Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Vatan bilgisayar


ObuzHapsever

Öne çıkan mesajlar

barbu said:

ya internette %30 indirim olduğuna dair reklamları var. ama ürünlerde normal fiyatı ne, indirimli fiyatı ne yazmıyor. tek fiyat var. indirimli filan da yazmıyor. call centerı aradım internetteki fiyat indirimli fiyatı dedi.

ama indirimsizken de böyleydi bu fiyatlar.

call centerdaki hatun mu salladı acaba.

vardır burada bilen kesin.
normal fiyatı 100 lira olan şeyi haftaiçi 150 liraya satıyolar. Haftasonu gelince de 110-120 liraya indiriyorlar. Vatan Computer style "indirim" bu şekilde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Vatan genelde piyasanın 3-5% altına satıyor malları, önce hayvan gibi "bindirim" yapıp sonra utanmadan 30% indirim yazıyor o ayrı da yine de genelde güvenilirlik/fiyat endeksi en iyisi vatan oluyor. Yani 500 TL'lik işlemci falancapazarsepetim.com.tr.tc.gen'de 480 TL'ymiş diye o riske girmem ben şahsen.

Bir mala özel indirim/kampanya yapılırsa ayrı da genel, düz, 30% diye lanse ettikleri satış fiyatlarından bahsediyorum.

Dworgian said:

Stok kontrolünü kendi içinde yapsın?

Bana benim oturduğum yerden hemen göndersin, sonra x şehirden benim şehrimdeki mağazaya götürür kendi bana ne ki bundan?


Sana mı soracak abi kusura bakma da :p Tek müşteri sen değilsin yani, ayda belki yüz binin üzerinde kargo gönderiyor adamlar. Sana belki 1 gün daha erken gelecek diye hem 2x kargo ücreti çekecekler, hem de 2x iş yükünün altına mı girecekler? Saçma serzeniş.

Sana en yakın yerde internet mağazasına dair bir uzman/görevli vb. istihdamı bile olmayabilir yani, sonra bir hata yapar, 1 gün uzamasın derdindeyken 1 hafta fazla beklersin. Zaten Ümraniye'den Ataşehir'e bile kargo çıkartsan aynı gün gelmesi gibi bir şey söz konusu değil, e çoğu ile de artık günlük gönderim yapıyor kargo firmaları. Olsun olsun 1 gün eklenir üzerine. Sitede ortalama kaç iş gününde teslim edecekleri yazıyor, üzerine çıkarlarsa şikayet edersin. Çok acelen varsa da ebesinin şeyi meyi demeyip elden teslim alacaksın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şu indirim zımbırtıları yasa ile düzene sokulsa keşke. Öyle bir çalışma vardı yanıltıcı reklam, broşür v.s dağıtmak kontrol edilecek diye.

Şu olay tam dolandırma oluyor.

Misal x bir TV'nin fiyatını 5000tl belirleyip üzerine kırmızı çizgi atarak 3500TL yazıyor. Buraya kadar normal ama o tv hiç bir zaman o mağazada 5000tl ye satılmamış oluyor. Yani giriş fiyatı bile 5000tl değil. Hiç bir zaman o fiyata çıkmamış olan ürünü indirim yapabilmek için günü birlik 5000tl belirleyip indirim çekiliyor. Bizim nesil pek yemiyor bunları ama işte ana-baba, nineler veya piyasadan bir haber olan kişileri avlamaya yetiyor.

Serbest piyasa, Avrupa'da da böyle denebilir ama amazon'a falan baktığında evet çok büyük bir indirim yapılmadan önce daha önce sattığı max fiyat üzerinden indirim çekiyor. Ama zamanında o fiyata satışa çıkmış.. Hayali bir fiyat üzerinden indirim belirlemiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öyle deme bazen her yerde 3k olan şeyi hafta içi 5k yapıyorlar. sonra haftasonu büyük indirim ayağına tekrar 3k oluyor.

sırf ucuz diye burayı tercih ediyorum.

bi pc topladım burdan garanti ayağına montajı bunlara yaptırdım.

psuyu ters takmışlar.

kasanın ön fanı takılmamış.

kablolar arap saçı gibi hala üşeniyorum tekrar baglamaya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:

Vatan genelde piyasanın 3-5% altına satıyor malları, önce hayvan gibi "bindirim" yapıp sonra utanmadan 30% indirim yazıyor o ayrı da yine de genelde güvenilirlik/fiyat endeksi en iyisi vatan oluyor. Yani 500 TL'lik işlemci falancapazarsepetim.com.tr.tc.gen'de 480 TL'ymiş diye o riske girmem ben şahsen.


Vatanın olayı aynen bu. 20 TL verip en azından kredi kartı bilgilerimin çalınmayacağına emin şekilde alışveriş yapıyorum. Ha şu var sadecenotebook.com da 2200 tl ye olan laptop vatan 2600e satmaya çalıştı ama böle yüklü şelerde bakıyorum zaten. Birde işte mağaza olmasının güzel yanı pazar akşam 7 de mouse lazım olunca atlayıp bostancıdan alıp geliyorum salıyı beklemiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:

Vatan genelde piyasanın 3-5% altına satıyor malları, önce hayvan gibi "bindirim" yapıp sonra utanmadan 30% indirim yazıyor o ayrı da yine de genelde güvenilirlik/fiyat endeksi en iyisi vatan oluyor. Yani 500 TL'lik işlemci falancapazarsepetim.com.tr.tc.gen'de 480 TL'ymiş diye o riske girmem ben şahsen.

Bir mala özel indirim/kampanya yapılırsa ayrı da genel, düz, 30% diye lanse ettikleri satış fiyatlarından bahsediyorum.

Dworgian said:

Stok kontrolünü kendi içinde yapsın?

Bana benim oturduğum yerden hemen göndersin, sonra x şehirden benim şehrimdeki mağazaya götürür kendi bana ne ki bundan?


Sana mı soracak abi kusura bakma da :p Tek müşteri sen değilsin yani, ayda belki yüz binin üzerinde kargo gönderiyor adamlar. Sana belki 1 gün daha erken gelecek diye hem 2x kargo ücreti çekecekler, hem de 2x iş yükünün altına mı girecekler? Saçma serzeniş.

Sana en yakın yerde internet mağazasına dair bir uzman/görevli vb. istihdamı bile olmayabilir yani, sonra bir hata yapar, 1 gün uzamasın derdindeyken 1 hafta fazla beklersin. Zaten Ümraniye'den Ataşehir'e bile kargo çıkartsan aynı gün gelmesi gibi bir şey söz konusu değil, e çoğu ile de artık günlük gönderim yapıyor kargo firmaları. Olsun olsun 1 gün eklenir üzerine. Sitede ortalama kaç iş gününde teslim edecekleri yazıyor, üzerine çıkarlarsa şikayet edersin. Çok acelen varsa da ebesinin şeyi meyi demeyip elden teslim alacaksın.


Abi şu bold yorumdan sonra okumadım öyle diim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Müşteri istemekte haklı. Müşteriye geç götürelim de stok kontrolü bidi bidi işte anca Türkiye kafası heralde. Biz daha fazla kar edelim diye müşteri beklesin kadar saçma bişey yok ya. Ya da şunu dersin müşteriye, "benim internet alışverişi depolarım burada burada ve burada". Ha o zaman müşteri sana buradaki mağazada var ya getir diyemez.

Vatan böyle bir "internet alışverişi stok u" yapıyorsa ok. Yapmıyorsa haksız işte
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://www.vatanbilgisayar.com/kampanya/efsane-vatan-indirimi-280814/

ya şu %30 indirim yapacakları ürünleri internetten görme şansımız var mı ki? değecek bir şeyler varsa gidip vatan card çıkarttırıp alalım. şimdi her biri abuk subuk yerlerde olan vatanlardan birine gidicem doğru düzgün hiçbir şeyde indirim olmayacak, sinirlenicem falan. gerenk yok
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dworgian said:

Müşteri istemekte haklı. Müşteriye geç götürelim de stok kontrolü bidi bidi işte anca Türkiye kafası heralde. Biz daha fazla kar edelim diye müşteri beklesin kadar saçma bişey yok ya. Ya da şunu dersin müşteriye, "benim internet alışverişi depolarım burada burada ve burada". Ha o zaman müşteri sana buradaki mağazada var ya getir diyemez.

Vatan böyle bir "internet alışverişi stok u" yapıyorsa ok. Yapmıyorsa haksız işte


Adam sana en yakın mağazadan gönderme gibi bir vaatte bulunmuyor. Hatta azıcık inceleyip yorumlarsan "İnternet Mağazası" stoğunun tamamen ayrı yönetildiğini açıkça görebiliyorsun siteden.

Dediğim gibi adam Antalya'dan da kargo verse, senin yan mağazandan da verse, standart kargo 1 iş günü. Ha kargoya geç verir, ona ayrı itiraz edersin, onu senin yan mağazan da yapabilir.

Şu kafayla gidersek Topkapı'da oturan adam da "kardeşim ben camdan bakınca Vatan görünüyor ne kargosu, bir gün bekliyoruz kargoya verince, çıkartın çocuğu getirsin bana bakkal gibi" falan diyebilir.

Tedarik zinciri bilgin belli ki pek yok, onun için şöyle bir örnek vereyim; Antalya'dan değil de yanındaki mağazadan kargoya verdiler mesela. Hatta mağaza da o şubeye bağlı, senin evin de o şubenin gönderim alanı içerisinde olsun. Yine de önce gece şehrin dağıtım merkezine gider, orada kategorizasyonu ve planlaması yapılır, sabah oradan çıkıp ilgili şubeye geri gelir, sonra sana dağıtıma çıkar. Bunu Kargo Takip linklerinden görebilirsin merak edecek olursan. Kimse üç kuruşun ya da yarım günün hesabını yapıp da istisnai durumlar için tedarik zincirinin düzenini bozmaz. Gerekiyorsa ara sıra üç kuruş zarar eder ama genel sistemini minimum ortalama gecikme ve maliyetle yürütür. Manuel müdahaleden ve istisnadan kaçınmak, hata azaltmanın en önemli noktalarından biri zaten.

Özetle saçma bir şey savunduğun.

Halkımızın çoğu malesef "müşteri haklarını hiç bilmeyen kesim" ve "müşteri haklarını iyi biliyorum havasında işin bokunu çıkaran kesim" olarak ikiye bölünüyor. İlkini sömüren satıcılar olduğu gibi, ikinciden mağdur olan satıcılar da türüyor bu nedenle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Vatan'ı da hiç sevmem bu arada. Otoparkında 3 kişilik park yeri "34 VTN 34" plakalı Ferrari'ye ayrılmış ve başında çakılı bir güvenlik görevlisi var. "Siz daha iyi çalışın da 70. yıl limited edition olanını alayım gençler" gibi çekiyor adam kapıya, diğer çalışanlara zam yapacağı paradan kısıp bir kişi de fazladan istihdam ediyor bunu yapacak diye. Otopark ne kadar dolarsa dolsun buraya müşteri de alınmıyor.

Sonra efendim, sahibi "Darty'i satın alacak mısınız" sorusuna "üstüne para verseler anca alırız, Darty kim ehueh" falan diyebiliyor. Böyle kıro esnafın mekanı yani. Müşteri hizmetleri desen ortalama seviyede, o da iyice güçlenip distribütörlere laf geçirebilmeye başladıklarından beri böyle, kendileri maliyet altına girmek zorunda kalsalar bin dereden su getirirler eskisi gibi.

Sadece genel olarak tedarik zinciri yönetimine çok ters olan ve bana da olsa olsa 1 gün faydası olabilecek bir şeyi savunmak saçma geliyor. Vatan'ı sevdiğimden değil yani, işin iç yüzünü görüp empati yapabildiğimden söylüyorum. O kadar acele bir şeyse stokta olan mağazalara bakıp elden almak lazım, Yemeksepeti değil ki bu, elbet beklenecek 1-3 iş günü.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:

Dworgian said:

Müşteri istemekte haklı. Müşteriye geç götürelim de stok kontrolü bidi bidi işte anca Türkiye kafası heralde. Biz daha fazla kar edelim diye müşteri beklesin kadar saçma bişey yok ya. Ya da şunu dersin müşteriye, "benim internet alışverişi depolarım burada burada ve burada". Ha o zaman müşteri sana buradaki mağazada var ya getir diyemez.

Vatan böyle bir "internet alışverişi stok u" yapıyorsa ok. Yapmıyorsa haksız işte


Adam sana en yakın mağazadan gönderme gibi bir vaatte bulunmuyor. Hatta azıcık inceleyip yorumlarsan "İnternet Mağazası" stoğunun tamamen ayrı yönetildiğini açıkça görebiliyorsun siteden.


Ben incelemedim vatan sitesini. O yüzden zaten "eğer internet stok u ayrıysa ok" dedim ya.

Ben burada yazan arkadaşın "bana yakın mağazada varken niye teee öteden getiriyor" lafına istinaden yazdım sadece.

Ayrıca fikrim vatan mağazasından bağımsız. Burada örnekte onun adı geçiyor sadece.

Eğer bir firma internet alışverişini normal mağazalarından sağlıyorsa, tüketiciyi en az bekletmek için en yakın mağazasını kullanmalıdır.

Internet stokları ayrı depolarda ise o depolardan en yakınını seçmelidir

Bu yani
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vatanın sorumlulugu seni en az bekletmek degil sana 3 is gunu icinde diyorsa 3 is gunu icinde yollamak esyanı. evet yakından yollasa ne guzel olur ama kendi iclerinde bi hesapları var onların da. su herifin kart numarasını sevmedim ona 3. gunde gidecek yerden yolalyalım dediklerini hic sanmıyorum.



vatanı savundurttun helal.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi bak,

Tedarik Zinciri konusunda eminim senin kadar bilgim yoktur ama aptal bir adam da değilim.

Şimdi diyelim X firmasının A B C D E şehirlerinde mağazaları var. Buradan gönderiyor satılan malları.

Dağıtım firması olan Y nin de bu şehirlerde dağıtım merkezleri var.


Sonuçta X firmasının A şehrindeki a1 a2 a3 mağazalarında ayrı ayrı mallar olsa ve tüketiciye a1 mağazası a2 den daha yakın olsa da, elbette çıkan sipariş Y firmasının A şehri dağıtım merkezine gelip oradan a1 deki tüketiciye gidecek.

Benim dediğim ise şu (yazan arkadaşın dediğine göre);

"Eğer" internet stok u farklı değil ise, yani firma normal mağazalarının stoklarını kullanıyor ise,

a1 den sipariş veren adamın malını, tutup E şehrindeki e3 mağazasından getirtmemelidir.

Anlatabildim mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

içeride daha 5 milyon tane istatistik var. sisteme mesela 'stok yaşı'nı da dikkate aldıran ve 'aynı siparişte uzun zamandır stokta duran ürünleri öncelikli olarak gönder' gibi bir parametre varsa sistem otomatikman atıyorum 3 aydır satılmayı bekleyen cihazı 1 aydır bekleyen cihaza tercih eder, maliyeti daha yüksek olmasına rağmen onu gönderebilir. En basitinden yani.

Yani evet dediğin doğru, çok özete indirgersek dediğn mantıklı, ama iç parametrelerini performans değerlendirmelerini falan bilmiyoruz. Belki de dediğin gibi yeterince optimize edilmemiştir süreçleri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada evet Vatan'da malını 'sattırmak' inanılmaz zor. Öyle avantajlı durumdalar ki. Tahmin edemezsiniz. Müşterisi zaten her zaman var, hiç düşmüyor popülariteleri, e satış tarafında da normalde onların gelip senin ürününü satalım demesi lazımken tam tersine distribütörler peşlerinden koşuyor. Gerçekten muazzam bi sistem kurdular yani. O ferrari boşuna değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla dışardan bakınca "vatan lan ne optimizasyonu heashdkshds" dedirten bir firma ama bilemem tabii.

Ben sadece aptal olmayan tüketici olarak dediğim şeyin hakkım olduğunu söylüyorum ki dediğim şey de şu;

"Internetten alışveriş yaptığımda, internet alışverişine tedarik sağlayan en yakın depodan en kısa sürede mal almak benim hakkım"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arkadaşım dur benim dilim dönmüyor galiba ya. Kendimi ifade edemiyorum. Tüketicinin bunu isteme hakkı var. Adamlar böyle çalışmadığı ve "ne olursa olsun 3 günde yollarım hacı" dediği zamanda bile, bir sebeple (indirim, malın sadece vatanda olması, vatan ı sevme, indirim kuponu olması hede hödö gibi) oradan alışveriş yaptığım sürece, adamın sözleşmesini zaten kabul ediyor ve malı 3 günde getirmesine ok diyorum.

Ama tüketicinin "daha iyi hizmet" istemesi saçma değildir. Düzgün çalışıp (benim dediğim mantığa göre. tutup "zaten düzgün lan" demeyin şimdi) aslında 1 günde verebileceği ürün için 3 gün bekletmesi firmanın ayıbıdır. Tüketiciyi iplememesidir.

Bu da benim şahsi düşüncem arkadaş alla alla =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Alıntıdan kesmeyi uygun gördüğün kısımda bazı örnek ve cevaplar verdim, o yüzden tekrar yazamıycam abi.

İşin acilse elden alacaksın, bu Amazon bile olsa böyle. İşin acil değilse ya da tercihini konfor/tembellik olarak yaptıysan da iki güne takılmayacaksın.

"Müşteri her şeyi talep eder, her zaman haklıdır, tek müşterileri benim gibi davransınlar" falan iyi güzel pembe dünya. Birincisi gereksiz süreçler için maliyetleri artarsa bunu elbette bize yansıtacaklar, dolayısıyla fayda/maliyeti burada iyi kurmak lazım. İkincisi alıcının da, satıcının da hak ve sorumlulukları belli. Senin şu anda söylediğin tamamen kendini düşünen bir öneriden ibaret. Bizimle tartışmak yerine Vatan müşteri hizmetlerine bir ilet istersen, ona göre dönüş yapsınlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...