Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pilot olmak


Catze

Öne çıkan mesajlar

Rotweiler said:

µh said:

Uçuş saatleri uluslararası izlenmiyor mu ya, nasıl olabiliyor ki böyle bir şey? Ben mi uyduruyorum sdf


Uçuş saatlerinin tutması demek, ard arda 3-4 gece uçuşundan geldiğinde kendini toplarlayabilceksin anlamına maalesef gelmiyor.

FTL avrupa standartlarında eyvallah ama, Avrupadaki hiç bir havayolu pilotu bu yoğunlukta uçmuyor. İSteyen olursa örnek shift atarım.

Misal; Şimdi geliyorsun saat 18:30da indin dimi?
Kural şudur, Uçtuğun süre x 2 ya da minimum 12 saat ana üste dinlenme almak zorundasın. Hangisi büyükse. Buraya kadar gayet uygun gözüküyor dimi? Örnek uçuş, IST-NCE-IST, Mesain EN AZ, bak EN AZ DİYORUM, imzadan sonra 11 -12 saat.

ERTESİ GÜN UÇUŞUN 06:45

18:30'da motoru kapattın, geri sayım başladı. Yolcu inene kadar inemezsin. AHL'de yer hizmetleri ve WCHR hayatta gelmez zamanında. Onca sene yaptım bir kere geldiğini görmedim. 30 dakika minimum uçaktasın. Hele kabinde bırakılan eşya varsa, ve şüpheliyse hiç girmiyorum bile o konuya, kisme bunları düşmez dinlenme sürenden. Her uçakta da mutlaka bişey unutlur.
15 dakikada da terminalden çıktın. Saat 19:15
Yeşilköy - Ataköy(Ataköyde opturuyor olsun hadi neyse) = 1 saatten fazla.
Saat 20:15

Geldin evine, bi duş yemek felan ailenle 10 dakika muhabbet ettin. Saat 21:15

Yattın uyudun. En az imza bitimine 2 saat kala kalkacaksın. Saat 04:30 Kaç saat uyudun? 7 saat 15 dakika. Bi önceki uçuşun da zaten sabah 06:30 ya da 07:30 imzalıydı.

Duş tıraş, üniforma vs. Çoğu FO'nun yalnız yaşadığı olayına girmiyorum bile. Bunları hazırlayacak adam da yok yani.

Noldu? Eben sikildi.
3 gün bazen de 4 gün bu rutinle uçuyorsun. E diyeceksiniz ki bunlar bu rutinde uçurmaz. Bok uçurmaz. Adamlar zaten minimum istirahat 12 saati verdikleri için ertesi gün hep aynı saatte alandasın. yani 12 saat uçuşta, 12 saat yerde. Sonra yine 12 saat uçuşta.

Sonra noluyor. Diyorsun ki, oh be. İki gün offa giriyorum. Bok giriyorsun.
Görevden döndün, yine aynı saat. 18:30
Aynı rutinler devam. Aaaa bi bakıyorsun. 2 off arkasında ilk görev saatin 00:05.
Bak şaka değil bu. Byle olunc anoluyor? Offunun ikinci gününde, gündüz uyumak zorundasın. Çünkü gece saat 22:00'da kalkıp işe gideceksin. E peki O zaman 2 off yapmış oluyor musun 5 gün uçtuktan sonra? tabii ki hayır.


Bir başka senaryo.
Her şey güllük gülistanlık. Bi bakmışsın 3 bacak kösmüşler.
Ama ne 3 bacak.

Kars pass git görevli gel, Viyana git gel.
Uçuş saati sayıldı mı pass gidiş? hayır? Sen yine aynı saatte kalktın mı? Evet? Sen yine ekip olduğun için aynı düzen ve nizamda yolcunun karşısında mısın? Evet. Toplam dört bacak da kısa uçuş olduğu için sen o basınca bi in çık in çık in çık vücut noodle oldu mu? Oldu.

Yani o FTL'e uyuyor olması, insani olduğunu göstermiyor. Ayrıca O FTL sayesinde GMT kavramını da değiştirdiler. Gece mesai açamıyorlardı 00:05 şimdi açıyorlar.


IST-JFK Dinlenme süresi 24 saat. 24 SAAT! JEtlag felan yok zaten, makine komple ekip amk.
Daha bişey söylemeye gerek yok zaten.


Baya boktanmış cidden. Millet doktorlara da acımıyor hiç sırf fazla kazanıyorlar diye ama onlar da 36 saat falan aralıksız çalışıyor, uzmanlık yapanların anası ağlıyor ayda 10 nöbet vs. tutup.

Toplumun halinize şükredin daha kötüleri de var kafasından çıkıp birbirine destek olması lazım dandik koşullarda çalışan herkes için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rotweiler said:

Onu da yanlış biliyorsun abi.


Heavy light medium vb değil, wide body ya da narrow body



şimdi sana senin bilmen gerektiği gibi öğretilmiş, sende suç yok

H (Heavy) aircraft types of 136 000 kg (300 000 lb) or more;
M (Medium) aircraft types less than 136 000 kg (300 000 lb) and more than 7 000 kg (15 500 lb); and
L (Light) aircraft types of 7 000 kg (15 500 lb) or less.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çek koy abi fotoğrafı buraya. Eminim herkes merak ediyordur.
Hani benim de 10 seendir boynumnda taşıdığım, kaptanlarda da aynısı taşınan tip sertifikasını bana öğretmeni ve yanlışımı düzelmeni istiyorum ki, utanayım ben de.



Gidip part A B koyacaksan hiç kasma.
Sertifika tartışıyoruz.
a320ci diye bi pilot tipi yok yani. Az çok içinde olan herkes bilir.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Auril said:

işte bu yüzden bütün offlarım hep sarhoş geziyorum oh yeah


Bir de şu var.
Kabin ekibi desen kabin ekibi değilsin. Onu anladık.
Pilot desen pilot değilsin, onu da biliyoz.

Sen niye offlarında sarhoş geziyon?

Alıntıladığım topicde de yazdığın gibi groundda felansın sanırım.

Auril said:

bi de bunların app gibi bişeyi war zart diye buluyor, geçen uçakbaşı bi kaptanla konuşuyorum ayıptır

ya dedim bizim şu kaptan olmuş
hop 2 dk baktı aa boing kaptanı olmuş tüh falan çekti bana sdf



Uçakbaşında konuştuğuna göre.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rotweiler said:

Auril said:

işte bu yüzden bütün offlarım hep sarhoş geziyorum oh yeah


Bir de şu var.
Kabin ekibi desen kabin ekibi değilsin. Onu anladık.
Pilot desen pilot değilsin, onu da biliyoz.

Sen niye offlarında sarhoş geziyon?

Alıntıladığım topicde de yazdığın gibi groundda felansın sanırım.

Auril said:

bi de bunların app gibi bişeyi war zart diye buluyor, geçen uçakbaşı bi kaptanla konuşuyorum ayıptır

ya dedim bizim şu kaptan olmuş
hop 2 dk baktı aa boing kaptanı olmuş tüh falan çekti bana sdf



Uçakbaşında konuştuğuna göre.



atc yim ben
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Stringray said:

bu tam havacı cock fight olmuş ya forumdaki diğer insanlar hiçbir şey anlamıyor
neyse ki dark uyuyor herhalde o da burada olsa tam sıçmıştık


Vallaha aşık atmıyorum. Yanlış bilgi yazıyor düzeltiyorum. Hepsi bu.

Ayrıca işsizim bu gece. Mısırı da koydum yukarda. =)))

Ayrıca evet, Dark gelsin.
Sertifikayı yarıda bırakmasam ben de şimdi "pilot" tribi atardım da. Olmadığım bişeyi öyleymişim gibi göstermiyorum :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...