Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pillars of Eternity #3


Sam

Öne çıkan mesajlar

  • 1 yıl sonra ...
Beyler bu arada birşey danışıcağım. Oyuna başladım biraz ilerledim bu kendi kalemizi aldım falan. O noktadayım şu anda açıkcası oyunun konusu ilginç gelsede, oyunun başında watcher olduğumuzu öğrenmem bana biraz garip geldi bir chosen one durumu var gibi. Konu biraz daha ileride açılsa daha iyi olurdu bence herneyse benim merak ettiğim, oyun questleri işleyişi mekanik olarak yeni şeyler getiriyormu, ne bilim questlerde dünyanın siyasi politik konularına etkileşimimiz oluyor mu? Bu kale olayı aktif bi şekilde kullanılıyor mu, upgradeler fln gerçekten işe yarıyormu etkisini görüyormuyuz? Açıkcası oyunun başındayım ama şu anda beni çok sarmadı dediğim gibi farklı mekanikler gelip oyun açılcaksa devam etmeyi göze alabilirim. Birde baldurs gate tarzı Dnd combatları çok ilgimi çekmiyor maalesef. Poe 2 hakkında da aynı soru işaretleri kafamda yardımcı olabilirseniz ne mutlu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İlk oyunda siyasi dengelerle 0 etkileşim içindesin, hatta oyunun en büyük eleştirilerinden biri de sen ne yaparsan yap "kötü adamın" planı tıkır tıkır işliyor player agency neredeyse yok. Bi işte en sonunda mekanını basıyorsun ipuçlarını takip edip bu kadar.

Kale upgradeleri sen yokken otomatik sonuçlanan olaylar için, atıyorum banditler saldırıyor geri püskürtüyorsun ya da guardların güçlü olduğundan vergileri eksiksiz topluyorsun gibi. Sırf konmuş olmak için konulan dandini bi mekanik.

Oyunda chosen onelığın watcher olmanla da sınırlı değil, şimdiye kadar görmüşsündür bi kaç bin yıl önce olan olayları da hatırlıyorsun, eski bi cult ın önemli üyelerinden birinin reenkarnasyonusun falan. Ufak da bi spoiler vereyim oyunun sonuna kadar ne yaptığına geçmişte ne olduğuna dair en ufak bi fikrin olmayacak, sondan yaklaşık 10dk önce eski öğretmenin tüm hikayeyi laaaps anlatacak sana. Gördüğüm en kötü plot exposition örneklerinden biriydi heralde. Ha hikaye ilginç çünkü dünya ilginç, bütüne baktığında aslında okumaktan keyif alınacak bi dünya ama içine girdiğinde parçalar birbirinden çok kopuk. Raedric's Hold u yaptın mı bilmiyorum ama oyunun orijinal fikirleri orda bitiyor, gerisi çoğunlukla seçimlerinin sonuçlara etki etmediği streamlined bi senaryo. Diğer taraftan xpacler böyle değil, daha organik hikaye yapıları var ve dünya çok daha iyi anlatılmış, player agency bu defa atlanmamış.




İkinci oyun bu eleştirilerden ders çıkarıp dünyanın siyasi gerilim noktalarından birine yolluyor seni, ilk oyunda çoktan kolonize olup bağımsızlığını kazanan amerikanvari bi ülkedeyken şimdi yeni yeni kolonize olan ve faction çatışmalarının açıkça yaşandığı (2 trading company, korsanlar ve yerliler toplam 4 faction var) karmaşık bi mekandasın. Yalnız ikinci oyunun da sorunu dünyanın sonunu getirecek önemde böyle ulvi bi kriz varken senin korsan avlamak (ya da korsanlarla birlikte tüccar avlamak) gibi aylaklıklarla uğraşman. Side content iyi baya, ama main quest çok bayık ve oyunun geri kalanıyla tamamen kopuk. Eee yapacak işlerim bitti gideyim de dünyayı kurtarayım diyorsun sonra oyun bitiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kotu adamin planini bilmiyorsun zaten. kimse bilmiyor. erken mudahale yapilan oyunlar mario'nun prensesi kurtardiginda prensesin random hayvana donusmesine esdeger. yapilan hareketin hikayede kotu adami sekteye ugratmasi her zaman secim/sonuc, reaktivite, dinamik oyun dunyasi manasina gelmiyor. ikinci oyunda da yok bu. oyun sonunu degistirmek disinda bir islevi yok. sadece companion nezdinde etkisi var. oncelikler baska yerlerde.

raedric's hold disinda twin elms de var tasarimi iyi olan. hatta oradaki secimler ikinci oyunu da etkiliyor.

ikinci oyunda factionlar gayet iyi fakat secimler, conflictler cok gec geliyor. potansiyeline ulasamamis bir deneyim aslinda. yine de iyidir tabii. bundan iyisi new vegas.

@batuhan

stronghold tamamen gimmick. 1-2 npc'yi zindana tikabilme disinda bir etkilesim yok. geriye kalanlar progress mekanigi. epey ise yariyorlar tabii: daha iyi rest bonus -malum altinda dungeon var-, daha fazla crafting material, gelir/item getirecek grind questleri gibi.

oyunda chosen one'sin ama watcher oldugundan ziyade gecmisteki konumundan. watcher olan veya benzer kabiliyetleri olan baska bireyler de var. tabii gecmisi watcherlikla ortaya cikariyorsun. niye chosen oldugunu ustteki mesajda "ufak bir spoiler" diye yapistirmis. okuduysan gecmis olsun ahaha. isin keyfi "wheel" nasil isliyor, thaos'un motivasyonu nedir, dunyanin carklarini donduren tanrilar nedir necidir ve sen bu tabloda neredesin bunlari ogrenmekte.

oyun dunyasi, lore'u sarmadiysa ilk oyunu es gecmek daha iyi bir deneyim olabilir. ikinci oyun ozellikle icerik miktari ve cesitlilik olarak ayri bir seviyede. ana yerlesim basli basina icerik benim diyor. karakter sistemi, combat vesaire her sey en azindan iki tik ustu.

yalniz sana en basta sunu yazmak lazimdi: baldur's gate tarzi combat ilgini cekmiyorsa cok yanlis yerdesin. bu seri d&d tarzi, realtime, party combat spamlemek uzerine kurulu. geri kalan ogeler ikinci planda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...