vivavale Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 @feamer müslümanlık denilen ilk insandan bu yana Tanrı nın buyruklarını yerine getiren insanlara verilen sıfattır. yani Adem peygamber de müslümandı, Musa Peyg., de müslümandı ve nihayet Muhammed Peyg. müslümandı. İslam, Tanrı nın göndermiş olduğu buyrukların son halkası. Supreme, final level. sdsdfgndfn hatta matematik ile ifade edelim lan. shekil olsun panpa. müslümanlık kapsar islam, islam küçük eşit müslümanlık. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 din dersi denebilirmiş. ağdalı isim pazarlama ihtiyacından doğuyor. aramızda 15+ yaş fark yoksa öbür dinlere eşit zaman/içerik ayıran bir müfredat yok, ki zamanla değiştiğini de sanmıyorum. onlar sizin okuduğunuz yerin veya hocanın tercihidir. ben özel okuldayken hoca atatürk'ün müslümanlığını anlatırdı mesela, onun gibi. öbür tarafta 9 11 için zekatı ödenmedi ondan oldu diyen adam da gördüm sdf. ama kitap, müfredat belli yani. mimarisi farklı olan camiiler var. çok gerekli birşey de değil. bundan 500 sene önce kubbe çapı, minare sayısı gibi övünç faktörleri vardı. o standartlar oradan geliyor. yoksa başka bir ülkeye gitsen farklı tip camii görürsün. minaren olduğu sürece sorun yok. mesela bu istanbul kınalıada'daki camii: http://www.grizine.com/wp-content/uploads/2013/05/kinaliada_cami1.jpg Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 demek istediğim, islam, müslümanlık nihai hedefine ulaşmak için izlenecek bir yoldur. müslüman gayet tabi islam dinine mensup olabilir ama her islam dinine mensup olanı, kafadan müslümanlık değerlerine erişmiş olarak göremeyiz. öyle yaparsak kargaşa yaratmış oluruz tabi bu örnek ile modern ve post emevi islam dinini sorgusuz savunduğum anlamı çıkarılmasın Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
vivavale Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 arcane said: minaren olduğu sürece sorun yok. abi cımbızlama yaptım. sory neden minare zorunlu? lan garbage :( ama niye ya Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 kaynağından, milli eğitimlik bakanlığından alın da sallamayın iki dakika: ilkokul said: 1. ÜNİTE: DİN VE AHLAK HAKKINDA NELER BİLİYORUM? 1. Günlük Konuşmalarımızda Dine İlişkin İfadeler ..................................................... 12 1.1. Bismillâhirrahmânirrahîm ............................................................................. 13 1.2. Allah’a Şükür ................................................................................................ 14 1.3. Sevap ve Günah Kavramları ....................................................................... 17 1.4. Dilek ve Dualarımızda Dinî İfadeler .............................................................. 19 1.5. Selamlaşıyoruz ............................................................................................ 21 1.6. “Kelime-i Tevhit” ve “Kelime-i Şehadet”i Öğreniyoruz ................................... 23 2. Dini Öğrenmenin Önemi .................................................................................... 25 3. Din Güzel Ahlaktır ................................................................................................ 26 3.1. Güzel Söz Söyleyelim ................................................................................... 28 3.2. Güzel Davranışlarda Bulunalım .................................................................... 29 4. Sübhaneke Duası ve Anlamı ............................................................................... 32 ÜNİTEMİZİ DEĞERLENDİRELİM.....................................................................................33 ÖĞRENME ALANI: İBADET 2. ÜNİTE: TEMİZ OLALIM 1. Dinim Temiz Olmamı İstiyor ................................................................................. 36 1.1. Bedenimi ve Elbiselerimi Temiz Tutarım ........................................................ 37 1.2. Çevremi Temiz Tutar ve Korurum ................................................................. 39 1.3. Temizlik Sağlığım İçin Önemlidir ................................................................... 41 2. Sözünde Durmak, Dürüst ve Güvenilir Olmak ...................................................... 43 3. Fâtiha Suresi ve Anlamı ....................................................................................... 47 ÜNİTEMİZİ DEĞERLENDİRELİM.....................................................................................48 ÖĞRENME ALANI: HZ. MUHAMMED (S.A.V.) 3. ÜNİTE: HZ. MUHAMMED’İ TANIYALIM 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Çevreyi Tanıyalım .................................................. 51 2. Hz. Muhammed’in Aile Büyüklerini Tanıyalım ....................................................... 54 3. Hz. Muhammed’in Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları ..................................... 55 4. Hz. Muhammed’in Çocukluk ve Gençlik Yıllarındaki Erdemli Davranışları ............ 61 5. Kevser Suresi ve Anlamı....................................................................................... 67 ÜNİTEMİZİ DEĞERLENDİRELİM.....................................................................................68 .................. ÖĞRENME ALANI: KUR’AN VE YORUMU 4. ÜNİTE: KUR’AN-I KERİM’İ TANIYALIM 1. Son İlahî Kitap Kur’an-ı Kerim ............................................................................... 72 2. Kur’an-ı Kerim’in Hz. Muhammed’e İndirilişi ......................................................... 75 3. Kur’an-ı Kerim’in Kitap Hâline Getirilmesi ve Çoğaltılması .................................... 79 4. Kur’an-ı Kerim’in İç Düzeni ................................................................................... 82 4.1. Ayet ............................................................................................................. 82 4.2. Sure ............................................................................................................. 84 4.3. Cüz ............................................................................................................. 87 5. Bilge İnsan: Hz. Lokman ...................................................................................... 88 ÜNİTEMİZİ DEĞERLENDİRELİM.....................................................................................91 ÖĞRENME ALANI: AHLAK 5. ÜNİTE: SEVGİ, DOSTLUK VE KARDEŞLİK 1. Sevmek ve Sevilmek Bir İhtiyaçtır ......................................................................... 96 2. Sevgi Allah’ın Bize Verdiği Bir Nimettir ................................................................... 98 3. Allah Yarattıklarını Sever ....................................................................................... 99 4. Dostluk ve Kardeşliğin Temeli Sevgidir ............................................................... 101 5. İslam Dini Dostça ve Kardeşçe Yaşamayı Öğütler ............................................ 103 ÜNİTEMİZİ DEĞERLENDİRELİM...................................................................................106 ÖĞRENME ALANI: DİN VE KÜLTÜR 6. ÜNİTE: AİLE VE DİN 1. Aile Toplumun Temelidir .................................................................................... 109 2. Anne ve Babam Benim İyiliğimi İster ................................................................. 111 3. Kardeşlerimle İyi Geçinirim ................................................................................ 113 4. Ailemizde Birbirimize Saygı Gösterir, Yardım Ederiz ............................................. 114 5. Ailemizde Birbirimizi Anlamalıyız ve Sorunlarımızı Birlikte Çözmeliyiz. ................... 116 6. Aile İçi İlişkilere Yönelik İslam’ın Öğütleri ............................................................. 118 ÜNİTEMİZİ DEĞERLENDİRELİM...................................................................................121 SÖZLÜK .............................................................................................................. 123 KAYNAKÇA ......................................................................................................... 127 ortaokul ÜNİTE I: İSLAM’A GİR İRİŞ 1. İslam Nedir? ......................................................................................................................... 10 2. İslam’ın Temel Özellikleri .................................................................................................. 11 2.1. Tevhid Dinidir ................................................................................................................. 11 2.2. Akla Önem Verir ............................................................................................................. 13 2.3. Barış Dinidir .................................................................................................................... 14 2.4. Sevgi Dinidir ................................................................................................................... 16 2.5. Evrensel Dindir ............................................................................................................... 17 2.6. Kolaylık Dinidir ve Aşırılıklardan Uzaktır ................................................................. 18 2.7. Dünya ve Ahiret Dinidir ................................................................................................ 21 2.8. Fıtrat Dinidir.................................................................................................................... 22 3. İslam ve Evren ...................................................................................................................... 24 4. İslam ve Hayatımız .............................................................................................................. 25 DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI............................................................................................ 27 ÜNİTE II: İSLAM’A GÖRE YARATILIŞ 1. İslam’a Göre Evrenin Yaratılışı ......................................................................................... 29 2. İslam’a Göre İnsanın Yaratılışı .......................................................................................... 32 2.1. İlk İnsanın Yaratılışı ....................................................................................................... 33 2.2. İnsanın Yaratılış Evreleri .............................................................................................. 34 2.3. İnsan Niçin Yaratıldı? .................................................................................................... 36 3. Yaratılıştaki Uyum ve Güzellik ......................................................................................... 37 DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI............................................................................................ 41 ÜNİTE III: İMAN’IN ŞARTLARI 1. Allah’a İman .......................................................................................................................... 43 2. Meleklere İman .................................................................................................................... 46 3. Kitaplara İman ...................................................................................................................... 49 4. Peygamberlere İman .......................................................................................................... 51 5. Ahiret Gününe İman ........................................................................................................... 54 6. Kadere İman ......................................................................................................................... 56 DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI............................................................................................ 59 8 ÜNİTE IV: İSLAM’IN BEŞ TEMELİ 1. Kelime-i Şehadet ................................................................................................................. 61 2. Namaz .................................................................................................................................... 63 3. Zekât ...................................................................................................................................... 70 4. O ruç ........................................................................................................................................ 72 5. H ac .......................................................................................................................................... 74 DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI............................................................................................ 77 ÜNİTE V: İSLAM’A GÖRE İYİLİK 1. İslam İnsanın İyiliğini A maçlar ......................................................................................... 79 2. İyi insanın Temel Özellikleri ............................................................................................. 81 2.1. Doğru Sözlü ve Güvenilir Olmak ................................................................................ 83 2.2 Adaletli ve Merhametli Olmak ..................................................................................... 85 2.3. İffetli O lmak .................................................................................................................... 87 2.4. Yardımsever ve Cömert Olmak ................................................................................... 89 3. İyilikte Yarışmalı ve Yardımlaşmalıyız ............................................................................ 91 4. İyiliği Emredip Kötülüğe Engel Olmalıyız ...................................................................... 95 DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI............................................................................................ 98 ÜNİTE VI: İSLAM’A GÖRE SORUMLULUKLARIMIZ 1. Sorumluluk Bilinci .............................................................................................................100 2. Allah’a Karşı Sorumluluklarımız ....................................................................................101 3. Peygamberimize Karşı Sorumluluklarımız ..................................................................103 4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız .............................................................................105 5. Annemize ve Babamıza Karşı Sorumluluklarımız ......................................................107 6. Akrabalarımıza Karşı Sorumluluklarımız .....................................................................109 7. Komşularımıza Karşı Sorumluluklarımız ......................................................................111 8. Topluma Karşı Sorumluluklarımız .................................................................................113 9. Çevreye Karşı Sorumluluklarımız ..................................................................................115 DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI..........................................................................................117 SÖZLÜK ....................................................................................................................................118 KAYNAKÇA ...............................................................................................................................122 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 dindersi mevzusuda, bizim mazlum olmuş ve ezilmiş dincimiz mağdur olmasın diye imam hatip okulları üzerinde oynandığı gibi bu dersin de müfradatı üzerinde oynanmıştır Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 vivavale said: arcane said: minaren olduğu sürece sorun yok. abi cımbızlama yaptım. sory neden minare zorunlu? lan garbage :( ama niye ya modernliğin dibine vurursan minaresiz de olur tabii. ama insanlar camii olduğunu anlamayabilir. yukarıdaki resimde minare olmasa sanat galerisi dersin sdf. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
vivavale Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 yani bi zorunluluğu yok, din kuralı değil. ama kültür olmuş işte, özdeşleştirilmiş. demek istediğim nokta buydu. geleneğin, kültürün din diye dayatılması Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tori Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 Abi yabancı ülkelerde öğretmen veya papazın/rahibenin bir çocukla ilişkisi her gün çıkıyor. Adamlar için o kadar normal birşey ki paso fictionalize edip dizilere filmlere koyuyorlar. Onlarda olunca batının ahlaksızlığı, türkiyede böyle birşey çıkınca WAAAAAAAAAAAAAAAAAUUUUUV. Niye çifte standart yapıyonuz lan. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Marty Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 dogunun ahlaksizligi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 Süpüheke mi ne ezberlemem ben dediğim için hocadan dayak yemişyim ben derste, islam öğretiliyor işte. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kaede Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 iyi yapmış Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 Sizin hoca kendi dinini ogretiyomus, suphuke yok abi islamda. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vidar Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 şükufe Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 26, 2014 GERGE said: Süpüheke askdjhahahah Bu arada southpark yine haklı. Topik için yorumum nnnayssss Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar