Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Doom Eternal


Cd-

Öne çıkan mesajlar

@Sparkcasterya ilk rune’da execute teleporter aldım zaten 2km öteden teleport atıyorsun, oyunun ilk başı hariç o dediğin geçerli değil. sonrasında girdiğin yerden çıkmakta sorun olabilir ancak. yoksa invul invul portlaya portlaya geziyorsun her yanar döner efekt çıktığında.

trashi vulnerable state’e getirmek otomatik olan birşey, can düştükçe bu durum artıyor zaten aynı anda 3 mob yanyana yanıp sönüyor. bunları overkill yapmamış olmak harici bir sıkıntı görmedim, birinden diğerine invul invul bombardıman altında can emmek mümkün. “o havadaki projectile animasyon bittikten sonra mı çarpacak” filansa derinlik bayağı doom’a uymayan birşey bu.

sizi tatmin etmiş ama ben gözlerimi devirmeye başladım ilk yarım saatten sonra. bayık, sıkıcı ve keyifsiz executionlar. ama bunun sebebi res managementın üstlerine kurulmuş olması. yoksa keyfe keder yapılan birşey olsa tadında kalırdı.

arenaları eleştiren çok insan da gördüm ama ben sırf oyunu bombalamış olayım diye her eleştiriyi alıp sıralamıyorum yani, kendi deneyimimde oyunun keyfini azaltan, dahası adına ihanet eden şeyleri yazıyorum. gidip mood diye yeni bir oyun yapabilirlerdi, o zaman “eh yeni birşey yapmışlar ama sevmedim” derdim geçerdim.

son alıntıladığın şeyi doom3 için yazmıştım, ne maksatla alıntıladın?

@Xenocideya peki sen mesela çıkıp kimseye “rpg dediğin şöyle olmak zorunda mı” dedin mi bugüne kadar kimseye forumda? öyle bir tablo hiç hatırlamıyorum. gayet insanların kafasında bariz net “rpg kesin böyle olmalı, bundan saptığı rpg’likten çıkar” düşüncesi hala hakim. neden eternal’a başka bir tarife uygulansın? ve evet backup weapon konsepti taaaaaa nuhnebiden beri olan birşey, illa ki herşey kullanılsın diye bir kaide neden olsun? netflix diversity cast mi yapıyoruz yani nedir? chainsaw marjinalize edilmiş azınlık etnisite filan mı? yok yani yeri doom’da kusura bakmasın.

ha bak ben sana bu tartışmada savunduğun şeyin ironisini anlatayım esas: savunduğun chainsaw bir savuruşluk. böyle eski doom’lardaki gibi eline alıp kese kese gezemiyorsun bile. yumruk ise trashi bile gıdıklıyor eğer blood punch değilse. bu mu yani melee’nin ‘empowered’ hali? strong melee weapon doesn’t need no ranged weapon! halbuki ranged sıka sıka yanar döner olmadan hiçbirşey yapamıyor. “aktif kullanıyorsun” dediğin şey aslında aktif kullanılamıyor, adeta tek tuşluk bir quick time event işlevsellik olarak.

spark’a yazdığına da cevap verdiğim zaten koşulsuz on kill düşer o resourcelar. doom2 30 yıl önce yapmış, shotgunlı adam shell düşürüyor. o “diğer fpslere benzer” diye absürd bir cevap verdi, sanki oyuna ekledikleri wpn upgrade vs (hepsini tek tek saymıyorum) sistemleri piyasadaki fpslere benzetmiyormuş bir tek o benzetince havası kaçacakmış gibi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

neyse güle güle oynayın, d16 gamepasse eklenirse onu da bir denerim. ama bundan sonrakiler eternal gibi olacaksa benim nezdimde bitmiştir bu seri. ilk de değil son da olmaz canına okunan seriler olarak ama benim en saygı ve sevgi duyduğum oyunlardan birinin başına geldiğini görmek üzücü. keşke hiç yükleyip görmeseydim, aklımda “ya iyidir herhalde bu kadar popülerse ama oynayamadım” diye kalsaydı itibarı.

machinegames’e fason yaptırdıklarına filan bakarım artık, onlar en azından kökeninden tamamen koparmamış wolfenstein’ı. tuttuğum seri değildir normalde o da işte kısmet.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

59 dakika önce, Sam dedi ki:

 

@Xenocideya peki sen mesela çıkıp kimseye “rpg dediğin şöyle olmak zorunda mı” dedin mi bugüne kadar kimseye forumda? öyle bir tablo hiç hatırlamıyorum. gayet insanların kafasında bariz net “rpg kesin böyle olmalı, bundan saptığı rpg’likten çıkar” düşüncesi hala hakim. neden eternal’a başka bir tarife uygulansın? ve

Valla bi ara rpg'nin olmazsa olmazları diye bi konu vardı, tartışılıyodu burada hunharca. Ben de yanlış hatırlamıyosam character progression ve geniş evren demiştim. Katılan olmuştur katılmayan olmuştur. Ama char. progression yoktur, dibine kadar da rpg'dir, olabilir. Oynarız görürüz. Kesin katı kurallarım yok, sadece olmasını isteyeceğim şeyler olur. Niye böyle bi şey sorduğunu anlamadım, şimdi bu yorumu yapabilmem için diğer bütün oyun türlerinde de aynı yorumu yapmam mı gerekiyor, nedir yani?

Shooter oyununda eeen temel ne gerekir? Silah kullanmak. Di mi? E kullanıyoruz ve baya kullanıyoruz, 1 tane de değil 10 tane silah kullanıyoruz. Öyle bi anlatıyosun ki, sanki 1 mermi sıkıyoruz, bütün map yanıp sönmeye başlıyor, sonraki 1 dakika boyunca düşmandan düşmana finisher çeke çeke map temizliyoruz. Yok öyle bi şey, çoğu zaman düşmana finisher çekebileceğin hp thresholdunu geçmiş oluyosun damage yaparken, kendiliğinden ölüyor, oyunun %75'inde silah kullanıp %25'inde falan max. finisher+chainsaw kullanıyorsun. zaten 4-5 mob yanyanayken havadan 2-3 roket attığında 3 tanesi ölüyor, kalan 1 tanesine finish çekiyosun yani. mekanik bu. 

Alıntı

evet backup weapon konsepti taaaaaa nuhnebiden beri olan birşey, illa ki herşey kullanılsın diye bir kaide neden olsun? netflix diversity cast mi yapıyoruz yani nedir? chainsaw marjinalize edilmiş azınlık etnisite filan mı? yok yani yeri doom’da kusura bakmasın.

ya abi bu nasıl bi laf çarpıtmadır, İLLA Kİ HER ŞEY KULLANILSIN diye bir kaide var mı dedim ben? Bu adamlar da böylesini denemişler ve gayet olmuş diyorum yani ne var bunda niye her şeyi bi kesin kurala bağlamak zorunda hissediyosun kendini? Backup weapon konsepti ne zamandan beri varsa var, aynı kalmak zorunda değil, tüm silahları da kullanmak zorunda da değilsin evet, o adamlar öyle kullanmış, bunlar da böyle kullanmış? Sorun nerede ya? 

Mesela bak şey eleştirisi vardı, oyun tüm silahları kullanmaya mecbur bırakıyor bazı durumlarda, çünkü bazı enemylerde mesela shield var ve sadece energy weaponlarla bu shield kırılıyor, shotgunlar zaten saçma atıyor, otomatik silahlar precise atıyor, roketatarlar area atıyor ve hepsinin situational durumları oluyor, ama özellikle Eternal'ın Ancient Gods serisinde bu durumu biraz abartmışlar, fazla spesifik düşman var, zırt pırt silah değiştirmek gerekiyor diye bi eleştiri vardı. Yer yer katıldım buna ama bazen de hoşuma gidiyor bu durum. Çok silahlı oyunların da genel bi sorunudur, 15 tane silah vardır ama 1-2 tanesi genel itibariyle iyidir, bütün oyun onları kullanırsın mermin bitmedikçe. Onun yerine adamlar her silaha bi işlev katmış, farklı durumlarda farklı silahları kullanıyosun. Dediğim gibi yer yer sinir de etse, overallda güzel bi olay.

 

Alıntı

trashi vulnerable state’e getirmek otomatik olan birşey, can düştükçe bu durum artıyor zaten aynı anda 3 mob yanyana yanıp sönüyor. bunları overkill yapmamış olmak harici bir sıkıntı görmedim, birinden diğerine invul invul bombardıman altında can emmek mümkün. “o havadaki projectile animasyon bittikten sonra mı çarpacak” filansa derinlik bayağı doom’a uymayan birşey bu.

Overkill yapmadan invul invul takılayım diye kastığın zaman zaten ölüyosun işte. her düşmana aman 2 mermi az sıkayım ki vulnerable kalsın, finish atayım diye düşünmeye başladığın an onlar seni overwhelm etmeye başlıyor. 

Şu noktada sana katılabilirim ama, finisher animasyonu oynarken damage alabilmeliydik bence. Reduced damage bile olsa vurmalıydı. Yerli yersiz finisher atmanın önüne geçerdi böylece. Ama tekrar söylüyorum, finisher atarak CAN EMMEK olayını abartıyosun çünkü yukarıda dediğim gibi 5-10 hp falan veriyor finisher. Zaten en azından nightmare'da oynuyosan finisher bittikten hemen sonra yediğin tek hit o aldığın canın 2 katını anında götürüyor. O yüzden de aslında finisher atarken invulsun okey ama düşmanlar hareket etmeye devam ediyorlar ve o geçen sürede etrafına doluşabiliyorlar. Kimi zamanlarda sıkıntılı da olabilir, kaçamayabilirsin vs.

 

Alıntı

ha bak ben sana bu tartışmada savunduğun şeyin ironisini anlatayım esas: savunduğun chainsaw bir savuruşluk. böyle eski doom’lardaki gibi eline alıp kese kese gezemiyorsun bile. yumruk ise trashi bile gıdıklıyor eğer blood punch değilse. bu mu yani melee’nin ‘empowered’ hali? strong melee weapon doesn’t need no ranged weapon! halbuki ranged sıka sıka yanar döner olmadan hiçbirşey yapamıyor. “aktif kullanıyorsun” dediğin şey aslında aktif kullanılamıyor, adeta tek tuşluk bir quick time event işlevsellik olarak.

 

Ee şimdi ironinin hasını sen yapmış olmuyor musun, "bu ne shooter oyunda melee melee, shooter dediğinde MERMİ SIKACAN ARKADAŞ" diyip şimdi de "bu mu melee'nin empowered hali" demen? Aktif kullanılmadığını, tek tuşluk quick time event olduğunu söylüyorsun, doğru söylüyorsun benim zaten aktiften kastım o değildi, oyunun içinde kullanılıyor olmasından bahsediyorum aktif derken ki, senin bahsettiğin anlamda 'aktif' olsa zaten yine sana uymuyor? Ben anlamadım ki yani hiçbi şekilde sana uymuyor. Aslında söylediğin şey tam ideali işte, Empowered bi durum yok, sadece situational durumlarda supportive olarak kullanılan bir mekanik, ama oyunun %90'ı melee combat olmuş muamelesi yapıp yerden yere vuruyosun. 

 

Al mesela rastgele youtube'a doom eternal combat yazdım, kısa olan bi video seçtim;

 

 

Adam çoğu zaman finisherı kullanmıyor bile. Çünkü kullanıp situational awarenessını kaybetmek istemiyor muhtemelen. Chainsaw'ı aktif olarak kullanıyor, onu da 45 saniye weapon combat arasına 1 saniye chainsaw basıyor. Şimdi burada ammo management nasıl olmalı? 4 dakika süren bi combattan bahsediyoruz, özellikle de bu bölgede (burası final bossunun hemen öncesiydi sanırım yanlış hatırlamıyorsam) mermi bittiğinde ne yapacaksın? 4 dakikalık combata yetecek mermi nerde var? yerde sürekli mermi mi spawn olmalıydı mesela? o zaman da şöyle diyebilirim, ee çok saçma niye yerde mermi spawn oluyor? yani burda adamlar bi gameplay tercihi yapmışlar, hem chainsaw oyunun içinde olsun, hem bi işlevi olsun, hem görsel şölen de yaratır (adamı ortadan ikiye yarıyor yani tatmin edici bi görsel bence sdfg) gayet yerinde bi mekanik olmuş. Beğenmeme hakkın elbette var da işte itiraz ettiğim nokta, oyunu çöpe çevirmiş, shooterların yüzkarası, mahvetmişler, rezillik, görmeseydim de ölseydim falan filan öyle abartılı cümleler kuruyosun ki gören de büyük rezillik var sanacak. 

Xenocide tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, Xenocide dedi ki:

Adam çoğu zaman finisherı kullanmıyor bile. Çünkü kullanıp situational awarenessını kaybetmek istemiyor muhtemelen. Chainsaw'ı aktif olarak kullanıyor, onu da 45 saniye weapon combat arasına 1 saniye chainsaw basıyor. Şimdi burada ammo management nasıl olmalı? 4 dakika süren bi combattan bahsediyoruz, özellikle de bu bölgede (burası final bossunun hemen öncesiydi sanırım yanlış hatırlamıyorsam) mermi bittiğinde ne yapacaksın? 4 dakikalık combata yetecek mermi nerde var? yerde sürekli mermi mi spawn olmalıydı mesela? o zaman da şöyle diyebilirim, ee çok saçma niye yerde mermi spawn oluyor? yani burda adamlar bi gameplay tercihi yapmışlar, hem chainsaw oyunun içinde olsun, hem bi işlevi olsun, hem görsel şölen de yaratır (adamı ortadan ikiye yarıyor yani tatmin edici bi görsel bence sdfg) gayet yerinde bi mekanik olmuş. Beğenmeme hakkın elbette var da işte itiraz ettiğim nokta, oyunu çöpe çevirmiş, shooterların yüzkarası, mahvetmişler, rezillik, görmeseydim de ölseydim falan filan öyle abartılı cümleler kuruyosun ki gören de büyük rezillik var sanacak. 

 

2 saat önce, Sam dedi ki:

spark’a yazdığına da cevap verdiğim zaten koşulsuz on kill düşer o resourcelar. doom2 30 yıl önce yapmış, shotgunlı adam shell düşürüyor. o “diğer fpslere benzer” diye absürd bir cevap verdi, sanki oyuna ekledikleri wpn upgrade vs (hepsini tek tek saymıyorum) sistemleri piyasadaki fpslere benzetmiyormuş bir tek o benzetince havası kaçacakmış gibi.

bence yeterince konuştuk, herkes düşüncesini yeterince açıkladı. güzel geyiğe bağlanmış zaten demin de ikinci kere aynısını sorduğun ve iki kere cevapladığım için şuna işaret etmiş olayım kapanışta.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

15 saat önce, aktiftablet dedi ki:

 becerememişler ?

 

11 saat önce, Sam dedi ki:

--------

neyse şunu da eklemek istiyorum sona çünkü kavgayla uğraşmak istemiyorum artık.

@aktiftablet

ps: insanların zekası var ama maymun gibi zıplayamıyorlar, horgörmeyelim maymunları. maymun doomguy'dan iyi geçer o yerleri. maymun saymak bir hakaret olarak alınabilir ama maymun gibi zıplamak ancak övgü olur. zekasına bakmadan insanlardan net iyi oldukları bir alan. bunu da bayağı samimi yazıyorum, kinaye filan değil.

hiçbir zaman kimseye hakaret olmadı maksadım ama şu ezmeye çalışma huyundan vazgeçin bana karşı. hakaret olarak alınan birşey olduysa özür dilerim ama etki/tepki oluyor. en son lazy lion/bored ape nft'ye birşey dedim diye yemediğim laf kalmadı. kişiyle konuyu ayıralım birbirinden artık ricam.

Yukarıda yazdığım kelime için bu kadar tekiye gerek olmadığını düşünüyorum. 60 yaşımda olduğumdandır belki 90ların ali kırcayla siyaset meydanındaki gibi "şerefsiz demiyorum ama şerefsizlik yapıyorsunuz diyorum" gibi bir laf gelince aynı anlama yoruyorum. ?

aktiftablet tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@aktiftablet valla platformingi küçümsemek kötü maksadıyla söyledim ama bu kötü maksat maymunların negatif addedilen kısımlarına bir benzetme değildi, çeviklikten aklıma gelen o oldu yazarken. cambaz gibi deseymişim keşke.

gamepass aldım işte oradan yükledim, yeni oynadım. sevsem övecektim ama büyük hüsran oldu. doom’a nostaljik bağım olmasa sallamazdım bu kadar. silme sebebim platforming ama, o olmasa gene oynardım söylene söylene. bu kadar gömmezdim.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

45 dakika önce, aktiftablet dedi ki:

Wotları okuyamadım ama xeno'nun dediği gibi chainsawun bir işlevi olsun diye düşünüşmüş heralde. Bu tarz fpslerde genelde melee kullanılmaz, wolf3d 'deki tekmeden bu yana mermin biticne götüm götüm kaçıp mermi ararsın ? Neyse aga ya, neden çıkalı 3 yıl olmuş oyunu şimdi tartışıyoruz biz?

duty_calls.png

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Konuyu da ben açmışım bi heyecanla ama oyunu 1-2 saat falan oynadım sanırım ilkine göre gereksiz bi management yapmak gerekiyordu. Şurda birisi uzun uzun yazmış

https://old.reddit.com/r/patientgamers/comments/vnlg7j/the_micromanagement_of_doom_eternal_ruined_the/

Cd- tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet o başlık güzel yazmış, ben o kadar derinlemesine girmedim ama kesinlikle katılıyorum. buraya yazmayan başkalarından da benzer şeyler duydum. altta yorumlarda katılan da var, katılmayan da var çok. hatta başka burada konuşmadığımız şeyler de yazılmış. konsensüs yok.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...