Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bu saatten sonra unity


pattisliborek

Öne çıkan mesajlar

Yaş demiş 27. Unity ile oyun geliştirme merakı var, bolca da vaktim var şu sıralar. Nerden başlanır, nasıl başlanır. Önerileriniz nedir.

Atıyorum 1 yıllık bir süre ciddi emek veren sıfır kişi nerelere gelebilir. Birkaç yıla ciddi olarak da bu sektöre para ile yatırım da yapma niyetindeyim gelecek para ile.

Mobil mi başlayın yoksa direk pc mi?

Kısaca gaza getirin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fizibilite mevzularını falan bir kenara bırakıyorum tamamen.

önce 3d mi 2d mi olacak ona karar ver bence. ikisi epey bir ayrılıyor çünkü yapı olarak. ondan sonra istedigin şeyler için paketlere bir göz atarsın. mesela unity nin kendi butonları oldukça dandikti önceden bir sürü package vardı. onlar için bir miktar para gidebilir. sonra youtube da oyun implementleri var onlara göz atarsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

orta-giriş seviye programlama geçmişin varsa hızlıca kaparsın. ingilizcen iyi ise zaten kaynak derya deniz unity için. aç bi tutorial serisi başla.

3dbuzz çok kalitelidir. giriş seviyesi videolar ücretsizdir. burdan direk unity nedir hangi tuş hangi menu ne işe yarar gibi şeylere başalyabilirsin.

http://www.3dbuzz.com/training/view/unity-fundamentals
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...
vira bismillah diyip kurup basladim, anca sag sol klavye tusuna basinca kupu falan dondurme asamasindayim :D

aslinda sole ortaklasa bi github projesi yapip herkes ortaya biseyler atsa guzel olur gibime geliyo, hem birbirimize destek oluruz.

simdi bu zimbirtiyi kendi ide si yerine visual studio da calistirmayi denicem, C# ile olmasi cok manyaq olmus, resharper olmadan kod yazmak ne zormus yalniz yahu sdfsf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mono tam nefretlik ya. Allah Xamarin'incilerin evlerine ateşler salsın.

Normalde Unity'de hangi IDE'yi kullanmak istediğini seçebiliyosun da, VS ile debug yapamadığın için (en azından ekstra bi tool satın almadan) ben tercih etmiyorum onu. O yüzden ben direk proje dizinindeki solution dosyasını Visual Studio açıp işimi görüyorum, debug yapacağım zaman ancak MonoDevelop'a geçiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://unityvs.com/ bedava oldu, debug da vardi sanirim

mac & parallels kullananlar bakmasin gerci, notepad.exe kullanmama sebebi olan ozellikler (misal otokomplete ve suggestionun bozulmasi, dandik monodevelopun bile bir nebze sagladigi seyler), unity navigatordan acinca sapitmasi gibi seyler olabiliyor rastgele

windowstan bodoslama sln'i acinca autocomplete etc calisiyor mu, nasil yani ?
sadece bana mi oluyor abi bu tur egzantrik seyler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

12 saat sonunda ilk oyunumu yapip bitirdim..

diyelim bu unity ile 2d oyun yapip windows phone yada android e export ettik, hic eclipse yada vs acmadan stora a publish edebiliyormuyuz? yada illaki onlarla app yaratip icine mi embed etmek gerekiyor?


saka lan saka, daha bilgisayarin basina bile oturamadim, ben oyun yapana kadar unity legacy bir teknoloji fln olur heralde sdfsdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyun motorları artık beleş beleş ayağımıza kadar geldi ya. Şu fırsatı iyi değerlendirmek lazım ama gerçekten baya zaman istiyo :(

Geçen haftalarda bi top down action rpg yapam diye giriştim, moblara patrol path ve pathfinding çaktıktan sonra bi türlü class ve skill sisteminin nasıl olacağına karar veremeyip üşenip bıraktım sdf

8 yönlü pixel art mı daha meşakkatli, low poly 3d model mi bilemediydim en son
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fly said:

http://unityvs.com/ bedava oldu, debug da vardi sanirim




off bu tam bir orgazm yasatir unity developerlara. dun kurdum, babalar gibi debug yapiyor. breakpoint falan koyabiliyorsun. hos daha bebek adimlari attigim icin ileride karsima ne cikacagini kestiremiyorum ama, nodejs debuggerdan sonra vs2013 te boyle birsey olmasi epic win olmus ms adina.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Stranded deep i unity ile yapmislardi iki kisi. oyunda hicbi sey yoktu ilk ciktiginda.

bi lifebot bi kurek 10 metrekare ada ve agaclar. Adam su halini 25 dolara falan satti steamde.

Ben de almistim hatta grafikler guzeldi baya. Ama updateler hizli geldi sanirim bakamadim sinava calistigim icin sonra.

Ilerde bos zamanim olunca ben de kasicam valla zevkli bisey.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

reyou said:
diyelim bu unity ile 2d oyun yapip windows phone yada android e export ettik, hic eclipse yada vs acmadan stora a publish edebiliyormuyuz? yada illaki onlarla app yaratip icine mi embed etmek gerekiyor?


ios android wp8'de unityden direk build alip xcode veya vs projesini derleyip atiyorsun cihaza

androidde direk apk cikartip atiyor arada eclipse de yok

ios icin storekit vb gerekenleri baglamak ve arsiv almak disinda xcode'da cok vakit gecirmiyorsun
wp8'de unity mono & .netin beraber yasa(ma)digi( gibi gibi oldugu halde kuntastik restrictionlarin, niyeyse bulunamayan referanslarin oldugu) lsd kafasi bir ortam oldugu icin biraz kurcalaman gerekebiliyor ios/android bazli gidip hadi wp8 de olsun diye gectiysen
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@fly saol bilgiler icin. eger androidde ve ios ta bu kadar sorun cikarmiyosa supermis o zaman ya. aslinda .net ci oldugum icin ilk wp8 e cikarsa daha rahat maintenance ederdim ama en guclu oldugum yerde en cok sorun cikarmasi isime gelir daha rahat troubleshoot yaparim :)

ya normal productivity app yapinca, her cihazdan ayri ayri restrictionlari kaldirmasini istemek, degisik cozunurluklere gore responsive design falan yapmak tam meth kafasi.

gordugum kadari ile unity de bole bir dert yok, tek kod yaziyosun, suyun girdigi kabin seklini aldigi gibi, makinenin donanimi yeterli ise calisiyo. olm ole degilse soleyin bastan bilelim sdfsdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...