Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Torment: Tides of Numenera


Ardeth

Öne çıkan mesajlar

aquila said:

ortada olan vaadedilenler, bagis yapilmiyo sonucta. verdigin para karsiligi sana vericeklerini koyuyo ortaya, hersey olu biter parani verirsin, karsiligini alamazsin, o zaman basarsin davayi.


bağış yapılmıyor teknik olarak ama hayır bağış yapılyıor.

zaten ben legal olarak yanlış demedim ama etik olarak yanlış yani cebe parayı cukka etmeleri. bir budget çıkarmadan karşımıza böyle çıkmaları çok da mantıklı değil.

desinler bakın arkadaşlar biz 15 kişi bu oyunu yapacaz, 15*3.000$*24ay= 1 milyon dolara ihtiyacımız var yapmak için.
3 milyon dolara kadar da adam almaya devam edecez, 50 kişiyle bu oyunu hayvan oğlu hayvanlar gibi yaparız, bu da 4 milyon dolar falan yapar.
Bir de marketing falan 1 milyon tutar diyoruz. Toplam max 5 milyon dolara size mükemmel bir oyun sunacaz. Ama bize 1 milyon dolar verirseniz, elimizdekilerle yine en iyisini yapmaya çalışacağız ve projeye start vereceğiz.

böyle bir şeyle gelmeliler yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi adamların muhasebesi göz önünde işte daha ne kadar etik olucak, adam benim bu kadar paraya ihtiyacım var diyo ve yapıyor. Hani hiç kickstarter olmadığını düşün hiç preorder vermedin mi bir oyuna daha önce ondan farkı yok.

Adam bunları bunları yapıcam para verirsen dedikten sonrada karşına boktan bir oyun çıkarabilir. Yada böle bir oyun çıkarıtıcam pre-order verin şu kadar indirimli alın vs. diyebilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yahu eskiden de yapimcilar parayı veriyordu stüdyolar saçma sapan şeylere harcıyordu parayı, iş etiği dediğiniz şey işi yapanları bağlar.

şöyle bir olay var bu adamlar beceremezlerse bir daha böyle birşey yaptıklarında bu kadar para toplayamazlar. karlılığa gelince adamlara bağış yapanlar zaten bu adamların olabildiğine kar etmesini destekliyor çünkü sektör çok salak adamların eline kalmış durumda.

kaldı ki bahsi geçen meblağlar büyük olmasına rağmen anladığım kadarıyla sektör için çok da mühim değiller.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fenris said:

e öyle oluyor zaten. para çok hızlı geldiği için adamlar istenen parsnın üstüyle ne yapacaklarını yetiştiremedi.


reampage said:

Abi adamların muhasebesi göz önünde işte daha ne kadar etik olucak, adam benim bu kadar paraya ihtiyacım var diyo ve yapıyor. Hani hiç kickstarter olmadığını düşün hiç preorder vermedin mi bir oyuna daha önce ondan farkı yok.

Adam bunları bunları yapıcam para verirsen dedikten sonrada karşına boktan bir oyun çıkarabilir. Yada böle bir oyun çıkarıtıcam pre-order verin şu kadar indirimli alın vs. diyebilir.


tamam işte tam da dediğim şeye çıkıyor. 10 milyon doların üstüne çıkmayacaklar zaten hiçbir şekilde harcanan para olarak. o zaman niye kickstarter 10 milyon doların üstüne çıkıyor. bu bir pre-order değil arkadaşlar. belki kar amacıyla değil ama pleasure beklentisi ile fund ediyorsunuz adamları, arada ciddi bir fark var.

pre-order'da zaten ortada bir proje var, adamlar zaten yapıyor oyunu ve zaten oyun çıkacak. size muhtaç değiller.. ha pre-order ederseniz tabii ki mutlu olurlar. üstüne üstlük pre-order'da bağış yapamıyorsunuz, kickstarter'da 200 dolar ve üstüne çıktığınız anda bağış diyebiliriz yani.

ben "oyuna para veriyorsunuz oyun kötü çıkabilir" demiyorum yani. Sadece adamların "arkadaşlar biz oyun yapacaz ama paramız yok ühühühüü" diye size geldikten sonra, etik dışı bir davranış ile ihtiyaçlarından daha fazla para cebe indirebileceklerini söylüyorum.
oyun developerları oyunu oturup yapıyor sonra satıyorlar, yani önce ceplerindeki parayı harcıyorlar. bu adamlara oyunu yapması için parayı siz sağlıyorsunuz.

yani siz şu anda adamın başlamamış bir projeden, ihtiyacı olan haricinde cebine 5 milyon dolar indirmesine çıkarmıyorsunuz, ilerde bu kickstarter'ın da boku çıkar. milyon dolarları indirip indirip en minimalist oyunları dayarlar ondan sonra.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Demek istediğim şu,

Nasıl steam dijital download alanında devrim yaptı, sektörü zorunlu kıldı. İleride de kickstarter böyle bir düzen yaratırsa (steam entegre ederse bu olayı mesala) hoş tecrübelerin yaşanmayacağı.

Chris, Fargo 2 yılda bir oyun çıkaracakken, oynayacağın diğer oyunları tanınmadık isimler çıkaracak.

O zaman ne olacağı.

edit: ama yapımcıların saçma salak dağıtıcı firma dayatmalarına (seks olacak, ui dumbed down olacak, konsollara çıkacak) maruz kalmalarını engelleyince nötrlüyor tüm endişeleri işte.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 nokta var sana katılmadığım sabonis. Birincisi eğer dediğin gibi minimalist tasarımlara giderlerse kickstartın devamlılığı olmaz, cukkaladıkları ilk akçeyle başbaşa kalırlar.

Obsidian $4m aldı ama bunun 2sini eternity için harcıyorsa 2sini de yeni kickstarterlarını daha iyi yapmak için harcayacak. Parayı doğrudan yeni projeye yatırmasa bile Fargonun vidyoda bahsettiği çalışanları işten çıkarmama, devamlı oyun döngüsünü sağlayabilme çok önemli konular.

İkinci nokta bu adamlar artık ihtiyaçlar hiyerarşisinde "kendilerini gerçekleştirmek" istiyor. Tamam bütün güdü para vs. de belirli ihtiyaçları karşıladıktan sonra avellone gibi adam gidip kimsenin tabanını yalamaz, yine kendi suyuna gider. Egolarını tatmin edebilecek oyunlar yapmak da çok önemli.

Sonuç olarak böyle bi kulvar var şu anda bomboş, kimse kaliteli oyun yapmıyor bu dönemde. Haliyle 4 milyon 5 milyon topluyorlar kickstartlardan. Business olarak gayet mantıklı bi seçim, ama verdiğin vaatleri "hakkıyla" yerine getirdiğin sürece başarıyla devam edebilirsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aquila said:

yapimcilar parayi verirken ayni zamanda studyolarin agzina da siciyodu. simdi yapimci baskisi yok, ama musteri baskisi var. musteriyi memnun etmezsen, rezil olursun.

tabi bi de parayi direk adamlara veriyoruz, adamlar da reklamdi zarti zurttu gibi seylere para harcamiyo, onlar da avantaj, masraflar azalinca, fiyatlar da azaliyo. mesela bunu $20a aliyosun, wasteland2 $15, eternity $25.


işte bizim de sıçmamız lazım ağızlarına. karşımıza bir budget ile çıkmaları lazım. müşteriyi memnun etmezse adam batmıcak, cebine fazladna indirdiği 5 milyon dolar ile senin 50 katın zengin bir hayat sürecek... halbuki gerçek bir developer müşteriyi memnun etmediği zaman zarar ediyor, batıyor.


axedice said:

2 nokta var sana katılmadığım sabonis. Birincisi eğer dediğin gibi minimalist tasarımlara giderlerse kickstartın devamlılığı olmaz, cukkaladıkları ilk akçeyle başbaşa kalırlar.

Obsidian $4m aldı ama bunun 2sini eternity için harcıyorsa 2sini de yeni kickstarterlarını daha iyi yapmak için harcayacak. Parayı doğrudan yeni projeye yatırmasa bile Fargonun vidyoda bahsettiği çalışanları işten çıkarmama, devamlı oyun döngüsünü sağlayabilme çok önemli konular.

İkinci nokta bu adamlar artık ihtiyaçlar hiyerarşisinde "kendilerini gerçekleştirmek" istiyor. Tamam bütün güdü para vs. de belirli ihtiyaçları karşıladıktan sonra avellone gibi adam gidip kimsenin tabanını yalamaz, yine kendi suyuna gider. Egolarını tatmin edebilecek oyunlar yapmak da çok önemli.

Sonuç olarak böyle bi kulvar var şu anda bomboş, kimse kaliteli oyun yapmıyor bu dönemde. Haliyle 4 milyon 5 milyon topluyorlar kickstartlardan. Business olarak gayet mantıklı bi seçim, ama verdiğin vaatleri "hakkıyla" yerine getirdiğin sürece başarıyla devam edebilirsin.


şimdi "minimalist" kelimesi biraz yanlış seçim olmuş. şöyle söyleyeyim. oyunu yapmaya 1 milyon dolara başlayacaklardı, 5 milyon topladılar. 2 milyonunu oyuna yatırdılar ve 10 üstünden 7.5'luk bir oyun çıkardılar. müşteri de memnun halinden çünkü planescape torment 2 çıkmış ve en azından "kötü" değil oyun ve torment setting'in de oyun oynuyor, o yüzden mutlu.
ama aslında yapımcı topladığı 5 milyonun 2'siyle oyunu yapmak yerine 5'iyle yapsa, 10 üstünden 10'luk bir oyun yapıp muhteşem grafikli, 5 ending'li, farklı hikayeler sunan tarihe geçecek bir oyun yapabilirdi. ama yooook 3 milyonu cebe attığı için, üstte yazdığım 7.5'luğu yaptı...

anlatabildim şimdi umarım.

ikinci noktada "asıl amaçları kendilerini gerçekleştirmek" olayına ise pek katılamayacağım maalesef.
öncelikle 1 numara %99 ihtimalle herkeste para, daha sonra kişisel tatmin gelir.
ikinci ve daha önemli olarak da "artan parayı sonraki ikinci projelerine aktaracaklar" diyorsun ya. O zaman yazsın yukarı 2 milyon doların üstüne çıkarsak yepyeni bir izometrik RPG yapacağız 2016 yılında diye... çünkü yapacakları ne malum yani. yazsın eyvallah derim.

şu noktada dedikleri şey "hocam siz parayı verin, biz şuna benzer bi oyun yapacaz işte, arada cebe para atıp oyundan mı kısarız naparız belli değil ama bize güvenin"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...