applev0dka Mesaj tarihi: Şubat 6, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2015 aquila said: applev0dka said: yazar burda, o zaman yaşasam 'köylü' olurdum diyor. Koyluluk ayiplanacak bisey degil, no problem. Belki firavun olurdum, bilemezsin. yok neden ayıplanacak bişey olsun, aksine o dönem için önemli bişey. köylü de diyemeyiz gerçi şehir yok doğru düzgün lel tarımla uğraşan diyelim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Komm Mesaj tarihi: Şubat 6, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2015 applev0dka said: 2 şey sorucam; 1.si kaç oldu, öyle yazıyor ama bunu anlatıyor, o kelime o anlama geliyor ama gerçek anlamı bu falan diye. Her okuyan farklı bir anlam cıkartıyor yani kitaptan, neden yazdığı anlamdan başka bu anlama geliyor aslında deme gereği duyuluyor, tanrı yolladıysa 2. anlamını anlasınlar diye değil direk o anlamı ile yollamamısmıdır ? 2. sorum kuran inmeye basladıgında zaten dünya üzerinde yüzyıllardır farklı medeniyetlerin uyguladığı ceza sistemleri var, ayrıca bir de ben bi ceza hukuyu yazayım araplar için durumu mu var ? 1- Ayetleri anlam olarak ikiye ayırmış, anlamı kesin olanlar(muhkem) ve anlamı birden fazla olanlar(müteşabih). Bu anlamı birden fazla olan ayetler ise çoğunlukta yani yoruma tabii. Bunun sebebi şu; tek anlamlı olsaydı Kuran kendi çağında sıkışıp kalırdı ama birden çok anlamlı ayetlerin olması farklı zamanlar için de yorumlanması için. 2- Hayır, sadece ceza değil başka şeylere dair hukuk kuralları var ama bunları örnek olarak vermiş gerisini insanlara bırakmış. Yani çağa, zamana, topluma göre değişir bu kanunlar. Ceza ile ilgili olanlarda işlenen suça karşılık verilen ceza ne az ne de fazla olsun yani dengeyi tutturun bunlar da örnek olsun diyor zaten birçok ayette "işte böyle örnekler veriyoruz düşünün diye" şeklinde geçer. O dönem için de bu dönem içinde insanların hepsi aklını tam olarak işletebilme durumunda değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
applev0dka Mesaj tarihi: Şubat 6, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2015 işte üstünden bunca zaman geçmesi o yoruma açık konuların bu şekilde herkesin kendine göre bişeyler cıkartıp bozmasına neden oldu demekki. zaman zaman müdehale edilmesi belki bu hale getirmezdi suan. sağol bu arada, kendimce sacma buldugum konularda güzel cevaplar veriyorsun, zordur böyle din konusmak paticikte özellikle :D dağlar nasıl olacaktı allah olmasaydı da tıkanıyorduk genelde Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Nekro Mesaj tarihi: Şubat 6, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2015 haklisin abi kuran terminolojisi cok baska ben cahillik ettim. Boyunlarina vurun demekle, enselerine saplak atip "essogulessek seni" deyin demek istiyor aslinda. yoksa kuran oyle seyler yapar mi canim ya :) Komm said: Nekro said: Komm said: Nekro said: 8/ENFÂL-12 Rabbin, meleklere şöyle vahyediyordu: "Ben sizinle beraberim. İmanı olanları sağlamlaştırın. İnkâr edenlerin kalpleri içine korku salacağım; vurun boyunların üstüne, vurun onların her parmağına." baya hosgoru dini harbiden Şöyle düşün, kendini yaratıcının yerine koy; .... Ben böyle düşünüyorum. ne anlatiyon sen ya. inanmayanin kafasini kesin dekapite edin diyor acik acik. Sen Kuran'da geçen iman ve küfür/inkar ile ilgili sözcükleri sadece teolojik manada algılıyorsun. Yapılan kötülüklerin karşılıksız kalacağına, yani ahiret hayatına inanmayıp ben istediğim herşeyi yaparım giderim masum insanları da öldürürüm diyen birisini düşün ki bu kişi veya kişiler terör estirdi insanlara zarar verdi, öldürdü vs... Ayette söylenen de bunun cezasız kalmayacağına ama verilen cezanın da verdiği zarar kadar olacağı (aşırı suçlar için yapılan benzetme orada boynun vurulması vs.) ile ilgili. Yok sırf ben Allah'a inanmıyorum diyen ama dürüst bir hayat yaşayan kanunlara uyan suç işlemeyen vs. sıradan birinin bu tip bir cezaya maruz kalacağını mı sanıyorsun (veya herhangi bir cezaya maruz mu kalır?) ? Diğer ayette zulmedene zulmettiğinden fazla ceza verilmez diyor. Ayrıca Kuran'da geçen "kafir, küfür vb." sözcüklerinin direkt anlamı "Allah'a inanmamak" değil. Yani nankörlük etmek, gerçeklerin üzerini örtmek, yalan söylemek, iftira atmak vb. anlamında. Bu anlamlarda okuyunca ayetler daha anlaşılır oluyor yoksa her kafir sözcüğünün görüldüğü yerde "Allahsız" anlamını yapıştırınca anlam amacına ulaşmıyor. Kuran'da zaten Allah'ı inkar etmekle ilgili bir şey de yok ama Allah'ın yetkisini başkalarıyla paylaştırmak var yani "şirk" denen mevzu. Şirk'i yasaklamasının sebebi teolojik sebebler değil zulm sebebi çünkü başka bir ayette "şirk çok büyük bir zulmdür" diyor diğer bir ayette ise "Tek düşmanımız zalimlerdir, zülumdür" diyor. Olay bir kişinin "müslümanım" demekle cenneti garantilemesi veya "ateistim" demekle cehennemi garantilemesi değil... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
k1nJo Mesaj tarihi: Şubat 6, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2015 e sen hiç okumamışsın ki adamın yazdığını lel. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Komm Mesaj tarihi: Şubat 6, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2015 applev0dka said: işte üstünden bunca zaman geçmesi o yoruma açık konuların bu şekilde herkesin kendine göre bişeyler cıkartıp bozmasına neden oldu demekki. Rica ederim. Aslında verilen yanlış cevapların sebepleri şu, Yani bir ayeti kendine göre yorumlarsın falan başka bir ayetle senin yorumun apaçık çelişebilir. Buna rağmen "yok benim yorumum doğru" diyerek diretip açıklayanlar ve diğer ayeti ve ayetleri görmezden gelenler bunu saklıyor. Yani nasıl olsa insanlar bilmiyorlar diyerek kendi çıkarını gözetip saklıyor. Bu durumda bunu yapan şahıs "gerçeğin üzerini örtmüş" oluyor bir bakıma yani kuranın "kafir" dediği bu tip insanlar için de geçerli. Bunlar, islam içindekiler için çoğu bilirsin bu işin en büyük savunucu olduğunu söyleyenlerin arasından çıkar yani yobaz tayfa işte. Ha birde kuranla çelişmez ama akılla çelişir bilimle çelişir. Kuran zaten aklınızı kullanın uyarısında bulunuyor ve sürekli bilen ve bilmeyeni kıyaslıyor yani bilmeyi, ilimi ön plana çıkarıyor. Yani ayetlere yapılan yorumlar diğer bir ayetle açıkça çelişmiyorsa ve akılla bilimle çelişmiyorsa yapılan açıklamayı "ha bak bu böyle olabilir" diyerek kabul edebiliriz sonuçta bir kişi farklı bir yorum getirmiştir. Bu yorum zamana , çağa daha uygun olabilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Nekro Mesaj tarihi: Şubat 6, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2015 bence sen beni anlamamissin Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
k1nJo Mesaj tarihi: Şubat 6, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2015 bence sen ezberden rastgele cevaplar veriyorsun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Flameoffear Mesaj tarihi: Şubat 6, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2015 İslamda bug çok ya. Misal günahları yazan melekler sen wc de filanken kafalarını çeviriyorlar ya, al sana safe zone. Yeni kitapta fixlenmeden kullanın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Komm Mesaj tarihi: Şubat 6, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2015 Flameoffear said: İslamda bug çok ya. Misal günahları yazan melekler sen wc de filanken kafalarını çeviriyorlar ya, al sana safe zone. Yeni kitapta fixlenmeden kullanın. İyi de bu söylediğin Kuran'da yazmıyor. Yani bu tip detayları insanlar sonradan üretip ilmihal kitaplarına yazmışlar veya hadis uydurmuşlar ve bunları bilmeyen insanlar tarafından da dinin kendi gibi kabul edilmiş. Yani birçok hurafe din olarak alınmış ama dinin tek kaynağı Kuran ve buna ek olarak Sünnetten -(kasıt ise hadisler değil peygamberin dini uygulamaları nasıl namaz kılarsın gibi) yanı sıra dinin kaynağı gibi birçok başka akıl dışı şeyler eklenmiş vs. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SodomVsGomore Mesaj tarihi: Şubat 7, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 7, 2015 birde islamda bir üstteki posta cevap veriyorsan quote'lamak yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar