Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Atak Helikopterleri


Masticore

Öne çıkan mesajlar

Adını hep haberlerde duyuyorduk gözle görene kadar inanmamıştım (yav hehe diyip geçiyordum). Malumunuz Mehmetçik-1 piyada tüfeği ve nicelerinin örneği var...

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/27404461.asp

Hurriyet'te , Atak'tan manevra şov adlı video'yu gordum oha lan bu helikopteri biz mi yaptık şimdi dedim. Sonra haberi okumaya başladım ki ne göreyim.

said:
gustaWestland tasarımı A129 gövdesinin, Türk Silahlı Kuvvetleri’nin ihtiyaçlarına uygun şekilde; motor, aktarma organları ve kuyruk pallerinin değiştirilmesine ilave olarak milli aviyonik ve silah sistemleri ile teçhiz edilmesi sonucu ortaya ATAK helikopteri çıktı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

izin almadan istediğimiz ülkeye satamıyoruz bile şuanda.
geliştirdiğimiz tank da aynı şekilde.

esasında olayda bir yanlış yok doğal olarak bir yerden başlamak gerekiyor ama basında milli üretim şeklinde milletin keklenmesi tamamen akp kafası.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bayaa bayaa milli sayılabilecek durumda. son yıllarda üretebildiğimiz tek adam gibi ürün. obama ile rte'nin arasının ilk açılmasının sebebi olarak gösterilen helikopterin, el altından iran, pakistan ve suudlara satılacağı, ödemenin ise dolar değil altınla yapılacağı söyleniyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu helikopterin son halinin italyanların son halinden çok ilerde, kimse o helikopteri almak istememişti, bizimkiler talip oldu...

hatta motoru, yine iptal olan commance helikopteri için geliştirilen ve şu anda boşta kalan bir motor olması lazım dı

işin özü, gerek motor ve gerek helikopter, biz bu işe başlamadan önce çöptü, şimdi değer kazandılar

The RAH-66 was powered by two LHTEC T800 turboshaft engines
T-129'da, Rolls-Royce ve Honeywell'ın ortak üretimi iki adet LHTEC CTS800-4A motoru kullanıldı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
According to news reports Azerbaijan,[28] Bahrain,[29] Jordan, Malaysia, Pakistan,[30] South Korea,[31] The Gambia,[32]United Arab Emirates, and the Philippines have shown interest in the T-129.[33]

In 2011, Saudi Arabia asked Turkey to enter a tender to produce attack helicopters for the Saudi Air Force.[34] In July 2012, it was report that the Philippines received an offer from Italy for AgustaWestland attack helicopters (either A129 or T129).[35] In January 2013, a media report stated that South Korea's attack helicopter competition had the T129 in the final three bidders with the Bell AH-1Z Viper and the Boeing AH-64 Apache.[36] However, the AH-64E Apache was chosen in April 2013.[37] Media reports in February 2013 indicated Azerbaijan had ordered 60 T-129 helicopters, however it was later denied by TAI.[38][39]

TAI hopes to launch talks for the sale of the T-129 to the Libyan National Army.[40]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ginaly said:

bayaa bayaa milli sayılabilecek durumda. son yıllarda üretebildiğimiz tek adam gibi ürün. obama ile rte'nin arasının ilk açılmasının sebebi olarak gösterilen helikopterin, el altından iran, pakistan ve suudlara satılacağı, ödemenin ise dolar değil altınla yapılacağı söyleniyor.


aramız hava savunmadan dolayı açıldı
o işte daha çok para var
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

son olarak
bütün savunma sanayi ürünlerinin hiçbiri %100 milli değil
en önemli komponentler hep yurtdışı
bunlar millileştiriliyor fakat en alt sistem bile 100 çeşit parça içerebiliyor, bunların da teknolojik/ekonomik açısından değerlendirilmesi gerekiyor

mesela bir helikopterin, füzenin elekontriğini yapabiliyoruz
sorun kullanılan programlar, donanımlar milli değil

bir diğer örnek tankın motor üretiminine/tasarımına tümosan(konya da bir traktör firması) girdi
jenaratör, ağır araçla vs. bürsürü kullanım alanı var
yoksa bu devirde tank yapmak büyük mallık

zırh malzemesi tasarımı/üretimi yine tr de yapılıyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

TAI'de 4 ay staj yaptım, son 1 aydır da part time olarak devam ediyorum.

Tamamen yerli bir helikopter olmadığı kesin. Ancak daha önce de dendiği gibi bir yerlerden başlamak gerekli. Bir keresinde TAI içerisinde kuvvet komutanlarına şov yaparken izleme fırsatı buldum. Gerçekten çok güzel bir helikopter. Yazılımı %100 yerli, yapısal parçalarının çoğu burada üretiliyor.

Geçen hafta da Ankara çevreyolu üzerinde uçarken gördüm ve gurur duydum. Politik sebepler olmasa çok satılabilecek bir helikopter.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yazılımın %100 yerli olması cok onemli birşey ama nedense inanasım gelmiyor ya. Bir de kullanıldıgı zaman görücez arıza verip vermediğini. O yüzden şuanda kimsenin alacağini sanmiyorum bu helikopteri tr'den. Azeriler olabilir evet ama kore gelip almaz şu aşamada bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Masticore said:

Yazılımın %100 yerli olması cok onemli birşey ama nedense inanasım gelmiyor ya. Bir de kullanıldıgı zaman görücez arıza verip vermediğini. O yüzden şuanda kimsenin alacağini sanmiyorum bu helikopteri tr'den. Azeriler olabilir evet ama kore gelip almaz şu aşamada bence.


inanabilirsin
eski helikopetler i aselsan yazılım ve donanımsal olarak yeniliyor.

--
motor da orijinal tasarım da italyan agusta
ama tasarım da değişikliğe gidildi
en basitinden pal sayısı değiştirildi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...