Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Metrobüs ters yön fiyatlandırması


Oce4n

Öne çıkan mesajlar

µh said:

metrobüs mantıklı bir şey de öyle bir yoğunluğu kaldırmak için icat edilmiş bir şey değil. dünyanın en kalabalık şehirlerden birinin ulaşımını onun üzerine kurmak manyaklık


bunları zamanında söyleyenlere vatan haini gözü ile bakılıyordu bu ülkede

şimdi o zamanlar ölümüne savunanlar hede hödö ediyor ne garip bir toplum lan bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

µh said:

metrobüs mantıklı bir şey de öyle bir yoğunluğu kaldırmak için icat edilmiş bir şey değil. dünyanın en kalabalık şehirlerden birinin ulaşımını onun üzerine kurmak manyaklık


şu çok doğru

aslında yapılması gereken 3. köprü yapımı bittikten sonra 1. köprüyü yıkıp raylı sistemi de destekleyen yeni bir köprü yapılması ve aynı hattın beylük düzüne kadar devam edebilmesi, metro inşaatının henüz bitmediği bölgeler için möetrobüsün kullanılması ve sonunda metrobüs seferlerinin ana arterden ara arterlere alınması

hayaller metro gerçekler otobüs amk
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

istanbul kayıp şehir ki?

istanbul'un nüfusunun tek ilacı hayvan gibi deniz ve metro yolculuk sistemleri kurmak dünyada eşi benzeri zor bulunan (paris moskova metrosundan fazlası lazım bu şehire)
ama istanbulun altı hali hazırda roma döneminden bilmemne döneminden arkeolojik yapı dolu. nereyi kazsan bişey çıkıyor ilerleyemiyorsun.

zamanında cumhuriyet ilk kurulurken işte başkent ankara bilmemne diye hem stratejik olarak daha önemli hale getirmeye anadoluya abanmışlar, sonra yine gerizekalıların lafları ile istanbul'a abanmaya devam. istanbul 1930-1940 döneminden sonra göç almayı durdurması gerekiyordu diğer şehirleri geliştirerek. aksine OO İSTANBuL HAZIR NÜFUS VAR ESKİ BAŞKENT ABANALIM BURAYA HACI mantığı ile yokedildi şehir.

mezarının üzerine de plaza çakıyoruz işte günümüzde.

sonra nası çözeriz ulaşımı diye gevgev konuşuluo.
şehirin bi ucundan diğer ucuna gitmek - paris / londra uçuş süresi kadar sürer mi lan?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çare motosiklet :P.

Günlük gidiş geliş mesafem 63 km, arada boğaziçi köprüsü var, haliç var, yenibosna trafiği var. Süre gidiş geliş 80 dk maks. Ekipmanı giymesi çıkarması içinde. Masrafı da günlük 9 tl.

Toplu taşıma alternatifi 1.8 km yürüme + metro + marmaray + otobüs ile gidiş geliş 10.6 tl ve 3-4 saat. Araba alternatifinde süre ve masraf daha da fazla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

seigen said:

Çare motosiklet :P.

Günlük gidiş geliş mesafem 63 km, arada boğaziçi köprüsü var, haliç var, yenibosna trafiği var. Süre gidiş geliş 80 dk maks. Ekipmanı giymesi çıkarması içinde. Masrafı da günlük 9 tl.

Toplu taşıma alternatifi 1.8 km yürüme + metro + marmaray + otobüs ile gidiş geliş 10.6 tl ve 3-4 saat. Araba alternatifinde süre ve masraf daha da fazla.


arac amortismanını, bedensel yorulmayı, hata faktörünü ekonomik hesaplamaya eklemeyen türk insanı =P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

en sevdiğim motorsikletli, kırmızı ışıkta arabalar dururken en arkadan gelip aralardan geçip ışığı takmayanlar ya.

olm onlarda ki özgüven, o boşvermişlik, koy g.tüne rahvan gitsincilik hiç kimse de yok.

sanki trafik ışığı babama yanıyo.

sonra bunlar toplanıp bizi sıkıştırıolar falan diye eylem yapıolar.

en sağ şeritte kaldırıma sıfıra çok yakın park edildikten sonra sağ kapıdan çıkarken ölme tehlikesi atlattığım anlar yüzünden nefret ediyorum hepsinden sdfsdg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi şehirde herşey rant.

tamam mesela fikirtepeyi gecekondudan arındırıyorsun, siteler olacak vs. tamam ok ne güzel. ama sen gidip 30-40 kat imar verirsen o e5 zaten bitik idi şimdi ne olacak?

örneğin göztepe köprüsünün dibindeki projeye bakalım
emaar square


görüldüğü gibi buradaki bütün yollar çevresindeki bıdık boyda ( en az 5 katlı) binalara zaten yetmiyor. bu proje bitince ne olacak.
burada oturan 500 kişi aynı anda yola çıksa 2.5km(yaklaşık köprüye kadar) araba demek.

aynı zamanda bunun gibi 10-20 proje de fikirtepeye yapılıyor.

birde en kızdığım nokta bağdat caddesi tarafı,
bence istanbulun en güzel yerlerinden biri ve 4 katlı binalar yıkılıp yerine 15 katlı bina yapılıyor.
of fak. bunladım yeminlen
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Esh said:

arac amortismanını, bedensel yorulmayı, hata faktörünü ekonomik hesaplamaya eklemeyen türk insanı =P

Motosiklet 15 bin, ekipman 5 bin tl, 10 yıl ekonomik ömrü.

Senede 1 lastik 800 tl, servis masrafı 400 tl, benzin ayda 1500 km'den 3.5 lt / 100 km x 4 tl / lt + hgs = 250 tl, eğitim senede 500 tl, ayda 50 tl de bakım ıvır zıvır.

Senede 20000 / 10 + 800 + 400 + (250 + 50) * 12 + 500 = 7300 bin tl.

Günlük ~20 tl :P.

Fiziksel ve psikolojik mutluluk eksisi yok, artısı da var.

Aradaki zaman farkına verdiğiniz değere göre karşılaştırabilirsiniz.

Fakat iq seviyesi yüksek olanlar motoru düşünsün, yoksa risk >> cost.

edit: math fail olmuş bir yerde, düzelttim :D.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...