Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 4 #3


Sam

Öne çıkan mesajlar

simdilik GECK (modkit) olmadigi icin ve FOSE yapilmadigi icin, scripted modlar yok. ancak normal map lerin editlenebildiginin gorulmesi uzerine texture modlari gelmeye basladi.

Soru: Su anda bu modlari yuklemeli miyim?

Makinaniz iyi fps aliyorsa yukleyebilirsiniz. Ancak GECK olmadigi icin tum texturelara hala mudahale edemiyorlar. ornegin blood texture modlarinda bazi modellerden (ornegin ghoul lar) sicrayan kan kare kare olabiliyor. Bunu GECK olmadan duzeltmek su asamada mumkun degil.

yine GECK olmadigi icin mod paketleri cok cok buyuk ve sistem yuku su anda daha fazla.

Tavsiye: Bu modlari kurmak icin mutlaka Nexus Mod Manager kullanin. Manual kendiniz kurmak cok iyi bir fikir degildir. NMM destekli indirirseniz siteden otomatik NMM icine iner ve cift clickle install olurlar.

Soru: Skyrim, NV ya da FO3 gibi burda da modlarin sirasi onemli mi?

Normalde evet. ancak su asamada mevcut modlar sadece texture modlari olduklari ve direk texture replace ettikleri icin yukleme siralari gibi bir sey soz konusu degil. Ileride diger modlar icin LOOT kullanarak bu isi yapabilirsiniz.

Soru: TES5Edit gibi bir programla bu modlari temizlemek gerekiyor mu?

Hayir, cunku dedigim gibi sadece texture replacer modlar bunlar. Su anda yukleme listenizde zaten fallout4.esm disinda bir main file iniz yok.

Soru: Skyrim ve oblivion da kullandigimiz, fo3 te de calisan texture cleanerlar burada ise yarar mi? Performans arttirirlar mi?

Hayir ve hayir. sakin kullanmayin. nedenini anlatmasi uzun mesele :)

Soru: Mod indirdim, nexus manager kurdurtmuyor.

Cevap: once fallout4.ini ve fallout4pref.ini yi soyle editlemeniz gerekiyor.

1- Documents/My Games/Fallout 4 klasorune gidin.
2- Fallout4Prefs.ini ve Fallout4.ini ye sag clickleyin, properties den read only / salt okunur secilir olmadigindan emin olun.
3-prefs.ini dosyasini acin. en asagida launcher kismini bulun. launcherin en altina (bende onun da altinda bir sey yok, varsa diye launcherin en alti diyorum) bEnableFileSelection=1 satirini ekleyin.
4- save edin kapatin.
5- Fallout4.ini yi acin.
6- sResourceDataDirsFinal=STRINGS satirini bulun.
7- bu satiri diger klasorleri de kapsayacak sekilde soyle editleyin.
sResourceDataDirsFinal=STRINGS, TEXTURES, MUSIC, SOUND, INTERFACE, MESHES, PROGRAMS, MATERIALS, LODSETTINGS, VIS, MISC, SCRIPTS, SHADERSFX
8- kaydedin ve kapatin.

artik NMM modlari kurmaniza izin verecek.

Soru: Nexus manager f4 secenegi ile acarken hata veriyor.
Cevap: 3 sebebi olabilir.

Ya isaretlediginiz modlarin saklanacagi klasoru programfiles altinda gosterdiniz

Bu durumda yapmaniz gereken ya windows un yetki uyarilarini kapatmak (tavsiye edilmez), ya gecici kapatip nmm ye baska klasor gosterip tekrar aktif yapmak ya da nmm yi kaldirip tekrar kurup baska klasor gostermek.

Ya isaretlediginiz klasorun ana root klasoru yok. ornegin C:/games/nexusmodmanager/modes gibi bir sey gosterdiyseniz games klasoru yok. yaratin ve sag clickleyip salt okunur/read only olmadigindan emin olun.

Ya da gosterdiginiz klasor ya da alt klasorlerinden bir tanesi read only. Bu durumda main klasore gidin, sag clickleyip read only kaldirin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Soru: ENB, sweetfx vb presetleri NMM ile kurabilir miyim?

Hem evet hem hayir. Bunlar 3. parti yazilimlardir. Oncelikle gidip bunlari ayrica indirip kurmaniz gerekir. Bunu yaptiktan sonra nexus a preset i upload eden kisi, NMM installerina dogru konfigurasyonu yaptiysa, NMM otomatik olarak bu presetleri install edebilir.

Ancak ben her durumda manual kendiniz kurmanizi tavsiye ederim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mesh editlenebildigi zaman asil sunlarin muadilleri gelecek fo4 e.

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/8655/?

ancak bir gercek var, nude modcularin azmi her zaman modkit release i oncesi baya bir kesif sagliyor :P duvarlara tirmaniyor adamlar gene bir yolunu buluyorlar :P digerleri de onlardan nasipleniyor boylece :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bethesda motorlarinda bu isler hep ayni. butun modlar bir piramit gibi.

once birileri yavastan texture editliyor. (modkit yokken baya workaroundlarla, modkit varken kolayca) sonra mesh editliyorlar. sonra birileri iskelet yapiyor ve SKSE/BOSE/FOSE vs gibi script extenderlar ve body modlar cikiyor. sonra birileri ragdoll ve diger fizik bilesenlerini extend ediyor. sonra tum bunlari kullanan FNIS gibi animasyon alt yapilari geliyor. Ardindan da bunun uzerine animasyon paketleri geliyor. sonra o paketleri kullanan, scriptli, animasyonlu vs li modlar yagmaya basliyor.

parali modlara ondan karsi ciktik zamaninda zaten. piramitin tepesi parali olsa butun asagisi patlardi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ahah char creator bayağı güçlü ya bu sefer
http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/042/946/b7b.png
http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/041/864/ded.jpg
http://i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/041/170/db9.jpg
http://i1.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/042/271/061.jpg
http://i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/041/101/dfb.jpg
http://i1.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/042/232/d6f.jpg
ve bu axedice'a
http://i1.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/042/682/58a.jpg
ve bu laurelin'e
http://i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/041/532/d4f.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...