Sam Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 valve'ın sunumu ve ea, unity, epic'in desteğiyle gdc'de 5 mart'ta tanıtılacak. http://www.gamespot.com/articles/valve-ea-and-unity-to-unveil-new-graphics-api-at-g/1100-6425086/ windows ve directx'e böyle çalım atıp steam os uyumlu oyunların yapılabileceği uygun zemini yaratmaya çalışacak herhalde valve. unreal, frostbite ve unity motorları desteklerse rahat %75'i oyunların steam os/linux uyumlu olur. ms uyudu resmen, dimyat'a pirince giderken evdeki bulgurdan olacak akılsız adamlar. 15 yıl konsol, 5 yıl da mobil tüketiciyi kovalarken elindeki masaüstü kullanıcısını sallamadın, olacağı buydu. inşallah pc oyunculuğunda windows tekelinin kırılmasına önayak olur bu. çeyrek asır severek windows kullandıktan sonra şunu söylettin ya ms, cidden golfclap. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Silphatos Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 windows ve dxin bitmesi steame rakip cikip bitmesinden daha zor, imkansizdan ote Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 adım adım olacak öyle iki günde olacak değil. microsoft aynı kafayla devam ederse gayet de olur. yalnız valve'ın yeni motor açıklaması daha güzel olurdu. malum yeni motor = yeni oyun XD Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
knox Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 ps4 te opengl problem yok Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bright Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Silphatos said: windows ve dxin bitmesi steame rakip cikip bitmesinden daha zor, imkansizdan ote Yok öyle birşey. Mantle bile geçtiğimiz senede betadan çıktı ve tam takımlı bir API haline geldi ki daha DX12'in piyasaya çıkmasına vakit var gibi gözüküyor. Şu an low overhead ve adam gibi multi-core support'lu API'ı yapan malı götürür. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Flassh Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 arcane said: adım adım olacak öyle iki günde olacak değil. microsoft aynı kafayla devam ederse gayet de olur. yalnız valve'ın yeni motor açıklaması daha güzel olurdu. malum yeni motor = yeni oyun XD yeni motordan kastın source 2 ise dota2 yakında source 2ye geçicek, tembellik yapmazlarsa bu ay gelir Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 dota 2'ye israf edilecek motor değil kastettiğim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dark_Soul Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 herşey sorunsuz gitse bile dx'e alternatif olabilir lafının edilmesi minumum 5-6 yıl alır.Ekran kartı chipset üreticileriyle anlaşıcaklar sonra optimizasyon testler , bir taraftan da oyun motorlarını bu api ye göre yeniden düzenlemek falan derken bu işten vazgeçerler bence :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 e zaten en büyük pazar payına sahip üç motorun üreticisi arkasında, o dediğin olmuş bile. ekran kartları zaten opengl destekliyor hep, bunu hayli hayli desteklerler. source2 de gene büyük ihtimalle bunun için gecikti(rildi). windows ve dx bitecek demiyoruz zaten ama opengl 15 yıl önceki gibi her oyun tarafından desteklenirse o zaman windows tekeli kırılır oyunlarda valve steam os'in arkasında dururken. linux için böyle bir destek hiçbir zaman olmadı çünkü büyük bir şirketten. diğer yazılımlar başka mesele tabii. valve arayı kapamak için uğraşırken ms sallamadığı gibi windows'u geriye götürüyor. walled garden app store kafasında devam edecekler win10'a, hızlanır bu aranın kapanması. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Borastus Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 ben yazacaktım biri yazmış said: I hate this emerging trend of creating APIs designed to tie you to one platform, whether it be hardware or software. DirectX is Windows-only, Mantle is AMD-only and Metal will be iOS only. While these platforms will still in theory support OpenGL, you can bet the support and drivers will be garbage to encourage that commitment to their API. Something similar happened when Vista was first released and it wasn't until later that OpenGL was given a fair run. It goes against the trend of standardisation over the last 30 years that has made it progressively easier to reach a wide variety of people through multi-platform titles. böyle sadece onda bunda çalışacak falan olursa kötü yoksa yeni api güzel olur baya. @sam yeni office versiyonu ilk ios a sonra wp ye çıkıyor düşün:D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Silphatos Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Bright said: Silphatos said: windows ve dxin bitmesi steame rakip cikip bitmesinden daha zor, imkansizdan ote Yok öyle birşey. Mantle bile geçtiğimiz senede betadan çıktı ve tam takımlı bir API haline geldi ki daha DX12'in piyasaya çıkmasına vakit var gibi gözüküyor. Şu an low overhead ve adam gibi multi-core support'lu API'ı yapan malı götürür. ya bırak %99.9 pasta yapı var windowsun, bill dayı söylese hayde sektorin gidin lan linux kullanın diye artık fayda etmez bu vakitten sonra asd Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Borastus said: ben yazacaktım biri yazmış said: I hate this emerging trend of creating APIs designed to tie you to one platform, whether it be hardware or software. DirectX is Windows-only, Mantle is AMD-only and Metal will be iOS only. While these platforms will still in theory support OpenGL, you can bet the support and drivers will be garbage to encourage that commitment to their API. Something similar happened when Vista was first released and it wasn't until later that OpenGL was given a fair run. It goes against the trend of standardisation over the last 30 years that has made it progressively easier to reach a wide variety of people through multi-platform titles. böyle sadece onda bunda çalışacak falan olursa kötü yoksa yeni api güzel olur baya. @sam yeni office versiyonu ilk ios a sonra wp ye çıkıyor düşün:D şimdi bir kere tekelleşmenin oyun yapımcılarının işini kolaylaştırdığı bir gerçek. iki api desteklemek yerine tek api desteklemek elbette çok daha az iş demek. öte yandan bu tekelleşme şirketin niyetini bozuyorsa (ki böyle olmaması imkansız gibi prensip olarak) rekabet gerekli. ms pc'yi resmen umursamıyor artık, adamların bütün derdi konsol veya tablet/tabletimsi satmak, app ve oyun lisansı üzerinden para toplamak. eskisi gibi 100$'ımı alıp windows satayım yetmiyor adamlara. böyle olunca da biz hedef kitle olmaktan çıkıp "nasılsa elimizde bu kerizler, ekmek, su verin yeter" deyip bıraktılar bizi. steam os gibi birşey tehdit etmeden ilgilenecekleri veya ciddiye alacakları da yok. bunun olması için de glnext gibi birşey lazım. ilk unreal tournament hem directx, (zayıf performans) hem opengl, (iyi performans ve efektler) hem de software rendering destekliyordu, keşke öyle bir şekilde yapılabilse oyunlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bright Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Silphatos said: Bright said: Silphatos said: windows ve dxin bitmesi steame rakip cikip bitmesinden daha zor, imkansizdan ote Yok öyle birşey. Mantle bile geçtiğimiz senede betadan çıktı ve tam takımlı bir API haline geldi ki daha DX12'in piyasaya çıkmasına vakit var gibi gözüküyor. Şu an low overhead ve adam gibi multi-core support'lu API'ı yapan malı götürür. ya bırak %99.9 pasta yapı var windowsun, bill dayı söylese hayde sektorin gidin lan linux kullanın diye artık fayda etmez bu vakitten sonra asd Windows'tan bahsetmiyorum zaten, windows oyle, DX'ten bahsediyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 internet explorer'ın pazar payı da öyleydi bir zamanlar. (:P) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 atari oyunu yapimcilari bu zamana kadar neden birlesip bu duruma bir dur demedi peki? unity filan var motor her bokta calisan asdf. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dark_Soul Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Sam said: e zaten en büyük pazar payına sahip üç motorun üreticisi arkasında, o dediğin olmuş bile. ekran kartları zaten opengl destekliyor hep, bunu hayli hayli desteklerler. source2 de gene büyük ihtimalle bunun için gecikti(rildi). windows ve dx bitecek demiyoruz zaten ama opengl 15 yıl önceki gibi her oyun tarafından desteklenirse o zaman windows tekeli kırılır oyunlarda valve steam os'in arkasında dururken. linux için böyle bir destek hiçbir zaman olmadı çünkü büyük bir şirketten. diğer yazılımlar başka mesele tabii. valve arayı kapamak için uğraşırken ms sallamadığı gibi windows'u geriye götürüyor. walled garden app store kafasında devam edecekler win10'a, hızlanır bu aranın kapanması. E ilk mesajında unreal, frostbite ve unity motorları desteklerse demişsin şimdi bunlar arkasında diyorsun.Linki açamıyorum da anlamadım bu adamlar başlamışlar mı birlikte çalışmaya? Bir de he tamam destek veririz demekle ,güncel dx seviyesinde görüntü/performans ortaya çıkarma işinin teknik altyapısını hazırlamak arasında çooooook uzun bir süreç var.Ortada Unity falan bile kalmayabilir bu süreç tamamlana kadar.Ayrıca tekelin allahı olma stratejisini belirlemiş bir MS var,baktı DX'e ciddi alternatif olabilecek bir oluşum var,illaki bir direnç/yaptırım gösterir hem chipset üreticilerine hem de yeni api ye destek veren geliştiricilere karşı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Oski Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 peki neden Bilgisayar Oyunlari? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bright Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Konu Bilgisayar Oyunları çünkü ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Dark_Soul said: E ilk mesajında unreal, frostbite ve unity motorları desteklerse demişsin şimdi bunlar arkasında diyorsun. The panel is titled, "glNext: The Future of High Performance Graphics (Presented by Valve)" and will include developers and engineers from Valve, Electronic Arts, Epic Games, and Unity Technologies. It will unveil an "upcoming cross-platform graphics API designed for modern programming techniques and processors" which is Khronos Group's successor to OpenGL. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bright Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Şu da Mantle Support tablosu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Oski Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Bright said: Konu Bilgisayar Oyunları çünkü ? peki Donanim & Yazilim veya Programlama? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Dark_Soul said: E ilk mesajında unreal, frostbite ve unity motorları desteklerse demişsin şimdi bunlar arkasında diyorsun.Linki açamıyorum da anlamadım bu adamlar başlamışlar mı birlikte çalışmaya? Bir de he tamam destek veririz demekle ,güncel dx seviyesinde görüntü/performans ortaya çıkarma işinin teknik altyapısını hazırlamak arasında çooooook uzun bir süreç var.Ortada Unity falan bile kalmayabilir bu süreç tamamlana kadar.Ayrıca tekelin allahı olma stratejisini belirlemiş bir MS var,baktı DX'e ciddi alternatif olabilecek bir oluşum var,illaki bir direnç/yaptırım gösterir hem chipset üreticilerine hem de yeni api ye destek veren geliştiricilere karşı. ilk satırda yazdım "desteğiyle" diye, "desteklerse" yazısı "şayet olursa" anlamında değil, "olduğunda" anlamında. zaten destekliyorlar, desteklemeseler onlar için işinde olmaz. adamlar temel atmıyor gdc'de, yapılmış bitmiş zaten o süreç: "The panel will present a technical breakdown of the new API as well as show off live demos with real-world applications running on glNext drivers and hardware." haberi oku(ya)madan neden bu kadar yorum yapma ihtiyacı hissettin anlayamadım. :) ms Allah değil, apple batmak üzere olan bir şirketken ipod ve mp3 komisyonu finansmanıyla iki alet yapıp bitirdi ms'i. steam de sildi gfwl'i. ms gene boşluyor pc oyunculuğunu, dx12 karşısına rakip çıkınca yapabileceği birşey yok kimseye. en büyük motorlar destek vermiş zaten, "sattırmıyorum sizin ürününüzü" filan diyecek hali yok. donanımı da kendi yapmıyor, ekran kartı üreticilerinin bir borcu yok, para neredeyse oraya giderler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Oski Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 kor cahilim bu konuda da Mantle support demek mac da calisiyor demek mi? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Oski said: Bright said: Konu Bilgisayar Oyunları çünkü ? peki Donanim & Yazilim veya Programlama? başlıkta "glnext'e nasıl oyun yazalım" konuşmadığımıza göre programlama değil. bilgisayar oyunları piyasasının şekillenmesi ana olarak işlendiği için de buranın d&y'ye göre önceliği var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Oski Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2015 ben tatmin oldum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar