Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Adventure Y: Yeni Baldur's Gate


Sorieno

Öne çıkan mesajlar

abi işte 5th ed kitaplarında bi yerde vardı galiba 1479 yılı 5th ed başlangıcı, sundering olayında oluyor vs tam hatırlamıyorum hangi kitap adventure falanda olabilir.

hatta galiba şu, 2013müş.
Murder in Baldur's Gate

çoğu eski tanrı geri geliyor zaten
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sorieno said:

Çok önyargılı olmamak lazım.
"İyi yazarların" Wasteland 2'de ortaya koyduklarını görünce bizim günümüz şartlarındaki "iyi yazın"a ve "iyi narrative"e olan alışkanlığımızın 2000 başı Black Isle / Interplay ekolünden öteye taşındığını söyleyebiliriz; sonuçta bu adamların yazarlığı "kötüleşmedi" bizim alışkanlıklarımız değişti.

Zaten günümüz oyun dünyasında "iyi yazarlık" ekseni çok iyi dialog tree yazmaktan, iyi quest tasarlamaktan ziyade, iyi narrative tasarlamaya evrilmiş durumda. Bastion, Transistor, This War Of Mine, Child Of Light, Valiant Hearts, Limbo hatta Gods Will Be Watching, Papers Please gibi indie oyunlar bu paradigmayı değiştirdi. Kalem kağıtla yapılan klasik yazarlığın yarattığı atmosferi yakalamayı başardılar.

Bunu RPG'lere genel olarak nasıl yedirebilir oyun endüstrisi, şu an için çok iyi bir şekilde örneklenmiş değil açıkçası. Yani Alan Wake'in ya da Bioshock serisinin, Spec Ops: The Line'ın yahut sözünü ettiğim indie'lerin narrative'ini alıştığımız RPG'lerde görmedik. Mass Effect'ler, Dragon Age'ler farklı bir yerde konumlandırıyor kendini. New Vegas, Skyrim gibi oyunlar da setting'i narrative'in önüne koymuş oyunlar. Wasteland 2, Divinity gibi new wave classic RPG'lerde de bu yoktu, eski formüller kullanılmıştı.

Sonuç olarak ben merak ediyorum bu yeni narrative paradigmasının RPG'ler tarafından benimsenirse ortaya nasıl bir ürün çıkacağını. Pillars Of Eternity story driven olmasıyla bu konuda bir örnek olabilir mi, göreceğiz. Ama eski alışkanlıklarımızla "yazarlık" ve bundan ötürü oyunun bize vereceği edebi, duygusal doygunluğun çıkarımını yapmayı doğru bulmuyorum.


güzel yazı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Norak said:

abi işte 5th ed kitaplarında bi yerde vardı galiba 1479 yılı 5th ed başlangıcı, sundering olayında oluyor vs tam hatırlamıyorum hangi kitap adventure falanda olabilir.

hatta galiba şu, 2013müş.
Murder in Baldur's Gate

çoğu eski tanrı geri geliyor zaten


http://vobeskhan.files.wordpress.com/2013/08/murder-baldurs001.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 5 ay sonra ...
Bir durun bakalım.
İsminin hatrına oynayıp görmek lazım.

Ama bir önceki, konunun başındaki mesajımı refere edesim geldi.
Black Isle modeli narrative artık bizden geçmiş. Yani çağın çok gerisinde kalıyor. Roman varken koşuk ile hikaye anlatmak gibi olmuş. Pillars Of Eternity gibi nispeten (Divinity, Wasteland aralarından çıkan demek istiyorum) daha iyi bir örnek bile yakalayamadı şahsen benim gibi ezeli bir Black Isle fanını.

Bioshock'un atmosferi, Alan Wake setting'i ile yeni bir narrative yaratmak lazım. Evet izometrik RPG diyalog tree'si bu oyunların gerçeğiyle ve mekaniğiyle örtüşmüyor ama yeni bir icat lazım. İzometrik RPG'de Bioshock, Alan Wake, Witcher tadı mümkün mü? Bunu sorgulamamız gerekiyor.

Oldschool RPG iyi güzel ama ben 20 sene öncesinin anlayışıyla oyun oynamak istemiyorum artık. Yeni bir şey sunmalılar. Bir filmi bir daha çekiyorsan en azından farklı oyuncular kullan, farklı bir teknikle çek. Bunlar aynı yazarlarla, aynı anlayışla, aynı formülle oyunları önümüze sunuyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sorieno said:

Roman varken koşuk ile hikaye anlatmak gibi olmuş. Pillars Of Eternity gibi nispeten (Divinity, Wasteland aralarından çıkan demek istiyorum) daha iyi bir örnek bile yakalayamadı şahsen benim gibi ezeli bir Black Isle fanını.


bunun nedeni modelin artık çökmüş olması degil, pillars da ticari kaygıya kapılan obsidian in başarıyı garantilemek için icewind dale modeline yaklaşması oldu.

sonuçta infinity engine in zirvesini yaşadığı günlerin en büyük satış oranı ne torment te ne de baldurs2 dedir. en çok satanlar hep icewind dale serisi olmuştur.

Bu genre tekrar para kazanır bir hale gelmeden de o eski hikaye örgülerini bulamayacağız. bu hiç bir zaman bulamayacağız ile hemen hemen aynı şey zaten.

bu forumda bile "çok yazı vardı, next dedim geçtim... pffff.", "mass effect en güzeli hacı, pffff" insanları var. bir iki tane de değil.

sorun oyuncu kitlesinin değişmesidir. genre sadakatinin olmamasıdır. Sorun senin belirttigin gibi infinity doneminin narrative inin gunun modern orneklerinden geri kalması degildir.

Genre başkalaştı ve başka bir yone ilerledi. Ta o zamanlar bile rpg ler hep çok konuşulur, dergiler ove ove bitiremez, GOTY ler alır ama ticari olarak asla çok ciddi satmazlardı.

"hikaye kitabı mı okuyacağım?" kafası o zaman da vardı zaten. yeni nesille çıkmış bir şey degil. ama bu sebepten rpg oynamazdı bu kafa. arada derede kalana da icewind dale vardı işte, infinity engine ile turn based diablo bir nevi.

Halbuki rpg den genre olarak uzak duran "hikaye kitabi okumam" kafasındaki oyuncular şimdi aksiyon hormonlanmış hap rpg ler talep ediyorlar, genre ye genre dışı oyuncuların girmiş olması sorunu yaratan.

bunun da nedeni potansiyel alıcıyı arttırarak rpg lerin market tabanını genişletmek arzusu. ticari kazanım ile hayatta kalan şirketleri bu nedenle eleştiremeyecegimize gore... hayır kurumu degil adamlar.

Black Isle modeli narrative bece geçmedi. Yoksa ben sana bir infinity engine rpgs i yaparım, epic-hopeless bir setting ile, inanılmaz derin bir hikaye ile. parmaklarını yersin. ama 100 kopya satarsak bir gazoz acarız artık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yukarıdaki yazımdan olayı konsol vs pc olarak degerlendirdigimi sakın sanmayın.

konsol da rpg olmaz mı? olur. bal gibi olur. bunun sucu konsol degil. Kotor1 ve kotor2, hatta mass effect 1, babalar gibi konsolda ciddi rpg yapılabliecegini kanıtlamıştır. ustelik kimse yapılmasını ummazken.(hibrid olan rpg leri kastediyorum. yoksa konsol un zaten kendine ait yıllara dayanan bir rpg genresi de vardı)

sorun platform degil.

sorun feat li statlı inventory li pause lu hikayesine ugrasılmıs rpg lerden, 3 tus basılan 4 default silahlı, uyduruk 5 yasında cocuk zekasına hitap eden talent agaclı, interaktif C sınıfı aksiyon filmi tadında konsol rpg lerine gecmemiz.

eee PoE de satmaz korkusu ile o yuzden doneminin en cok satan, aksiyona agırlık veren versiyonu olan IWD ye yakın bir formulle cıktı.

Yani sonuç olarak hikayesi iyi diye oldschool demiyoruz, mekanigi yeni nesilden daha karışık ve aktarımı daha text iceriyor diye oldschool diyoruz. :( PoE mekanik ve hikayeyi aktarım şekli olarak oldschool ama bir bg2 ya da torment degil. bunun sucu da infinity doneminin artık gunumuzde doyurmaması da degil. oldschool un bile mecburen satışı en garanti formule yonelmesi.

benim gozum hala bir bir baldurs2 arıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Konuyu "hikaye örgüsü" ve "iyi yazarlık, iyi hikaye" olarak algılama işte. Dediğine katılıyorum, daha önceki yazımda da belirtmiştim: Bu adamların yazarlığı kötüleşmedi, bizim iyi yazarlık/iyi yazın kriterlerimiz değişti. Çok normal, doğal bir şey bu; evrim.

PoE çok da kötü bir hikayeye sahip değildi, anlatım olarak da epey yeterli olduğunu düşünüyorum açıkçası eski kriterlerimize göre baktığımızda. Çok fazla combat olması başka bir şey -bence bu oyunu IWD eksenine yakınlaştırmaz, kötü bir oyun dizaynı kararı sadece- ama diğer yönlerde doyurucu.

Benim anlatmaya çalıştığım husus farklı bir husus:
Artık bir oyundaki narrative'in Planescape'teki gibi "şöyle böyle oldu, karşında şöyle bi tip var" şeklindeki anlatım imkanları kullanmamak oluyor. Hikaye kitabı okumak/buna zaman harcamak şimdikinin görsel anlatımıyla yenilebilen bir konu. Witcher 3'de bir yığın cinematic var mesela hikayeyi anlatan. "Oynamak" yerine izlemek/okumak olarak bakarsan bu da senin oyun zamanından çalan bir şey, eminim onda da skip spamleyen vardır. Ama sonuçta hikayeyi anlatıyor, canlı bir şekilde bunu başarıyor. Yani artık öyle bir noktaya gelinmiş ki ben örneğin Baron'un questline'ında adamın mimiklerini görebiliyorum, oradaki acısını okuyabiliyorum, onu hissedebiliyorum, bu da bir diyalog biçimi, bu da bir yazarlık dalı, hikayenin işlenme tarzı olarak bu da bir seçenek ve artık çok daha fazla etkili oluyor.

Elimde böyle bir imkan varken, eskiden demezdim ama şu an önüme text driven bir oyun koysalar açar kitap okurum derim. Numenera çıktığında oynayacağım ama en fazla vanity oyundur bunlar artık. Kısıtlı bir kitleye hitap ediyor olması oyuncuların "konsol bebesi, combatçı laylaylomcular" yapmaz. Bundan 20 yıl önce o RPG'leri yapıyor ve o oyunlarla zengin olabiliyorken stüdyolar, artık olamıyorsa sorun sadece konsolların çıkması ve oyuncuların hacknslash'çi olmaya meyillenmesiyle açıklanamaz bu çok kolay bir yol. Ne oldu yani hacknslash lobisi mi devreye girdi, 20 yıl içinde bizim genimizle mi oynandı, çocukların beyni mi yıkandı? Ya da bir janr sadece tek bir formüle bağlı kaldığı, o formülden ısrarla vazgeçmek istemediği için mi bu haldeler? PoE ve Wasteland 2 yapılırken ne kadar para toplandı, neden 20 yıl öncesinin teknolojisine bağlı kalındı?

Sorun "Mass Effect çok güzel abi yeea"cılar kadar "Grafikler bok gibi olsun, kirli olsun, adamın kafaası sadece 2 pixelden ibaret olsun abi"ci kitlede de aynı zamanda.

Mask Of The Betrayer mesela çağı yakalayabilme yönünde bir çabaydı. Fallout New Vegas bunun mümkün olabileceğini gösterdi. Dragon Age Origins buna yaklaştı. Divinity fizik engine'iyle, interaction'larıyla gösterdi. Yeterli mi, hayır.

Bizim sorgulamamız, istememiz gereken şey şu olmalı; New Vegas'ı yapıyorken Fallout 2'deki diyalog sistemini nasıl kullanabilirler? Witcher 3'ün narrative'ine klasik RPG ögelerini daha doğru bir şekilde nasıl entegre edebilirler? Stüdyolar bunun için uğraşmalı. Yoksa kusura bakmasınlar ama siktiri bir engine'e hiçbir şey eklemeyip, iki sprite çizip, sonra 2 tane 3 tane artık ne yapacağını hepimizin ezbere bildiği "aha burası bu adamın elinden çıkmış" diyeceğimiz hikayeleri "oyun" haline getirip milyon tane insana satarak zengin olmayı hayal etmesinler. Bunları yapmıyorlarsa da çıkıp sektör çok kötü mihihi, hepsi konsol b3b3si böhühü item peşinde koşuyolar hikayeyi skipliyorlar demeyecekler.

20 yıl önceki Tomb Raider ile şimdiki Tomb Raider arasında uçurum varsa, adam bunu muazzam bir şekilde kullanıyorsa tabii ki oyuncu buna yönelecek. "Doom gibin" oyun Dishonored'a, Bioshock'a evriliyorsa tabii ki insanlar buna para harcayacak. Sen her yerde gürültü yarat, 20 yıl önceki oyunun yazarına aynı formülle oyunu yazdır, renk paletini aynı kullan, neredeyse aynı engine'i yedirmeye çalış, gameplay mekaniğin bir gram ilerlemesin, ondan sonra suçlu oyuncu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

pronoit said:

abi hikaye bitti daha neyi kasiyorlar ya?


imamın abdest suyu.

bari balduranın baldurs gatei kurması gibi ayrı bi hikaye falan yazsalardı ama anladığım kadarıyla bu arkadaşlar hazıra konmayı seviyo. yoksa eski motor benim için aww yissss ama iyi bir iş çıkarabileceklerinden şüpheliyim bu kadar hazıra konmacı zihniyeti ile. Türkler yapsa böyle bişey yapar yani sdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

XLegolas said:

pronoit said:

abi hikaye bitti daha neyi kasiyorlar ya?


imamın abdest suyu.

bari balduranın baldurs gatei kurması gibi ayrı bi hikaye falan yazsalardı ama anladığım kadarıyla bu arkadaşlar hazıra konmayı seviyo. yoksa eski motor benim için aww yissss ama iyi bir iş çıkarabileceklerinden şüpheliyim bu kadar hazıra konmacı zihniyeti ile. Türkler yapsa böyle bişey yapar yani sdf

ps2'de hack and slash baldur's gate oyunları vardı. dark alliance mı ne. bg ismini taşıyıp pc'deki THE baldur's gate'lerle hiç alakaları yoktu ve gayet de iyi h&s oyunlardı mesela.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

burdada olsun, 25 saatlik icerik olcakmis, oyunun ismide belli olmus:


http://www.youtube.com/watch?v=pRv8bqeR_T4

Though Sarevok is dead and his plan for war averted, peace eludes the citizens of Baldur’s Gate. A crusade marches from the north, seizing supplies, forcing locals into military service, and disrupting trade along the Sword Coast. A charismatic warrior known as the Shining Lady leads this army, her background shrouded in mystery. Can the rumors be true—is she, like you, the child of a god?

The closer you get to the Shining Lady, the more you realize your father, the dead Lord of Murder still casts a long shadow upon your path. Baldur’s Gate has put its faith in you, but you must determine whose interests you truly serve before you face the Shining Lady among the ruins of Dragonspear Castle.

Expand Your Story: Explore new areas, fight new monsters, and win new rewards in the Siege of Dragonspear expansion to Baldur’s Gate: Enhanced Edition. Continue the adventure by exporting your game to Baldur’s Gate 2: Enhanced Edition

-The Crusade Rises: A sharp and subtle adventure that pits you against an enigmatic new foe

-Explore the Sword Coast: Venture through vibrant new hand-painted areas in the classic style of the original Baldur’s Gate

-Gather Your Party: The original cast returns to kick butt for goodness – along with Neera, Rasaad, Dorn, and four new additions

-To Infinity and Beyond: Updated UI and improved Infinity Engine features

-Extra Class: New items, quests, and a new class: the spirit-calling shaman

-Venture Forth With A Friend: Functional, extensively tested cross-platform multiplayer on all supported platforms

-Story Mode: A difficulty setting to allow players to experience all of the story with none of the Game Over screens (lel :D)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 9 ay sonra ...
BG 1 EE bitirmiştim saveleri buna attım F/T multiclass koşturuyorum.Güzel olmuş BG 1 ve BG 2 arasında geçiyor, bitirirsenz eğer savi BG 2 EE koyabiliyorsunuz itemlar ile beraber.


P.S: Topic adını düzeltsenize Baldurs Gate EE Siege Of Dragonspear diye aranmayalım :) EE çin expension pack, stand alone çalışmıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...