-taş harici kullanmadılar. gpu'nun çıkışı tabii en önemli değişim oldu ama aslında zaten yapılan işleri ayrı donanıma aktarmaktı ilk çıktığında.

cidden helal olsun.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...