Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

GSL 2013 season 1


Cuce

Öne çıkan mesajlar

sabonis said:

abi zaten patch geleli ne kadar oluyor yani...

mesela acınası bir dizayn falan demiştin yukarda galiba, bence o kadar harika bir dizayn ki, her türlü build'da, composition'da yer alıp oyunun dengesini bozmamayı başarabiliyor.


Hayır, diger türlüsü söz konusu. Her build'a koymak zorundasın yoksa punish yiyosun. Çünkü "gimmicky" her hareketin karsılıgı Stalker tossda, zealot değil mesela. Çünkü Mobil başka bi ünitesi yok koca ırkın.

Hmm, marine/mara gibi değil yani. Şöyle diyeyim, protoss'u iki farklı ünite yapıp, bazı statları yükseltip bazı statları düşürsen bir opsiyon açılır önüne. Yani şu an çok garip bi ünite.

Dps'i yok, bildigin yok yani. Marine'den yavaş kesiyor tek zergling'i. Ve 4 katı costu var. Damage'a öyle bi dayanıklılıgı yok.

Mevzusu yok ya, işte TAM buraya stalker basarım diyebileceğin birşey yok.

Buna ölmek istemiyorsan bir ton stalkerım olması lazım var.

Bu ikisi arasında ucurum var. Sentry on numara mesela. Görevi çok belli, spesifik. Bam diye ölüyo ama umrumuzda değil çünkü işini görüyo namussuz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İlk mesajda da dediğim gibi stalker, dragoon ya da marauder gibi bire bir savaşta güçlü, her işi yapan bir ünite değil. Böyle bir üniteye ihtiyacı da yok Protoss'un, özel rollerini çok iyi yerine getiriyor çünkü üniteler. Stalker'ı çıkarıp Marauder eklerseniz Protoss tek bir maç kaybetmez, onu telafi etmek için diğer spesifik rolü olan üniteleri nerflerseniz Protoss MMM'in uzaylı skini olur zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Terranın 40 dk boyunca mmm ile tier 1 den başlayıp tier 3 e kadar bütün ordu kompozisyonlarına karşı etkili bir buildi var. Zerg ve protossta 40 dk boyunca mmm gibi sabit dir buildi yok illa tier 3 e geçmek zorunda. Ama mmm onların da hakkından gelebiliyor. Stalker protossun main armysine destek verebilen ve olması gereken bir ünite fakat PvT de oyunun başında 4 5 taneden fazla göremiyoruz nedeni ise çok basit marauder. Marauder ile extra bir yetenek gerektirmeden stalkerları birden bire eritmesi colosusların olası bir viking saldırılarına karsı savunmasız kalmasına sebep oluyor. stalkerlar bir kaç viking bile öldüremeden yok olmalarınında sebebi aşağıdaki misket gibi şakır şakır yürüyen marauder ordusudur. Zealotların bile güçlükle tutabildiği marauder storma karşı da dayanılkı bir unit. terranın PvT maçlarının en güçlü ünitleri arasında yer buluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

0ne said:

stalkerlarla yapmayı en çok sevdiğim şey broodlordların altına offansive blink atıp tek tek snipelamak.. o an o zerg oyuncuların yüz ifadesini cidden çok merak ediyorum, böyle 20 tane stalker tarafından tek tek avlanan bl leri izlemek nası bi duygu acaba.

iğrenç bir duygu :S kaçmak ile son broodlingleri yollamak arasında ikilemde kalmanın dayanılmaz çelişkisi. Ama kesinlikle şikayetim yok bunu stalker yapamayacaksa protossta hangi ünite yapacak ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya zaten toss ve zerg oyuncularının anlamadıkları, hatta bence anlamak istemedikleri şey şu.

late game'de terran ucuz ünitelerle ayakta kalamazsa, pahalılarla hiç kalamıyor. çünkü pahalı üniteleri cost effective değil terran'ın.

infestor, swarm host, ht gibi üniteler mana/timer ile rakibi ufak ufak didikliyorlar. terran'da bunu yapacak bir ünite yok, bi ara ghost'u yeniden keşfetmişlerdi çatır çatır snipe geliyordu ama o da nerf yedikten sonra kullanılmıyor hiç neredeyse.

üstüne toss'da colossus-chargelot gibi cost-effective üniteler var. colossus mesela 4 tane olunca, 10-12 tane viking basmak zorunda kalıyor mesela terran, hiçbir şekilde avantajl bir trade yapamıyor, ancak eşit trade yapıyor. viking basmayınca zaten cost-effective'in anasını belliyor colossus. chargelot da late game'de özellikle ekonomiler sıkıntıda ve mmm ball ufakça iken baya cost-effective oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

baybety said:

Terranın 40 dk boyunca mmm ile tier 1 den başlayıp tier 3 e kadar bütün ordu kompozisyonlarına karşı etkili bir buildi var. Zerg ve protossta 40 dk boyunca mmm gibi sabit dir buildi yok illa tier 3 e geçmek zorunda. Ama mmm onların da hakkından gelebiliyor. Stalker protossun main armysine destek verebilen ve olması gereken bir ünite fakat PvT de oyunun başında 4 5 taneden fazla göremiyoruz nedeni ise çok basit marauder. Marauder ile extra bir yetenek gerektirmeden stalkerları birden bire eritmesi colosusların olası bir viking saldırılarına karsı savunmasız kalmasına sebep oluyor. stalkerlar bir kaç viking bile öldüremeden yok olmalarınında sebebi aşağıdaki misket gibi şakır şakır yürüyen marauder ordusudur. Zealotların bile güçlükle tutabildiği marauder storma karşı da dayanılkı bir unit. terranın PvT maçlarının en güçlü ünitleri arasında yer buluyor.


öyle bir demişssinki sanki protoss colossus, ht,archon filan basınca terran baştan sona mmm ile devam ediyor.

Zerg'in tier 3 geçmeside çok zor olsa gerek, 2 tane bina at devam et. Kaldıki mmm kompozisyonu mine yada tank olmadan zergin her türlü ordu kompozisyonuna karşı zayıf. Wol'un son zamanlarında millet alışmıştı 5 queen basıp dakika 12'de broodlord çıkmaya. Şimdi zor geliyor, tabi.

2 prolig maçı izlerseniz, terranın ekonomisini oturmuş ultraya geçmekte olan bir zergi yenmesinin çok çok çok zor olduğunu zaten görürsünüz.

Marauder'ada laf etmeyin 2 forcefield 1 zealot karşısında mal olup kalıyolar. Zerge karşı zaten adam ultra'ya filan çıkmadıysa basan yok.

Kaldıki oyunda 50 tane parametre var positioning, mobilite filan ıvır zıvır. Marauder bütün armored üniteleri alıyor diye hemen op deyip geçmeyin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

smartgun said:

2 prolig maçı izlerseniz, terranın ekonomisini oturmuş ultraya geçmekte olan bir zergi yenmesinin çok çok çok zor olduğunu zaten görürsünüz.

Marauder'ada laf etmeyin 2 forcefield 1 zealot karşısında mal olup kalıyolar. Zerge karşı zaten adam ultra'ya filan çıkmadıysa basan yok.

Kaldıki oyunda 50 tane parametre var positioning, mobilite filan ıvır zıvır. Marauder bütün armored üniteleri alıyor diye hemen op deyip geçmeyin.

Kayting diye bir olay var...Ultrayı çok güzel dövüyor.Asıl bence sen 2 prolig maçı izle de gör.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ana ordunun MMM olması bir sorun değil, zorunluluk. Terran'ın üretimi ve upgradelerinin işleyişi gereği bioyla başlayan bir oyuncunun (ki bu Toss'a karşı zorunlu) ordu kompozisyonun çekirdeğini oyun boyunca Marine ve Marauder oluşturmalı; ancak destek üniteleri eklenebilir. Medivac, Viking ve Ghost (Protoss'a karşı), Hellbat, Widow Mine, Medivac (Zerg'e karşı) kullanarak onu da ekliyor zaten Terranlar.

Irklar arasında sadece ünite farklılıkları yok, bir ton tasarım farklılığı var. O tasarım farklılıklarının da belli sonuçları var. Denge sorunu zaten yok. Protoss'ta Marine-Marauder gibi ünitelerin olmamasından şikayet etmek Protoss'un tasarımını/oyun tarzını sevmemek demek. Kimse kimseyi zorlamıyor tasarımını sevmediğin bir ırkı oynatmaya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Az vuruyor, o damage'a kıyasla tanky değil. Attack speed korkunc.

Cost hayvan gibi.

5 stalker bastıgın parayla diger iki ırkın ilk tier 1 ünitelerini gelen karsılıgı çok yüksek. Onu anlatamıyorum.

tek olayı timing push işte. Protoss'u cheesy olmaya zorluyor.

Toss kötü durumda demiyorum, canavar gibi şu an. Çok da güzel.

Ama tek üniteden bahsediyorum, buff lazım demiyorum. Bambaşka bi ünite lazım diyorum.

Tamamen tankyligini düşürüp attack versen mantıklı bir ünite olabilir Stalker. Böyle Zealot tank line, stalker dps line olur, bi manası olur. Şu an toss'un herşeyi çok tanky ve sadece ya timing push yada Deathball kasabiliyosun.

Evet işe yarıyor ama iki taraf için de zevksiz oluyor. Kötü tasarımdan kasıt bu.

Bayık ötesi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yahu bir ünitenin rolünü değiştirirsen bu kadar hassas dengeye sahip oyunu, komple bozarsın. ne gereksiz bir istek bu? toss iyiyse tamam işte, nedir derdiniz bu kadar anlamıyorum.

hani terran mesela diyor ki raven basmamız gereksiz, bir işe yaramıyor, 10 maçta 1 kere basıyoruz, buna buff lazım. onu anlayabiliyorum. ama "stalker bayık, her build'a giriyor, özel bir görevi yok, değiştirsinler" demek nedir?

o zaman terran'da da marine bayık ne o öyle her build'ın temel taşını oluşturuyor, ne tanklık yapıyor ne hayvani vuruyor. storm, fungal dediğin şeylere karşı eriyor.

buna karşı dicen ki medivac, tank desteği yok mu? ben de sana dicem ki colossus, ht desteğin yok mu da stalker'ın az vurmasından şikayetçisin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yahu Stalker full DPS, Zealo sırf tank olsa bunun Roach Hydra'dan ne farkı olacak? Öyle oynamak isteyen Zerg oynasın. Protoss'un tasarımı bu yani. Başlangıçtaki gateway üniteleri tek başlarına güçsüz ve ancak yüksek teknoloji ünitelerle birleşince belli bir rolde işe yarıyor. Stalker'ın rolü de belli: dropları engellemek, Collossus'ları Viking ya da Corruptor'lardan korumak, blink kullanarak cost-efficent olmak. Roach-Hydra ordusunun Zealot-Stalker ordusuna karşı savaşmasından çok daha çeşitli ve zevkli bir oynanış sunuyor bu da.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

range 7, yapılacak en iyi şey olur? yok artık...

bi de build time 20 saniye gecikse, terran mara opening ile zorlamaz mı baya?

mümkün diil şöyle değişiklikler la resmen.

stalker vs roach sırf dps olarak bakarsan stalker daha iyi bu arada (armored'a karşı) ama muhtemelen regen sayesinde roach durumu eşitliyordur diye düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...