Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pillars of Eternity #2


Norak

Öne çıkan mesajlar

Cipher için şöyle bi link vereyim çoğu güncel powerların

http://pillarsofeternity.gamepedia.com/Power

Powerlar charm, dominate, aoe blind/stun gibi control üzerine daha çok, ikincil olarak damage da veriyorlar, az sayıda da buff var. Resourceları focus, misal lvl1de combata 15 focusla başlıyorsun her power 10 focus istiyor. Yani ikinci abilityi yapabilmek için düşmana damage verip focusunu arttırman lazım.

Lore olarak baktığında bütün spell casterlar ruhları manipüle ederek büyü yapıyorlar, ama wizardlar olaya bilim olarak yaklaşıyor, cleric ve druidler inançlarıyla büyü yapıyor, cipherlarsa bu güçleri doğrudan ruhları manipüle ederek kazanıyorlar gibi bi ayrım var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

Monk dinamikleri baya iyi, ben büyük ihtimalle monk açacağım ilk karakteri. Wound mekanikleri tam bi off-tank olup CC yağdırmak üzerine. Armor falan giymeden 0 def full offence gidip az damagedan çok wound çıkarıp oyundaki en etkili CCyi yağdırıyorsun.


CC ne abi anlayamadım?

Wisdom yok yalnız oyunda onun yerini resolvefalna mı aldı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

RamsesII said:

Wisdom yok yalnız oyunda onun yerini resolvefalna mı aldı


Oyun bu anlamda alıştığımız D&D statlarından biraz farklılık gösteriyor, ondan da bahsedelim. 6 temel stat var yine, D&Ddeki gibi 10 ortalama, 18 max değer. Ama denge olması açısından gerçek dünya karşılıklarıyla tam tutarlı bonuslar yerine metaya uygun bonuslar veriyor statlar. Ne demek istedim :

Statların yanında verdiğim sayılar 10'un üstündeki her puan için gelen bonus. Aka 17 might varsa (17-10)*3 = %21 damage bonus, 14 fortitude defense alırsınız 10'un altı aynı şekilde penaltı alıyor, 6 might %12 damage penalty gibi

Might : %3 Damage/Healing , +2 Fortitude

Mightın bildiğimiz strength statından farkı Magic damage, hatta ranged damage ı da etkilemesi. Aynı zamanda healingleri de güçlendiriyor. Yani yüksek mightlı wizard ya da ranger rastlanmayacak bişey değil hatta builda göre tercih sebebi. Bu biraz controversial, ama önüne geçmek istedikleri şey tek bi statın (örneğin casterlar için int) tüm diğer statları domine etmesi.

Combat hariç intimidate vb. işlere yarıyor standart. Ha yüksek mightlı wizardın intimidate yapması da ilginç bi mevzu, ama o da fireball atar arkadaş niye olmasın.


Constitution : %3 Endurance/Health , +2 Fortitude

Bu gayet net. Oyunda endurance bizim bildiğimiz hitpoint/stamina gibi, endurance bitince karakter ölmüyor bayılıyor. Health de endurance x 4 falan gibi class a göre değişen bi değer. Health biterse ölüyorsun ve healthi geri kazanmanın tek yolu dinlenmek. Endurance her fighttan sonra fulleniyor.

Örnek verelim. 100 endurance 400 health var, ilk combatta 80 damage aldın. 20 endurance 320 health kaldı. İkinci combatta 70 damage aldın, 30 endurance 250 health kaldı. Böyle böyle health 0 olursa GG

Combat hariç nefes tutmak yüzmek ırt zırt işlere yarıyor yine standart.


Dexterity : %3 Action Speed, +2 Reflex

Oyun realtime olduğu için round başına action sayısı gibi bi sistem yok, bi attack 3 sn sürüyorsa %33 speed increase (21 dex) varken 2 snye düşer, aynı şekilde spell castler reload timelar special abilityler herşeyi etkiliyor.

Combat hariç dex işlerine yarıyor bi fark yok burda da.


Perception : +3 interrupt, +1 Defleciton , +2 Reflex

En tartışmalı stat. Interruptlar silaha göre 0,3 ile 1sn gecikme yaşatıyor, interrupt ettiğiniz (yada edildiğiniz) büyü ability vs. kaybolmak yerine geç cast ediliyor sadece. Ki concentrationla bunun da önüne geçmek mümkün. Ranged bonus vs. de vermediği için tanklar hariç hiç bi buildda perception gerekmiyor şu anda. Belki dual mace vs. kullanan yüksek perception ve dexli roguelardan güzel bi interrupt build çıkabilir ama mevcut yüksek concentration değerleriyle zor.

Bunun combat hariç kullanımı biraz daha farklı, D&D de perception olmadığı için "farkındalık" işini wisdom statı görüyordu, burda o işi perception üstleniyor haliyle. Hikaye etkileşimlerinde bol bol kullanılacak betada gördüğüm kadarıyla.


Intelligence : %6 Area of Effect, %5 Duration, +2 Will

Barbara int ne lazım dump stat olsun dimi? Değil. 15 intli barbar direk %30 daha geniş alana aoe vuruyor (barbarların class abilitysi carnage diye cleave benzeri bi aoe damage), frightning roar u %25 daha uzun sürüyor. 3 intli barbar da aoe diye anca dibine vuruyor. Aynısı blind atan roguelar, knockdown atan fighterlar ve tabii ki fireball atan mageler için de geçerli. Alan etkili ya da süreli bi abilitysi olan bütün classlar (aka bütün classlar) intelligencetan faydalanıyor.

Might ve inti bildiğimiz melee/caster statları yerine özellikle bu şekilde tasarlamışlar ki ezbere buildlar yapmak yerine insanlar farklı dağılımları ve buildları zorlasın.

Combat hariç her zamanki reasoning/deduction dialoglarında kullanılıyor.


Resolve : +3 Concentration, +1 Deflection, +2 Will

Bir başka controversial stat. Combat kullanımı yine sadece tanklarla sınırlı deflection ve will bonus verdiği için, zaten asıl olayı combat hariç kullanım.

Doğrudan tercümesi kararlılık olsa da D&D'nin wisdom + charismasının yandan yemişi diyebiliriz. İkna etme (yalan söyleme dahil), liderlik gibi durumlarda kullanılıyor. Bunun da combat hariç kullanımı yüksek gibi.

Ha concentration var casterların işine yarar diyebilirsiniz, ama zaten ilk hedef casterların hiç damage yememesi olduğu için pratikte fazla kullanım görmüyor.

Statlar bu kadar, ilerleyen mesajlarda temel olarak combat sistemini ve skilleri de anlatacağım bi ara.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...