Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

aracin seyir halindeyken frenlerinin patlamasi


E

Öne çıkan mesajlar

pontipati said:

vaperon said:

Peki, vites düşürürken vites kutusunu harcadık, el freni de dayanamadı koptu, 140'tan 100e ancak düşürdük, araç gidiyor yokuş aşağı... Yapılabilecek en son şey nedir?

last 1 fap

ahaahahahadsfsdf

bi duvar vs bi şey bulup sürtünücen abi başka bi yol sdfdsf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fren patlamasini bilmiyorum da benim basima soyle bir olay geldi

e5 de mecidiyekoy yonune dogru giderken birdenbire aracta 'manevra kabiliyeti yetersiz' uyarisi cikti ve direksiyonum kitlendi - arac gaz yememeye basladi abs fln filan iptal oldu neyse bende viraja dogru gidiyorum araba donmuyor haliyle

kontagi kapatip araci 2. kontak mi deniyor ona alip direksiyonu cevirdim sonra BISMILLAH diyip calistirinca gaz maz geri geldi

ps: arabanin motor dislileri mi ne kirilmis
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

frene bastığında yumuşacık bir şekildeyse ve hemen tabana dayanıyorsa yağ sızıntısı vardır. freni pompalayarak belli bir basınç elde edebilirsin ve yavaşlatabilirsin aracı. Eğer fren çok sertse ve hareket etmiyorsa o konuda yapabileceğin birşey yok. ABS varsa pompalamıyorsunuz tabi freni. sonuna kadar basıyorsunuz.

tiptronic ve çok eski olmayan otomatiklerde manual vites opsiyonu var. sadece vites düşürmeyi sırayla yapmak lazım. arka arkaya 2 vites küçültmeyeceksin. Manual şanzımanda çok hızlı değilsen 2 vites düşürebilirsin.

Gene çok hızlı değilsen , aracın kontrolünü kaybetmeyecek veya devirmeyecek durumdaysan seri bir şekilde makas atar gibi gidebilirsin. Tabi başka araçları tehlikeye atmamak şartıyla.

Onun dışında arkadan birine çarpacaksan seninle eşit hızda olan bir aracı tercih etmen lazım. Yoksa her ikiniz de kontrol çıkarsınız ve tüm trafik için kötü sonuçlar oluşur.

Gene göreceli olarak düşük hızlarda ancak ve ancak aracı bariyerlere/duvara/başka araçlara sürtebilirsin. Çok yüksek hızlarda kontrolü kaybetmek an meselesi.

Mümkünse yol dışına çıkıp, ağaçlara, sert ve sağlam objelere direk girmeden aracı yavaşlatmak. Çalı, çırpı, kökü çok derin ve sağlam olmayan bitkiler vs.

Emniyet şeritleri vs artık kalmadığı için adam akıllı su bariyerleri bile yok çoğu yerde. Aslında en güzeli bunlara dalmak kontrollü bir şekilde. Eğer mümkünse düşük hızlarda bunlara burundan girip, yüksek hızlarda ise mümkün olduğunca darbenin sana dik olarak gelmesini engellemek için aracın sana uzak tarafını ilk olarak temas ettirebilmek avantajlı olabilir. Tabi yanında yolcu varsa bu göze alamayacağın bir durum olabilir orası sana kalmış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Akünün devreden çıkması sadece servo ve hidrolik takviyeleri ortadan kaldırır. Öyle taş gibi yerinden oynamayan bir direksiyonun olmaz çünkü araç hareket halindedir.

Yokuş aşağıya giderken o tarz yüksek hızlarda motor freni pek işe yaramayacaktır. Sonunda tıkanacağın bir noktaya geleceksin; hız sabit, motor devri 6bin rpm, vites 4 falan. Şimdi bunu 3'e alıp ayağını debriyajdan çekince araçtan enteresan tepkiler alman mümkün :)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
2 gün önce Clio 4 ile antalya serik yolunda yaklaşık 100 ile gidiyordum ekrandaki tüm ışıklar aynı anda yandı FREN SİSTEMİ ARIZASI - ABS ARIZASI vs diye spamlamaya başladı ekran, arabada hanım falanda vardı önce bi adrenalin geldi tabi hasktr oldum frene dokundum tutuyo tamam cektim kenara, direksiyon falanda sertleşti. Servis geldi absnin beyni arıza vermiş, abs bozulunca sistem aracın hızını göremiyormuş direksiyonda sertleşmiş vs, araç daha15binde. Seviyorum fransız arabalarını hep bi heyecan bi adrenalin.
6 ay önce şirketteki başka bir bayan arkadaşın cliosunun frenleri patlamıştı bende biraz dalga geçmiştim arabanın freni nasıl patlar kamyonmu bu falan diye allahın sopası yok tabi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...