Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pilot olmak


Catze

Öne çıkan mesajlar

Auril said:

afrika ya git al
özel okullar var orda
bi de hayvan gibi uçuyorsun gerçekten deneyim kazanıyorsun
piste değil toprağa çimene falan iniyorsun :d


çimen bilmiyorum da toprak ve kum pist zaten eğitim sırasında veriliyormuş.

bunun yanında eğer tr pahalı gelirse yakın ve kaliteli olarak Kavala'daki okulu öneriyorlar. Hem git geli kolay, yani hafta sonları vs. en azından hemde ingilizce konuşmak zorunda olduğundan dilini de istemeden geliştiriyorsun vs. diyorlar.

20-30.000TL falan oynuyormuş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kithnos said:

Abi yazdım ya, PPL ile ilgileniyorum, CPL değil. Doğal olarak sorunun cevabı, evet hobi olarak. Ticari bir uçak uçurmak için değil.


Hobi olarak istiyorsan 14-15k euro falan bir şeydi, fazla tutmaz o.

http://er-ah.net/TR/page/1/2015-fiyat-listesi

hatta şurayı övüyorlardı. gerçi kötüleyeni de çok ama ayjet hakkında nette son zamanlarda pek iyi şeyler okumadım :D

AFA tek PPL vermiyor diye biliyorum. Hatta PPL'i başka yerden aldıysan eğitime de kabul etmiyordu. Onu devre dışı bırakabilirsin.

Er-Ha, THK ve Ayjet ilk düşündüklerin olsun. En dörtlü zaten bu postta saydıklarım. Fiyatları aşağı yukarı aynı, 1000 euro falan değişir sadece

edit2: THK içinde eğitimi çok zor diyorlardı. Hani er gibi davranıyorlar, askeri zihniyet vs. deniyordu. Eğitim uçakları eski vs...

Ama THY ile direkt anlaşmaları var ve eğitim kadrosu olarak en iyilerden biri olarak gösteriliyorlar. Hani orayı da zorlayabilirsin. THK'nin fiyatları dolar üzerindendi bir de en son baktığımda değişmediyse biraz ucuzda olabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

orc_lord said:

THY'nin o düzenlediği pilotluk programı sanki şu sıralar başvuru kabul ediyordu..


kabul ediyor ama bütün şartları sağlayıp başvurduğun takdirde bazen 1 yıl sonra bile dönebiliyorlar. ayrıca 100.000 dolares maaşından kesiyorlar aslında beleş eğitim vs. değil. Gerçi her şekilde o parayı veriyrosun ama hayat sadfs

Zaten THY'de işe girdin mi hayatın kurtuluyor bu ülkede. İşte planladık bir şeyler bakalım asdfasd

BioHazarD said:

abi biz (moyendizler) onun programini yazdik, ucak kendi ucuyor. bosuna para vermeyin sdf.


heya, işte a'dan b'ye götürüyorsun sadece ne olacak zaten asdfas

bu geçen olan kaza ama tahminen yeto pilot hatası gibi duruyor. hesaplasan da mesela mal pilotun biri yine çakabiliyor uçağı asdfsd
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arkadaşımız oluyor

6 ay teorik eğitim
sonra 6 ay uçuş eğitimi var
ondan sonra pilotluk sertifikasını alıyorsun

bu işin ilk phase'i, yaklaşık 200k tutuyor

daha sonra hava yollarına sertifikan ile başvuruyorsun, hava yolu senin sözleşme yapıyor ve tip eğitimi veriyor. bu tip eğitimi baya pahalı bir şey tam olarak ne kadar olduğunu bilmesem de. hava yolu sana yaptığı yatırımı belli bir zamana yayıyor (atıyorum 5-10 yıl gibi), o süre zarfında maaşından kesinti yaparak sana verdiği tip eğitimin bedelini senden alıyor ve bu süre zarfında sen inanılmaz cezalar ödemeden hava yolundan götünde ayı bağırsa bile ayrılamıyorsun. yanlış hatırlamıyorsam sky zamanında ayrılan adam 200 bin dolar civarı borçlanmıştı hava yoluna ama kaba et yani öyle gördüğüm şeyler değil duyduğum şeyler.

bu kadar parayı, zamanı ve şansı bir araya topladıktan sonra iyi bir hava yolunda 7 bin dolar gibi bir maaşla fo olarak başlıyorsun. işte onun 2 bin kesintisi olsa, 5 bin dolar cebine giriyor.

teknik eğitimi ırıspıçıcığı gibi zor.
pilotaj aynı şekilde kolay bir iş değil.

ÇOK FAZLA yeni aday hava yollarının yaptığı teknik ve pilotaj sınavlarında eleniyor. seçenekler çok kısıtlı. kurumsal hayat gibi değil, 3 hava yolundan reddedildin mi pretty much gg.

EK OLARAK hava yoluna girdim, devlet kafası rahatım olayı yok. sağlık ve pilotaj ile ilgili kontroller sürekli devam ediyor. sağlık sorunlarından dolayı pilotluk yapma hakkını yitirebiliyorsun. birçok sebep var. ufak tefek şeylerden yatırımı çöpe giden bir sürü adam tanıdım. bazısı kendine iyi bakmadığı için, bazısı genetik allah vergisi gg oldu.

onun dışında pilotaj yeterlilik sınavlarında çalışırken de başarısız olup atılabiliyorsun. yine sizden yaptıkları yatırım parasını söke söke alıyorlar. sıfır gelir milyör te le borç ile kalıyorsun.

zor iş pilotluk. eski havası da yok, bildiğim kamyon şoförü gibi çalışıyorsun, özel olmayan hava yollarının hemen hepsi commercial'da max izin verilen saatte seni uçuruyor. bayramın yok, yılbaşın yok, çocuğum hasta yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ev arkadaşım THY de teknikte.

bana sorarsanız thy tekniğe giren elemanlar pilotlardan çok daha zeki ve bilgili.
Zaten anadolu Sivil havacılık çok yüksek puanlarla alıyor.
ama fakirler :)

pilot olamıyorlar, mühendis eğitimi alıp mühendis olamıyorlar

anlatıyor işte;

Hostesler THY teknik ile aynı otelde kalmak istemiyormuş Pilot ve hostesler ayrı otelde teknik ayrı otelde kalıyormuş.
teknikten eleman selam verince kafalarını çeviriyorlarmış hakikaten de yolda denk geldiği bir hostes adamı sallamadı bile ki bir kaç defa uçuşlarda denk gelmiş tekniker.

Ama yabancı pilotlarla uçunca teknikçilere çok iyi davranıyorlarmış hatta bazen farklı firma ile dönüyorlarmış adamları boşsa first class a alıyorlarmış

biz de tabi kesin boku çıkıyor pilot-hostes-tekniker mevzusunun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şuan direkt THY'ye başvurmak pek akıl karı değil. THY direkt alımda en çok zorlayan firma ki Anadolu Sivil Havacılık'tan bile gelip giremeyenler var.

Ben hem pilot arkadaşımla hem de kardeşimle konuştuğumda THY'de en çok diğer hava yollarından alınan pilotlardan olduğunu söylediler. Misal arkadaşımın bir arkadaşı daha geçen ay THY'ye alındı. Pegasus'ta uçuyordu.

2 sene başka havayolunda çalış, sonra THY kendi teklif ediyor açık yüzünden diyordu. O yüzden ben de işte AtlasJet'e çevirdim rotayı.

AFA şuan en seçiçi ve en zorlu eğitimi veren kurum olarak gösteriliyor. Atlasjet'te yanılmıyorsam TRde şartları THY'den sonra en iyi olan kurum.

Ama işte mülakatları bile bayağı zor, geçebileceğimi hiç sanmıyorum ama kastıracağız işte bakalım :D

para bayarak deneyecekseniz boşuna thy,thk falan kastırmayın yani. 2 sene başka havayolunda uçarak sonrasında thy'ye kapak atabiliyorsunuz. hem tecrübe ediniyorsunuz, hem de referansınız oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dusuncelihayvan said:

Hostesler THY teknik ile aynı otelde kalmak istemiyormuş Pilot ve hostesler ayrı otelde teknik ayrı otelde kalıyormuş.
teknikten eleman selam verince kafalarını çeviriyorlarmış hakikaten de yolda denk geldiği bir hostes adamı sallamadı bile ki bir kaç defa uçuşlarda denk gelmiş tekniker.

Ama yabancı pilotlarla uçunca teknikçilere çok iyi davranıyorlarmış hatta bazen farklı firma ile dönüyorlarmış adamları boşsa first class a alıyorlarmış

biz de tabi kesin boku çıkıyor pilot-hostes-tekniker mevzusunun.


kardeşim hostes asdfasd bunları raporluyoruz diyorlar lel

THY de eğitimde onlara öncelikle havacılık etiğinden bahsediyorlar ve firma kimliğine yakışır şekilde bizi kusursuz temsil etmenizi istiyoruz diyorlar.

Mesela başka bir havayolu firmasından da olsa tekniker, pilot,host-hostes gördün mü selam vermek ya da iyi uçuşlar dilemek gibi zorunlulukları vs. var. Yani board ekibiyle komple aynı statüde sayılıyormuş havadayken, sadece kaptan pilot'un tek başına üstünlüğü varmış etik vs. geyiklerinde o da gayet doğal.

Tabii yapmayan çok diyor. Mesela AtlasJet hosteslerine çok uyuz oluyorlardı. AtlasJet alımda falan bile güzel değilsen almıyor. Vücut ölçüsü aralıklarını bile veriyorlar mesela başvuru aşamasında böyle değilsen gelme diyorlar.

Egolu kadın-erkek hepsini topluyorlar. Hava alanında en çok nefret edilen tayfa diyorlardı. Kesinlikle kendileri hariç kimseye selam vs. çakmazlar diyordu.

Böyle işte, garip dünyalar. takılmayın boşverin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dragonfire said:

ispanyadaki okullara yolladık biz birini daha yakın zamanda. 40k avro mu ne.
THY'de geçen seneye kadar Amerika'ya falan yolluyordu ilanları hala duruyor.
Gidenlere şimdiden başarılar ben yaş sınırını geçtiğim için hayal :D


ibertour'un kursuna mı kaydoldu asdfasd

ona pek iyi değil diyorlar ama iş garantisi varmış.

tr'dekiler mesela iş garantisi var diyip seni havuza koyuyor. lazım oldukça çekiyor ama beğenmezse seni almayabiliyor.

iber kesin olarak işi veriyormuş galiba.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

toggie said:

200k verecek capın varsa THY'de calısmasan da olur zaten. Herkes bisiler sallıyor gotunden. İsteyen adam THY'ye de girer, biraz sans, biraz da genetik lazım tabi.

THY'nin su anki ilanı kapalı bu arada. Basvur linkine tıklarsanız, yayından kalkmıs uyarısı alıyorsunuz.


tam olarak öyle değil aslında, 200.000TL borçlanıyorsun. Çantada direkt parayı hiçbiri kabul etmiyor.

Kredi çekiyorsun. Ortalama 2 sene eğitim sürüyor. 5-6 senelik krediler vs. çekiyorsun. İşe başladıktan sonra zaten paranın bir kısmını kendin ödemeye kasıyorsun. Ha cebinde 200.000 yoksa zaten risk almaya değmez çünkü kursu tamamlayamazsan, pilot olamazsan vs. her şekilde o parayı ödemek zorunda kalıyorsun. Ayjet'le ilgili kötü şeyler var nette işte çalışan kurs öğrencileri mazeretli ders kaçırdıkları halde atmışlar vs. paraya konmuşlar.

Bunun yanında THY de işe başladığını düşünsen, copilot'lar sabit 9000TL maaş alıyor. Bunun yanı uçuş saati başına 27 dolardı yanılmıyorsam para alıyorsun. Yatılı gidersen yatı mesaisi veriyorlar kaldığın mesafeye göre. Üstüne bundan tam emin değilim ama sanırım 3 ayda bir çift maaş ikramiye alıyorsun. Anadolu Sivil Havacılık'tan mezun arkadaşım şuan sadece yakın mesafe uçuşlarla ayda ortalama 13-15k TL arasında para kazanıyorsun.

Bunun yanı sıra sürekli farklı yerlere gidip, farklı şehirlerde kısa kısa tatiller yapabiliyorsun. Misal kardeşim son 2 ay içinde 2 kere Hong Kong, 1 Kanada, 1 Brezilya yaptı ve hepsinde en az 4 gün kaldı. Gezdi, sıçtı, eğlendi. Geldi burada ardından minimum 3 gün izin yapıyor. Yani ortalama 1.5 yılda zaten eğitimin masrafını çıkartırsın. Ha bu THY için, Pegasus ve SunExpress 7000TL sabit + uçuş diye biliyorum. Bir de çift maaşalrı yok galiba vs. tam emin değilim. Hadi 3 yılda çıkart. Bir ömür çalışacağın harika bir mesleğin oluyor.

Gezmeyi seviyorsan, global çapta prestije sahip bir meslekte arıyorsan en iyilerden biri pilotluk, ya da host-hostes olmak.

Ha kardeşim hostes dediğim gibi çekilmez meslek diyor. O ufaklıktan beri havacılığa meraklıydı ve pilot olmak istiyordu, hatta askeri pilot ama ne zaman uçmaya kalksa hep bizden kaynaklanmayan terslikler oldu. Eskişehirdeki planör kazasında burslu mesela eğitim kazanmıştı da iptal edildi falan... O da işte biraz para biriktirip, üniden mezun olunca pilotluk eğitimi için gidecek vs. Lise mezunu kendisi şimdi giremiyor asdfasd
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...