Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Counter-Strike: Global Offensive #6


Silphatos

Öne çıkan mesajlar

bingildak said:

off işlemci de nasıl bir şeymiş öyle. vaktin olursa iki cümle karala gsync deneyiminle ilgili.


yapmaktan kacınacagım cunku eski işlemci ve anakartı masa ustu çıkarıp karsılastırabılmek icin onları da kurmam gerekir. bir de her iki sistemde de eski ve yeni monitoru tak cıkar yapmam ve karsılastırmam gerekir. screenshotlar, ingame videolar.

bunları yapabilecek sabrı olan adamları çok taktir ediyorum. gonullu incelemeler yazıyorlar. bazıları gerçekten cok kaliteli oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu yazdıklarımda iddiali degilim. agırlıklı mantık yurutuyorum. çürütmekten çekinmeyin:

normalde 60hz bir monitor yaklasık 58-60 kare cizebiliyor. 144 hz bir monitor icin bu rakam 141-143 fps civarı. dolayısı ile monitorun hz si yukseldikce daha kuvvetli bir sisteme ihtiyacın var.

60 hz lik 1080p ve 1 ms lik standart bir TN panel için konuşalım:

eger 60 fps nin altında bir performans alıyorsan, ornegin 40 fps, monitor ve ekran kartında bir senkronizasyon sorunun oluyor. monitor gosterecek kare olmadıgı icin goruntuyu gec guncelliyor. cunku sistemin monitorun hızına yetisemiyor. cross hair falan yavas kapanır zannedersin bu yuzden. goruntude kucuk atlamalar olur.

60 uzerinde bir fps aldıgında ekran kartının ürettigi kareler bir buffera gonderiliyor. monitorun kendi panel gecikmesi de hesaplanarak bu bufferdan bazı kareler secılerek gosteriliyor. dolayısı ile bu sefer de monitor sisteme yetisemedgi icin aralarda bazı kareleri atlamaya baslıyor. "oyun akıcı degil" sikayeti genelde bu yuzden çıkar. ayrıca goruntude kırılmalar, bozulmalar vb gozleniyor. eger 300 den bir anda 150 ye iniyorsanız, ikisi de 60 ın uzerinde olmasına karsın bu sefer buffer da stabilite olmuyor, dolayısı ile bu sorun artıyor. 300 fps ye cıktıgı andaki kareler bufferı domine ediyor gibi dusunun. dolayısı ile bu sefer de secilerek cizilen karelerin atlama varmıs gibi gozukmesi artıyor. yani butun haritayı baştan aşağı 300 fps çizebilen bir sisteminz yoksa burada da fps kararsızlıgı dogru ve güncel görüntü almanıza engel oluyor. tek sorun yırtılmalar degil yani.

en kotusu ise monitorun 60 fps altına ve ustune sık sık inip çıktıgın durumlar. ozellikle uc sınır ve alt sınır cok yuksekse. cunku once 60fps uzerine cıkıp bufferlıyorsun sonra bir anda 60 altına dusup monitoru bekletiyorsun. oyun bir nevı benzetme olarak soylenirse "maymuna donuyor"

Vsync dedigimiz teknoloji cok eski olup, bilgisayarın ekran kartını monitorun gosterebilecegi performansa dusurmesi demek. oyunu 60 fps ye kilitliyor yani. ancak bunu sadece monitor tabanlı yapıyor. yani sisteme "o kareyi cizme beklet, monitor hazır olunca gonder" diyor. bu goruntude atlmalara, kırılmalara ve lag e engel oluyor. ancak bu da input lag dedigimiz gecikmeyi yasatan olay.yani sen bir hareket yaptıgında mouse la, bu bir miktar gecikmeli yansıyor. o yuzden insanlar vsync kapalı oynamak istiyorlr. ayrıca 60 fps yi gecen durumlar icin sorunu cozuyor ancak 60 fps nin altına inen durumlar icin bir cozum uretmiyor.

gysnc, vsync eger tek yonlu bir otobansa, bunun cift yon gidiş geliş olan versiyonu. Monitor beklemesi gerekirse onu bekletiyor, sistem beklemesi gerekirse onu bekletiyor. yani her iki yon icin de calıyor. ayrıca tek yaptıgı bu degil. amac cizilen her karenin en az bekleme süresi ile olabilen en hızlı goruntulenmesini saglamak. her durumda saglıklı ve minimum buffer mantığı ile çalışıyor. eger monitorun gosterebileceginin uzerinde kare ciziliyorsa, fps nin cok yuksek oldugu sahnelerin goruntuyu domine etmesine engel oluyor. dolayısı ile kırılma bozulma ve goruntude atlamalara engel oluyor ve tum oyunu kesintisiz ve akıcı goruyorsun. ne olduysa o anda onu goruyorsun yani. (baglantın iyi ise tabi)

ozellikle bir anda cok dusuk fps lerden cok yukske fps lere çıkan kararsız donanımlarda daha iyi sonuç veriyor. dolayısı ile cok cok az bir input lag yaratıyor. Ancak oyunu maksimumum guncellik ile oynuyorsun. ne olduysa oldugu gibi akışında gormeni saglıyor. ancak input lag sıfır degil.

burda iddia input lag miktarinin, buffer daki kararsızlıklar nedneiyle dogru gosterilmeyen akışa göre cok daha ufak bir sorun oldugu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lightboost dene

Namessar said:

dun asus un gsync monitorunden aldim. hayal kirikligi. 144 fps uzerinde her durumda sabit verebilren bir sisteminiz varsa gsync aynen vsync gibi input lag yapiyor. fps si cok hizli inip cikan sistemler icin gene fena degil. 300 den bir anda 120 fps ye inip gene 300 e cikan bir sisteminiz varsa monitorunuzun tazeleme hizi uzerindeki bu rakamlar bile lag e sebebiyet verir. ama bunu gsync bir monitor almak yerine vsync kapatip fps yi konsoldan 120 ye fixleyerek halletmeyi tercih ederdim.

gysnc fps si monitorunun refresh rate i altina inip cikan sistemler icin cok cok daha uygun gibi. 150 fps den bir anda 40 fps ye iniyorsaniz ve monitorunuz 60hz ise bu sizin icin bicilmis kaftan.


gordugum kadariyla 144hz lik monitorde sabit hep 144uzerinde fps aliyorsaniz, gsync acikken fps limiti 130 da tutarsaniz konsoldan input lag kayboluyor. eeee onu ben zaten gsync yokken vsync kapatip kendim de yapabilirdim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

G-sync'in input lag miktarı V-sync'e göre bir seviye daha iyi ancak FPS < Refresh Rate olduğu durumlarda da bir o kadar gereksiz. Hani 144Hz, 144-200 fps alabiliyorsanız açabilirsiniz ancak 144 hz 90-150 fps alıyorsanız da bir o kadar gereksiz.

Lightboost da yerine göre color bleed yüzünden baygınlık geçirtebiliyor, ben normal VG248QE'de açmıyorum mesela o yüzden.

Input Lag azaltılmak ve mouse'tan tam verim alınmak isteniyorsa G-sync monitörden önce yapılacak milyon tane ayar var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Silphatos said:

nasıl bıraktın ya dün oynuyodun ahuehuea

http://www.youtube.com/watch?v=BwRXjOTxLJI


olm 2 haftadır steami açmıyorum nasıl dün oynuyodum ya? heçeklediler mi naptılar

herhangi bi sorun gözükmüyor hesapta, en son maçımı 11 şubatta yapmışım ana hesabımla sdfds
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...