Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Eternal - MtG'nin aynisi gibi digital ccg


GERGE

Öne çıkan mesajlar

  • Genel Yönetici
Evet, sonunda MtG'nin patentlerinin de suresinin dolmasiyla sirf bu is uzerine uzmanlasmaya calisan bir firmadan, Dire Wolf Digital, MtG'nin cogu ozelligini alan bir CCG. Cikali epey oldu aslinda ama yeni yeni populerlik kazanmaya basliyor ve yapimcilarin arkalarinda duracagi kesin gibi.

Yapan firma Clank!'i yapan firma. Pokemon'un digital versiyonunu da onlar yapiyorlar. Elder Scrolls'un kart oyununu da onlar yapiyor ku cok farkli fikirlerle dolu olan, taktiksel olarak cok gelismis bir oyun o da.

Once MtG bilenler icin soyleyeyim, kart azliginin yaninda en buyuk farkliligi Instant'larin sadece block phrase'de oynanmasi. Onun disinda her sey var, blocking filan var yani. Adam saldiracagi yeri kendisi secmiyor.

MtG Pro'larinin kurdugu bir firma zaten, epey taktiksel. Toplanip nasil MtG'yi guzel bir digital oyuna ceviririz demisler sanki. Ki oyle demisler =) MtG'nin inatla tablet/telefon oyunu cikarmamasi ve Magic Online'de bir Tier 1 Modern destesinin en kotu 200$'dan basladigini da dusunurseniz... Bir bakin derim. F2P olarak da cok iyi. Bir haftada filan Tier 1 deck kurulabiliyor.

MtG simdiye kadar cikan en iyi kart oyunu tasarimi. Gwent'ci de, Heartstone'cu da bunu kabul ediyor zaten. Bu oyun da ayni taktikselligi ve guzelligi digital olarak oynanabilir bir ortamda sunmayi basarmis. Bunu ilk yapan olarak da pazari kapabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Epey daha oynadim konuyu actigimdan beri. Anlatayim kisaca.

Oyun taktiksel olarak epey ustun rakiplerine. MtG bilmeyenler icin uzerinden gecersem, blok ve rakibin turunda oynama var. Soyle; once buna saldirilmali gibi unitler yok, onun yerine iki farkli unit tipi var, ucan ve ucmayan. Rakip saldirdiginda unit sadece saldiriyor, eger sen istersen kendi unitlerinden biriyle bloklayabiliyorsun, bu durumda sana vuramiyor. Ucanlari sadece ucanlar bloklayabiliyor ama. Bu epey bir taktiksellik katiyor.

HS ilk ciktiginda yapilan en buyuk elestirilerden biri buydu, sonra cikan oyunlar da ayni yolu izledi. Kendi turunda sadece sen oyna, interaktif olmasin mantigi.

Eternal ile iki sekilde rakip turda hamle yapabiliyorsun. Bir iste bu anlattigim blok yolu ile, bir de Fast Spell'ler ile. Fast Spell'ler kendi turunda, dusmanu blokladigin zamanda ve dusmanin turunun sonunda, seninki baslamadan once kullanilabiliyor. Bunlarin arasinda Negate Enemy Spell, Draw 2 Cards, Deal 3 Damage gibi seyler var iste. Bunlara ek olarak Ambush ozelligi olan unitleri de bloklarken oynayabiliyorsun.

En onemli fark HS'den bu. Ama oyunu cok daha zevkli yapiyor bunlar, bir bakin, gorun derim.

Bir diger onemli fark da unitlerin canlarinin her tur basinda resetlenmesi -1/-1 gibi seyler almadilarsa, aldilarsa -1'li olarak resetleniyor.

Bunun disinda Hs tarzi Priest, Mage gibi siniflar yok. Yine MtG gibi 5 renk var, istedigin gibi kariyorsun bunlari. Birden fazla renk isteyen kartlar da var.

MtG'nin aynisi degil ama, ozu ayni sadece ama digital olmasindan faydalanarak MtG'de konamayacak (ya da cok zor olacak) ozellikle de koymuslar. Destedeki kartlari etkileyen ozellikler gibi.

MtG seven, ya da HS gibi lite bir CCG yerine kompleks bir oyun oynamak isteyenlere tavsiye ederim. MtG gibi pahali degil, f2p olarak cok comert oyun.

Surada da guzelce anlatmis biri: http://www.spritesanddice.com/2017/03/eternal-preview

Piyasadaki en iyi dijital CCG su anda bence.

Ayrica PvE olarak da cok kapsamli. AI de fena degil. Oduller de iyi PvE'deki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...