Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Persona 5 Tips&Tricks (Spoilersiz)


Laurelin

Öne çıkan mesajlar

evet sabahtan beri konusuyoruz surada topliyalim :P Ozellikle seriye yeni baslayanlara yonelik yazalim bi faydamiz olsun arsiv niyetine

guide filan bakmak spoiler yemeyin :)

ben kendi izlenimlerimi yaziyim 1-2 madde

-Oyunda en kritik sey hatta diger rpg lerden ayiran sey zaman yonetimi, cok kisitli bir vaktiniz var ve yanlislarin, kacirilan eventlerin telafisi olmiyor genelde bunu unutmadan oynayin, bol bol save alin. her slotu kullanin hatta

-buna bagli olarak dungeonlarda amaciniz minimum kaynak kullanimi ile maksimum ilerleme olmali. zamana karsi yarisirken "ya manayi har vurup harman savurdum yarin doniyim" derseniz cok kiymetli bir gun cope gitmis oluyor, gereksiz yere skill kullanmayin, gereksiz dusmanlara dalmayin, gereksiz consumable basmayin vs vs

-casual friendly bir oyun degil, normalde bile zorlanma sansiniz var. bossa geldiginizde partynin mana bitmis, hp ler surunuyorsa buyuk ihtimal yanlis gittiniz. consumable lari sigorta olarak gorun, dungeon icinde consumable disinda sizi kurtaricak birsey yok, DIA ile healmi yoksa medicine mi vs. ilk oynayis icin easy oynamaktan gocunmayin

-zorluk dustukce aldiginiz XP¶ artiyor, yukseldikce dusuyor. zorluga bagli trophy filan yok, tipik japon oyunu, tamamen kisiye kalmis ayar

-son iki maddeye bagli olarak oyun tokyoda hayati iyi simule etmis, eski oyunlara kiyasla HAYAT COK PAHALLI :( asgari ucret simulatoru gibi, bir gun part-time calisip elinize gecen para ile 2 consumable bile alamadiginizi gordugunuzde aslinda zamani paraya degismenin ne zaman mantikli oldugunuda sorguluyorsunuz :(

-vending machineler baya iyi, kisitli stok var ama kurcalayin ozellikle SP veren consumable lari kapatin direk, ona verilen paraya acimayin.

-DLC/pre order personalari lvl 20 duzeyi geliyor, bosuna alip oyun zevkinizi heba etmeyin. easy oynayin hani daha iyi, keske o levelada gelmeden claim edilemeseymis, neyseki kolay kolay acmak mumkun degil yeni oyuncu icin o yuzden cok sorun yok

-social link/confidant kasarken yaninizda o arcanay ait persona olursa bonus relationship point alirsiniz

-skiller onemli baya, cogu confidant locklu bunlarin arkasinda, zamaninizi gene iyi degerlendirin

-KITAPLAR bu oyunda baya iyi, yaninizda surekli kutuphaneden kitap bulundurun, bitirince iade edip yenisini alin. cidden metroda normalde downtime olucak zamanda kitap okuyabilmek cok ciddi zaman kazandiriyor bu defa :)

-online bagli ise touchpad ile acarsaniz kim 500 milyon ister tadi seyirciye soruyorsunuz ne yapmislar ogun diye, bunlarada dikkatle yaklasin hani. kucuk azinligin yaptigi seyler sub-optimal iken bazen cogunlukta sacmalayabiliyor :D dikkatli degerlendirin

eklerim daha aklima gelenleri, fusion vs buradan tartisabiliriz rahat rahat :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

negotiation sisteminde bahsi geçen personalara özel çeşitler var, bazıları yumuşaklık istersen bazıları sertlik, bazıları flört, bazıları saçmalama istiyor. konuşma şekillerinden ve verdikleri tepkilerden kabaca çözebiliyorsunuz persona2 gibi biraz deneyerek. sonra her defasında benzer şekilde davranarak garanti başarıya ulaşabilirsiniz.

bir de free dlc ile soma geliyor sanırım, onu satın direkt en başta 50k. ilk ekipmanları rahat alırsınız. zırh ve sonra melee silahlara önem verin çünkü laurelin iyi demiş, persona serisi verim üzerine kurulu. dmg almadan ve spyi olabildiğince idareli kullanarak ilerleyebilmek önemli. hp kullanan physical ataklar da verimli aynı şekilde melee weapon dmg yetmiyorsa hızlı öldürmeye. ama tehlikeli ve tanımadığınız düşmanlara karşı da esirgemeyin çünkü dağıtabiliyorlar küçümseyince.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

negotiation biraz cift tarafli kilic olmus, isin ekonomik boyutunu derinlestirmis

eskiden mindless grind ile pat diye bonus olarak geliyordu shuffle time, burada ise item - para - persona ve xp arasi secim istiyor. SP cok kiymetli oldugundan aslinda bunlari trigerlamakta cile

guzel yani lazim olan personayi lap diye alabiliyorsunuz, kotu kismi ise iste optimize etmek lazim yoksa bir persona ile negotiate icin 12 SP evlat acisi gibi koyabiliyor


bonus sunuda yaziyim skill upgradeler her zaman iyi degil, mutlaka bi tik oncesinide bulundurmaya kasin. ideal one more kasmak icin 3 basic elemental attacki olan bir persona fuselayinca cok rahat oluyor bu kismi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ha bir de yukarıda bahsi geçen confidantların ilişki gelişimiyle alakalı bir tavsiye: fusinglerinizi dungeon bitmeden yapıp, sonra da en çok odaklandığınız ilişkisinin arcanasında persona yakalayın, mümkünse bitişte kullanacağınız her çeiştten olsun. deck dolu çıkın mekandan. uzun vadede o bonuslar bayağı gün kazandırıyor.

p4gde şahsen 2 gidişte bir mekanı bitiriyordum, burada da hedefim o. bir de parttime iş seçerken parasından ziyade stat arttırması veya confidantlı olmaları birinci önemde, o paraları dungeonda kazanabiliyorsunuz çünkü çok daha az süre ayırarak.

bir de henüz oralara gelmedim ama sp regen veya regain tarzı item ve skill görürseniz yüksek önemdeler, eski oyunlarda heallanacak kadar spyi geri kazanabilir hale geliyordum midgamede. burada öyle bir fırsat görürseniz kaçırmayın persona ability vs.

bu arada okul cevaplarına da network answers koymuşlar, bu sefer tam kim 500 milyar ister olmuş lol. bilemezseniz bakın oradan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

guzel yazmissiniz.. eyw..

daha cok asiri ilerlemedim, deadline'in basladigi ilk gundeyim.. palace'da 3. kata ciktim ilk giriste, save alip ciktim.. daha giderim gibi duruyor ama SPler azaldi.. acikcasi hold-up kastigim icin har vurup harman savurdum biraz :).. mini-boss tarzi yaratiklarda da sansim yaver gitti, weak pointlerini buldum diye cabuk kestim ama bundan sonrasini gorecegiz..

ilk gunde oldugum icin daily social link olaylari cok baslamadi henuz.. sadece 4 confidant var iste o klasik..

kisa bir sey soracagim combatla alakali.. ben hold-up yaptiktan sonra baton pass yapmak istersem sadece kizi secebiliyorum.. sakamoto'nun arcanasinda da baton pass var.. onu niye secemedigim anlamadim..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

negotiation sisteminde bahsi geçen personalara özel çeşitler var, bazıları yumuşaklık istersen bazıları sertlik, bazıları flört, bazıları saçmalama istiyor. konuşma şekillerinden ve verdikleri tepkilerden kabaca çözebiliyorsunuz persona2 gibi biraz deneyerek. sonra her defasında benzer şekilde davranarak garanti başarıya ulaşabilirsiniz.


aslinda tutorial kisminda hangi cesidin hangi tur cevaplar istedigi yaziyor ama hold-up yaparken personanin statlarina bakip hangi cesit oldugunu goremiyorsun.. benim de combatin basinda turune bakmak hic aklima gelmedigi icin hep dogaclama oluyor :).. genelde tuttu ama ilk denedigim elimden kacti mesela..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Spyro said:



kisa bir sey soracagim combatla alakali.. ben hold-up yaptiktan sonra baton pass yapmak istersem sadece kizi secebiliyorum.. sakamoto'nun arcanasinda da baton pass var.. onu niye secemedigim anlamadim..


sakamoto'nunki confidant rank 2'de aciliyor, narutoyla ehm sakamotoyla zaman gecir rank 2 oluyon hemen zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Spyro said:

Sam said:

negotiation sisteminde bahsi geçen personalara özel çeşitler var, bazıları yumuşaklık istersen bazıları sertlik, bazıları flört, bazıları saçmalama istiyor. konuşma şekillerinden ve verdikleri tepkilerden kabaca çözebiliyorsunuz persona2 gibi biraz deneyerek. sonra her defasında benzer şekilde davranarak garanti başarıya ulaşabilirsiniz.


aslinda tutorial kisminda hangi cesidin hangi tur cevaplar istedigi yaziyor ama hold-up yaparken personanin statlarina bakip hangi cesit oldugunu goremiyorsun.. benim de combatin basinda turune bakmak hic aklima gelmedigi icin hep dogaclama oluyor :).. genelde tuttu ama ilk denedigim elimden kacti mesela..

ben o mesajı attıktan 10dk sonra çıktı o tuto lol, hold up ekranında sol üstte yazıyor çeşidi, kolaylık yapmışlar. smt4te bayağı eziyetti. dialoga girmeden bakmak lazım ama.

bu arada common sense gibi bazı şeyler var ama farketmeyebilirsiniz tabii, persona statları aakalı skillerini etkiliyor aynı şekilde strong, null filan da yazıyorsa onlar o skiller daha güçlü. bazısında strong elementine göre skill gelmez mesela, kendiniz ekleyebilirsiniz.

sp verimi adına bir diğer olay da physical juggernaut tarzı persona fuselamak, bir tane deckte tutmak mümkün olduğunca. okkalı st, physical strong ve üstü bir personaya kuvvetli vuran physical skill koyduğunuzda bayağı temizleyebiliyorsunuz etrafı. hp cost scale olur ama heallamak daha ucuz sp bakamından hep dmgsine oranla.

bir de debuffer persona yapın ve tutun ilk fırsatta, bosslara karşı debuff en önemli şey. hepsini dizince boss hele tek hedefse büyük fark yaratır. sp harcarsınız ama dağılmazsınız ve hızlı eritirsiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sadece belli vendorlarda belli günler çıkan itemları gördükçe kontrol edin çıktıkları gün, pazar günleri tv de item satıyor. mesela metrodaki drink standı stat arttıran içecek satıyor pazar günleri, para karşılığı stat paraya sıkışık değilseniz mantıklı çünkü stat arttırmak çok gün yiyen bir olay.

dediğim gibi sp regenleyebildiğiniz zaman midgame gibi kaldırmadılarsa şayet para farmlanabiliyor zaten tek bir günde çıkmadan mekandan. dungeona başlayacağınız zaman vaktiniz olsun, bayıp çıkmayın çabuk. yapabildiğiniz kadar yapın xp, para ve progress için. çünkü oyunun ana olayı ne kadar confidant ile hikaye görebildiniz. onun için de tek para birimi zaman. herşeyi tek runda bitiremeyeceksiniz her halükarda.

bonds of the people are the real power.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gerçek zaman da, oyun içi zaman da. oyun içinde malum ters gidebilme durumuna karşı hata payı ilave günler. gerçek zaman çünkü kapasanız da geri döndüğünüzde yine dungeonda olacaksınız, spden önce sabrınız bitmesin lol. doğru oynayınca sabır daha önce bitiyor bende. (:P)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

realtime birşey yok, oyun içi turnbased günlük yaşam. sadece bazı aksiyonlar zaman geçiriyor, onları ilk yaparken tuto uyarır genelde. uyarmadığı tek evden çıkarsan eve geri dönemezsin zaman geçirmeden. evden çıkmadan evde yapacağını yapman lazım birşey yapacaksan. yoksa dışarı birşey yapman geekir o gün.

ha bu arada confidant relation bonus için o arcanadan personanız deckte yoksa en ucuzundan gidip summonlayın velvet roomdan, bonus için değer kesinlikle. ilk ranklerde farketmese de sonlara doğru önemli.

bir de bazı confidantlar belli social statları isteyecek artan şekilde, onlara ihtiyacınız o an olmasa bile ilerletin fırsat buldukça çünkü ihtiyaç duyduğunuz anda yoksa ilerletene kadar zaman kaybedeceksiniz. confidantlar her an el altında değil çünkü. onların da takvimi var.

ha bu arada gene yeni oyuncular için: stat ve confidant için kaç xp aldığınızı o uçuşan nota sayısıyla görüyorsunuz. 2 yerine 3 xp alıyorsunuz mesela persona varsa confidantın arcanadan beraber vakit geçirirken. dialoglarda onları tatmin edecek seçenekler daha çok xp verir, freeform douchebag rpsi yaparsanız bayağı baltalarsınız ilişki geliştirme hızınızı, fyi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Safe roomda degilsen fast travel calismiyor, safe roomlar yokken baya kritik bisidi o :p

P3 de son aylarda 10 kat tirmanip Megidola(almighty damage tum guruba) atan zibidi shadowlarin arasinda zar zor ilerlerken reapera yakalanip 45 dakikalik ilerlemem cope gidince ilk dualshock 2 zaiatimi vermistim, yenisini beklemek zor olmadi zaten cunki 1 ay filan icimden gelmedi devam etmek

Goho-m candir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dahası burada battle'lardan kaçmak da bedava komut değil artık, gene craftable item gerekiyor. safe room harici zorlaştırılmış aslında oyun. chest key de craftable gene, sp consumable da. onların ilave vakit yemesi bayağı kazık olmuş aslında.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zorluk soyle

persona 3 ozunde zordu + gameplay secimlerinden dogan mekanik bir kabizlik vardi a.k.a. marin fucking karin

persona 4 baya casual kitleye yonelik yapilmis bir oyunda ve hem ozunde daha kolaydi hemde handholding oyunun yarisina kadar turuyordu

bu oyunda mekanikler tamami ile rafine edilmis, handholding ilk dungeondan sonra bence yok gibi, eski oyundan gelen cogu mekanik avantajda confidant bonuslara atilmis, para baya azaltilmis consumable abuse onune gecmek icin. baya baya meteliksiz ogrenci olarak takiliyorum, p4 de junesi satin alcak kadar para ile geziodum :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...