Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

UO mod : Rework


hattok

Öne çıkan mesajlar

Selam arkadaşlar. Bir şeye başladım ben uoyu modlayıp var olan sınırlar içinde kendi mmorpgmi yapmaya başladım. Sphere kullanıyorum gayet güzel gidiyor her şey. Yaptığım bütün gelişmeleri bu blogda yayınlayacağım şimdilik sadece bunları koydum. Yaklaşık bi 10 15 İçerikten sonra oyunu alphaya açmayı planlıyorum ama bu biraz uzun sürecek. Çünkü tek basımayım ve sphere scripting eskisi kadar hakim değilim. Sphere scripting bilen ve yardımcı olmak isteyen varsa fikirlerimi anlatabilirim beğenirse projeye destek olmak isterse ekibe katılabilir.

Şimdilik sadece Bu 3ünü koyuyorum.Daha devamı gelicek. Aura içeriği ve knockback içeriğini koyucağım yakın zamanda.

Düzenlemem düzeltmem yazmam gerken bir sürü kod var. Oyunun oynanabilir kısmında hiçbir problem yok her şey yolunda sadece eklentiler yüzünden şimdilik açmama gereği duyuyorum ki zaten eşyaları düzenlemem gerekiyor.O yüzden şuan için erken. Kimse iplemiyor şuanda o yüzden yaptığım her şeyi bu bloga koyacam cünkü elimde somut gösterebilcek bir şey olduğu zaman insanlar daha basit ikna oluyorlar.

Blog: http://sphereuo.wix.com/ultima
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

xxbar said:

Patladı mı?


Patladı mı derken? hahah Destur daha alphaya bile giremedim :p


Suark said:

silahlara şöyle güzel bi diversity koysana, herhangi bi X silahı tercih edilir olmasın.


Silah olarak kabul eder misin bilmem ama basic combatta çok farklılıklar ekleyeceğim.

Mesela Wrestlerlar melee karakterleri ittirebilme şansı olacak wrestling sayesinde. Anim 16 ile (elleri uzatıp ileri doğru eğilen spellcast animasyonu) ittirme tadı verilebilcek. Warriorlara speedmode özelliği ile charge vericem.Charge çok yüksek stamina consume edicek. Stamina ile attack speed belli oluyor bu arada. Archerlar yanlarında Torch bulundurursa fire arrow atıcaklar, fire arrow da klasik dotlu vurucak. Wowdaki hamstring gibi movement speed düşürebilecek warriorlar. (speedmode 2) Knock down de olucak. Bir nevi kritik vuruş gibi daha çok dürtmeli ve ezici silahlarda olucak. Swordman için henüz bir şey bulamadım ama ona da ekleyeceğim. Bleed gibi kekoca bir şey eklemek istemiyorum ama bulamazsam çılgın bir şey onu koyarım herhalde.Dual wieldlar double damage vurabilecek.Bardiche ve halberd alan vurabilecek. Çok fazla eklenecek şeyler var.

At olmayacak at olunca çok karambol oluyor oyun. Tabanvay oyunu daha güzel kılıyor hem skillerle çok daha sentezlenebiliyor. Çünkü bazı yetenekler at ile çok fazla avantaj sağlıyor hepsini tabanvay için tasarladım.


Bugun stealth sistemini kayıt edip koyucam.



edit: Stealth geldi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya aslında bu kadar degıstıyırosan su wrestlıngı falan toptan kaldırıp cok guzel bı low magic setting yapabilirsin.

he bide hesap kitap yapıyorken, skilleri 10 dan baslatıp, 20 skilin bile işe yaradıgı bi sistem yapabilirsen, casual casual kasmadan oynarız negzel.

farklı bişi olur yani
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Amacım o ya zaten 10 skillde bile iş yapabilsin skiller. 30'a kadar hiçbir şey yapılmıyor resmen fail fest geziyorsun onu da senin dediğin gibi yapmayı planlıyorum.

Healing sistemini değiştirdim. Oyuna healer sınıfı eklemek için bandaj hp verişinde değişiklikler yaptım.

Healing 100 olan kimse 30 heallayabiliyor maksimum ama statlar ekstra bonus vermekte. Mesela, 100 str 100 dex 50 inti olan birisi (stat cap 300 olcak bu sadece kücük bi örnek) STR ve DEX için her 50 puanda +1 heal veriyor.Int skilli yüksek olanlar ise her 50 puanda +3 hp ekstradan heallıyor.

Yani şöyle kabaca hesaplarsak
100 str : +2 hp
100 dex : +2 hp
50 int : +3 hp

Klasik bir warrior buildinde 30 + 7 olarak heallıyor.

Mesela int'i yüksek bi template yaptığımızda

100 str : +2
50 dex : +1
150 int : +9

Toplamda 30 base + 12 hp bonus heal vericek.


edit : Low magic settingden kastın tam olarak ney? anlayamadım güzel bi içerik olursa neden olmasın eklenebilir.

edit2 : Oyunu acayip casual yapıcam zaten. Skill gain yok ya da cok zor olucak ama skill arttırmak için exp point gibi bir şey olucak kazandığın her puanla istediğin skill'i arttırabileceksin.Statlar da aynı şekilde aynı xp puanı ile stat da arttırabiliceksin.Zor artmasının sebebi de o kadar xp kasarken arada 0.1 0.2 falan gelsin. Kaldı ki kullandığın skill ile yaratık öldürdüğünde skill scroll düşürmeyi planlıyorum onla da 0.1 0.2 neyse arttırabileceksin skilli.Ya da xp boost scroll'u gibi bir şey düşer kullandığında ekstra xp verir ki casual oyuncular için kolaylık olur. (oyuncular arası satılabilir bile olabilir :D)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Güzel proje olarak gözüküyor takipteyim. Fakat o kadar ufak skill gain casualı bıktırıp grind feste mi çevirir diye düşünmedim değil. Skill scroll muhabbeti güzel olabilir esasen. Xp sistemi hakkında da aslında uo'yu sevme nedenlerimden biri xp grind yapmamaktı. Şimdi hem skill kasmaca hem xp kasmaca (gerçi ikisi bir arada gidiyor gibi sistemde şuan senin) biraz yorucu olmaz mı ?

Mounted combat ı tamamen kaldırmak yerine aslında ona özel bir kaç bişi geliştirilebilir.

Swordsmanship falan için dümdüz bleed koymaktansa wounding blow koyabilirsin mesela. Yeteri kadar wound bleeding e yol açabilir vs.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi açıkcası skill gain olayını nası yapıcam ben de bilmiyorum. Şimdilik kestirip atmak için böyle bi fikir düşündüm evet dediğin gibi zamanını cok harcayan yine bir adım önde olucak ama belli bi xp kasıp garanti skill de alabilmek mümkün. Mesela 1 saat sword kastın diyelim ne skill geleceği belli değil. Ama 1 saatte efektik şekilde serice öldürüp kullanabilirsen skillini en azından (sayıyı atıyorum) 5.0 yapacağın garantidir. Böylece günde 1 saat ayırmak isteyen oyuncu için 1 saat xp kasıp skillini garanti bir şekilde arttırabilir böyle düşünmüştüm ben.Başka fikirler de düşünmekteyim varsa fikriniz skill gain olayına dinlemek isterim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya skill kasmak zorunda kalmayalım, az skilde iş yapsın ve 50 skill mesela, baya bişi ifade etsin insanlara.
100 göremeyelim, bu durumda kasmak için uğraşmaz insanlar.

Low magic olarak, zaten uo biraz low magic gibi bişi, 64 tane büyü var hepi topu.
Ama casterlar azaltılabilir, ortalıkta koşturup harm adan mageler görünce işin ağırlığı azalıyor heh.

Tamamen büyüyü kaldırabilirsin oyunculardan, Balance la uğraşmazsın hem.
Tabi bu durumda transportation için bir sürü gate koyman ve binek koyman lazım.

Binek olayında da, combata girince binek wowdaki gibi unsummon olabilir, bu tarz bişi yapaabilirsin.
He bide zırhlara güzel penaltyler, statcapi de düşük tutarsan, insanlar giydiği elvideni bile hesaplamak zorunda kalırsa baya güzel olabilir.

diversity bence en güzel şey ama genelde konu uo olunca 2-3 template ağır basıyor. Belki biraz işin içine büyü girdiğinden öyle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İnan magery ile ilgili şikayetim benim de çok. az stat puanı olabilir mantıklı normalde 300 düşünüyordum ama eşyalardan,bufflardan,potlardan alacağın + statlarla düşününce gayet mantıklı geldi az statcap. Skillcap olmicak isteyen istediğini kasabilecek. Yani olursa da çok yüksek bi skill cap olur 15x gibi. Vallaha şu düşük statcap olayı kafama feci yattı ama itemlar olsun heallar mage spell damageları falan hepsini tekrar değiştirmem gerekicek hoş değiştiririm sıkıntı değil.

Speller birbirini iptal etmeyecek. Mesela Str,Dex,İnt spellerini attıktan sonra üstüne bir de Bless buff'ı atılabilecek :P Bunu az statla düşününce makul geldi gayet.

Son olarak bahsettiğin itemların +ları -leri olacak. Mesela platemail giymek isteyen bir mage olabilir sıkıntı yok ama meditasyon yapamayacak ve meditasyon pasifinden baya az bi + alıcak. Warriorlar platemail giyenlere dex penaltısı yerine silah sallama hızı düşürülecek. Böylece glasscannon diye tabir ettiğimiz full barzo damage az armorlu adamlar da olabilcek. Cloth armor ile +5 silah sallama hızı, deri set ile +3 studed ile +1 Ringmail ile 0 Chainmail ile -1 Platemail ile -3 -4 gibi bir şey verilebilir. Dexterity penaltısı cok zalimce olur :P

Silahların ve zırhların şöyle özellikleri olacak.

Avantaj Dezavantaj olarak :
Hızlı spell attırtma
Büyülerde mana kullanımı azalması (max %40)
Hızlı silah savurma
Vurma şansı arttırma
Silahlarda ekstra hasar artışı
Defans/karşıya ıskalatma şansı arttırma

Silahlarda ve zırhlarda cold,fire,poison,energy ve physical özellikler olacaktır. Yüksek physical resist'i olup Fire resisti düşük bir arkadaş fire damage bazlı bir silahtan güzel damage alacaktır.

Resistler maksimum 70 e kadar artmakta 70te invul mod gezmektedir ama tabiki ben capleyeceğim.50 ya da 60 iyi gibi duruyor. Resisting spells'in fire,cold,poison,energy'e + resist vermeli mi vermemeli mi emin değilim hala. Resisting spells'i sadece spell tamamen yok sayma veya spell tamamen yok sayma + spell damage'i düşürme olarak eklemeliyim, Bilemiyorum.Hepsini oyunu kullanıcıya açtıktan sonra test ettirip player'ı en çok memnun eden hangisiyse onu koyabilirim en doğrusu bu olur sanırım.

Mage harm atma olayına gelelim :P
Abi yaratıklar senle aynı hızda koşuyor. Tamam hepsi değil (giants vs onlar biraz yavaş yapıcam çünkü çok saçma olur asdf) Yani okçuluk bile tank olmadan hayal. Ama okçuluk çok iyi olucak vurdumu şlank diye oturtacak. Okçulukta mesafe arttıkça skillinle orantılı missrate'in de artacak. Mage olayına dönecek olursak. Precasting mi yapsam yoksa eski uo stilli mi onu da bilmiyorum. Onu da test ederiz. Büyücülüğü baya köklü bi değişime götürücem. Dallandırıp budaklandırıcam biraz. Belli başlı standart büyüler olucak herkesin atabileceği ama Mesela summoner tipi bir büyücü için summon spelleri kullanabilcek. Zaten yaratıkların coğu hemen hemen player ile aynı hızda koşacağı için summon edilmiş yaratıklar baya tehlike arz edecek :D Buff yapan bi (cleric diyelim ya da) bi büyü dalı olucak. Bu ise çok daha güçlü şekilde buff spellerini atabilecek ve bless kullanabilcek. Ya da tam tersi bütün herkes bless kullanır geriye 3 ayrı buff spell kalacağı için buff dalında olanlar sadece str int dex bufflarını güçlü şekilde kullanabilcek (Bu arada buff durationları baya uzun sürecek yaklaşık 10 dakika kadar ve bütün bufflar stacklenebiliyor debufflar da stacklerin üstünden hareket ediyor)

Değiştireceğim bir sürü spell var.
Teleport örneğin insta cast olucak ama cok yüksek mana yiyecek.

Wall of stone büyüsü 1 tane atıcak ve 1 2 saniye gibi bir şey durucak sadece. Amaç ise cover olayı.Bu da instant cast ve biraz yüksek mana tüketicek. Archer ve magelerin sightlarını bozmak için çok güzel bi büyü olacak. Poisoning'i değiştirecem çok daha efektif bi poisoning ve farklı poison tipi speller ekleyeceğim.

Fireball : şansla 2 tane falan cast ettirtecem.
Magic arrow : Magery'e bağlı (magery/200) recast ettirebilirim. (5 tane arka arkaya atıcak 100mageryle)

Spellerin hepsini 0magery ile bile cast edebileceksiniz ama magery becerinize göre fail şansı olacak. Bütün spellerin istediği mana, casting time'ı ve istediği magery değiştirilecek.


3d Client ile girdim, baya güzel duruyor ama bilemedim tabiki 3d client efektleri olsun oyuncuya daha iyi bi oyun ui imkanı sağlıyor kolaylaştırıyor baya.Onun da videosunu çekerim belkim :3

Tracking skillinin işleyişini koydum bloga Bakabilirsiniz :p


Edit : bu arada oyunu global yapcam o yüzden ingilizce yazıyorum bloga. Blogdaki tarzancamın kusuruna bakmayın ^^
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aynen Merak etme olucak onlar. Çünkü işin içinde tek bir resist olmayacağı için barzo gibi platemail gitmek pek akıllıca olmicak. Ya da pve de daha cok tercih edilcek damage reduction için. Çünkü resistler ciddi anlamda damage düşürüyor. 30 armor Alınan damage'ın %30unu düşürüyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam Yeni 2 Melee özelliği ekledim

Shadowling :
http://sphereuo.wix.com/ultima#!Shadowling-TEST/l9tpu/575363b80cf2b2ec517d5850


Dual Wield :
http://sphereuo.wix.com/ultima#!Dual-Wielding-/l9tpu/5753635a0cf2b2ec517d57ef


Sizce nasıl olmuş?

Shadowling için henüz bir şey yapmadım ama örnek güzel bir silah tasarımı. Belli bi şansla bi add çıkarır 3 5 vurur falan.Nasıl sizce?

Dualwieldda klasik 2. el hasarı yarı damage veriyor.



Eklediğim 2 3 özellik daha varda onlar pek videoluk bir durum değil.

Oyuna Saat/Ay/Yıl Sezonlar (bildiğimiz sezon yaz kış sonbahar ilkbahar (sıralama doğru değil :p biliyorum)) Kış sezonunda biraz bozuk oluyor ama etraf random karlı oluyor ve yere kar tanesi düşüyor. Oyunun kendi zamanına göre gerçek zamandaki gibi gece kararması var. Şöyle ki normalde kışın gece erken saatte kararmaya başlar burda da böyle. Kışın sürekli kar yağma animasyonu alacaksınız çok fazla olması rahatsız ediyor ona da ayar çekmeye çalışıyorum. Kışın ağaçların yaprakları yok.İlkbaharda yağmur yağması var ve şimşek çakması var (dikkat şimşek playerlara çarpabiliyor asd) İlk baharda her taraf ekstra çiçek şeyleriyle dolu. Sonbaharda çoğu ağacın yaprakları sararmış durumda. Yazın ise normal yaz işte :P

Bunun haricinde Kara ve Deniz ticareti ekledim ama şuan onları sadece öylesine ekledim çok fazla düzenleme yapmam lazım.

Şimdilik gelişmeler bunlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...