Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yavaş mı, hızlı mı?


GERGE

Öne çıkan mesajlar

reampage said:

suikoden 2 başladım chrono triggerden sonra ilaç gibi geldi jet gibi başladı jet gibi gidiyor oyun.


suikoden 2 gelmis gecmis en basarili oyunlardan biri cunku :D

ne oluyoruz yahu diye baslayip mercenary fortta biten bir giris, ondan sonra tam yayilip huzurlu huzurlu oynarken yandim anama bagliyor hikaye

suikoden 2 nin hikaye orgusune sahip baska bir oyun oynayamadim ben cok net, bi sonraki arcda ne olacak, oyun nereye gidecek kestirmek imkansiz direk
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Buna sadece rpg olarak bakmak yanlış, genel narrative olarak ele almak lazım. Tabii ki her yazarın farklı bi üslubu var ama benim en başarılı bulduklarım hızlıca hikayenin içine girip arkaplan ve settingi yavaş yavaş yedirerek anlatan eserler.

Örneklerle gidelim. Mesela firefly (biraz alakasız da kaçsa) çat diye serenity valley savaşıyla başlayıp enkaz yağmalama sahnesiyle devam ediyor, gemideki yemek ve persephoneye indiklerinde dünyayla ilgili bilgiler alıyorsun. Bi 5-6 bölüm zaten görevlerin içinde buildupla geçiyor.

ASoIaF walkerların ortaya çıkmasıyla başlıyor, bi winterfell bi daenerys bi kingslanding derken olay örgüsü sırasında anlatıyor hikayelerini. Kingkiller chronicle tersine yavaş bi şekilde başlayıp mary suemuzun portresini çizerken baygınlık geçiriyordum zor dayandım oralara.

Witcherların girizgahını pek beğenmiyorum mesela. çok 1in hikayesi yanlış yerde başlıyor, 2nin siege i gereksiz uzun o da biraz ilerden başlayabilirmiş. New Vegas ortalayıp iyi kotaranlardan, kotor2 keza tutorial peragusu çok uzatıyorlar ama bi taraftan hikayenin en önemli noktalarına değiniyorlar orda. Ama crpg olarak baktığında sanırım en iyi açılış arcanumda, lan lan lan hissiyatını daha iyi veren bi oyun olmadı daha.

Özetle ben direk aksyona girmeyen hikayeleri pek beğenmiyorum, yazını yeterince kuvvetli olmayan yazarların, okuyucuyu / oyuncuyu dünyasına çekmek zorunda hissettiğinden (halbüki girişin bunu kendi kendine başarması lazım) başvurduğu ve hikayede fazlalık olan bi bölüm gibi geliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Güzel bi hikayesi vardı IWD'ın, AD&D H&Sleri arasında en iyisiydi. Müzikleri atmosferi hep 10 puan. Ki bence diablo2den daha iyi bir H&S

IWD2nin girişi de baya iyiydi, direk town under siege. Sonra arkaplanı anlatabilmek için biraz fedex questleri, akabinde siege in başlaması ve neredeyse infinity standardı olan geri dönüşü olmayan yolculuk. Drizzt kitaplarını okumadıysan bile yol boyunca baya bi icewind lore öğreniyordun iki oyunda da.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...