Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İspanya krizden 'çıkamadı': Asansörleri unuttular!


Joker

Öne çıkan mesajlar

http://i.radikal.com.tr/480x325/2013/08/10/fft64_mf1588269.Jpeg

"İspanya'nın ekonomik krizden çıkışının bir sembolü" olması amacıyla inşasına başlanan InTempo Kuleleri'nin 200 metre yüksekliğindeki, 47 katının tamamlanmasına birkaç ay kala "asansör yapmanın unutulduğu" ortaya çıktı.

El Pais gazetesinin haberine göre gökdelenin orjinal projesinin 20 katlı olduğu ancak daha sonra müteahhitlerin "hızlarını alamayarak" 27 kat daha inşa ettiği anlaşıldı. Dolayısıyla ilk 20 katın planında asansör var ancak onun üzerindeki katlarda sadece merdiven bulunuyor. Şimdi 20'nci kattan yukarıda asansör olmadığı gibi asansör yapacak yer de yok.

SKANDALLAR PEŞ PEŞE

Ancak bu InTempo Kuleleri projesindeki ilk skandal değil. İspanya'da 1990'ların sonu 2000'lerin başında emlak balonu döneminde planlanan gökdelenin açılışı ilk önce 2009 yılı olarak planlanmıştı. Ancak resesyon nedeniyle proje bugünlere kadar sarktı.

İnşaatta çalışan işçilere 2010 yılında dört ay boyunca maaşları ödenmedi. Dahası ilk 23 katın inşaatı tamamlanana kadar bir servis asansörü de bulunmadığı için işçiler bu kadar katı yürüyerek inip çıkmak zorunda kaldı.

Servis asansörünün varlığı yokluğundan da beter sonuçlara neden oldu: Temmuz 2011'de çöken asansör 13 işçinin yaralanmasına neden oldu. Ama maliyetleri düşürmek için bölge araç trafiğine kapatılmadığından ambulanslar olay yerine gelemedi.

Son olarak birkaç hafta önce bir grup mühendisin projeden istifa etmesiyle kamuoyundaki tepki daha da büyüdü. İki gökdeleni birbirine bağlayan ve havuzlar ile bahçelerden oluşan son sekiz kat şu an yarım kalmış durumda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SeaGle said:

Tarihe bakıyosun eşsiz güzellikte ama bi o kadar da sade yapılar bırakmışlar. Modern mimarinin tek bildiği kat çıkmak. 150 yıl sonra "ne skimsonik binalar bırakmış eskiler" diyecekler.


tarihte böyle bina yapabilseler, imparatorlar, krallar sidik yarıştıracak diye neler yaparlardı aklın şaşar. çelik konstrüksiyon ya da betonarme bir binanın ekonomik ömrü 150 sene yok, ne ayaksın oılm sen?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Joker said:
İspanya'da 1990'ların sonu 2000'lerin başında emlak balonu döneminde planlanan gökdelenin açılışı ilk önce 2009 yılı olarak planlanmıştı. Ancak resesyon nedeniyle proje bugünlere kadar sarktı.


Hızlı tren de 2005'e planlanmıştı sözde, Ankara-İstanbul 2buçuk saat olacaktı.

Ha bir de hızlı tren fikrinden önceki dahiyane fikri var katillerin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:

SeaGle said:

Tarihe bakıyosun eşsiz güzellikte ama bi o kadar da sade yapılar bırakmışlar. Modern mimarinin tek bildiği kat çıkmak. 150 yıl sonra "ne skimsonik binalar bırakmış eskiler" diyecekler.


tarihte böyle bina yapabilseler, imparatorlar, krallar sidik yarıştıracak diye neler yaparlardı aklın şaşar. çelik konstrüksiyon ya da betonarme bir binanın ekonomik ömrü 150 sene yok, ne ayaksın oılm sen?


modern mimari zaten basitlik ve sadelik üstüne kurulu. süs ve şatafat "yoz" olarak değerlendirildiği için, geometrik ve işlevsel yapılar yapılıyor. günümüze kadar postmodern yapılar vs. bin tane değişim oluyor ama ilk çıkış noktası orası. şu an güncel mimari yerine modern mimari olarak kullanıyoruz tabirini kullanıyoruz genelde, kafa karıştırıyor. bu arada o tarihteki yapıların çoğu sade değil, genelde hep ince işçilik, kıvrımlar, fresklerle süslü; doğu'da ise mesela özellikle osmanlı'da camiler daha sade, şu an yapılan restorasyonlar mesela çok "arabesk". osmanlı'yı öyle hayal ettikleri için oluyor ama kendi tarihlerine batının gözüyle ve çok oryantalist baktıkları için bizimkiler yalan yanlış iş yapıyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...