Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Klima açıkken çalıştırılan araçtan gelen kayış sesi


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Bilenlerden yardım rica edeyim;

Arabayı klima açıkken çalıştırdığımda bir süre cayır cayır kayış sesi geliyor. Hareket etmeye başlayınca (gaza biraz yüklenince) ses kesiliyor, gazı kesersem ses tekrar gelmeye başlıyor. ancak her halükarda yaklaşık 1 dk sürüş sonrası ses kalmıyor.

Arabayı klima kapalı çalıştırırsam hiç ses/sorun yok. Ama hemen hareket sonrası hız/devir düşükken klimayı açınca yine ses var, hızlanınca kesiliyor.

Neden yapar bunu? Karşılaşan bilen eden?
Mesaj tarihi:
Neden yaptığını bilmiyorum da amcamın vaktiyle klimalı renault europe'u vardı. Seyahat ederken klimayı açınca kayış ötüyordu böyle. Tüplü diye arabayı zorluyor vs. dedilerdi ama sonra ne oldu bilmiyorum. 15-16 senesi var bu olayın temiz.
Mesaj tarihi:
Serpentine belti var klima kompresörünü çalıştıran aynen triger gibi.

O eskidiği ya da gerginliğini kaybettiği zaman oluyor bu ses.

Hızlandığında kesmesinin sebebi gücün yük dağılımının değişmesi.
Ona mutlaka baktır. Değiştirt.
yazın ortasında klimasız kalma.
Mesaj tarihi:
V kayışı denir sanayide. Birçok şey o kayıştan çalışır, klimasız kalmayı bırak, yolda kalırsın kalırsın komple.

O ses de muhtemelen kayışla beraber dönen rulmanlardan birinden geliyor. En son değişim ne zaman oldu? 3 vakte kadar ses yapan rulman dağılabilir.
Mesaj tarihi:
Selam,

Klima kompresörünün milindeki kasnak mevcut aksesuar kayışı ile sürekli döner. Sen kompresörü devreye alınca da kavrama devreye girip dönme hareketini kompresöre aktarır.

Kompresörü kontrol ettirmekte fayda var bence.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
aha para geldi, uzman görüşü.

peki klima kompresöründeki bir sorun sadece klima arızasıyla mı sonuclanır yoksa v kayısı ya da rulman dağılması gibi komple yolda bırakır mı?
Mesaj tarihi:
ginaly said:

aha para geldi, uzman görüşü.

peki klima kompresöründeki bir sorun sadece klima arızasıyla mı sonuclanır yoksa v kayısı ya da rulman dağılması gibi komple yolda bırakır mı?


Bu arada v-kayışı yolda bırakmaz hemen. Akü şarjı bitene kadar bir süre devam edebilirsin, ama direksiyon kamyon gibi olur bu arada.
Mesaj tarihi:
Selam,

Klima kompresörünün kasnak kitler, kompresör dağılır, klima sıvısı hattına metal parçaları dağılabilir. Kompresör ve hattın değişmesi gerekir.

Tabi bu kilitleme esnasında kayış da sürtünmeden kopup motor yuvasında savrulur. Konumuna göre triger kayışına dolanıp orayı da cümbüşe çevirme ihtimali var.

Alternatör, klima kompresörü, direksiyon hidrolik pompası ve su pompası devre dışı kalacaktır. Aracı stop etmediğin sürece alternatöre işin düşmez ama su pompası çalışmayacağı için hararet yükselecektir.

Böyle bir durumda en güzeli aracı park edip çektirmek.

Scenic II ile başıma geldi :P Aracı Atatürk Havalimanına bırakıp taksi ile Bayramoğlu'na dönmek zorunda kaldım!

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Su pompası triger kayışına bağlı olur genelde, hararet yapmadan ilerler, scenicde kıytırıklık yapmışlar.

Ama bi süre sonra akü bitiyo, benim de başıma geldi, teybi farları vs elektrik harcayan herşeyi kapatmak gerek. Benzinli motorda ateşleme zayıflayıp araba çekmemeye başlıyo.

2 kere v kayışı koparttım, kaputu açıp kayışı yerinden söküp devam ettim sanayiye kadar.
Mesaj tarihi:
Aklimin almadigi kisim şu,

Eger klimayi arac hareket halindeyken acip kaparsam bu ses olmuyor, bu sekilde yapmaya devam edersem sorun yasamam diye bi cikarim yapiyorum ama yanlis mi dusunuyorum?
Mesaj tarihi:
1.5dci motorlu araçta klima kompresörünün kayış rulmanı dağılınca aynı paranın dediği gibi motorun içine mi kaçtı noldu triger kayışını kopardı
motoru bile dagıtma riski var
Mesaj tarihi:
Sorun motor kasnaginda cikti.
Kronik bir sorunmus bu. Surtmeden dolayi kasnak asinmis ve metal tozu da heryere dagilmis.
Kasnak, gergi, v kayisi degisti.
Ses kesildi, rahatladim.
×
×
  • Yeni Oluştur...