Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Chapecoense Faciası


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Yalniz galiba Arjantin milli takimini da bu sirket tasimis kisa sure once ve onda da 15dk extra lik filan benzin varmis. Galiba Dark'in dedigi gibi genel kullanilan yontem bu charterlar tarafindan da ben mantigini cozmedim.
Fazla benzin var diye yolu uzatmiyorsun ki. Rota belli hiz az cok belli falan filan.

Varsa yani dunyada boyle bir sistem bir mantigi olmali.
Mesaj tarihi:
Abi daha az yüklüyorsun uçağı, maliyetten kurtarıyorsun.

Mesela ufak firmaların daha az bagaj hakkı vermesinin sebebi de o, uçağa yüklenecek her şey belli olduktan sonra ağırlık, mesafe, süre vs. hesaplaması yapılıp ona göre yakıt yüklemesi yapılıyor. Ekstra her kg ciddi maliyet yaratıyor.

Bunun bi hesaplama yöntemi vardı da şimdi unuttum. İnsan ağırlığı da mesela sabit bi kg alınıp ona göre eklemesi yapılıyordu falan filan...

Havacılıkta her şey maliyet üzerine kurulu :(
Mesaj tarihi:
Dogru bi an onu denklemin disinda tutmusum nedense. Gidi gidina koyulmasi feci kotu ama ya.

Hani klasik ucagin donucek kadar benzini veya yarisi var olayi patliyor demek ki low budget airlines da.

O mantikla mesela hava kosullari dandikse sicabilirsin cunku daha cok yakit harcar diye tahmin ediyorum. Diyelim firtina var ne bok yedin dfs.
Mesaj tarihi:
Yani uçağa neyin ne kadar yüklendiği falan her şey pilotların eline veriliyor, onaylarından geçiyor zaten.

Acil durumlarda zaten uçakta problem çıkma ihtimali %0,5 bile olsa en yakın hava alanına acil iniş zorunluluğun var. Kaptanların risk alıyorum deme hakkı yok. Kaptan derse bile FO'nun oraya oturtulma sebebi gerektiğinde kontrolü ele alıp riski önlemek. Yoksa uçakları tek kişide uçurabilir.

Burada zaten kaptanında suçu var ki eleman zaten problemli bir elemanmış, aranıyor mu neymiş bi istifa olayından dolayı vs...

FO zaten eski model, ilk defa uçuşa çıkan 29 yaşında bi kızmış.
Mesaj tarihi:
Bu arada ucagi ucuran pilot sirketin sahiplerinden biri, toplamda 8 elemanlari var zaten. Sirketin son 2 ucagindan biriymis bu hala aktif calisan, batma noktasina yakinlarmis. Acil durum inisi istersen indiginde bunun bir suru burokrasisi var, sorusturmasi var. Bu kadar tehlikeli ucmaktan muhtemelen yasak gelirdi sonrasinda. O yuzden adam son ana kadar zorlamis sansini.
Mesaj tarihi:
DarKRideR said:

Yani uçağa neyin ne kadar yüklendiği falan her şey pilotların eline veriliyor, onaylarından geçiyor zaten.

Acil durumlarda zaten uçakta problem çıkma ihtimali %0,5 bile olsa en yakın hava alanına acil iniş zorunluluğun var. Kaptanların risk alıyorum deme hakkı yok. Kaptan derse bile FO'nun oraya oturtulma sebebi gerektiğinde kontrolü ele alıp riski önlemek. Yoksa uçakları tek kişide uçurabilir.

Burada zaten kaptanında suçu var ki eleman zaten problemli bir elemanmış, aranıyor mu neymiş bi istifa olayından dolayı vs...

FO zaten eski model, ilk defa uçuşa çıkan 29 yaşında bi kızmış.


Yok abi olay tam olarak söylediğin gibi değil. Acil iniş ve riskle ilgili söylediğin kısımlar o kadar kırmızı çizgiler değil. Acil iniş kaptanın insiyatifinde bazı konularda. Ayırca f.o. ile ilgili söylediğin şeyler çok kırıcı o konulara girmicem bile.
Mesaj tarihi:
Kızın eski model ve CV'si olmaması ile alakalı mı? Yani onlar kırıcı bir şey değil ki asdfads

He yeterliliğini sorgulamak bana düşmez tabii ki ama uçurmak için yeterli olsa bile genellikle amatör FO'ların psikolojik olarak kaptanın emirlerine karşı çıkamama sorunu var. Böyle böyle sadece orada görevini psikolojik olarak yerine getiremediği için fark ettiği olaya müdahil olmaktan kaptana güvendiği için kaçınıp kazalara engel olamayan çok fazla vaka var.

Yani orada çok kırıcı bir şey yok :(

Ayrıca risk durumu gayet kırmızı çizgilik bir şey ya, eğitimlerde bile bu öğütleniyor. En azından THY ve Atlas eğitimlerinde diyeyim.
Mesaj tarihi:
Yok abi kırmızı çizgi var ama kaptanın insiyatifinde çok şey var. Thy de öyle zaten ben oraya göre konuşuyorum. Mesela motorlardan biri bozulursa acil iniş değil kaptanın insiyatifinde. Duruma göre hareket ediliyor yani. Konuyu okumadım sadece alıntıladığım posta cevap yazdım.

Abi f.o. nun görevi sadece yanda oturup başkan onu yanlış yaptın bak demek değil o biraz kırıcı. F.o. larda kullanıyor abi uçağı :(.
Mesaj tarihi:
Ya tabii biliyorum, kullandırtıyorlar kaptana yük olmasın öğrensin falan diye de asdfsadf ben de eğitime hazırlanıyorum FO'luk için zaten AFA'ya, ondan dolayı bilgiliyim konuda da :( Şaka bi yana aslında çoğunlukla FO kullanır, kaptan böyle böyle yapacaksın der ama her şeyin sorumluluğu kaptandadır, son karar vs...

Kaptan tabii her şeyin sorumlusu ama sırf onun insiyatifinde diye hatayı hata ile örterse sonuçları ağır olabiliyor.

Benim bildiğim mesela geçen sene yere kanadı vuran Milano uçağınının kaptanı ve FO'sunun işine son verildi. Sebebi de; uçak zaten iniş prosedürlerini tamamladıktan sonra kanadını yere vurmuş olsa dahi inişi tamamlaman, acil tahliye ile uçağı boşaltmanın gerektiğiymiş.

Kaptan orada kanat yere vurmasına rağmen kendi insiyatifinde tekrar kaldırıyor, tur attırıyor ve tekrar düzgün iniş yaptırıyor. Ama bu işte prosedürlerde hataymış. Kanadın veya motorun aldığı hasar tahmin edilemez olduğundan havada daha büyük sorunlara yol açıp, belki de herkesin ölümüne sebep olabilirdin diyor.

Kaptan belki o kalkışla da olası bir yer kazasını engelleyip atıyorum 50 kişinin hayatını kurtardı ama verdiği kararın sonunda bütün uçağın hayatını riske attığından dolayı suçlu bulunuyor ve işine son veriliyor.

Ha firma bunu yapmayabilirdi de tabii ayrı konu.

Yani çok ucu açık konu, kaptanların sınırsız yetkisi var ama firma kendi prestijini vs. her şeyin önünde tutuyor :(
×
×
  • Yeni Oluştur...