Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fransız dil edebiyatı ve isteksizlik :D


hattok

Öne çıkan mesajlar

abi bu bolumlerin, unilerin acilmasi ya da okunmasi icin bir sebep sonuc iliskisi yok ne yazik ki.

hobi olarak mi yapiyorsunuz yani?

gereksizlik bildigin. aslinda beyin gucunden faydalanma imkani olsa, 4 senelik bosa harcanmis beyin gucunu topla, arastirmalarda server olarak kullan. cikista diplomalarini ver, ne de olsa "ne ise yaradigi" adamlar icin onemli degilmis.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi onu iş görüşmesinde illede üni mezunu isterim diyen patronlara söyliceksin.Lise mezunu adamı alıp 4 senede o üni mezunundan kat ve kat daha iyi eğitirsin.Ama şu anki moda bu yapıcak bişey yok.Adam benim elimde diploma olsunda onlar işe almasın kafası.Bu benim 2.üni yani bu da bitince 2 diploma olucak bakalım bu benim iş başvurularımı nasıl etkileyecek
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi 125 universite bitirsen ne..adamlarin genelde aradigi ara eleman. ya pazarlamaci ya montaj elemani..o tip isleri de universite mezunu adam begenmiyor..gidip pazarlamaci olacagina polislik kasiyor oluyor..

hani bence is yapar dedigim eleman..

herhangi bir univ. mezunu olmasa da olur..ama 2-3 yabanci dil bilsin..ingilizce degil tabi ki..cince olur rusca olur ispanyolca olur..

2 aylik yemek gastohedehodo kursu degil de bildigin mengen ahcisinin yaninda 2-3 sene calismis 2 yumurta kirsa devamini isteyecegin ahci yamagi..

meslek lisesi yada dengi fiziksel olarak montaj nedir bilen ama prezentabl kendini yetistirmis ozel uretim bir parca istedigin zaman balik gibi sana bakip da yog ondan bizde yapamiyok demeyecek 3d dusunebilecek eleman..

ne yazik ki kendi sanayi devrimimizi yapamadigimiz icin 1.5 2.0 en fazla 2.5 ayarinda calisabilecek yada o gecislere hazir eleman..

yani el ile yaptiginin makinesini..makine ile yaptiginin otomasyonunu ..otomasyonun sisteme entegrasyonunu saglayacak eleman..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pek ekonomiden anlamıyorum. Fakat bu kadar çok teknik bölüm olmasının nedeni biraz da piyasanın kendisi gibi geliyor bana. çoğu büyük firma eskitme usülü çalışıyor. belli bir süre aynı iş üzerine çalışan ve bu konuda ciddi şekilde uzmanlaşan çalışanlar bir süre sonra kâr-fayda hesaplarında zarar olarak görünmeye başlıyorlar. uzmanlığından dolayı, başta maaşı olmak üzere beklentileri artan çalışanın yerine daha düşük maaşla çalıştırabileceği işçiler şirketlerin işine geliyor. haliyle işçi kadrolarının düzenli olarak değişmesi firma için çok daha kârlı gibi görünüyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

universiteler neden var? bu sorunun onemi gereksiz bolumlerin engellenmesi icin gerekli.
fazla sayida universiteniz olabilir ancak onemli olan universitelere neden ihtiyacimiz oldugunu anlayip bunu yansitabilmemiz.

universiteler kabaca ozellesmis bilginin toplandigi, paylasildigi ve arastirildigi ve yenilerinin uretildigi bilgi kupcukleri.
evet universitelerin bir amaci da meslek edindirmektir, begenseniz de, karsi da ciksaniz realite budur. artik yaptigimiz isler daha teknik hale gelmeye basladi ve ozellesmis insanlara ihtiyac duyuyoruz, oyle ki gecmiste tek bolum olan cok sey gelecekte cokca alt bolume ayrilmak zorunda kalacak. uzmanlasmanin gerektirdigi ilerlemeler, ozel sektor onculugunde ya da (daha cok) ihtiyaclari sayesinde ilerliyor.

ama saniyorum ki daha onemlisi (iyi universiteler en azindan) universiteler nasil yasanilacagini, nasil bir insan olacagimizi da ogreten yerlerdir. sadece bir dusunme semasi olusturmaniza yardimci olmazlar, dahasi nasil bir toplum icerisinde yasanilacagini sekillendirmenize imkan tanirlar.
(istanbul'daki iyi sayilacak 3 uni.de'de bulundum. bu kismini verebilen tek okul boun idi. itu ve yildiz lise+ olur anca)

universitelerin esas hedefi, gelisim ve surekli gelisim iken gecmise koklu halde bagli ve degismeyen ezberlerin universite catisi altinda yer bulmasi ve "aslinda cok ilgilenmiyorum ama diplomam olsun yaw"larin buralarda okumalari halen beni sasirtiyor. bu bildigin universitenin tepki olarak dogdugu din dusuncesinin farkli bir versiyonu.

bazilarinin yazdigi gibi mesele "sadece" muhendislik degil, mesele ilerlemeyen ve gereksiz olan kisimlarin kacar ogrenci aldiklari. ayrica universitelerin "biz neden universiteyiz" diye dusunup dusunmemeleri ve genclerin "neden universiteye ihtiyacimiz var?" sorusunu kafalarinda hic sorgulamamis olmalari.

bilmiyorum bir sonraki jenerasyondan birisi ile rahatca konusabiliyor olsam "ne okumak istiyorsun?" sorusundan once "universitelere neden ihtiyacimiz var sence?" sorusunu dusunmesini ve bir sonuca ulasmasini saglamaya calisirdim sanirim. universitenin ne oldugunu anladiktan sonra neden okuyacagini dusunmesi daha basit bir durum.

fransiz dili edebiyati...
toplam kac ogrenci aliyor tr'de bilmiyorum.. ne kadari gerekli, neden ihtiyac duyuyoruz, ihtiyaciniz var mi, calismalari "universite" seviyesine erisiyor mu yoksa "egosu bol lise hocalarinin kendine profesor unvani verdikleri derslikler toplulugu"ndan mi bahsediyoruz...

bana sorarsaniz tr'de cogu "diplomam olsun abi" bolumu asiri gereksiz ve genel toplum cikarlari icin uzun vadede zararli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

universiteler insanlari yontar..belli kaliplara gore disiplinize olursun..cogu bolum is ogretmez ama bakis acisini ogretir o bilgi birikiminin ortak lisanini ogretir..

benim diploma is iliskisizliginde en cok acidiklarim ogretmenler..cogunun hayali ogretmen olmak en babasi polis olup trafik tescilde damga basiyor..hos en fazla 10 seneye kadar issiz doktor ordusu ile de karsilasacagiz ya..belki o kadar bile surmez..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dasaaa said:

o dershane isi mesela.


eldkei akademisyenleri eritmek için

tarih
matematik
coğrafya
edebiyat
güzel sanat
fen vb.

dayasınlar
23723792379 tane sınıfı açsınlar herkes uni okusun ama ben uni mezunuyum hani benim işim demesin
kültürlüyüm desin

sınav filan da olmasıni. %90 ders katılım zorunluluğu go go

açık öğretim okutmaktan evladır
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ona da gerek yok ki..ted lectures gibi bransinin en iyilerinden yap boy boy fen edebiyat biyoloji arkeoloji derslerini videoya koy..isteyen acikogretim gibi baglansin izlesin..kayit olsun sinavlarina girsin aciktan alsin diplomayi..her ilde 10 000 tane bolum olmasin..acikogretim univ gibi her daldan 5 10 prof olsun ..hatta mufredatla da sinirli kalmasinlar alanlar cok guzel edebiyat oho deniz derya..neler cikar neler..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...