Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Lastik Tavsiyesi


barnacle

Öne çıkan mesajlar

Kış lastiği düşünüyorum 235/50/18 ebatlar. nokian alayım mı ? Hep okudum nokian kış lastiği konusunda en iyisidir falan diye ama deneyimim yok. İstanbul ağırlıklı kullanılıyor araç o yüzden çok kar buz olmayacak ama 3 kuruş paradan kaçacaz diye daha büyük risklerin altına girmek istemediğimden alayım diyorum kış lastiği idare etsin 5-6 sene.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hic guzel olcu degil ya kislik lastik alicak =/

Nokian wr d3 basarili lastik falan piyasada daha iyileri var. Continental contiWinterContact ts8xx serisi, michelin alpin a4, bridgestone blizzak, goodyear ultragrip 8 hep o olculerde nokiandan daha ucuz ve daha iyi lastikler.

Tahminim o olcude bu lastiklerden herhangi biri 600 liranin altina gelmez sana. Eger aracin servisinin kislik jant+lastik kampanyasi vs varsa 16-17 inch e dusebilecegin sekilde. 3000 lira civari bulursan kacirma.

Mesela gecen hafta volvo da kampanyali olarak 17 volvo jant + nokian wr 3d takim yapmislar 3400 civari biseye. Bir de ustune indirimi vardi %6-7 gibi bisey.

18 janta kislik gecirmek yerine boyle bi set arardim ben olsam.

edit: ufak binek arac olarak dusunerek yazdim. sav/suv ise isin rengi ve lastik olayi degisir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

araç tiguan.

michelin için 580tl fiyat aldım bir yerden. Ama 8 adet var dediler işte ebatlardan dolayı sıkıntılı. Çok düşmek istemiyorum çünkü jant da değişmesi gerekecek. Dediğim gibi anormal kış koşullarında kullanılmayacağı için belli bir süre için vereyim 2400tl sorun değil. Nokian için de hepsiburada'da 535tl diyordu yanılmıyorsam. Conti abartıyor 700-800'e çıkıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

edit: 16 yi da ekledim
VW tiguan kislik kitlerde 16 ve 17 ye donus yapiyor genelde
3 tane cok kullanilan olcu var.
215 / 60 / 17
235 / 55 / 17
215 / 65 / 16

Bunlar icin bakman gereken lastikler
bridgestone blizzak lm60 ve lm80
Dunlop wintersport
Michelin Alpin
Goodyear Ultragrip 8

kendi orjinal olcun icin alabilecegin onerdigim lastikleri onceki mesajimda yazdim.
18 lik lastik almak yerine 17 ye donup bir de ayni fiyata jant alabilmen soz konusuysa onu tercih etmeni oneririm. Yoksa listeden en ucuzunu sec.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

215 / 65 / 16 Lastik = ~1300 lira

http://www.lastikcim.com.tr/Michelin-Alpin-A4-AO-GRNX-21565R16-98H-Kis-Lastigi,PR-10888.html
http://www.lastikcim.com.tr/Bridgestone-LM80-21565R16-102H-XL-Kis-Lastigi,PR-11366.html
http://www.lastikcim.com.tr/Goodyear-Ultragrip-8-21565R16-98H-Kis-Lastigi,PR-12160.html



16" 5x112 VW jant = ~800-1000

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-jant-vw-tiguan-orjinal-jant-takimi-141804370/detay
daha cok var bunun gibi. Orjinal olmasin dendigi takdirde 500 e kadar iner 4lu set.



total ~2100 e orjinal 16 jant+kaliteli lastik kombosu yapilabiliyor.
veya 4x600 lira gibi biseye ayni lastiklerin buyuk olculu olanlarini da alabilirsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mani said:

16-17" tavsiyesi vermenin nedeni fiyat mı yoksa performans vs mi? Çünkü işin içine jantta sokmak istemiyorum pek. 300-400tl bi fiyat farkı çok fazla değil yani. fiyat yüzündense aynı jantlarla vermiş olduğun tavsiyelere bakarım.


Bunun bir kac sebebi var. Avantajlar cok bariz.

1. Farkettiysen sadece daha ufak capli lastikler degil, section size i daha ufak lastikler yazdim(daha dar). Bunun sebebi birim lastik alanina dusen agirligi arttirip kaygan yuzeylerde tutunmayi arttirmak. Genis lastiklerin bir kac dezavantaji daha var traction azaltan ama genel prensip bu cok detaya girmeyeyim.

2. Yanak boyutu arttirarak jant ile temas yuzeyi arasi mesafeyi acmak da onemli. Yogun karli yollarda saplanmayi zorlastirdigi gibi, kayip bi yere vurma durumunda janta zarar gelmesini onler yanaklar darbeyi yastiklayarak. Ozellikle cogu kislik lastik de topuklu tip lastik olur zaten. (topuk: basitce lastik yanak yuzeyinin janttan daha disarda olmasi hali)

3. En barizi fiyat. 15,16,17 derken 17 den sonra lastiklerin fiyatlari katlanarak artiyor, ozellikle lastik genisledikce daha fazla destek gerekecegi icin maliyetli lastikler. Bu yuzden kaliteli ve genelde en cok satisin oldugu araliktali lastikler genelde daha kaliteli oluyor. Adac.de kislik lastik testlerine bakarsan gorebilirsin. Lastik mainstream e yaklastikca kalite artiyor. Satis ve rekabet daha fazla o alanda cunku. Zira bunun tercih edilmesi de cok onerilir.
orn.
195/65/15 deki en kaliteli lastik 175 lira.
205/55/16 deki en kaliteli lastik 235 lira.
215/65/16 daki en kaliteli lastik 320 lira.
215/55/17 deki en kaliteli lastik 400 lira.
235/50/18 deki ortalama lastik 550+

4. Kis boyunca hava kosullari yuzunden yapilan tuzlamalar, buzlanma onleyici sivilar, camur, uzun sure kalan kar vs hepsi alasim jantlar ustunde korozyona davetiye cikartiyor. Buyuk jantlar genelde estetik olarak dikkat cekebilecek dizaynlara sahipler. Ozellikle VW grubunun diamond cut jant gruplari iyice korozyona yatkin (muhtemelen tiguandaki degil o ayri). Guzel jantlarin kisin gecirdikleri hayat mucadelesinden sonra yazin geldikleri halleri icimi acitiyor dogrusu. Sonunu estetik ve fiyat dezavantajina getirebiliriz.

5. Bu digerlerine gore trivial bi avantaj ama avantaj. Lastikler icinde basinc yokken off-sezonda saklanirken rijiditelerini biraz kaybederler. Ozellikle saklama kosullari onemli. Lastik ureticileri bu yuzden lastiklerin ust uste gelmeyecek sekilde, dik olarak, az nemli bi ortamda, hava dolasimi olmayacak sekilde kaplanmis ve periyodik olarak yere temas eden noktanin cevrilmesini ideal saklama kosulu olarak belirtirler. Genelde de kimse bu sekilde saklamaz lastiklerin. Yan yatirip ust uste koymak baya cok gorulen bi hata. Haliyle lastik buyudukce desteklemesi gereken agirlik arttigi icin bu tarz kotu saklama kosullarindan daha fazla zarar goruyorlar. Lastik normalde tasarlandigi gibi icinde basinc, ustunde yuk varken jant ile birlikte saklanirsa lastige kullanilmadigi zaman boyunca zarar verme olasiligi kalkar, ideal saklama kosullarinin otesinde bi sekilde saklandigindan lastigin omrunu arttirirsiniz.

over N out
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Bir de zaten 18" jantlarını söküp, güzelce levye ile dalıp mevcut lastikleri sökecek, sonra da kışlıkları takmak için zorlayacaklar. Sökülme işi kaçınılmaz.

İstanbul'da yağmurun da çok olduğunu düşününce aquaplaning için daha dar taban çok daha mantıklı.

Yani; KHaRoN ne derse yapıyoruz!

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 yıl sonra ...
Eski lastiklerimi değiştirmenin zamanı geldi sanırım, kışa girmeden 4 mevsim lastik ile değiştirmeyi düşünüyorum.

Zorunlu araç kullanan biri değilim, çok çok kötü havalarda kullanmadan yaşayabilirim. Arada uzun yola gidip geliyorum, kışın dağa falan çıkcak olursam da zincir takabilirim.

Yaz/kış lastik değiştirmektense 4 mevsim daha uygun olacak diye düşündüm. Var mı önerisi olacak?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Opel astra aracın üzerinde michelin energy saver 185 65 R15 var. Fakat arka tekerin biri değişik. On tekerler durumu iyi. iki tane sıfır aynı model alıp öne, öndekiler i de arkaya takayim, Arkada ki aynı model biraz daha yıpranmış olanı da istetmeye takayim diyorum.

Sanayide bi tane michelin satan yok. İnternetten baktım en ucuzu 200 tl civari. Araştırırken aracın orjinal lastik ebatinin 185 değil 195 olduğunu öğrendim. Benim aracın çoğunda 185 var, herhalde daha ucuz diye bunlar tercih ediliyor.

Bulunduğum şehirde karlı gün sayısı çok az.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Michelin crossclimate aldım, taktıktan sonra 5 defa falan balans yaptırdım. Bir türlü 120 km hızdan sonra direksiyondaki titreme geçmedi. En son bir usta, 2 tekerde atlama var bunu incelemeye gönder dedi.

Üşengeçliğimden bu lafın üzerinden 5bin km falan geçti.

Bu arada crossclimate'ın diş aralıkları sanki biraz fazla, çok fazla çakıl taş vs giriyor. Düz yolda ses çıkarıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bir arkadaş CrossClimate almıştı ve çok memnundu ama 2 ay kullanamadan aracını sattı. Uzun süre kullananların yorumları da kafamı karıştırıyor. Test sonuçları da en iyilerden ama..

Kış lastiği nerde zorunlu ki? İstanbuldayım, taksici değilim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,

Bir de zaten 18" jantlarını söküp, güzelce levye ile dalıp mevcut lastikleri sökecek, sonra da kışlıkları takmak için zorlayacaklar. Sökülme işi kaçınılmaz.

İstanbul'da yağmurun da çok olduğunu düşününce aquaplaning için daha dar taban çok daha mantıklı.

Yani; KHaRoN ne derse yapıyoruz!

Saygılar.


onun için almanlar çelik jant alıp kışlıkları takıyor
kışın jant kapaksız dolaşıyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,
marksman said:

...istetme...


Abi istetme ne ola ki :P

Bence de önlere yeni set, eski önleri arkaya almak en mantıklısı. Fakat eğer aşınma oranı fazla ise lastiklerin karakterleri değişkenlik gösterecektir. Mesela yağmurda önler derin dişler yüzünden sorun yaşamazken arkalar kızaklanabilir falan.

ayrıca 195/65R15 daha standart bir ölçü olsa gerek. Genelde birçok üretici için standart olan 205/55R16'nın giriş paket seçimleri 195/65R15 olur. Çaptaki oynamalar çok düşüktür.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,
cacodemon said:

Michelin crossclimate aldım, taktıktan sonra 5 defa falan balans yaptırdım. Bir türlü 120 km hızdan sonra direksiyondaki titreme geçmedi. En son bir usta, 2 tekerde atlama var bunu incelemeye gönder dedi.

Üşengeçliğimden bu lafın üzerinden 5bin km falan geçti.

Bu arada crossclimate'ın diş aralıkları sanki biraz fazla, çok fazla çakıl taş vs giriyor. Düz yolda ses çıkarıyor.


Balans lastik sökülerek mi yapıldı yoksa aks üstünde mi? Eğer sökülerek yapıldıysa bir de aksa bağlıyken baktır.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mrlee said:

paramecium said:

bıkbıkbık

Selam,

Bir de zaten 18" jantlarını söküp, güzelce levye ile dalıp mevcut lastikleri sökecek, sonra da kışlıkları takmak için zorlayacaklar. Sökülme işi kaçınılmaz.

İstanbul'da yağmurun da çok olduğunu düşününce aquaplaning için daha dar taban çok daha mantıklı.

Yani; KHaRoN ne derse yapıyoruz!

Saygılar.




onun için almanlar çelik jant alıp kışlıkları takıyor
kışın jant kapaksız dolaşıyor


Ben de sac jant alıp kışlıkları taktım ve kapaksız dolanıyorum. Kaliteli kapak yok, hepsi kısa sürede kırılıyor falan. Çok kaliteli olursa zaten yer değiştiriyor :P

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...