Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Cahil ölmeyin


Oguzhan06

Öne çıkan mesajlar

yani deney gözlem metoduyla insanlar da yarattıkları birşeyden yeni birşey öğrenebilir.

uçağı yaparsın, "bizimkinin neden mig29 gibi hareket kabiliyeti yok amk" dersin, 50 sene sonra hala f35i üretme fantazisiyle yanıp tutuşursun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu arada o gecenki korkunc sis vardıya o sırada bakırkoydeydim, paso kafamın üsütnn ucak geciyodu alcak alcak, böle dumanlı rüzgar yüneli gibi büytün aerodinamiği görüyodun, ucağın arkasındaki türbilansı, havanın kanatlardan naısl aktığını, kanatların ucuna kadar birikip orda cift sarmal iz bıraktığını falan. cok fantastikti. mal gibi yolun ordasında durudm 1 saat ucak izledim. 5 dakkda bir ucak geciyodu zaten
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oguzhan06 said:

Şimdi kuşlar göç ederlerken ve grup halinde uçarlarken v şeklinde giderler , siz bunu önemsemezsiniz kafalarına göre yaptıklarını düşünürsünüz ancak bunun sebebi en önde uçan bilge ve yaşlı olan kuş arkaya doğru hava akamı oluşturuyor yani böylelikle acemi olan kuşlar bu akımdan etkilenerek daha yüksette uçuyorlar.Bu olay uçaklardan keşfedilmiş hatta ucakların ucunu eğer dik yaparlarsa bu hava akımı azalıyor ve uçak daha tasarruflu uçuyor, okyanus üstünden gidenler genellikle böyle oluyormuş ve 2000 litre tasarruf yapıyorlarmış.


Bilge ve yaşlı kuş ne lan sdjklghs

Kuşlar uçarken o V şeklinin içinde sıralarını sürekli değiştiriyorlar. Ben tecrübesizim arkadan uçayım diye bir şey yok. Zaten o göçü beceremeyecek olan ölüyor.

Natural selection bitches.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Uçuş esnasında kanadın altındaki yüksek basınçlı hava kanadın uç bölgesinde düşük basınçlı olan kanat üstüne doğru eylemsizlik sonucu yükselmeye yönelir (hava akımı kanat altından kanat üstüne doğru olacak şekilde). 3D efektlerin neticesinde sanki daima alttan yukarı hava akımı oluşurken ve aynı zamanda uçak ileri giderken de hava parseli dönme eğilimi gösterir net moment sıfırdan farklı olduğu için (burda da basınç farkı etkili). Sol kanada bakarsanız saat yönünde, sağdaki ise saat yönünün tersine olacak şekilde.

Olayın temel sebebi basınç farkı, haliyle arkasındaki hava akımında bıraktığı dönme etkisi de aşağıdan yukarı doğru. Kuşların da bu tarzda vortex line boyunca uçuş formasyonu almalarının sebebi muhtemelen kanat altından induced bir lift kazandırmak benim düşüncem.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...