Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

The Surge


zipzip

Öne çıkan mesajlar

http://store.steampowered.com/app/378540/The_Surge/

Souls'un exosuitlisi diyebiliriz kısaca. Key gönderdiler yayında oynadım dün benim baya hoşuma gitti. Ds hayranları falan yerden yere vurmuş ama tatlı bi oyun. Bi Ds Bb havası tabi ki yok oyunun ama mechamsı şeylere g*tüm düştüğü için çok beğendim ben.

Oyunda craft var. Armor bulabildim şimdiye kadar craftlık, silah denk gelmedi. Silah çeşitliliği de çok geldi. İlk bossa gelmeden 4 farklı drop bulabildim, ileride nasıl olur, aynı tipler üstünden mi gider bilemiyorum.

İlk boss Robocop'taki bossa benzediği için çok hoşuma gitti. 4 yamulmuyorsam 5 farklı moveseti var. Tatlı bi fighttı.

Ama oyunda en hoşuma giden şey target sistemi. Klasik r2 ile kilitlendikten sonra nereye saldıracağınızı seçebiliyorsunuz, kafa, ayak, sağ kol, sol kol. Armor olan kısma vurursanız az dmg falan. Ayağa vurursanız moblar sendeliyor falan.

Çok şey mi anlattım bilmiyorum, yeniyim oyun açma konusunda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

genelde millet bi announcement trailer, bi steam linki, bi de yapımcının "şöyle iyi böyle devrimsel" tatavasını aynen c/p yapıp açıyor boşver :)

güzele benziyor, light armor fast / heavy armor slow diye takılırız ciüv ciüv diye (tu)

yalnız steam'e göre yapımcının sadece point&click'leri var şimdiye kadar ahah

abav 180 liraymış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu aralar major AAA oyunlarin hicbiri duzgun satmiyor releasede zate, millet iyice ogrendi heralde artik day 1 almayinca nasilsa indirime giriyor mecburen plus yilda 3-5 kere steam sale olunca.

onceden oyun cikis tarihinde birkac milyon satmasi beklenirken simdi early access online kosturmacali fpsler 4-5 AAA oyunun toplamindan daha cok satiyor falan :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

milletin akıllanmasından ziyade AAA oyunlarda eskisi gibi grafiksel innovasyon yok. kalite de birbirlerini takip etmeye başladılar. milleti backlog'u şiştikçe şişti o yüzden. yoksa AAA'ya para vermeyip, saçma salak early accesslere KS'lara para akıtmaya devam ediyor millet.

bu oyunda AAA falan değil bu arada. AA anca.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tamam da söylediğin şey kötü bişi abi, oyuncu grafik önemli değil, story eh iş ama dumb fun olsun yeterli bana diyorsa. işte mmorpg pazarı nasıl öldüyse, bütün pc gaming pazarı da aynı şekilde ölebilir. yapımcılar kepenk kapatıp, mobil oyunlarına iyiden kayabilir. zaten indie vebası var baya bi süredir, dandik oyunlar, early accessler piyasayı doldurdu. konsola sallıyoruz falan ama konsollar olmasa gg olmuştuk sanırım ya. SotA seviyesinde olurdu oyunlar işte dsdfg

işte solid bi story + grafiksel innovasyon dışında witcher 3 gibi yeni innovatif gameplay mekanikleriyle öne çıkmaları lazım AAA oyunların. hala souls clone yapmaya çalışıp, oyun satmaya çalışıyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yoo öldü. hatta 40. çıktı bile. niche pazar şuan gayet. devir moba devri. crowfall'ın başlığına yazmıştım, o geyik de baya yalan.

Xenus said:

suç oyuncuda ya. insanlar ne aradığını bilmiyor. yeni bişiler yok diye ağlayıp, innovatif bişi deneyenlere hemen burun kıvırıp sonunda standard themepark mmo'a geri dönüyor. batı'dan bir firma çıkıp bir archeage clone yapmıyor mesela o yüzden. sürekli pop müzik dinleyip, ama bütün yeni şarkılar basit, kulağa aynı geliyor. o eski şarkılar yok demek gibi bişi.


bunun üzerinde ikinci bi sorun insanların "time commitment" eşiğinin düştükçe düşmesi. persona'ya falan uzun bu ya uff diye şikayet eden tipler var mesela. işte geldiğimiz nokta bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

orası doğru aslında demek istediğim o değildi. time commitment demeyeyim, direk commitment diyeyim. gaming kesmi "bi maç atayım yeter" gaming'ine kayıyor. instant gratification arıyor millet. yeni nesil de dahil. eskiden biz böyle değildik abi, HOMM, Pharaoh gibi oyunlar kült olurdu. zaten mmorpg genresini de aynı sebepten öldü. çünkü orada etkisi daha ağır, yüzlerce saat commit edip endgame gelmen lazım vs.

story'i falan bile gereksiz kalıyor bu kesime. ortalama üstü grafik + streamlined olabildiğince basit bir gameplay tamamdır bitti. moba, kart oyunları, online FPSler falan bunu sağlıyor. yine bu sebepten MMOlarda, normal oyunlarda hep chosen one oluyoruz mesela, new vegas'taki gibi postacı olmuyoruz. çünkü büyük bi kesim hemen boringggg çekiyor. bone bi chart koymuştu mesela steam'e yeni gelen oyun sayısı. burada hayvani artışın da etkisi vardır elbet. oyun sayısı artıyor, kalite düşüyor. arada iyi kaliteli oyunlar çıksa bile hakettiği ilgiyi elde edemiyor vs.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lords of the fallen'ı yapan firmanın oyunuymuş bu ya.

steam'de deck13 ve deck 13 diye ayrı sayfalarda da o yüzden bilememişim.

şu da toplam bisküvi vidyosu. game audio patlamış, tldw, beğenmiş.

https://www.youtube.com/watch?v=5HSwrq8z9Es

oyunda 3 bar var. health, stamina, combo. combo'nun özelliği adam dövdükçe dolup yavaş yavaş boşalması ve belli bi seviyeye gelince finisher'lara izin vermesi. mob'un belli bi bölgesine (kol/bacak/body/kafa vs) hedef alıp girişebiliyoruz. hedef alırken neresi daha zırhlı, neresi zayıf noktası belli oluyor. zırhlı olan yerlere finisher tutturunca o bölgeyi kesip ordaki armor'un parçalarını veya schematics'ini düşürebiliyoruz. düşme şansı da o bölgeye finisher yapılana kadar verilen hasarla artıyor sanırım. ya da finisher için yeterince dolmasını beklemeyip buff'a falan basmak da mümkün. değişk bi risk/ödül mantığı. hedefi kafasına getirip VUR VUR VUR diye vurulmuyor ama, hitbox'ların tutması da gerekiyor :)

souls'a daha az boss, daha fazla mob odaklıymış oyun genel olarak.

benim hoşuma gitti gitmesine de, sene olmuş iki bin kaç, animasyonlar hala biraz kütük gibi ya. şu vidyoda mesela, sol ayağı önde duruyor. bir adım atıyor, hop sol ayak yine önde. bir adım daha, yine aynı stance. tamam "ay sol ayağım arkada kalsa daha mı iyi vururdum acaba" diye strateji yapmicaz, hatta hitbox'u da %100 "hmm sol omzu biraz açıkta olduğuna göre miss abi bu" diye hesaplamayın tamam da hani responsive combat falan diye iddialarla geliyorsun, "her hareketin bir ağırlığı var, you have to commit to every move you make" tatavasındasın. literally bir adım atınca öbür ayağımız önde olsun lan çok şey mi istiyorum?

sahiden soruyorum ya 3 veya 4 farklı stance yapıp yürüme-koşma-roll-çeşitli silahlarla bazı bazı attack animasyonlarını birbirine bağlamak çok mu zor? zorsa teknik olarak mı zor yoksa "çok kombinasyon var, 7700 daha man-hour lazım" şeklinde mi zor?

bi de ışıklandırma da bi garip. bazı yerlerde gölgesi olması gerekiyormuş gibi duruyor ama yok. ayarlardan NO SHADOW NEVER EVER seçilmiş gibi duruyor.

tabi bununki basın kopyası. 1-2 güne çıkıyor ama az polish (ya da day 1 patch :P) gelir mi acaba.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 yıl sonra ...
  • 1 ay sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...