Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

DSG Kolu ve Bira


Baggio

Öne çıkan mesajlar

Bir Golf MK6'm var, 2010 model, DSG. Bugüne kadar şanzımanla hiçbir problem yaşamamıştım.

Dün sabah vitesteki PRNDS ışıklarının tümü yanarak biraz zor geçti vitese, neyse dedim, akşam bindiğimde hiç geçmedi, kaldı öyle mahsur. Sabah tekrar gelip denedim, yine olmadı.

Yol yardımı aradım, vites kolunu tutan dili acil durumda override etmeyi öğrettiler. Öyle denedim, bu sefer yol bilgisayarının köşesinde vitesin nerede olduğunu belirten gösterge tamamen kayboldu, araç da vitese geçmedi. Kol oynadı ama araba yürümedi yani, anca boşa alabildim, kurtarıcı arabayı önden çekerek alabilsin diye.

Sonradan aklıma geldi ki, olaydan bir gün önce akşam giderken eşim oraya az bir mikltar bira dökmüştü. Küllüğün oradan da direk vites kolunun elektrik aksamına sızmış gibi duruyor. Bu şekilde biraz Google kasınca da benzer olaylara rastladım 1-2 tane, vitesin hangi pozisyonda olduğunu anlayan sensör o şekilde kısa devre yapar veya bozulursa araba vites bilgisini alamadığı için vitese geçmiyormuş. Tüm ışıkların yanması da o sensörün arızasını belirtiyormuş.

TLDR; şanzımanın kendisine değil de o devrelere bir şey olduğunu umuyorum ama DSG kervanına ben de katılmış olabilirim :p Yorum ve tecrübeleriniz varsa memnun olurum, nedir ne değildir diye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öyle müslüman ülkede falan bira içerseniz olur böyle şeyler. ilahi adalet, işte gerçek islam bu.

şaka maka ne saçma bir şeymiş yahu, koca kutuyu/şişeyi boşaltsa bile olmaması lazım diye düşünüyorum böyle bir şey. ama yani anlattığın olay zincirine istinaden aynen dediğin gibi olmuş. babam arabada su bile içirmez, sebebini şimdi anladım fasd
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi agiz tadi ile trolletmedin. hos degil bu. haksizlik yaptigin!

zaten burada takilmamiz gereken konu bira da degil. su falan iciyor olsan (uzun yolda direksyon basinda su icmeyen var mi?) dahi sacma sekilde sorun cikartabilecek bir sey. bilgi de cok iyi. basima gelse "la nooldu!!" diye kalmam artik.

ama troll.. her neyse al sana bi kalp

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bildiğim kadarıyla DSG'lerin Mekatronik bir parçası var ve arıza çıkaran aksamı genellikle bu cihaz oluyor. Yine sallamıyorsam eskilerden hatırladığım kadarıyla bu parça aracın alt tarafında korumalı bir yerde olsa gerek.

Seninki ufak bir sensör ve belki bir PCB arızası falandır heralde, umarım uygun fiyata atlatırsın. Bu arada servis yüksek fiyat çekerse Maslak Harikalar Diyarı'na da danış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aktiftablet said:

Baggio said:


Yol yardımı aradım, vites kolunu tutan dili acil durumda override etmeyi öğrettiler.


Nasılmış bu?


Kolun dibindeki deri körüğün etrafında kromaj bir parça var ya dörtgen, onu küllük tarafından sert plastik (veya çizmemeye dikkat ederek düz tornavidamsı) bir şeyle kanırtıyorsun, zaten vidası falan yok tırnaklı, direk geliyor eline. Sonra kolun sağ tarafında sarı kelebeğimsi plastik bir alet var, fren + kolun üstündeki tuşa basarken bir yandan da bunu aşağı indiriyorsun, öyle çekiyorsun kolu. Kilidi salıyor o zaman.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tahmin ettiğim gibi elektronik tarafla ilgili bir sorunmuş. Döker dökmez arabayı bir daha çalıştırmadan getirseniz temizleyerek kurtarırdık ama üstüne üstüne fark etmeden kullanınca yanmış sağı solu, değiştireceğiz dediler.

Parça + işçilik - iyi niyet garantisinden 4.000 TL istedi ayılar. Bu hafta Maslak Harikalar Diyarı'na da biraz danışıp karar vereceğiz artık. Bu kadar kolay bozulan ve pahalı parçayı iki damla su döksen içi yanacak şekilde izolasyonsuz bırakmak çok efsane ya. Sebebi de bu senaryo sanırım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benimde 2012 dsg li aracın baskı balata(kavrama) değişti geçen 54.000 kmde.Parça + işçilik 4000 tl dedi doğuş.Sonra iyi niyet garantisinden parçanın %100 ü işçiliğinde %70 i karşılandı totalde 200 küsür lira verdim.

Bildiğin kan emici şerefsizler, birebir aynı parça 800 lira civarı özel servisde işçilik dahil 1000 liraya çıkıyorsun.Ama işte işin içine Dsg girince güvenilir ,tecrübeli usta bulmak biraz zor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dark_Soul said:

Benimde 2012 dsg li aracın baskı balata(kavrama) değişti geçen 54.000 kmde.Parça + işçilik 4000 tl dedi doğuş.Sonra iyi niyet garantisinden parçanın %100 ü işçiliğinde %70 i karşılandı totalde 200 küsür lira verdim.

Bildiğin kan emici şerefsizler, birebir aynı parça 800 lira civarı özel servisde işçilik dahil 1000 liraya çıkıyorsun.Ama işte işin içine Dsg girince güvenilir ,tecrübeli usta bulmak biraz zor.


Nasıl öyle indirim yaptılar ya? Ki baskı balata sarf malzemesi yani, arıza da değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi zaten VAg kabul ettiği için artık DSG'nin ne mal olduğunu, servisin o ayki hava durumuna göre böyle şeyler yapıyorlar. Zaten bu da bize ne kadar keyfe keder olduğunu gösteriyor.

Ha ayrıca, kullanıcı da olsa DSG de olsa, aracın diğer tüm parçaları gibi bir ömrü ve üretiliş amacı var.

Nasıl ki lastikte bile garanti varsa(bkz: tüketici kanunu), baskı balatada olması normal, hele hele ki bu şekilde büyük bir yüzdede hatalı çıkıyorsa. Bunlar şahsi fikrim tabii.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...