Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

hız limiti 110 olan yerde 112 ile radara girmek


Katibim

Öne çıkan mesajlar

SeaGle said:

paramecium said:

Selam,

Katibim said:

...size göre bu araç ticari yük nakil aracı olabilir ama benim gönlümde yük taşımaktan çok daha fazlası...


Duygusala bağlama hemen :D

O belirttiğin özelliklerin çoğu elektronik oyuncaklar. Araca eklenince binek tip olmuyor bir anda. Sonuçta Isuzu kamyonet birgün çıkıp AFL Xenon ve eve dönüş ışığı falan eklese, araç bir anda binek tipe dönmeyecektir.

Zaten o saydığın güvenlik ekipmanları da yönetmelik gereği zorunlu. Bugün kamyonlarda bile sürüyle güvenlik ekipmanı var.

Aracın yerden yüksekliği, yan kesit alanı, ön ve arka salıncak geometrisi, süspansiyon sistemi gibi etkenler aracın karakteristiğini belirliyor. Benim MPV bile bir sedan(başka nasıl diyeceğimi bilemedim) gibi yolda gitmiyor. Aracın geometrisi buna engel.

Saygılar.



Ben bunu kabul ediyorum, gerçekten önemli farkları var normal binek araçtan.

Fakat kabul edemediğim başka bir nokta var. 90 modelin altındaki araçlar, özellikle dandik kuş serisi bile 2014 model araçlar ile aynı hız limitine sahip. Bu büyük bir saçmalık.


Günümüzde standart haline gelmiş esp, abs, airbag gibi önemli güvenlik özelliklerine sahip olmamasını geçtim, 90 km/h üzerinde yerle teması azalan araçlardan söz ediyoruz. Ve bu araçların da 110 ile gidebildikleri yol var.


Kontrol mekanizması nasıl olur bilmiyorum, plakadan ruhsat bilgilerine gidilip oradan model yılına mı bakılır eds lerde orada bir güvenlik zaafiyeti var.


ayrımız gayrımız mı var gardaşşş

o zaman motorlara hız limiti olmasın zaten adamlar kaporta misali
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Katibim said:

unutmadan hatırlatmak istedim

ABS (Kilitlenmeyi önleyici fren sistemi)
ASR (Anti patinaj sistemi)
Çarpışma anında katlanabilen debriyaj ve fren pedalları
EBC (Motor fren kontrol sistemi)
ESP (Viraj dengeleme sistemi)
Tüm koltuklarda 3 noktalı emniyet kemeri
Kapı iç koruyucu çelik barlar

gibi ticari araçlara has donanımlarının yanında

6 hoparlör
Eve geliş - evden çıkış aydınlatma sistemi
Hız sabitletyici
Klimatronik Klima
Otomatik yanan farlar
Otomatik kararan iç dikiz aynası
Soğutma özellikli kilitli ve ışıklı torpido gözü
Yağmur sensörü

v.b gibi yük taşımaya yarayan (!) özellikleri mevcut

Ha size göre bu araç ticari yük nakil aracı olabilir ama benim gönlümde yük taşımaktan çok daha fazlası


ABS, ASR: Yıllardır standart ötesi.
EBC, ESP: Çok kompleks olmayan elektronik zamazingolar.
Koruyucu şu bu: Senin güvenliğini sağlayan şeyler, başkasının değil.
Yağmur sensörü, 6 hoparlör falan: Cehalet.

Adam makaslı diyor, aerodinamik diyor; sen gelip Doblo Safeline'da bile olan özelliği ve elektronik klimanı söyleyip "ÖMÖ GÖNLÖMDÖ ÇÖK DÖHÖ FÖZLÖSÖ" diye canavarlık saçıyorsun. Geçmişsin işte, 10 km/h aşmana izin verilen yerde 12 km/h geçmişsin. Cezayı 102 ile yeseydin ağlardın; şimdi ya gider bahsedilen şekilde itiraz edersin, ya da ödersin. Fakat lütfen cahilce savunmayı, millete sataşmayı falan bırak. Çok itici oldu.

PS: Bu kadar göz boyayıcı ekipman koyana kadar hızı düzgün ölçen bir kadran koysalarmış keşke.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2-3 kilometre yavaş gidilse ceza yenmeyecekti. Bu insana fena koyar. Aynı yolda bende 128 le yemiştim cezayı ve koymadı. Hızı yaparken bunu farkındaydım ve sağolsun polis amcalar tepe bir yerin inişine koymuşlar radarı ve aniden karşına çıkıp sanki ceee yaptılar.

Polislerin veya aracın kilometresi hatalı gibi düşünüp hızı 105-108 arası tutmak en mantıklısı idi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Koyar tabii de, "e tamam o zaman 115'e kadar ceza kesilmesin" dense bu adam 117 ile gidecek. Çok açık okunuyor şu konudaki tepkilerinden. O yüzden kural kuraldır, töleransı da vardır, onu da aşıyorsan geçmiş ola.

Sonuçta araba kendi hızını reel yer değiştirmeye göre değil, tekerleğin ortasının dönme hızına göre ölçüyor. Lastiğinizin çapını o hesaplama içerisinde ayarlanan çaptan farklılaştıran her şey (o anki hava basıncı, değişen lastik/jant vs.) kadrandaki hıza %5 seviyesine kadar etki edebilir. Ben otobanda asla aç gibi 130-132'ye sabitlemem mesela, 126 falan yaparım, bunları yaşamamak için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

geçen sene e5de 92 ile gittiğim için 450 tl ceza gelmişti. eve direk kağıdı gelmişti.

temmuz ağustos gibi ödedim sonra kasımda askere gittim. mayısta geri döndüm e-devlette bir tane trafik cezası duruyor zamlanmış.

eve herhangi bir bildirim gelmedi, bu ceza ne zaman ne sebeple kesilmiş nasıl öğreniyoruz?

egm.gov.tr'de plakaya ait ceza yok diyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

neyse abi konu çok gereksiz uzadı bende biraz uzattım

Cezayı bugün ödedim
Neticede hata benim hatam evet 112 km ile gitmesedim bu olmayacaktı

Herkese değerli yorumları için teşekkürler...

@paramecium ;

Birgün herkes DSG li bir araç alacak ve onlardan biri de sen olacaksın :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Benim alacağım DSG kesin 9/2 olacaktır ve kuru kavrama değil de hafif nemli, az şekerli kıvamda olacak :D

Büyük konuştum, dürtersiniz yakında :P

Geçen gün geç kaldım diye >=160km/h ile otobanda ben de gittim. Tabi gerçek hızım 145-150km/h'miş öğrendim GPS'den. Sonra 'ulan şimdi ya lastik patlarsa' düşüncesi ile orta şerite düştüm. Benimki bildiğin mantığın rafa kalkması durumuydu altımdaki araçla. Ama aracın ve sürücünün asla kontrol edemeyeceği faktörler de var ve biri o an aklıma gelmişti. Bir de hergün 40-45km yol gidip akşam dönünce insan bayıyor, hızlı gitmeye başlıyor. Ara ara kontrol etmek şart kendini. Şimdilerde hız limitörünü aktif kullanıyorum :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...