Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Rusyanın Yeni Trenleri


Editor

Öne çıkan mesajlar

https://sites.google.com/site/happymoscowtours/_/rsrc/1380250655540/tours/metro-tour/Metro%2002.jpg?height=258&width=400
https://sites.google.com/site/happymoscowtours/_/rsrc/1380250748220/tours/metro-tour/Metro%2003.jpg?height=260&width=400
https://sites.google.com/site/happymoscowtours/_/rsrc/1380250732098/tours/metro-tour/Metro%2001.jpg?height=246&width=400
https://sites.google.com/site/happymoscowtours/_/rsrc/1380250831061/tours/metro-tour/Metro%2010.jpg?height=260&width=400

http://coldstreams.com/pevesttales/uploaded_images/275px-Moscow_metro-709029.png

Bağlantı dediğin böyle olur :) bizimki gibi yanyana gösterim 2 KM yürünmez :) hahaha
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence bizim metro hatları ve trenler fena değil. Yeni gelişiyor.

Paris'te metro hattı müthiş ancak çok karışık istasyonlar çok güvensiz duruyor.
Saçma olaylar var mesela özel şehir kartınız (sponsorlu bişey akbil gibi değil) yoksa istasyonların bazı noktalarından çıkamıyorsunuz sadece o kart geçerli diye hatırlıyorum.

Ayrıca cidden tekerlekli metro var lan :) Bir sürü tekerleği dizmişler metro gidiyor.

Avusturya da kullanılanlar bizdekilerin aynısı metro line da çok iyi yapılanmış.

Budapeşte trenler bitik, ağ güzel. Trenler o kadar vahim ki giderken kopacak bi taraflar. Avusturya'nın eski trenleriymiş.

Barcelona ve Madrid harikaydı bu konuda gıcır gıcır hepsi :)

Roma da çok leşti.

Ama hepsinin metro ağı bizden katbekat daha iyi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu arada metro diyoruz ya, ibb levent-boğaziçin üni hattında acaip çakılmış, etiler istasyonuna yapılan hava şaftı yeterli olmadığı için trenin hareketinden dolayı oluşan hava basıncı tahliye olamıyor bu da yüzeyden perona erişimi sağlayan 4 asansörün çalışmamasına sebep oluyormuş, ayrıca bu adamlar istimlak işleriyle uğraşmamak için perona erişimi önce yüzeyden merdivenlerle bir kat aşağıya oradan da asansörlerle sağlamışlar

mevcut hava şaftının 3 katı kadar daha şaft yapılması gerekiyormuş

bu yüzden levent-bü hattı ölü yatırım olarak yatmaya devam edecek, seçim öncesi bu olay haber kaynaklarına da yansımadı anca inşaat/şantiye konulu forumlarda konuşuluyor

seneye BÜ istasyonunda underground partiler göreibliriz :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dusuncelihayvan said:

Bence bizim metro hatları ve trenler fena değil. Yeni gelişiyor.

Paris'te metro hattı müthiş ancak çok karışık istasyonlar çok güvensiz duruyor.
Saçma olaylar var mesela özel şehir kartınız (sponsorlu bişey akbil gibi değil) yoksa istasyonların bazı noktalarından çıkamıyorsunuz sadece o kart geçerli diye hatırlıyorum.

Ayrıca cidden tekerlekli metro var lan :) Bir sürü tekerleği dizmişler metro gidiyor.

Avusturya da kullanılanlar bizdekilerin aynısı metro line da çok iyi yapılanmış.

Budapeşte trenler bitik, ağ güzel. Trenler o kadar vahim ki giderken kopacak bi taraflar. Avusturya'nın eski trenleriymiş.

Barcelona ve Madrid harikaydı bu konuda gıcır gıcır hepsi :)

Roma da çok leşti.

Ama hepsinin metro ağı bizden katbekat daha iyi.


londra metrosundaki trenlerde çük kadar sanki kapsüle giriyosun. kapılar daracık koridorlar daracık tavan alçak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

xaty said:

bizim metro hatlarını kimse savunmasın ya, tek hat olarak iyi olabilir (o da yeni olduğundan) ama toplu ulaşımın geneline bakıldığında bu sistemden daha kötüsünü görmedim.


"Sikinin ucuyla iş yapmak" deyimini çok seven bir toplum olarak e haliyle yaptığımız metrolarda detay yok.

Ya bi de bilmeden konuşmamak lazım bu işlerde. İstanbul eski bi şehir metro çekerken doğalgaz hatları, eğimler vs'ler kanalizasyonlar çok önemli detaylar var. Bir nebze zor olabilir. Zamanında atılması gereken adımlardı bunlar tabi.

Avusturya'dayken 24. zone'u imara açacaklardı. Hala yapılıyor ancak önce metro hattı çekildi sonra simcity'de ki gibi imara açılacak alanlar belirlendi.

Biz metroyu apartmanlar arasından geçirip orayla burayla bağlama peşindeyiz. Mecidiyeköy - gayrettepe komple yer altından yürüyorsun. Aktarma dediği şey yürüyerek 15dk alıyor.

Trump Towers'da tünel yapmışlar aşağıya doğru eğim var sonra tekrar yukarı çıkıyor :) yanlışlıkla kazmışlar belli.

Giriş-çıkışlar bile dikkat edilmiyor. Gayrettepe'de çıkıyorsun istasyondan çıkarken zincirlikuyu tünelini çıkış turnikelerine doğru vermişler insanlarla çarpışıyorsun :)
Ulan 2 metre daha sol tarafa kaz oradan ver çıkışı millet üst üste binmesin.

ben çok detaycıyım valla ilgi alanım olmamasına rağmen, işim olmamasına rağmen çok bozukluk çarpıyor gözüme.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o tip şeyler bana da batıyor. bi de işi gücü o olan adamların bunu dikkat edip düzgün yapması lazım, senin-benim aklıma geliyosa adamın daha bi düzgün düşünmesi lazım.

bilmediğimiz şeyler mutlaka vardır da deney yapar gibi kafaya esen sistemi seçmek çok saçma. chicago'da adamlar kaç yıl önce yapmış metroyu, yolun üstünden gidiyor güzel güzel. ne trafiği kesiyor ne bişey. ya da adamlar yerin altına kaç kat yapıyor alt alta, üst üste..

bilmediğim, düşünmediğim detaylar mutlaka vardır da şu an ki sistemi haklı çıkarcağını hiç sanmıyorum bu sebeplerin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bizim büyük şehirler yanlış coğrafi yerlerde. Dünyadaki bütün büyük şehirler düz alana kurulurken bizimkileri dağa kurmuşuz.

Ankara başkent olarak seçilmesi büyük hatadır bence, konya veya kayseri çok daha iyi olabilirdi.
Bu yüzden toplu taşım, iletişim, su , kanalizasyon büyük dert.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...