Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pillars of Eternity II: Deadfire


HellHound

Öne çıkan mesajlar

bingildak said:

ilk 2-3 saat koymuyor da. 47 saat sonra artık silkeyim yapacağınız oyunu dedirtiyor. her kombatın mikro manage edilmezse karakterin birbirine takılarak sürüklenmesi veya saçmalaması kabul edilecek türden bir tasarım değil.


şu yüzden bitirememiştim ilk oyunu
gerçekten ruhum çürümüştü
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arcane said:
en ciddi elestiri sistemlerdeki eksiklikler. bu sebeple yamalar denge degisiklikleri, revamplerle, itemizationla gecti. bu sebeple subclass diye bir feature sunuluyor. bu sebeple sistemleri yenilemeye calistiklarini soyluyorlar.


Combata diyorum agalit sisteme demiyorum, sen oyunun temel eksiklerini tümden ele alıyorsun. Oraya gireceksek faytırın atağından meycin sipelinden önce dandini companionlardan ucuz lore dumplara c&c yerine streamlined main quest akışına tonla RPG "önceliği" var. Combat ayrı, sistem ayrı, setting ayrı, hikaye vs hepsi birbirinden ayrı konular, sistemi 10 numara yazsan bile bak işte pathing issues olunca combat yürümüyor. Süper akıcı combat motorun olsa dandik sistemle yine keyifsiz oyun olur. Hani yine combatla ilgili selection circles büyüyor, melee rangeler buna bağlı artıyor karakterler üst üste binmesin diye kasıyorlar buna da eleştiri gelmişti ama o kadar ciddi bi sıkıntı değildi.

said:
tyranny'de engagement'in cozumu var mesela.


Neki çözüm?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

engagement'da tyranny'nin sectigi yontem mantigini bozmadan viable disengagement opsiyonlari sunmak. kusursuz degil. itemizationi eksik, engagement bonuslari ufak.

spesifik olarak combatin altinda yatan karakter ve combat sistemlerinden bahsediyorum. manual telafisi olan pathing ve party ai degil bunlar basi ceken combat ogeleri olmali. zira sawyer'in eline mahkumsun. keske unarmed damage'in hand slotla etkilenmesini, silahlarin recovery vermemesini, spell damage'in scalingini oyuncu olarak telafi edebilseydik.

tyranny'de melee range guzel bir yontem. selection circle muhabbeti dedigin herhalde daha buyuk collision model. karakterlerin birbiri etrafinda turlamasi ile sonuclandigi olabiliyordu. onun disinda faydasi oldu. ancak poe'de o genis alanlarin olmamasi, uzerine choke point fazlaligi gibi sikintilar var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Engagementı class ve feat based yapıyorlar, wizort gidip engageleyemiyor (feat almazsa), fighterdı şu bu bonus featlerle güçlendirebiliyor engagementlarını, bildiğin 3rd ed. attack of op. gibi mobility featleri falan da eklerler heralde.

Asıl olay tabi spell castingde. Vancian castingi (aka spell preperation) tamemen kaldırıyorlar ve tüm classlara resource getiriyorlar mana benzeri, mananın olayı da ability/spelleri güçlendirmek. Yani tüm ability ve speller /encounter (az bi /rest olur heralde yine) , atıyorum 3. levelda 5 büyü hakkın varsa 5ini de normal fireball yerine empowered fireball için harcayabilirsin, ama 10 manandan 5i gider ve mana için rest etmek lazım.

Mana falan bilmiyorum ya hoşuma gitmedi. Caster harici classları abilitylerle caster mekaniklerine yönlendirmek d&dden çok dotaya motaya ait bi hareket, çok streamlined oluyor karakterler. Cık beğenmedim. 3rd ed. iyi çözmüştü bu olayı, çoğu classın bi odağı vardı. Sawyerın hiç kötü build olmasın çabaları yine.

Ha bide full dualwield geliyor double pistol vs concept arttaki gibi. Korsan settingi oynuyorsak lazım tabi dw piştov.

Ufak tefek : BG2 benzeri questli craft tercih edebilirler, ençart için üst limitler olacak, tyranny comboları yok, main quest daha open wolrd olacak-mış , tyranny tooltipleri kesin geliyor, endurance/hp yerine wound/penalty sistemi gelebilir ki tyrannydeki hali dandikti bence gelmesin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bugün de 2m barajının aşılmasıyla birlikte multiclass için detay veren update geldi. Özetle her classın manası bonusları vs. 3e gibi %50 %50 değil de %80 civarı olacak. Bi nevi ad&ddeki kadar yüksek değil ama 3teki kadar da düşük değil.

https://www.youtube.com/watch?v=SpKyazh8mUI

Detaylar ve taslak karşılaştırmalı tablo için. Yeni stretch goallar hava civa moar voiceover ve moar localization.

https://www.fig.co/campaigns/deadfire?update=250#updates

Tabi 3rd ed.da multiclassın nerdeyse tek olayı OP prestige classları açabilmekti, josh n00blar ağlamasın diye kastığından böyle bişi görmemiz sanmıyorum mümkün olsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

MMORPGde (ne alaka dimi) söyleşi

said:
The fighter subclass Black Jacket focuses on adaptability and tactical optimization, gaining additional weapon proficiencies, reducing weapon switch time, and granting bonuses when they attack into an enemy's weakest armor type. The trade-off is worse general Accuracy and damage, meaning they really have to focus on using the right weapons for the circumstances. A subclass like the Assassin is even more of a "glass cannon" than the standard rogue (which will be more durable overall in Deadfire). Timing and positioning are critical for them because, while they can be incredibly deadly, they are quite fragile in a stand-up fight. A subclass like the ranger's Ghost Heart plays much differently than a standard ranger because their animal companion is actually a lost soul trapped in the Between, only summoned forth in combat as a spirit.


http://www.mmorpg.com/mobile/features.cfm?read=11527&game=0&ismb=1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

4 faction olacak bu defa: Valian Trading Company, Rautai Trading Company, korsanlar ve yerel Aumaua krallığı. New Vegas modeli interfaction olaylarına döneceğiz diyorlar, bu defa faction C&Cleri daha baskın olacakmış. Umarım öyle olur.



Companionların da nerdeyse hepsi belli oldu. Aloth leaden key bağlantısıyla, Eder de eothasa olan ilgisiyle dönüyor. Pallegina zaten VTC temsilcisi olur yine emo emo takılır beni sevmiiler diye.

Yenilerden bücür wookie "korsan cipher/barbar pistol dualwield". Hangi gerizekalının konsepti bilmiyorum ama direk çöp karakter gibi duruyor. Ayaktaki Aumaua açıklanmadı ama yerellerin prensi falan sanırım, yüzgeç müzgeç bide nagalığı daha belirgin bi karakter.

Bençte yatan hatun raedcerastan bi Eothas priest/monku, ixamitlliymiş. Ayaktaki hatun da kana ruanın kardeşi rautaili ranger (yerdeki kuş onun peti). Böylelikle 4 factionın da birer temsilcisi var grupta.


https://www.youtube.com/watch?v=fIUqGbIUP6c


Sevgililer gününde companion relationship olayını açıkladılar şu muhteşem vidyoyla (bi izleyin en azından başını asd), companionlar arasında da senin olaylara karışıp karışmamanla şekillenen bi ilişki matrisi olacak. Atıyorum eder maymunlarla -pardon orlanlarla- ilgili şakalı komikli yorumlar yaptığında Serafen (cipher barbar pirate dualwield pistol...) kızacak falan. Çok derin bişi beklemiyorum, yalnız romance olabilir dedi josh o hoşuma gitmedi. Mass effecte döndürmezler umarım

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Son updatelerde companionlara ek olarak sidekick diye bi npc türü tanıttılar, atıyorum bg2deki mazzy gibi banterı ve personal questi kısıtlı olan ama yine de hikayede az da olsa payı olan npc gibi. Partiyi dengelemek için adventurera alternatif. Bi tanesini de millet çok sevmiş, 5 milyon barajını geçerlerse onu tam companiona yükseltiyorlarmış.

https://www.youtube.com/watch?v=YzXD0apipV0

Gemi güzel ama asıl olay overland map. SoZ e benziyor biraz
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Companiona upgrade edilecek sidekick in resmi gelmiş. Nasıl bi waifu fanservice kasmışlar belli değil lel



Pale elf cipher rogue animancer falan fistan. 28 saat kalmış bitmesine ve 3,75m toplamış durumdalar. 4mda bunu companion yapıyorlar, 4,25de de Lilarcor benzeri intelligent souldbound weapon gelecekmiş. Meeh.

Sanırım fig fundları daha sistemde görünmüyor, 4,25e de ulaşılır diye tahmin ediyor millet.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Veeee 4.4m da bitti.

https://www.youtube.com/watch?v=uRCrYgtCLPA

4,25m da Lilarcor geldi, 4,5da gemi ekibi gelecek ki paypal ve late backlerlarla onu rahat bulurlar. 4.75teki polpovir kraken vs sea monstersla 5mdaki animu waifu companion stretchlerinden emin değilim ama.

Görseller baya gelişmiş durumda, gameplay olarak pek bişi öğrenemedik vancian castingin gitmesi ve engagementın kısıtlanması hariç. Ha bide party size 5e indi, trash azaltılacakmış falan. Aslında updatelerde bahsedilenlerin hepsi iyi görünüyor, BG1>BG2 geçişi kadar geliştirme olsa yeter zaten. Ama ben bu defa desteklemedim, nedeni de obsidianın avellone sonrası narrative yeteneğine çok güvenmemem. Keza duranceten bahsedilmemesi, grieving mother gibi bi npc görememek güven vermiyor. Çıktıktan sonra yorumlara göre alacağım bu defa.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

stretch goallere onemsiz featurelari, yarim yamalak yapacaklari belli olan featurelari koymak crowdfund gelenegi oldu. keske oyuncular tarafindan kaale alinmamasi da oyle olsaydi.


transcriptlerde, threadlerde ctrl+f > durance yapiyorsun, sonuc cikmiyor. denk gelsem ben soracagim. obsidian q&a'i de kacirdim. underrail oynadiniz mi diye soracaktim. onemli sorular.

sawyer sureclerine dair "ofiste uc tane secin koyalim dedim. eder ve aloth hikaye zorunluluguydu. ucuncu pallegina istediler sasirdim." gibi yavsak bir cevap verdi.


izlediklerimden, okuduklarimdan. aklimda kalanlar:

- oyun alpha'da
- gosterilenler hep gameplay
- poe 1 loadtimelar kabul edilemez. ic mekanlara gecis seamless olacak. save/load daha hizli olacak
- oyun dunyasina daha erken erisim ve istedigin sirada gidebilme. open world demiyor ama daha serbest. gemili videoda vardi.
- voice over butcesi iki misli, iki misli line olacak
- companion ile aran iyi olmazsa komut sesleri degisecek. aloth 50% hp altinda iselmyr'e gececek
- aoe iskalamaya son vermek icin retargetting olacak. tyranny'deki enemy target aoe olacak
- priest ve pal subclassler deity ve order. ilk oyundakiler ve yeniler olacak
- detection perceptiona gececek, scouting gerekmeyecek
- skill sistemi komple rework. 17 skill varmis. aktif ve pasifleri ayirmislar.
- az biraz environmental combat ogeleri olacak. oil barrel, gunpowder barrel, alchemy lab, water vesaire. yukaridaki videoda barrel vardi.
- berath's blessings diye replay value feature. achivementlarla biriktirip rerunlarda harciyormussun. tekrarlamak istemedigin yeri gecme, bonus rep, bonus gold, companionla baslama, soulbound silahla baslama, ekstra zorluk gibi gibi...
- factionlar koloniciler, yerliler, korsanlar
- sneak attack daha dusuk baslayip zamanla artacakmis
- rogue ve wizard resource based, guile ve arcane. level scalingli. multiclassda 75% oluyor gibi bir sey demisti.
- itemlarda stat suppression yok. stack oluyorlar. belirli slotlar belirli statlari veriyorlar. salliyorum eldiven ayakkabi slotlari dex. active bonuslarda ise sadece en yuksegi calisiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 ay sonra ...
E3 IGN vidyosu, 10dk gameplay var pre-alpha ama güzel görünüyor

https://www.youtube.com/watch?v=eebUV7hJswk

Dialog ekranlarını beğendim, her npcye suluboya tarzı bile olsa portre fikri olmuş. UI aslında genel olarak iyi görünüyor, umarım combatı ve buffları da daha açık anlatırlar da pillarsdaki gibi animasyon pikseli saymak zorunda kalmayız.

said:
- Have to upgrade ship for deep seas. - RTS like.

- Multiple options for level scaling; crit path only, side content only, both & none.

- Enemy level is shown when hovered over.

- Surprisingly smooth production, 2 more months of prod then post prod starts in August.

- Similar map count; less wilderness areas more world map exploration(?).

- No crunch at all. More smooth development talk, bigger team.

- Importing save game; even small conversation options(Calisha convo) in PoE1 can have reactivity in Deadfire.



Scalingi hiç değilse optional yapmışlar, adam gibi quest ve dialog koyacaklarına emin olsam day1 purchasetı da şimdilik takip etmekle yetiniyoruz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tam tersi White March daha çok IWD paralelinde gibiydi bence. Ama açıkçası White March part 1'in hikayesi main campaignden daha çok sarmıştı. İlk oyunun backerıydım ama bunda backer olmadım main story ve companionların çoğu yavan kalmıştı.

Ha şu çölde bir vaha tabii o ayrı. When you press a button something awesome has to happen günlerini allah kimseye tekrar yaşatmasın.

PoE II'nin combat temposu ve animasyonları baya iyi duruyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...
Casterlar için /encounter/level limiti getiriyorlar, mana kısıtına ek olarak aynı combatta her lvldan en fazla 2 tane spell atabiliyorsun. Atıyorum 6 manan var (ve her spell lvlı kadar mana harcıyor olsun), lvl1 spellden 6 tane atamıyorsun. 2 tane lvl2, 2 lvl1 atabilirsin en fazla. Bide nuke ve aoe cc gibi heavy hitterların cast timeını baya uzatmışlar, taktiksel yöne ağırlık verdik diyor Josh.

Bi taraftan mekanik olarak infinity oyunlarındaki rest spami gereksiz kılması noktasında evet çözüm oluşturuyor ama casterların bi havası bi olayı vardı hep D&Dde lvlla birlikte artan, onu yok ediyor böyle çözümler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

buyuler hakikaten impactful yapildigi surece her degisiklik kabulum.

aslinda CC ve self-bufflardan sikayetim az. sorunlari kuvvetleri degil. ote yanda agiz tadiyla elemental wizard olup akamadik. gokten ve gotten element sallamanin dusman icin caydirici bir unsur haline getirilmesi lazim. monk, barbar, paladin bir zahmet wizard ile bu konuda yarisamasin.

videodaki "fan of flames vardi ya fan of frost yaptik artik isterseniz hobblelisi var"dan fazlasi lazim. fireball'u roberto carlos gibi vurmak istiyoruz.

druid'e daha fazla support buyusu lazim. cipher'a kendi tierlari icinde denge lazim.

priest'e hicbir sey lazim degil. pardon, sadece nerf lazim. nerf stick, stitck of truth gibi inmeli agizlarina agizlarina.

malesef rest mekanigi ilk oyundaki, tyranny'deki haliyle tamamen yuk. bu devirde sadece desktop havasi katmak icin bulunmasi yeterli degil. degerli kilinmaya calistikca - misal rest bonusu ve skill ile scaling - daha da chore haline geldi. the darkest dungeon o isi cok guzel implement etmis. biraz oradan feyz alabilirler. yine pillars gibi rest bonus seciyorsun ancak standart bonuslarin yaninda class specific actionlar var. atiyorum bard aliyor sazini, priest basiyor bandajini gibi...


sistem detaylari degisir diye son haline kadar takip etmeyeyim dedim. interrupt mekanigi nasil onu merak ediyorum. pillars'in pasif, tyranny'nin aktif interrupt mekanikleriyle gelirlerse gol olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cast timelar uzun olduğu için aktif interruptlar önemli rol oynayacak evet, bide interruptı yiyince pillars gibi recovery>kaldığım yerden devam edeyim yok, kaynaklarını harcamış oluyorsun. Atıyorum Wizardsan o lvl için castlerinden birini kaybediyorsun ki /rest değil de /encounter resourceların öne çıktığı bi sistemde daha can yakar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gelmeyecek evet, çünkü Joshun özellikle istemediği bi durum o. Wizardların alamayacağı content yok, aşırı zayıf başlayıp sonda aşırı güçlü oluyorlar D&Dde, josh denge manyağı olduğu için öyle bi tasarımı hayatta eklemez oyuna.

http://www.rpgcodex.net/forums/smiles/balance.png

Tabi nostaljik gözlüklerle harika görünen wizard duelı da bi incelemek lazım objektif gözle. Inquisitor dispeliyle pierce spamleyip cast speed itemlarıyla time stopu ilk atmak mıdır wizard duel? Diğer taraftan classlar arası denge denge derken vancian castingi bile ortadan kaldırıp iyice MMO mekaniklerine dönmek de keyifsiz. Kesin şu iyidir diyebildiğim bi konu değil çünkü iki tarafında argümanlarının mantıklı yanı var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...