bingildak Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 sanal pos entegrasyonu konusunda bir sıkıntımız var, bir türlü çözüm üretemedik var mıdır yardımcı olabilecek? yaşanan senaryo şu: 1) kullanıcı sitede 2) bankaya yönlendirildi 3) bankada ödeme alındı 4) siteye dönmesi gereken adımda bir sıkıntı oluyor 5) siteye dönmediği için sipariş oluşamıyor (onay-red kodu dönmüyor) fakat ödeme alınıyor süreçte. 4 deki sorun genel bir sorun değil, internetin kopması kullanıcının browser tuşlarına basması yada yada bir sürü şey olabilir. bu senaryoda (bankadan web sitesine onay veya red koduyla dönmediği) ödemeyi teyit etmek için nasıl bir geliştirme yapılabilir? Sanal pos a sorgu gönderme gibi bir şey var mı mesela X numaralı işlemi onay veya red almış mı gibi? benzer projelerde iş yapmış arkadaşlar bilgi paylaşırsa çok sevinirim. ödemenin alındığı ama siparişin oluşmadığı senaryo bizim için en kötü senaryo, çok nadir oluyor ama ortadan kaldırmaya çalışıyoruz tamamen. hb'de falan hiç böyle bir soruna denk gelmedim ama geri zekalı değilim ondan olabilir.
sardalya Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 banka'nin ayarlarinda callback url girebilecegin bir yer yok mu, genelde bu tur 3 party iceren islemlerde istersen onlarin da sana notification gonderiyor olmasi lazim. bilmiyorum bankalar ne kadar gelismistir bu konuda ama.
Malibu Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 3D secure'un half-full-pay gibi seçenekleri vardı istediğin şey sanırım onlardan birisi. Geçenlerde bir sanal pos hatası için araştırmıştım da aklımda öyle kalmış. edit: Şimdi tekrar okudum da sanki ben çok farklı anlamışım ilk okuduğumda
Peregrin Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Callback sayfasinda bizim de hata falan dondurmuyordu, hatta biraz daha sacmasi siteye siparis ID si geliyodu ama ici bostu. Sanalpos arayuzune girince gorebiliyordum. Meger geri cagirma seklinde bi sorun varmis, success yada failed.php'yi duzenledik, module entegre ettik oldu. Sizde nasil bi sistem var bilmiyorum ama.
ad3m Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Her bankanın farklı bi olayı var muhakkak ama peregrinin yazdıklarını uyguluyormusunuz en success dosyasına odaklanın ayrıca biranda mı türedi bu sorun?
ad3m Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Yarın geçince bakarım garanti ve yapı kredi apilerine fakat sanmıyorum öyle bir sorgunun olduğunu en iyi ihtimal bankanın sanal pos yöneticisinde (sanki böyle bişi vardı) ödeme olunca mail falan attırmak olabilir.Emin değilim tabi sanki garantide böyle bişi vardı.
bingildak Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 callback sayfasında hata dönmüyor abi bizde. sorun kullanıcının banka sayfasına direct edildiğinde normalde geri dönmesi gereken noktada kullanıcı müdahalesi veya bağlantı kopması sebebiyle dönemiyor. ondan red veya onay hiçbir şekilde bize geri yansımıyor. olayın manuel çözümü ara yüze girip ödemeleri kontrol etmek ama işte çok manuel ve gecikmeli bir durum. kullanıcı para çekilip de siparişin instant oluşmadığını görürse direkt çıldırıyor. sorun sistemi kurduğumuzdan beri var ama işte 100 siparişte 1 falan oluyor. genelde konya, mersin gibi daha böyle kullanıcı deneyiminin zayıf veya bağlantıların kötü olduğu illerde. benim kendim deneyim edemediğim bir durum olduğu için bir türlü tam olarak ne olduğunu bilmiyorum. en iyi örnek şey gibi düşünün işte, iş bankası sayfasına gittin SMS e gelen kodu girip çat diye X'e basıp kapadın. ödeme alındı ama yönlendirme yapmasına izin vermeden sayfayı kapattın haliyle siteye bir onay veya red dönemedi. bu durum için kontrol yazalım dedik, atıyorum siteden çıktı ama 1 dk boyunca gelmedi alert versin falan ama o da soruna tam çözüm olmuyor. ancak pos a gidip ID üzerinden kontrol edecek ki "ödeme alınmış" mesajını çıkartabilsin.
bingildak Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 biz hiç "iptal" için kurulum yapmadık ama atıyorum hb'de olan iptal falan direkt kullanıcıya sanal pos üzerinde aksiyon aldırabiliyor. kullanıcı olarak panelden sipariş iptal e bastığın anda pos üzerinden iptalini gerçekleştiriyor. bu olay aslında sitenin sanal pos a direkt aksiyon göndermesi ile olmuyor mu örnek olarak?
WaNTeD Mesaj tarihi: Kasım 16, 2016 Mesaj tarihi: Kasım 16, 2016 callback olur mutlaka, redirect le işlem onayı olmaz ödemede. entegre eden eleman biliyordur onla çözmeniz lazım. bankanın da doc u vardır kesin callback dediğim, işlem tamamlandı, iptal oldu, yarım kaldı vs bildirimleri için url ister sizden oraya post eder. return url değil yani
ad3m Mesaj tarihi: Kasım 16, 2016 Mesaj tarihi: Kasım 16, 2016 bingildak said: biz hiç "iptal" için kurulum yapmadık ama atıyorum hb'de olan iptal falan direkt kullanıcıya sanal pos üzerinde aksiyon aldırabiliyor. kullanıcı olarak panelden sipariş iptal e bastığın anda pos üzerinden iptalini gerçekleştiriyor. bu olay aslında sitenin sanal pos a direkt aksiyon göndermesi ile olmuyor mu örnek olarak? İptal için kullanıcı yaratıyorsun sanal posta onun üzerindenden yapıyorsun PROVAUT (istek gönderen satış yapan) PROVRFN de iptal için misal. Aslında check için şöyle bişi yapılabilir denemek lazım emin değilim ama sonuçta sipariş id unique olmalı sorguyu bunun üzerinden yaparsanız dönen hata koduna göre alışveriş yapıldığı saptanabilir.Yani o id kullanımdaysa onay alınmış demektir.
ad3m Mesaj tarihi: Kasım 16, 2016 Mesaj tarihi: Kasım 16, 2016 Bu arada garanti de kısmında kullanılmak üzere • orderinq (Sipariş Sorgulama) • orderhistoryinq (Sipariş detay sorgulama) tam işini görecek 2 sorgu var açın bakın api doclara ama allah sabır versin nasıl boktanlar :D Bunu banka it elemanları ile de çözebilirsiniz bu arada onlardanda yardım isteyebilirsiniz.
bingildak Mesaj tarihi: Kasım 16, 2016 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 16, 2016 eyvallah, ben bunları kurcalayım biraz. ya sanal pos konusunda bankaların verdiği yardım çok kısıtlı. genelde sadece testlerde yardımcı olabiliyorlar. belki de küçük balık, büyük balık muhabbetidir bilmiyorum. garantiyi çözsem 60% ı çözülüyor zaten, o tek başına büyük bir adım.
Öne çıkan mesajlar